Tämän nykyisen kanssa temusin sen verran, että poistin asiattomat viritykset konehuoneesta, paljon lähti johtoa ja yksi keskusyksikkö. Parilla ruuvilla oli kiinni, vaan eipä irronnutkaan, istui niin perhanan kovaa vielä. Vasaralla kangotin sen verran koloa että näin lampulla, mikä ihmeen viritys siellä taustalla on. No siellähän oli muutamakin tarraviritys, todella sitkasta materiaalia joka sitten lopuksi kun puukolla sahasi, antoi periksi.
Mitä näitä olen nähnyt vuosien varrella, niin tässä on näin paljon ajetuksi hämmästyttävän siistikuntoinen konehuone edelleen. Kai sinne on kertaalleen kaikki jo vaihdettu, jarrupääsylinteri näyttää uudehkolta, kuten monet klemmarit ja mutterit, johdot ja letkut jne. Hyvin on huolehdittu.

Minua on vähän häirinnyt kuskin turvavyön laiska kelautuminen takaisin. Vetäisin penkin eteen ja tsekkasin vähän kuskin selän takaista tilaa. Kun sain turvavyösysteemin sisukset ruuvailtua esiin niin tuli mieleen, että kaippa näitäkin olisi hyvä aika ajoin putsailla...

Imuria, paineilmaa jne., siistimmäksi tuli. Kelautuminen ei juurikaan muuttunut, kai se pakka alkaa olla väsynyt näillä metreillä. Pysäytys toimii ja muutenkin kuten pitää, mutta kelautumista pitää loppuvaiheessa vähän auttaa, enköhän sen kanssa pysty elämään.
Tulipa nyt sitten samalla putsattua selän takainen väliseinä lattiaa ja kaikenlaisia koloja myöden, kenties hytissä on nyt inan verran raikkaampi viettää aikaa jatkossa !
