Citroen C5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Citroen C5
Aikataulumuutosten vuoksi jäi C6 kokematta muutama kuukausi takaperin, harmittaa edelleen...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Turbo"
- Viestit: 251
- Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
- Paikkakunta: Oulu -> Espoo
Re: Citroen C5
Keskustelua seuranneena tutkin Nettiauton tarjontaa ja huomasin, että onhan noita viisiovisinakin myynnissä. Olisi minun tarpeisiini paljon monikäyttöisempi kuin konttiperä. Ruuma saattaa olla jopa tilavampi kuin farmarissa, tiedä häntä.
Välikevennyksenä Turo's Hevi Geetä: http://www.youtube.com/watch?v=RJB51wOlsiI
Välikevennyksenä Turo's Hevi Geetä: http://www.youtube.com/watch?v=RJB51wOlsiI
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Re: Citroen C5
Nyt löytyi Sitikka, 1,6 turbo automaatti 34000km ja hyvin palvellut SC TTID A jäi Salon autoliikkeeseen.
200 kilometrin käyttökokemuksen jälkeen ainakin havaittu penkkien erinomaisuus Saabiin verrattuna, ainakin itselleni 188cm 115kg.
Täytyy pitää peukkuja että pysyy nipussa
200 kilometrin käyttökokemuksen jälkeen ainakin havaittu penkkien erinomaisuus Saabiin verrattuna, ainakin itselleni 188cm 115kg.
Täytyy pitää peukkuja että pysyy nipussa
Ville K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Kumpi jousitus, jos rauta niin onko silti merkittävästi pehmeämpi kuin Saab?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Citroen C5
Tuo on vähän outo juttu tuo penkki juttu. No, makuasioista ei voi kiistellä ja semmonenhan sen täytyy olla, että itse viihtyy ja tuntuu hyvältä.Ville K kirjoitti:Nyt löytyi Sitikka, 1,6 turbo automaatti 34000km ja hyvin palvellut SC TTID A jäi Salon autoliikkeeseen.
200 kilometrin käyttökokemuksen jälkeen ainakin havaittu penkkien erinomaisuus Saabiin verrattuna, ainakin itselleni 188cm 115kg.
Täytyy pitää peukkuja että pysyy nipussa
Re: Citroen C5
Minulle ysikolmosen hukkaamista puoltavat asiat olivat ajettavuus (lue: suuntavakaus), sisustuksen nitinät ja räminät (sekä yllättäen istuin). En ole siitä täällä huudellut, kun pistin sen alituisen pakarajumin mieluummin liikunnanpuutteen piikkiin kuin Saabin penkin.
Auto vaihtui; ajettavuus parani, nitinät ja räminät hävisi eikä pakara ole enää jumissa. Liikuntaa en ole lisännyt.
Mihinkähän sitä vaihtais seuraavaks..?
edit: Tärkeää on huomata, että aina kun ajelin femmalla niin pakarajumi helpotti myös!
Auto vaihtui; ajettavuus parani, nitinät ja räminät hävisi eikä pakara ole enää jumissa. Liikuntaa en ole lisännyt.
Mihinkähän sitä vaihtais seuraavaks..?
edit: Tärkeää on huomata, että aina kun ajelin femmalla niin pakarajumi helpotti myös!
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Citroen C5
Olikos teillä 9-3:sissa linear-penkit (siis ne lättänät saksalaismalliset keinonahkareunoilla)? Ja mikä on rengaskokojen suhde 9-3:n ja C5:n välillä? Kysymykset siis molemmille uus-citroenisteille.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Citroen C5
Heh, tää nykyinen käyttö-sitruuna on järjestyksessään 15. Citroën. Olen 4:ää Saabia pitänyt ja kokeillut viimisen viiden vuoden sisään kun lapsena oppi istumaan Saabin kyydissä ihan sieltä laitokselta saakka... Vanha suola janotti mut ilmeisti niin vain routa porsaan kotiin ajoi. Saab kokeilu on sikäli onnistunut, että tuosta (kolmannesta, puolison ajossa) 9-5:tä en tahdo luopua. Ehkä seiskyt- kahdeksankyt-luvulla oli voimakasta Saab-myrkkyä jota meihin aikalaisiin ruutattiin jo isän maidossa.
-09 SS TTiD Vector oli se mun kolkki, sähkösäätöisellä puolinahkoilla, CeeFemma on sigussa mainittu laite ja penkit sähkösäätöiset puolinahkat. Kesärengaskoko Saabissa 225/50 R17 ja Citroënissa 225/55 R17, talvirenkaat vastaavasti 205/55 R16 ja 215/55 R17. Varsinkin talvella, jolloin vaihto tapahtui, Citroën erottui edukseen.
-09 SS TTiD Vector oli se mun kolkki, sähkösäätöisellä puolinahkoilla, CeeFemma on sigussa mainittu laite ja penkit sähkösäätöiset puolinahkat. Kesärengaskoko Saabissa 225/50 R17 ja Citroënissa 225/55 R17, talvirenkaat vastaavasti 205/55 R16 ja 215/55 R17. Varsinkin talvella, jolloin vaihto tapahtui, Citroën erottui edukseen.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Citroen C5
Ettei kenellekään tulisi liian auvoisaa mielikuvaa noista sitikoista, niin tässä kuussa Veholle on pulitettu 2.0:n vaihdelaatikon ja parin pikkuvian korjauksesta 1200 € ja 2.7:n "halvasta" perushuollosta (öljyt, suodattimet, jarruneste) 790 €.
Re: Citroen C5
Mulla oli Saabissa vectorin täysnahat sähkösäädöillä. Näissä penkeissä oli suurin ongelma olematon tuki vasemmalle jalalle. Joutui poikkeuksetta ajamaan jalka koukussa ja hakemaan tukea ovesta. Muutenkin tuntui, että penkit oli puoli numeroa liian pienet.
ihmettelenkin miksi tähän malliin ei kelpuutettu 95 mallin huippuhyviä penkkejä.
Sitikassa puolinahat sähkösäädöin ja säädöissä mukana myös selkänojan yläosan kallistus, mikä mielestäni tekee sen viimeisen silauksen.
Renkaat Saabissa talvella 205/55/16 Sitikassa 225/60/16 ja kesällä vastaavasti 225/45/17 ja Sitikassa 245/45/19.
ihmettelenkin miksi tähän malliin ei kelpuutettu 95 mallin huippuhyviä penkkejä.
Sitikassa puolinahat sähkösäädöin ja säädöissä mukana myös selkänojan yläosan kallistus, mikä mielestäni tekee sen viimeisen silauksen.
Renkaat Saabissa talvella 205/55/16 Sitikassa 225/60/16 ja kesällä vastaavasti 225/45/17 ja Sitikassa 245/45/19.
Ville K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Citroen C5
Jep. Näin se näköjään menee, että joku penkki passaa toiselle ja joku ei. Appiukolla on sattumoisin C5 -08 ja siinä on kanssa kaikki hieronnat yms. "herkut" mutta itsellä kun on ollut selän kanssa ongelmia ja hyvänä esimerkkinä viimekesänä kun ajelin ko. Citikalla, niin paljon enemmän väsyi alaselkä ja jalat, mitä omalla Saappaalla, jossa nuo Vectorin puolinahkat sähkösäädöllä.
Itsellä mittaa 195 ja tasan 100 on tällä hetkellä paino.
Audi vois olla seuraavana, tai Bemari ihan kuskin tilojen takia. Mutta tämä taas vaatii reilummat koeajot ja tarkan paneutumisen kaikkiin säätöihin.
Itsellä mittaa 195 ja tasan 100 on tällä hetkellä paino.
Audi vois olla seuraavana, tai Bemari ihan kuskin tilojen takia. Mutta tämä taas vaatii reilummat koeajot ja tarkan paneutumisen kaikkiin säätöihin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Citroen C5
Autokuume vaivaa vaihteeksi, ja kohteena toinen ranskis, kun ensimmäinen on ollut autona niin mahtava, mutta kaasunestejousituksen mukavuutta hauan päästä kokeilemaan..
Eilen kävin vm. 2012 C5:llä koeajolla, ja kyllä se vaan perhanan mukava on. Tulee kovasti mieleen isäni Mersu ilmajousilla, on todella leppoisan oloista menoa.
Pitänee vaihtaa sellaiseen oma pökötti, vaikka sinäänsä tekee pahaa luopua näin hyvästä autosta. Onneksi uskalsi ostaa ranskalaisen lähipiirin automiesten soraäänistä huolimatta, enpä taida ihan hetkeen näistä pois vaihdella
Mitäs palstan C5 omistajat on mieltä, kannattaako ostaa mehujousinen Citikka
Eilen kävin vm. 2012 C5:llä koeajolla, ja kyllä se vaan perhanan mukava on. Tulee kovasti mieleen isäni Mersu ilmajousilla, on todella leppoisan oloista menoa.
Pitänee vaihtaa sellaiseen oma pökötti, vaikka sinäänsä tekee pahaa luopua näin hyvästä autosta. Onneksi uskalsi ostaa ranskalaisen lähipiirin automiesten soraäänistä huolimatta, enpä taida ihan hetkeen näistä pois vaihdella
Mitäs palstan C5 omistajat on mieltä, kannattaako ostaa mehujousinen Citikka
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Citroen C5
Ehdottomasti…Rommitommi kirjoitti:Autokuume vaivaa vaihteeksi, ja kohteena toinen ranskis, kun ensimmäinen on ollut autona niin mahtava, mutta kaasunestejousituksen mukavuutta hauan päästä kokeilemaan..
Eilen kävin vm. 2012 C5:llä koeajolla, ja kyllä se vaan perhanan mukava on. Tulee kovasti mieleen isäni Mersu ilmajousilla, on todella leppoisan oloista menoa.
Pitänee vaihtaa sellaiseen oma pökötti, vaikka sinäänsä tekee pahaa luopua näin hyvästä autosta. Onneksi uskalsi ostaa ranskalaisen lähipiirin automiesten soraäänistä huolimatta, enpä taida ihan hetkeen näistä pois vaihdella
Mitäs palstan C5 omistajat on mieltä, kannattaako ostaa mehujousinen Citikka
Ville K
Re: Citroen C5
C5:ttä en ole koskaan edes ajanut, mutta sitikka ilman mehujousia ei ole sitikka.Rommitommi kirjoitti:Mitäs palstan C5 omistajat on mieltä, kannattaako ostaa mehujousinen Citikka
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366