Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ei kuulu tähän Toyotaan cd-soitin, vastaava soitin mulla oli 1998 mallisessa Corollassani aikoinaan ja tuollainen soitin oli ensiasennussoittimena ensimmäisen sukupolven Avensiksissa niinikään (1998->). Tähän ikään ja vuosimalliin kuuluu kasettisoitin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Piti tänään jättää Corolla rauhaan, mutta mutta, ei mennyt ruohonleikkaamisessa ja muissa pikkuhommissa kuin tovi, niin löysin itseni tallista tekemässä pinnoitusta loppuun. Nyt on koko auto sekä perinteisin metodein vahattu, että sen päälle pinnoitettu. Keväällä sitten seuraavan kerran.
Muistin, että lisäjarruvalo oli pimeä, joten tuijottelin sitä aikani, että mitenkäs tämä puretaan. No, siellä oli kummallakin sivulla pyöreät, muovilla päällystetyt kohdat, jotka tuntuivat joustavilta. Painoin niihin ruuvimeisselit ja kas, polttimo asetelmineen tipahti käsiin.

Yhdellä pyöreällä kannalla oleva 21 wattinen, kuinka ollakaan, avaamaton kahden kpl pakkaus löytyi kun laatikoita aikani tutkiskelin. Vuosia sitten hankittu, olin varmaan sillä mielellä, ettei noita koskaan enää tarvita, mutta niinpä vaan tarvittiin ja toinen jäi vielä varastoon. Nyt toimii, ei sen kummempi vika kuin palanut polttimo.

Muistin, että lisäjarruvalo oli pimeä, joten tuijottelin sitä aikani, että mitenkäs tämä puretaan. No, siellä oli kummallakin sivulla pyöreät, muovilla päällystetyt kohdat, jotka tuntuivat joustavilta. Painoin niihin ruuvimeisselit ja kas, polttimo asetelmineen tipahti käsiin.

Yhdellä pyöreällä kannalla oleva 21 wattinen, kuinka ollakaan, avaamaton kahden kpl pakkaus löytyi kun laatikoita aikani tutkiskelin. Vuosia sitten hankittu, olin varmaan sillä mielellä, ettei noita koskaan enää tarvita, mutta niinpä vaan tarvittiin ja toinen jäi vielä varastoon. Nyt toimii, ei sen kummempi vika kuin palanut polttimo.

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^
Tuohan näyttää vähän sellaiselta mallilta, jota ennen pakolliseksi tuloa virkavalta kuvasi "voisi näyttää kuin autossa olisi syttynyt tulipalo"-tuningvarusteeksi. Vaikka epäilyksettä lienee alkuperäislaatua.
Ja sitä on näköjään ehditty jo katsomaan maailmaa remonttia hakusessa -tähtäimen läpi ja siitä luopumaan.
Tuohan näyttää vähän sellaiselta mallilta, jota ennen pakolliseksi tuloa virkavalta kuvasi "voisi näyttää kuin autossa olisi syttynyt tulipalo"-tuningvarusteeksi. Vaikka epäilyksettä lienee alkuperäislaatua.
Ja sitä on näköjään ehditty jo katsomaan maailmaa remonttia hakusessa -tähtäimen läpi ja siitä luopumaan.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Eka sadepäivä lomalla, alkoi jo puolenpäivän jälkeen tympäistä ja mietin mitä tehdä, sittenhän mä hokasin, että siellä on Corolla tallissa sateelta suojassa
Sama kai se, koska ne takalokarin sisäkaaret laittaa...
Kapselin alla oli ihan ok kuntoinen peltivanne, ei priima, mutta hyvä.

Tosiaan aikojen saatossa oli suojaus kulunut sen verran, että alkoi olla täplikkään näköinen, kotelosuojaa pari kerrosta ruiskuttelin tuonne jo päiviä sitten ja oli sopivasti kuivahtanut tahmeaksi pinnaksi.

Muutenkin pieniä laiskoja paikkoja siellä täällä.

Varastoista löytyi sopiva pitkävartisempi pensseli, jolla oli hyvä sutia hyväksi havaittua Mastonin underbody coatingia kotelosuojan päälle hieman kestävämmäksi pinnaksi.

Tunti ja vartti siinä meni kapselin irrotuksesta takaisin laittoon.

Huomenna sitten toinen puoli. Siinä auton ollessa kallellaan tsekkailin pohjaa ledillä, siellä ei kyllä ole juuri mitään tekemistä. Jos kaikki suojauttaisivat autonsa uusina tai uudehkoina, voisi hitsipillit panna naftaliiniin...
Lokarin sisäreunalle en ajatellut kummempia tehdä, siinä on nyt pari kerrosta kotelosuojaa ja sitä voi ruiskutella lisää kun alkaa häviämään. Menee pari minuuttia per puoli.

Sama kai se, koska ne takalokarin sisäkaaret laittaa...
Kapselin alla oli ihan ok kuntoinen peltivanne, ei priima, mutta hyvä.

Tosiaan aikojen saatossa oli suojaus kulunut sen verran, että alkoi olla täplikkään näköinen, kotelosuojaa pari kerrosta ruiskuttelin tuonne jo päiviä sitten ja oli sopivasti kuivahtanut tahmeaksi pinnaksi.

Muutenkin pieniä laiskoja paikkoja siellä täällä.

Varastoista löytyi sopiva pitkävartisempi pensseli, jolla oli hyvä sutia hyväksi havaittua Mastonin underbody coatingia kotelosuojan päälle hieman kestävämmäksi pinnaksi.

Tunti ja vartti siinä meni kapselin irrotuksesta takaisin laittoon.

Huomenna sitten toinen puoli. Siinä auton ollessa kallellaan tsekkailin pohjaa ledillä, siellä ei kyllä ole juuri mitään tekemistä. Jos kaikki suojauttaisivat autonsa uusina tai uudehkoina, voisi hitsipillit panna naftaliiniin...
Lokarin sisäreunalle en ajatellut kummempia tehdä, siinä on nyt pari kerrosta kotelosuojaa ja sitä voi ruiskutella lisää kun alkaa häviämään. Menee pari minuuttia per puoli.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Tänään suojasin Corollan vasemman takapyöräkaaren sisäpuolen, tällä puolella tuo lokarin sisäreuna on vähemmän kulunut kuten muutenkin. Justiinsa riitti purkinpohjat, tarkasti laskettu. Tuollainen telineessä oleva käänneltävä ledi on aika kova sana tämmöisessä hommassa.

Toisella puolella oli vuorokaudessa kuivunut pinta siistiksi ja kovaksi, tsekkailin sen ledillä läpi ja 5-6 pientä kohtaa löysin, joissa paistoi pohjamaali läpi. Pensselöin nämä "laiskat paikat" umpeen, nyt oli hyvä paikata kun kovettunut pinta ei enää mennyt pensselin mukana. Huomenna sama homma tänään laitetulle, sen verran on purkin pohjalla jäljellä, että pystyy pikku paikot tekemään.
Katselin Huutokaupat.comista museoidun -93 mallisen cs-tonnarin kuvia ja museotarkastuksen lomake oli mielenkiintoista katseltavaa, kyseessä auto joka on osittain kunnostettu maalaamalla ym. Hyvinkin tarkasti oli merkattu virheet ja korjaukset lomakkeeseen ja kakkosta ja kolmosta oli niistä kohdista annettu arvosanaksi. Vitosta ei tosiaan saa, ellei ole entisöity uudenveroiseen kuntoon, hyvin säilynyt alkuperäiskuntoinen voi saada nelosta ja nämä osittain korjatut sitten vähän korjauksen tasosta riippuen jotain muuta.
https://huutokaupat.com/kohde/4964148/saab-9000-1993
Ajattelin ensi kesään saakka tarkkailla museo-Saabien markkinoita hyvinkin tarkasti, kovasti mielelläni sellaisen seuraavaksi laittaisin, sikäli kun museovehjettä päivitän, enkä esim. Hiacea tai pakkotilassa jotain muuta käyttöpeliä. Satku tai tonnari, muihin ei ole paloa.
Tuossapa Corollan lappu, aika yksitoikkoinen, pelkkää nelosta alusta loppuun, eikä kovin montaa merkintää, varmaan aika hyvä esimerkki erittäin hyvässä alkuperäiskunnossa säilyneestä, jota ei ole tarvinnut hitsailla tai maalailla.


Toisella puolella oli vuorokaudessa kuivunut pinta siistiksi ja kovaksi, tsekkailin sen ledillä läpi ja 5-6 pientä kohtaa löysin, joissa paistoi pohjamaali läpi. Pensselöin nämä "laiskat paikat" umpeen, nyt oli hyvä paikata kun kovettunut pinta ei enää mennyt pensselin mukana. Huomenna sama homma tänään laitetulle, sen verran on purkin pohjalla jäljellä, että pystyy pikku paikot tekemään.
Katselin Huutokaupat.comista museoidun -93 mallisen cs-tonnarin kuvia ja museotarkastuksen lomake oli mielenkiintoista katseltavaa, kyseessä auto joka on osittain kunnostettu maalaamalla ym. Hyvinkin tarkasti oli merkattu virheet ja korjaukset lomakkeeseen ja kakkosta ja kolmosta oli niistä kohdista annettu arvosanaksi. Vitosta ei tosiaan saa, ellei ole entisöity uudenveroiseen kuntoon, hyvin säilynyt alkuperäiskuntoinen voi saada nelosta ja nämä osittain korjatut sitten vähän korjauksen tasosta riippuen jotain muuta.
https://huutokaupat.com/kohde/4964148/saab-9000-1993
Ajattelin ensi kesään saakka tarkkailla museo-Saabien markkinoita hyvinkin tarkasti, kovasti mielelläni sellaisen seuraavaksi laittaisin, sikäli kun museovehjettä päivitän, enkä esim. Hiacea tai pakkotilassa jotain muuta käyttöpeliä. Satku tai tonnari, muihin ei ole paloa.
Tuossapa Corollan lappu, aika yksitoikkoinen, pelkkää nelosta alusta loppuun, eikä kovin montaa merkintää, varmaan aika hyvä esimerkki erittäin hyvässä alkuperäiskunnossa säilyneestä, jota ei ole tarvinnut hitsailla tai maalailla.

Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Vaikka kelien puolesta ei yhtään tunnu siltä, niin almanakan mukaan syksyä hiljalleen pukkaa. Koska Hiace on talven pääkäyttis, olen hiljakseen alkanut huomioida sitäkin. Lokakuun loppuun mennessä perushuoltoa eli vaihdetaan nesteitä ja suodattimia, muuta ei ole ohjelmassa.
Tänään kun oli aivan loistava keli, eli tuollaiset +22 ja pilvipouta, niin nautiskelin ulkoilmasta ja otin Rupesin suoravedon (kauniiseen) käteen ja laskettelin maalipinnan läpi one steppinä, pintaan tuli Meguairsin punainen. Peltipintaa kun on, niin aikaa meni nelisen tuntia, mutta kädet pääsivät vähemmällä kun kone hoiti hommat.

Eipä tuohon tilkkutäkkiin sen enempiä kannata tehdä, pari kertaa vuodessa vahat niskaan ja paikkauksia tarvittaessa. Konepelti on niin täynnä pieniä kiveniskemiä, että se tekisi oikeasti mieli maalata yli ja lakkaa perään, mutta meneehän se noinkin, kun ei liian kauaa tuijottele. Tuohon vedin ensiksi medium-laikalla Meguairsin erittäin leikkaavan 101:n ja punainen viimeistelynä perään. Maaliahan se oikeasti huutaisi, toki jos suhteuttaa kilsoihin, niin voisi kai olla pahempikin.

Mutta, pidetään kulut kohtuudessa, joka tapauksessa muutaman vuoden sisään on tämä tarkoitus vaihtaa nelivetoon + läpijuostavaan ja 2007->, niin saa asennettua sen Toyotan normaalin vakkarin plug & play-periaatteella ja sitä kautta käytettävyys myös pidempiin reissuihin lisääntyy ja toisen auton tarve vähenee entisestään.
Corollaan tein hankinnan, en sitten 1980-luvun olekaan ostanut uusia c-kasetteja, mutta nyt ostin. Tarkastelin vähän, onko tarjontaa ja Levykauppa Äx toimitti parissa päivässä uudet kassut, eli Viikatteen uusin Askel ja Timo Rautiaisen & Niskalaukauksen debyytin Itku Pitkästä Ilosta.


Onpahan nyt pari hyväkuntoista kasettia, silloin kun sattuu olemaan kasettisoitin käytössä. Kyllä nyt kelpaa.
Tänään kun oli aivan loistava keli, eli tuollaiset +22 ja pilvipouta, niin nautiskelin ulkoilmasta ja otin Rupesin suoravedon (kauniiseen) käteen ja laskettelin maalipinnan läpi one steppinä, pintaan tuli Meguairsin punainen. Peltipintaa kun on, niin aikaa meni nelisen tuntia, mutta kädet pääsivät vähemmällä kun kone hoiti hommat.

Eipä tuohon tilkkutäkkiin sen enempiä kannata tehdä, pari kertaa vuodessa vahat niskaan ja paikkauksia tarvittaessa. Konepelti on niin täynnä pieniä kiveniskemiä, että se tekisi oikeasti mieli maalata yli ja lakkaa perään, mutta meneehän se noinkin, kun ei liian kauaa tuijottele. Tuohon vedin ensiksi medium-laikalla Meguairsin erittäin leikkaavan 101:n ja punainen viimeistelynä perään. Maaliahan se oikeasti huutaisi, toki jos suhteuttaa kilsoihin, niin voisi kai olla pahempikin.

Mutta, pidetään kulut kohtuudessa, joka tapauksessa muutaman vuoden sisään on tämä tarkoitus vaihtaa nelivetoon + läpijuostavaan ja 2007->, niin saa asennettua sen Toyotan normaalin vakkarin plug & play-periaatteella ja sitä kautta käytettävyys myös pidempiin reissuihin lisääntyy ja toisen auton tarve vähenee entisestään.
Corollaan tein hankinnan, en sitten 1980-luvun olekaan ostanut uusia c-kasetteja, mutta nyt ostin. Tarkastelin vähän, onko tarjontaa ja Levykauppa Äx toimitti parissa päivässä uudet kassut, eli Viikatteen uusin Askel ja Timo Rautiaisen & Niskalaukauksen debyytin Itku Pitkästä Ilosta.


Onpahan nyt pari hyväkuntoista kasettia, silloin kun sattuu olemaan kasettisoitin käytössä. Kyllä nyt kelpaa.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Miksi odottaa vuosia? ;)IC1970 kirjoitti: ↑Ti Syys 03, 2024 17:08muutaman vuoden sisään on tämä tarkoitus vaihtaa nelivetoon + läpijuostavaan ja 2007->, niin saa asennettua sen Toyotan normaalin vakkarin plug & play-periaatteella ja sitä kautta käytettävyys myös pidempiin reissuihin lisääntyy ja toisen auton tarve vähenee entisestään.
https://www.blocket.se/annons/1001310347
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Ei oo rahaa. Pakko odottaa. Ellei sitten anna koko pihaa vaihdossa ! Selasin Suomen tarjontaa pari päivää sitten ja yhden auton löysin, joka täytti kriteerit. Hintaa taisi olla joku 17000 euroa, upeassa kunnossa oleva yksityiskäytöstä. Sen huomasi moni muukin, koska hävisi alle vuorokaudessa listoilta. Tänään katselin läpi ja yksi 15900 euron hintainen olisi noin kuvien ja speksien perusteella ollut kelvollinen, en odota, että se on listoilla enää huomisen jälkeen.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Nuo Hiaceiden hinnat suhteutettuna yleisiin ominaisuuksiin ja vuosimalliin on kyllä jotain järkyttävää. Mutta eihän siinä, kysyntä määrää hinnan!
Kulttiauto, jossa arvo säilynee hyvänä myös tulevaisuudessa.

Kulttiauto, jossa arvo säilynee hyvänä myös tulevaisuudessa.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Pitää paikkansa. Tällä hetkellä tarjonnasta varmaan 50/50 on järkevän hintaista ja se toinen puoli silkkaa kalastelua. Varsinkin nelivedoissa, kohtuullisesti ajetuissa (eli Hiacen tapauksessa alle 300 tkm) ja viimeisen faceliftin (2009->) malleissa hinnoissa on ilmaa helposti 5000-7000 euroa. Toisaalta vuosimallilla ei juuri ole väliä, joku loistokuntoinen 2007 saattaa olla samassa hinnassa kuin vaikkapa 2011 vuosimallinen, jossa elämä näkyy hieman enemmän.
Tarjonta on auton yleisyyteen verrattuna myös todella vähäistä, nelivetoja vm.2007 ja eteenpäin on yleensä alle 100 kpl myynnissä. Ne on käytössä ja käyttäjät välttelevät uusia urea-yms. ongelmaisia viimeiseen asti. Jos hyvä tulee myyntiin, se myydään välittömästi. Aivan järkyttävät raadot voivat olla halpoja, mutta melko järkyttävätkin jos ovat leimassa, kustantavat vm.1995-> sen about 2-3 tonnia kuitenkin, koska siinä vaiheessa kun hinta menee tarpeeksi alas, lähtevät Afrikkaan. Ei tartte polkea hintoja.
Yli 12 vuotta on viimeisen uuden rekisteröinnistä, mutta ne päivät, että näitä saa pikkurahoilla, ovat vielä kaukana. Minäkin olen koittanut katsoa, mitä muuta saa pakumarkkinoilta esim. 15 tonnilla, mutta sellaista Transporteria tms. en ole vielä löytänyt, jonka haluaisin vaivoikseni ostaa...
Tarjonta on auton yleisyyteen verrattuna myös todella vähäistä, nelivetoja vm.2007 ja eteenpäin on yleensä alle 100 kpl myynnissä. Ne on käytössä ja käyttäjät välttelevät uusia urea-yms. ongelmaisia viimeiseen asti. Jos hyvä tulee myyntiin, se myydään välittömästi. Aivan järkyttävät raadot voivat olla halpoja, mutta melko järkyttävätkin jos ovat leimassa, kustantavat vm.1995-> sen about 2-3 tonnia kuitenkin, koska siinä vaiheessa kun hinta menee tarpeeksi alas, lähtevät Afrikkaan. Ei tartte polkea hintoja.
Yli 12 vuotta on viimeisen uuden rekisteröinnistä, mutta ne päivät, että näitä saa pikkurahoilla, ovat vielä kaukana. Minäkin olen koittanut katsoa, mitä muuta saa pakumarkkinoilta esim. 15 tonnilla, mutta sellaista Transporteria tms. en ole vielä löytänyt, jonka haluaisin vaivoikseni ostaa...
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Speak of the devil...
Mahdollisesti tämän vuoden viimeisenä hellepäivänä keksin pihalla jos jonkinlaista pientä hommaa, ehtii sitten talvella mököttää sisätiloissa.
Otin Hiacen takavaloasetelmat irti ihan mielenkiinnosta. Paineilmalle oli hommia, sillä asetelma oli kerännyt kaikenlaista pientä tauhkaa koloihinsa, puhaltelin puhtaaksi. Vastinpinnat hinkkasin puhtaaksi WD-40:llä, kiinnitysruuvit voitelin ja pari aivan pientä ruosteen alkua hioin pois ja laitoin harmaata happopohjamaalia pintaan.
Kuten kuvasta näkyy, ajovaloasetelman takana on edelleen nähtävissä menneet (2008 ja 2011) ruostesuojaukset ja pinta on tahmeuden alla ruosteeton, kurkkailin ledillä pohjille asti, eipä ainakaan sisältä päin happane tässäkään suunnassa.

Polttimot olivat ehjät, mutta jo selvästi tummuneet ja vaihdoin ne uusiin ja kirkkaisiin Osrameihin, kustannus 3.49 euroa. Mukava se on leppeässä kesäsäässä istuskella tavaratilan laidalla ja puuhastella, vs. valovian korjaaminen talven pakkasessa ja tuiskussa. Helppo homma toki tähän autoon, mutta silti, kun kerran voi valita.

Itse asiassa, olen homman aika haastavassa kelissä joskus tehnytkin edelliseen Hiaceeni. Hetkinen, aivan, tuossa on kuva siitä, kun edellisen kerran vaihdoin takavalot Hissukkaan, tässä toki jo vaihdettuina.

Minulla on tuolla Imgurissa yli 2200 kuvaa viimeisen n. 7 vuoden ajalta, sieltä on välillä hyvä arkistoa kaivella !
Mahdollisesti tämän vuoden viimeisenä hellepäivänä keksin pihalla jos jonkinlaista pientä hommaa, ehtii sitten talvella mököttää sisätiloissa.
Otin Hiacen takavaloasetelmat irti ihan mielenkiinnosta. Paineilmalle oli hommia, sillä asetelma oli kerännyt kaikenlaista pientä tauhkaa koloihinsa, puhaltelin puhtaaksi. Vastinpinnat hinkkasin puhtaaksi WD-40:llä, kiinnitysruuvit voitelin ja pari aivan pientä ruosteen alkua hioin pois ja laitoin harmaata happopohjamaalia pintaan.
Kuten kuvasta näkyy, ajovaloasetelman takana on edelleen nähtävissä menneet (2008 ja 2011) ruostesuojaukset ja pinta on tahmeuden alla ruosteeton, kurkkailin ledillä pohjille asti, eipä ainakaan sisältä päin happane tässäkään suunnassa.

Polttimot olivat ehjät, mutta jo selvästi tummuneet ja vaihdoin ne uusiin ja kirkkaisiin Osrameihin, kustannus 3.49 euroa. Mukava se on leppeässä kesäsäässä istuskella tavaratilan laidalla ja puuhastella, vs. valovian korjaaminen talven pakkasessa ja tuiskussa. Helppo homma toki tähän autoon, mutta silti, kun kerran voi valita.

Itse asiassa, olen homman aika haastavassa kelissä joskus tehnytkin edelliseen Hiaceeni. Hetkinen, aivan, tuossa on kuva siitä, kun edellisen kerran vaihdoin takavalot Hissukkaan, tässä toki jo vaihdettuina.

Minulla on tuolla Imgurissa yli 2200 kuvaa viimeisen n. 7 vuoden ajalta, sieltä on välillä hyvä arkistoa kaivella !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Toi sun autoharrastus on sellaista catch and release! No jäähän siitä kuvat ja muistot 

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Hyvin kuvailtu. Toki poikkeuksiakin on aina välillä, mutta aika paljon tekemästäni "hyvästä", menee jonkun muun iloksi. Toisaalta, olen ymmärtänyt, että seuraavat käyttäjät autoilleni ovat olleet poikkeuksetta melko tyytyväisiä. Tuo edellä lumituiskussa kuvattu Hiacekin on edelleen henkilöllä, joka sen minulta osti, puoli miljoonaa kohta ajettuna. Ja taas olen etsimässä samanlaista, kun sellainen kerran koukussa jo tiukasti oli. Catch and release todellakin !
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634