Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
Puhtaasti OT: Mullekki iski Hiace-kuume. Tai oikeastaan raksa-autokuume. Tämmönen tuli vastaan Chättiautoa selates
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8799656
Rupesin miettimään, että miksei. Tähän asti oon ollu sitä mieltä, että kevyt kuorma-auto halpojen kulujen takia, mutta miksi ostaa läpimätää Ducatoa, kun (oletettavasti) hyvä Hiace on vain muutaman tonnin kalliimpi, vuosittaiset kulut jotain nollan ja 50e väliltä sekä ton saa varmasti myytyäki kun kyllästyy
https://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8799656
Rupesin miettimään, että miksei. Tähän asti oon ollu sitä mieltä, että kevyt kuorma-auto halpojen kulujen takia, mutta miksi ostaa läpimätää Ducatoa, kun (oletettavasti) hyvä Hiace on vain muutaman tonnin kalliimpi, vuosittaiset kulut jotain nollan ja 50e väliltä sekä ton saa varmasti myytyäki kun kyllästyy
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
Epäilemättä, jostain syystä Nettiauton "Katsotuimmat"-osasto on jatkuvasti kauttaaltaan täynnä Hiaceja.JP_Vette kirjoitti:ton saa varmasti myytyäki kun kyllästyy
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
^Joka paikasta saa aina lukea, kuinka surkea auto Hiace on, mutta kauppa vaan käy ja tarvitsijoita tuntuu riittävän. Törmäsin tuohon samaan, kun tarkkailin näitä ennen tämän ostoa, ihan huikeat määrät katsojia, suosikkilistauksia ja kyselijöitä niissä, jotka olivat kiinnostavia, mutta joissa oli hinta vähän pörhöllään. Niissä, joissa tuote ja hinta kohtasivat, ei ehtinyt olla paljoa katsojia, kun ne myytiin ennen kuin ehti kissaa sanoa.
Porvoossa tuli kevättalvella myyntiin järkevästi hinnoiteltu ja kohtuullisesti ajettu -02 neliveto, soittelin siitä liikkeen auettua puoli kymmeneltä, sanoivat, että ovella oli kumisaappaat jalassa ollut isäntämies kun tulivat ovia aukaisemaan ja vei auton mennessään. Puhelin oli pirissyt 15 kertaa jo ennen virallista liikkeen aukeamista. Ei Hiacetkaan yltiöpäisillä hinnoilla liiku, ovathan nuo pyynnit ihan päätähuimaavia pääsääntöisesti, uusimmista ja vähän ajetuista yksilöistä pyydetään enemmän kuin auto maksoi uutena ja uusimmillakin on ikää jo 5½ vuotta. Aikamoista touhua.
Porvoossa tuli kevättalvella myyntiin järkevästi hinnoiteltu ja kohtuullisesti ajettu -02 neliveto, soittelin siitä liikkeen auettua puoli kymmeneltä, sanoivat, että ovella oli kumisaappaat jalassa ollut isäntämies kun tulivat ovia aukaisemaan ja vei auton mennessään. Puhelin oli pirissyt 15 kertaa jo ennen virallista liikkeen aukeamista. Ei Hiacetkaan yltiöpäisillä hinnoilla liiku, ovathan nuo pyynnit ihan päätähuimaavia pääsääntöisesti, uusimmista ja vähän ajetuista yksilöistä pyydetään enemmän kuin auto maksoi uutena ja uusimmillakin on ikää jo 5½ vuotta. Aikamoista touhua.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
Vaan on se kyllä kuitenkin esimerkiksi noin niin kuin mukavuusnäkökulmasta melko työkalumainen ja yhden sortin kehitysmaa-auto esimerkiksi Transporteriin ja Transitiin verrattuna. Niissä kun molemmissa havahduttiin kuitenkin jo hyvän aikaa sitten siihen, että noi asiat on syytä ottaa huomioon myös pakettiautoissa.IC1970 kirjoitti:^Joka paikasta saa aina lukea, kuinka surkea auto Hiace on, mutta kauppa vaan käy ja tarvitsijoita tuntuu riittävän.
Mutta mikseipä niitä toisaalta myytäisi, kun eihän ne tunnetusti ajamalla hajoa. Suomalainen autonostaja - ja varsinkin Toyotan ostaja - kun on siitä erikoinen epeli, että se sietää autoltaan ihan mitä muuta kärsimystä tahansa mutta herra paratkoon jos se hajoaa jostain niin sitten on itku ja hammastenkiristys.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
^Juu, karu vehjeshän se on, ei siinä mitään, mutta kuten totesit, moni on valmis vähän kärsimään sen takia, ettei tartte seisottaa kalustoa korjaamolla yhtenään. Tämä taitaa olla mun toiseksi eniten ajettu autoni koskaan, mutta enemmän stressaisin, jos tuossa pihassa olisi joku uudenkarhea, mutta ei enää takuunalainen VAG-konsernin tuote esimerkiksi
Tällä hetkellä kyseinen Hiaceksi kutsuttava ihmistenkidutin on täynnä muovia, kartonkia, vanhoja maalipönttöjä ja käytöstä poistettua elektroniikkaa kuten 3 x pölynimuria, onpa siellä vielä yksi poistoon menevä rengas vanteineen. Starttaan justsillään kierrätyspisteen kautta kohti jäteasemaa. Eihän tämä halpaa ole, mutta olen valmis maksamaan siitä, että aina kun tarvitsen, löytyy kuljetuskapasiteettia.
Tällä hetkellä kyseinen Hiaceksi kutsuttava ihmistenkidutin on täynnä muovia, kartonkia, vanhoja maalipönttöjä ja käytöstä poistettua elektroniikkaa kuten 3 x pölynimuria, onpa siellä vielä yksi poistoon menevä rengas vanteineen. Starttaan justsillään kierrätyspisteen kautta kohti jäteasemaa. Eihän tämä halpaa ole, mutta olen valmis maksamaan siitä, että aina kun tarvitsen, löytyy kuljetuskapasiteettia.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
Onko vielä mitään uutta tämän potentiaalisen uuden kulkineen suhteen?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
^Huomenna pitäis tapahtua ja auton ilmestyä pihaan. Myyjä ajelee sen tänne meille ja minä ajelen sitten myyjän takaisin kotiin. Kummallakin on apukuskit vähissä ja monta rautaa tulessa, niin tällä lailla ehkä saadaan homma maaliin. Laittelen sitten kuva-arvoituksia tulemaan huomenissa, jahka homma on paketissa ja köyhän miehen edustusauto pihassa.
Äsken hioin pari tuntia verannan sisäkattoa maalausta varten, ai kun tykkään katsella niska kenossa ylöspäin ynnä pitää käsiä kohti taivasta. Hyvä kun osuu oikeaan kirjaimeen tässä kirjoittaessa. Harjoituksen puutetta, toki.
Äsken hioin pari tuntia verannan sisäkattoa maalausta varten, ai kun tykkään katsella niska kenossa ylöspäin ynnä pitää käsiä kohti taivasta. Hyvä kun osuu oikeaan kirjaimeen tässä kirjoittaessa. Harjoituksen puutetta, toki.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Focus Ecoboost ja Hiace !
Huh huh. Kova päivä. Ei palkkatöissä joudu näin koville Mitäs ne sanoo siitä lomasta, että ihmisen pitäisi rentoutua tms. Höh. Vaan jos ihan tarkkoja ollaan, niin onhan tämä just sitä, viitisen tuntia hioin ja rapsuttelin verannan pintoja maalausta varten, siihen kun keskittyy, niin ei muuta päähän mahdu ja paha maailma on kaukana poissa.
No mutta, autokaupan viimeistely toi sitten vähän vaihtelua iltapäivään. Ajelin 110 km kun vein myyjän puolimatkaan kotia kohti, pakko sanoa, että ajoltaan ensi kuussa 18v täyttävä ratsu on erinomainen, tuntuu paljon isommalta autolta kuin oikeastaan on. Alusta ei pompota tai täristä vaan nielee epätasaisuudet tosi nätisti, tykkään. Sisältä auto on upeassa kunnossa, ei uskoisi ikäisekseen. Ulkokuori on näissä se kompastuskivi, 9/10 myynnissä olevista on todella rapeassa kunnossa. Tämä olisi samaa kategoriaa, mutta pari vuotta sitten homma on pysäytetty ja sanomisen paikat on hiekkapuhallettu, maalattu ja suojattu. Pikku alkuja on jo siellä täällä, mutta puhutaan ihan minimaalisen pienistä jutuista. Toki maalipinnassa on sävyeroja ja esim. konepelti on selkeästi eri paria muun auton kanssa, siihen kaatui päälle liikennemerkki joku aika sitten ja siitä on muistona on laakea lommo ja muuta jälkeä, mutta se oli osa kauppaa. Jos näkee vähän vaivaa, tämän saa pysymään vielä vuosia hyvänä. Onneksi edellinen omistaja on operaation jälkeen pitänyt huolen siitä, että auto on kylpenyt kotelosuojassa ja öljyssä. Vahaa tarvitsee pintaan ja sopivan kelin sattuessa sitä on luvassa.
Lähdetään nyt vaikka kuva-arvoitusten kautta arvuuttelemaan, niin saadaan tästäkin episodista meikäläisen levottamassa auto-elämässä kaikki irti
Tämä on helppo, Mäntsälän Nesteeltä TÄHTÄIN kohti kotia
Siinähän se merkki jo paljastui ja tämä kertoo sen, että vaikka vanhan koulun Meseä lähdinkin hakemaan, tultiin valinnassa ihan siihen vanhan ja "älä koske"-koulun rajapinnalle
Sähköinen virtalukko on kiva juttu kun se toimii, valitettavasti se on näissä vehkeissä aika vikainen ominaisuus. Tähän asti siitä ei ole ollut vaivaa, toivon hartaasti, ettei Murphy iske omistukseni aikana...
Täysin ilman bling-blingiä ei tästäkään kaupasta selvitty, 16" kesävanteet ovat sieltä kromimmasta päästä, renkaat ovat ehtoopuolella, mutta minun ajoillani 3-4mm Misukat saavat pyöriä kesän loppuun saakka.
Autohan on tosiaan sisältä huikean siisti, seuraava kuva kertoo niukkuudessaankin siitä jotain. Jos laskee takapenkin jakavan käsinojan alas ja kurkkaa syntyneeseen koloon, havaitsee pohjalla yhä paikallaan olevan suojamuovin...
Eiköhän tämä riitä tältä päivältä, jos joku näistä heittää tarkan arvion siitä mitä tuli ostettua, olen otettu. Seuraavat jonossa olevat kuvat kyllä kertovat asiaa tunteville mistä on kysymys, ennenkuin on ulkokuvien aika. Photobucket kettuilee taas siihen mallin, että hyvä kun pääsin tähän asti. Huomenna rekisteröin tämän nimiini, niin saavat LähiTapiola ja Trafi lähetellä laskujaan...
No mutta, autokaupan viimeistely toi sitten vähän vaihtelua iltapäivään. Ajelin 110 km kun vein myyjän puolimatkaan kotia kohti, pakko sanoa, että ajoltaan ensi kuussa 18v täyttävä ratsu on erinomainen, tuntuu paljon isommalta autolta kuin oikeastaan on. Alusta ei pompota tai täristä vaan nielee epätasaisuudet tosi nätisti, tykkään. Sisältä auto on upeassa kunnossa, ei uskoisi ikäisekseen. Ulkokuori on näissä se kompastuskivi, 9/10 myynnissä olevista on todella rapeassa kunnossa. Tämä olisi samaa kategoriaa, mutta pari vuotta sitten homma on pysäytetty ja sanomisen paikat on hiekkapuhallettu, maalattu ja suojattu. Pikku alkuja on jo siellä täällä, mutta puhutaan ihan minimaalisen pienistä jutuista. Toki maalipinnassa on sävyeroja ja esim. konepelti on selkeästi eri paria muun auton kanssa, siihen kaatui päälle liikennemerkki joku aika sitten ja siitä on muistona on laakea lommo ja muuta jälkeä, mutta se oli osa kauppaa. Jos näkee vähän vaivaa, tämän saa pysymään vielä vuosia hyvänä. Onneksi edellinen omistaja on operaation jälkeen pitänyt huolen siitä, että auto on kylpenyt kotelosuojassa ja öljyssä. Vahaa tarvitsee pintaan ja sopivan kelin sattuessa sitä on luvassa.
Lähdetään nyt vaikka kuva-arvoitusten kautta arvuuttelemaan, niin saadaan tästäkin episodista meikäläisen levottamassa auto-elämässä kaikki irti
Tämä on helppo, Mäntsälän Nesteeltä TÄHTÄIN kohti kotia
Siinähän se merkki jo paljastui ja tämä kertoo sen, että vaikka vanhan koulun Meseä lähdinkin hakemaan, tultiin valinnassa ihan siihen vanhan ja "älä koske"-koulun rajapinnalle
Sähköinen virtalukko on kiva juttu kun se toimii, valitettavasti se on näissä vehkeissä aika vikainen ominaisuus. Tähän asti siitä ei ole ollut vaivaa, toivon hartaasti, ettei Murphy iske omistukseni aikana...
Täysin ilman bling-blingiä ei tästäkään kaupasta selvitty, 16" kesävanteet ovat sieltä kromimmasta päästä, renkaat ovat ehtoopuolella, mutta minun ajoillani 3-4mm Misukat saavat pyöriä kesän loppuun saakka.
Autohan on tosiaan sisältä huikean siisti, seuraava kuva kertoo niukkuudessaankin siitä jotain. Jos laskee takapenkin jakavan käsinojan alas ja kurkkaa syntyneeseen koloon, havaitsee pohjalla yhä paikallaan olevan suojamuovin...
Eiköhän tämä riitä tältä päivältä, jos joku näistä heittää tarkan arvion siitä mitä tuli ostettua, olen otettu. Seuraavat jonossa olevat kuvat kyllä kertovat asiaa tunteville mistä on kysymys, ennenkuin on ulkokuvien aika. Photobucket kettuilee taas siihen mallin, että hyvä kun pääsin tähän asti. Huomenna rekisteröin tämän nimiini, niin saavat LähiTapiola ja Trafi lähetellä laskujaan...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
^ -99 Ceemeli Elegance-varustetasolla ja uusitulla avaimella.
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
^Näi o !
Kilsat oli eilen tota luokkaa, ei ihan loppuunajettu
Kuskin penkki on selvinnyt matkasta oikein hyvin
Kuten myös koko ohjaamo
Konehuonetta on myös jaksettu puunata, eikä pelkästään myyntiä varten, kuulemma, muusta autosta päätellen voin tämän jopa uskoa
Ulkoa on siisti, jos tarkasti katsoo löytää kyllä kohdat, mitkä on ruostekorjattu ja pientä sävyeroakin on siellä täällä, mutta kun suhteuttaa hintaan, ihan sama. Väitän, että on kuitenkin sieltä aivan siisteimmästä päästä.
Äsken just heitin parin tunnin keskustareissun, neljässä eri paikassa piti poiketa hoitamassa asioita. Onhan tuo hieman helpompi pyöritellä moisessa ajossa kuin Hiace. Nyt voi valita auton tilanteen mukaan, eikä näissä ole liikoja rahoja kiinni. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Kilsat oli eilen tota luokkaa, ei ihan loppuunajettu
Kuskin penkki on selvinnyt matkasta oikein hyvin
Kuten myös koko ohjaamo
Konehuonetta on myös jaksettu puunata, eikä pelkästään myyntiä varten, kuulemma, muusta autosta päätellen voin tämän jopa uskoa
Ulkoa on siisti, jos tarkasti katsoo löytää kyllä kohdat, mitkä on ruostekorjattu ja pientä sävyeroakin on siellä täällä, mutta kun suhteuttaa hintaan, ihan sama. Väitän, että on kuitenkin sieltä aivan siisteimmästä päästä.
Äsken just heitin parin tunnin keskustareissun, neljässä eri paikassa piti poiketa hoitamassa asioita. Onhan tuo hieman helpompi pyöritellä moisessa ajossa kuin Hiace. Nyt voi valita auton tilanteen mukaan, eikä näissä ole liikoja rahoja kiinni. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
Ei-EU-kilpi viittaisi mahdolliseen Suomi-autoon? Onko näin?
Riston veikkaus taisi mennä sen verran pieleen että auto lienee vuoden 1999 puolella rekisteröity MY2000?
Riston veikkaus taisi mennä sen verran pieleen että auto lienee vuoden 1999 puolella rekisteröity MY2000?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
^Suomessa rekisteröity uutena, 21.7.1999. Eka omistaja v.1912 syntynyt pappa Kauniaisista, auton minulle myynyt yksityishenkilö oli ajanut sillä melko tarkkaan 8v, olen nyt auton neljäs omistaja. Huollot tehty v. 2007 Veholla jonka jälkeen edellinen omistaja on teettänyt huollot huolto-ohjelman mukaisesti Mersuun erikoistuneessa riippumattomassa huoltoliikkeessä. Historia on aukoton, joten siinä mielessä ei tartte selitellä kun tästä joskus luopuu.
Seuraavaan leimaan liki 13kk, seuraavaan huoltoon 8500 km, kesärenkailla pärjää kesän ja talvirenkailla talven. Parin päivän ajoilla ei ole mitään toimenpiteitä aiheuttavaa löytynyt. Tarkoitus on vain ajaa ja nauttia, korjataan, jos tulee tarvetta. Sen verran kuitenkin haluan jatkaa hyvää huolenpitoa, että menee alustan ja koteloiden täydennyssuojaukseen heti, kun saan Hiaceen teetettyä saman. Näillä näkymin Hiace menee ruiskuteltavaksi ensi viikolla, sitten on Mersun vuoro.
Tätähän on uitettu öljyssä ja kotelosuojassa parin vuoden takaisten ruostekorjausten jälkeen. Pesin auton kinnaspesuna eilen ja äsken juuri vahasin auton käsin, ei mennyt kuin 1½ tuntia, kompaktin kokoinen Hiaceen verrattuna ! Mersun suurimmat vaaranpaikat ovat virheettömät, pieniä pysäytettyjä alkuja on muutamassa paikassa, mutta hyvin pieniä. Mm. takakontin sisäpuoli käytännössä ui tervapohjaisessa suoja-aineessa. Alusta on joskus massattu, tarkoitus on nyt täydentää suojausta öljyllä jossa sideaineena kotelosuojaa.
Ulkokuortahan on maalattu ruostekorjausten yhteydessä isolla kädellä, pintaa on jos jonkinlaista, jos alkaa nenä maalipinnassa asiaa tarkastelemaan. Aika hyvin on kuitenkin saatu sävyt osumaan, koska naapurit ovat kilpaa ihastelleet hienokuntoista vanhaa Meseä. Millään huippumaalarilla auto ei ole ollut, mutta kun toisena vaihtoehtona on rapea cream cracker, kuten tämäkin on varmaan ollut, niin hyvä näin. Eihän tämä pihaan olisi tullutkaan, jos ei olisi hyvä yksilö. Jonkin sortin masokismia tietenkin on auton pesu ja vahaus tällä tyylillä, kun joka ainoa maalipinnan virhe tulee nenän eteen, mutta se on mun luonto. Olkoonkin kyse autosta, johon en ottanut edes Kaskoa, vaan tarjouksessa olleen Lähitapiolan Osakaskon 79 euroa/vuosi.
Sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole, ostin tämän kesä-autoksi ja mietin joskus syys-lokakuussa, jääkö talvehtimaan, vai laitanko myyntiin. Tähänastisten ajojen perusteella olen erittäin tyytyväinen, menee kyllä pirun hienosti. On muuten hauskat renkaat nuo Michelinin Energy Saverit näin elämänsä ehtoopuolella, menevät silkkisesti, suorastaan kuiskaten. Renkaat ovat leiman perusteella vm.2010-2011 ja pintaa on sellaiset 2½-4mm. Eikös se Michelinin herra tässä taannoin kehunut, että heidän renkaansa ovat oikeastaan parhaimmillaan tässä vaiheessa !? Samaa mieltä.
Seuraavaan leimaan liki 13kk, seuraavaan huoltoon 8500 km, kesärenkailla pärjää kesän ja talvirenkailla talven. Parin päivän ajoilla ei ole mitään toimenpiteitä aiheuttavaa löytynyt. Tarkoitus on vain ajaa ja nauttia, korjataan, jos tulee tarvetta. Sen verran kuitenkin haluan jatkaa hyvää huolenpitoa, että menee alustan ja koteloiden täydennyssuojaukseen heti, kun saan Hiaceen teetettyä saman. Näillä näkymin Hiace menee ruiskuteltavaksi ensi viikolla, sitten on Mersun vuoro.
Tätähän on uitettu öljyssä ja kotelosuojassa parin vuoden takaisten ruostekorjausten jälkeen. Pesin auton kinnaspesuna eilen ja äsken juuri vahasin auton käsin, ei mennyt kuin 1½ tuntia, kompaktin kokoinen Hiaceen verrattuna ! Mersun suurimmat vaaranpaikat ovat virheettömät, pieniä pysäytettyjä alkuja on muutamassa paikassa, mutta hyvin pieniä. Mm. takakontin sisäpuoli käytännössä ui tervapohjaisessa suoja-aineessa. Alusta on joskus massattu, tarkoitus on nyt täydentää suojausta öljyllä jossa sideaineena kotelosuojaa.
Ulkokuortahan on maalattu ruostekorjausten yhteydessä isolla kädellä, pintaa on jos jonkinlaista, jos alkaa nenä maalipinnassa asiaa tarkastelemaan. Aika hyvin on kuitenkin saatu sävyt osumaan, koska naapurit ovat kilpaa ihastelleet hienokuntoista vanhaa Meseä. Millään huippumaalarilla auto ei ole ollut, mutta kun toisena vaihtoehtona on rapea cream cracker, kuten tämäkin on varmaan ollut, niin hyvä näin. Eihän tämä pihaan olisi tullutkaan, jos ei olisi hyvä yksilö. Jonkin sortin masokismia tietenkin on auton pesu ja vahaus tällä tyylillä, kun joka ainoa maalipinnan virhe tulee nenän eteen, mutta se on mun luonto. Olkoonkin kyse autosta, johon en ottanut edes Kaskoa, vaan tarjouksessa olleen Lähitapiolan Osakaskon 79 euroa/vuosi.
Sen ihmeempää suunnitelmaa ei ole, ostin tämän kesä-autoksi ja mietin joskus syys-lokakuussa, jääkö talvehtimaan, vai laitanko myyntiin. Tähänastisten ajojen perusteella olen erittäin tyytyväinen, menee kyllä pirun hienosti. On muuten hauskat renkaat nuo Michelinin Energy Saverit näin elämänsä ehtoopuolella, menevät silkkisesti, suorastaan kuiskaten. Renkaat ovat leiman perusteella vm.2010-2011 ja pintaa on sellaiset 2½-4mm. Eikös se Michelinin herra tässä taannoin kehunut, että heidän renkaansa ovat oikeastaan parhaimmillaan tässä vaiheessa !? Samaa mieltä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
^^ Tehtaalla on kuitenkin varusteluetteloon merkitty vuosimalliksi 1999 eli pieleen meni sitten sielläkin.
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
Auton elinkaaren tässä vaiheessa on täysin yhdentekevää, onko MY 1999 vai 2000 Auto on tasan tarkkaan sen vuosimallinen, minkä vuoden puolella se on käyttöönotettu, ihan sama, koska mallivuodet vaihtuvat valmistajien papereissa. Ysiysi on ysiysi 31.12.1999 saakka. Mua on aina ärsyttänyt tapa laittaa vuosimalliksi seuraava vuosi, vaikka auto on rekisteröity kuukausia edellisen vuoden puolella. Minusta tuo autonvalmistajien vuosimalli-ajattelu ei sovi myynti-ilmoituksiin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilusta, Mese + Hiace + Ecoboost
^^ onhan tuo mahdollista, mutta uskoisin kuitenkin että oma arvioni oli pielessä.
Kyllä sillä vuosimallilla on merkitystä ihan kaikenikäisissä autoissa käyttöönottovuodesta huolimatta. Jos tilaisin vaikka uusia umpioita (tai lähes mitä tahansa keulan osia) Saabiini rekisteriotteen päivämäärän perusteella (2007), saisin satavarmasti väärät osat. Samoin jos etsisin tiettyjä osia Oldsmobileen käyttöönottovuoden (1981) perusteella. Ja sama juttu olisi käynyt jos olisin tilaillut osia vanhaan Mersuuni, joka oli MY1998 mutta käyttöönotettu 1997, koska tämänkin ketjun aiheena olevassa mallissa tehtiin facelift kyseiseen vuosimalliin, jolloin muuttuivat myös esim. tietyt moottorit.
Peltien alla tapahtuu myös lukuisia pienempiä muutoksia eri vuosimalleihin, sellaisiakin joita ei kukaan näe.
Mm. kyseisistä syistä auton omistajan, ja myös ostajan, on kyllä hyvä tietää ajokkinsa todellinen tehtaan ilmoittama vuosimalli. Käyttöönottopäivä silti myös näkyviin ilmoituksissa toki.
Kyllä sillä vuosimallilla on merkitystä ihan kaikenikäisissä autoissa käyttöönottovuodesta huolimatta. Jos tilaisin vaikka uusia umpioita (tai lähes mitä tahansa keulan osia) Saabiini rekisteriotteen päivämäärän perusteella (2007), saisin satavarmasti väärät osat. Samoin jos etsisin tiettyjä osia Oldsmobileen käyttöönottovuoden (1981) perusteella. Ja sama juttu olisi käynyt jos olisin tilaillut osia vanhaan Mersuuni, joka oli MY1998 mutta käyttöönotettu 1997, koska tämänkin ketjun aiheena olevassa mallissa tehtiin facelift kyseiseen vuosimalliin, jolloin muuttuivat myös esim. tietyt moottorit.
Peltien alla tapahtuu myös lukuisia pienempiä muutoksia eri vuosimalleihin, sellaisiakin joita ei kukaan näe.
Mm. kyseisistä syistä auton omistajan, ja myös ostajan, on kyllä hyvä tietää ajokkinsa todellinen tehtaan ilmoittama vuosimalli. Käyttöönottopäivä silti myös näkyviin ilmoituksissa toki.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K