Kesärenkaat 2015
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kesärenkaat 2015
Moi,
Tuli ostettua misukat primacy hp:t
Kokoa 235/45/17. Vaikka suht leveät, niin
oon ollut tyytyväinen ko renkaisiin ja kokoon.
Hinta allelaitettuna 590€, onk paha?
Auto siis 9-3 sc
Sami
Tuli ostettua misukat primacy hp:t
Kokoa 235/45/17. Vaikka suht leveät, niin
oon ollut tyytyväinen ko renkaisiin ja kokoon.
Hinta allelaitettuna 590€, onk paha?
Auto siis 9-3 sc
Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kesärenkaat 2015
No jos allelaitto maksoi about 250€ niin ei ole paha hinta kumeistaRed Dragon kirjoitti:Moi,
Tuli ostettua misukat primacy hp:t
Kokoa 235/45/17.
Hinta allelaitettuna 590€, onk paha?
Sami
Kunnon renkaat ois irronnut about kolmeen satkuun, siihen sitten vielä asennus (n. 50€ irtovanteille).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kesärenkaat 2015
Miksi maksaa akilleksista kolmesataa, kun ihan yhtä hyvät (= ei välttämättä hyvät ollenkaan) saa alle kahden ja puolen sadan?
Eli kun säästetään, niin säästetään sitten kunnolla eikä vain puoliksi.
Eli kun säästetään, niin säästetään sitten kunnolla eikä vain puoliksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Re: Kesärenkaat 2015
Jep,
Kun on ajanut 50tkm hyvin toimivilla misukoilla, niin ei ihan viitsi testata mitään pling plongeja, kun on halvat...(50 tkm vuodessa tulee ajettua).
Puolet halvemmalla varmaan pääsis ja samoin myös Daciallakin tulis samat kilsat
Kun on ajanut 50tkm hyvin toimivilla misukoilla, niin ei ihan viitsi testata mitään pling plongeja, kun on halvat...(50 tkm vuodessa tulee ajettua).
Puolet halvemmalla varmaan pääsis ja samoin myös Daciallakin tulis samat kilsat
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Re: Kesärenkaat 2015
Ei mielestäni ole paha hinta tuo 590e allelaitettuna kunnollisesta merkkirenkaasta 235/45/17 koossa. Tässä pari vuotta sitten kun samassa koossa laitettiin BF Goodricheja kierros niin ne oli hieman yli 500e. Elokuvarenkaita saa sitten halvemmalla, mutta onhan se mahtavaa kun on voiman illuusio kun sutii
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2015
Red Dragon kirjoitti:Jep,
Kun on ajanut 50tkm hyvin toimivilla misukoilla, niin ei ihan viitsi testata mitään pling plongeja, kun on halvat...(50 tkm vuodessa tulee ajettua).
Puolet halvemmalla varmaan pääsis ja samoin myös Daciallakin tulis samat kilsat
En näemmä olekkaan ainoa joka karsastaa tätä halppisrenkaiden ihannointia. Jokainen toki ajaa sellaisilla renkailla kun haluaa, mutta alkaa välillä jo tökkimään ainainen akilles hehkutus ja Merkki renkailla ajavien arvostelu...Pakari kirjoitti:Ei mielestäni ole paha hinta tuo 590e allelaitettuna kunnollisesta merkkirenkaasta 235/45/17 koossa. Tässä pari vuotta sitten kun samassa koossa laitettiin BF Goodricheja kierros niin ne oli hieman yli 500e. Elokuvarenkaita saa sitten halvemmalla, mutta onhan se mahtavaa kun on voiman illuusio kun sutii
ex 9³ Viggen MY99
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
ex 9³ Aero MY02
ex 9³ ss Aero MY05
Re: Kesärenkaat 2015
Joo, et ole ainoa. Tosin ostin itsekkin elokuvarenkaat (Kormoran) kesän huvitteluun radalle ja lentokentälle.. Käyttöajot ja normiajo ajetaan sitten merkkirenkailla - on aina ajettu ja tullaan ajamaan jatkossakin. Renkaat ovat mielestäni jälleen autoilussa niitä asioita joissa on typerää säästää, koska joskus siitä säästöstä voi joutua maksamaan kalliin hinnan vaikka oman- tai kanssamatkustajien hengen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2015
Karsastin aikaisemmin, mutta nykyään alkaa nuo kiinalaiset halppisrenkaatkin olla hyviä, kunhan katsoo vähän mitä ostaa, esim. nyt vaikka Landsail (katso TM kesärengastesti 2014). Kesärenkaissa siis. Ero alkaa olla jo aika pieni merkkirenkaisiin. Kiinalaiset alkaa saada kiinni.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Kesärenkaat 2015
Tekniikan Maailman kesärengastesti ilmestyy 4. maaliskuuta 2015.3J kirjoitti:Karsastin aikaisemmin, mutta nykyään alkaa nuo kiinalaiset halppisrenkaatkin olla hyviä, kunhan katsoo vähän mitä ostaa, esim. nyt vaikka Landsail (katso TM kesärengastesti 2014). Kesärenkaissa siis. Ero alkaa olla jo aika pieni merkkirenkaisiin. Kiinalaiset alkaa saada kiinni.
"Uusimmat kesärenkaat on jälleen testattu. Mukana on harvinaisen kattava valikoima kalliita huipputuotteita, keskihintaisia kakkosmerkkejä ja halpoja aasialaisia. Monet niistä yllättivät testiryhmän perusteellisesti. Mutta olivatko yllätykset myönteisiä vai kielteisiä, selviää seuraavasta numerostamme (5/2015). Se ainakin on selvää, että parhaat kiinalaiset pystyvät jo haastamaan kalliita eurooppalaisia, ainakin joissakin ominaisuuksissa."
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Kesärenkaat 2015
Allekirjoitan itsekin nuo ylläolevat seikat renkaiden laadun tärkeydestä yms, mutta kuten edellä on jo todettu niin osa halpisrenkaista alkaa olemaan testeissä aika hyvillä arvosanoilla. Itselläkin on tällä hetkellä Micheliniä ja fuldaa rengastus, mutta ajattelin seuraavaksi kokeilla sarjan landsaileja. jos ne on kuraa niin ei tartte toiste sekaantua, ja ne saa kyllä hukattua eteenpäin.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Kesärenkaat 2015
TM:n rengastestit on kyllä mielenkiintoista luettavaa, ja niitä lukiessa on vahvistunut käsitys siitä, että halparenkaista löytää hyvän jos käy tuuri, toisaalta merkkirenkaat ostamalla voi saada huonot kumit jos tuuri on huono. Silti ei voi olla ihmettelemättä vuosittaisten testien erilaisia tuloksia, kun vertailussa on samanlaiset renkaat.
Esimerkki:
TM kesärengasvertailu 2009 205/55R16 91H, Audi A3:
Kleber Dynaxer HP2, arvosana 8,5 (neljä tähteä) , sijoitus 6/14
Hankook Ventus Prime, arvosana 7,9 (kolme tähteä), sijoitus 9/14
TM kesärengasvertailu 2010 205/55R16 91H, Ford Focus
Kleber Dynaxer HP2, arvosana 7,3 (kaksi tähteä) , sijoitus 10/11
Hankook Ventus Prime, arvosana 8,3 (neljä tähteä), sijoitus 4/11
Kleber oli 2009 vertailussa samassa luokassa Goodyearin, Nokianin, Continentalin, Vredesteinin ja Bridgestonen kanssa. 2010 sama rengas oil toiseksi viimeinen, mutta TOP3:ssa oli samat renkaat kuin edellisen vuoden vertailussa, kannoillaan heti tuo Hankook, joka 2009 oli ollut samassa luokassa Daytonin, Kumhon ja Barumin kanssa.
Huomionarvoinen asia Hankookin kommenteista:
2009: Huonoa: Vesiliirto Suoralla
2010: Hyvää: Vesiliirron vastustuskyky
Tokihan rengasmalleihin tehdään vuoden aikana pieniä muutoksia, jotka vaikuttavat niiden ominaisuuksiin. Ja testeissä on eri vuosina eri vaatimustasot, vähän senkin mukaan miten kehitys on mennyt eteenpäin. Mutta voiko olla niin että Kleberiä ei ole kehitetty 2009-2010 ollenkaan ja sijoituksen ja arvosanojen heikkeneminen johtuu siitä, ja taas Hankookilla on tehty todella paljon kehitystä ja siksi sekä arvosanat että varsinkin sijoitus paranivat rutkasti.
Kuvista kuitenkin näkee, että Hankookin pintakuvio on ollut molempina vuosina samanlainen. Kun pintakuvio vaikuttaa vesiliirtoon kaikkein eniten, miten huonosta on voinut tulla hyvä? Arvosana vesiliirrosta nousi kuutosesta ysiin. 2009 Hankook oli testin huonoin vesiliirron vastustaja (68 km/h) , vuonna 2010 sama rengas oli tässä osiossa testin toiseksi paras (97,6 km/h). Parhaan renkaan vesiliirtonopeus oli 2009 72,5 km/h ja vuonna 2010 99,7 km/h. Jo näistä nopeuksista näkee, että vesiliirtotesti on tehty eri tavoin (esim. eri määrä vettä radalla). Jos olosuhteiden muutokset vaikuttavat näin paljon, ja yksi rengas vastustaa vesiliirtoa hyvin 3 mm lammikossa, mutta on täysin surkea 5 mm lammikossa, joku muu toimii toisinpäin jne., voiko tästä antaa mitään arvosanaa ja pistää renkaita paremmusjärjestykseen?
Testimenetelmien lisäksi vaikutusta on varmasti myös testiautolla. Voisiko olla että mm. käytetty testiauto vaikuttaa aika paljon tuloksiin? Mikä toimi Focuksessa, ei välttämättä toimi A3:ssa, taikka Saabissa?
Tätä tässä vaan pohdin, että jos edellisessä testissä Landsailit on pärjänneet hyvin, niin onko saman valmistajan seuraava malli silti kovinkaan varmasti mistään kotoisin?
Esimerkki:
TM kesärengasvertailu 2009 205/55R16 91H, Audi A3:
Kleber Dynaxer HP2, arvosana 8,5 (neljä tähteä) , sijoitus 6/14
Hankook Ventus Prime, arvosana 7,9 (kolme tähteä), sijoitus 9/14
TM kesärengasvertailu 2010 205/55R16 91H, Ford Focus
Kleber Dynaxer HP2, arvosana 7,3 (kaksi tähteä) , sijoitus 10/11
Hankook Ventus Prime, arvosana 8,3 (neljä tähteä), sijoitus 4/11
Kleber oli 2009 vertailussa samassa luokassa Goodyearin, Nokianin, Continentalin, Vredesteinin ja Bridgestonen kanssa. 2010 sama rengas oil toiseksi viimeinen, mutta TOP3:ssa oli samat renkaat kuin edellisen vuoden vertailussa, kannoillaan heti tuo Hankook, joka 2009 oli ollut samassa luokassa Daytonin, Kumhon ja Barumin kanssa.
Huomionarvoinen asia Hankookin kommenteista:
2009: Huonoa: Vesiliirto Suoralla
2010: Hyvää: Vesiliirron vastustuskyky
Tokihan rengasmalleihin tehdään vuoden aikana pieniä muutoksia, jotka vaikuttavat niiden ominaisuuksiin. Ja testeissä on eri vuosina eri vaatimustasot, vähän senkin mukaan miten kehitys on mennyt eteenpäin. Mutta voiko olla niin että Kleberiä ei ole kehitetty 2009-2010 ollenkaan ja sijoituksen ja arvosanojen heikkeneminen johtuu siitä, ja taas Hankookilla on tehty todella paljon kehitystä ja siksi sekä arvosanat että varsinkin sijoitus paranivat rutkasti.
Kuvista kuitenkin näkee, että Hankookin pintakuvio on ollut molempina vuosina samanlainen. Kun pintakuvio vaikuttaa vesiliirtoon kaikkein eniten, miten huonosta on voinut tulla hyvä? Arvosana vesiliirrosta nousi kuutosesta ysiin. 2009 Hankook oli testin huonoin vesiliirron vastustaja (68 km/h) , vuonna 2010 sama rengas oli tässä osiossa testin toiseksi paras (97,6 km/h). Parhaan renkaan vesiliirtonopeus oli 2009 72,5 km/h ja vuonna 2010 99,7 km/h. Jo näistä nopeuksista näkee, että vesiliirtotesti on tehty eri tavoin (esim. eri määrä vettä radalla). Jos olosuhteiden muutokset vaikuttavat näin paljon, ja yksi rengas vastustaa vesiliirtoa hyvin 3 mm lammikossa, mutta on täysin surkea 5 mm lammikossa, joku muu toimii toisinpäin jne., voiko tästä antaa mitään arvosanaa ja pistää renkaita paremmusjärjestykseen?
Testimenetelmien lisäksi vaikutusta on varmasti myös testiautolla. Voisiko olla että mm. käytetty testiauto vaikuttaa aika paljon tuloksiin? Mikä toimi Focuksessa, ei välttämättä toimi A3:ssa, taikka Saabissa?
Tätä tässä vaan pohdin, että jos edellisessä testissä Landsailit on pärjänneet hyvin, niin onko saman valmistajan seuraava malli silti kovinkaan varmasti mistään kotoisin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kesärenkaat 2015
Aika ikuisuuskeskustelun tästä saa aikaan.Pitäisi päästä kokeilemaan omalla autolla niitä renkaita erilaisissa olosuhteissa, ja se ei vaan ole mahdollista.Jotain päätelmiä voi tehdä muiden foorumilaisten kertomisista tietyn mallin ajettavuuden suhteen, ja se on itseasiassa tärkeää.Loppupeleissä rahahan on se joka kullekin asian ratkaisee, ja sillä rahalla mitä on valmis laittamaan, pitäisi saada ok:t tai hyvät renkaat.Og-kolkissa kun on esimerkiksi tuo äänieristys melko keskinkertainen, olisi kiva saada renkaat jotka käyttäytyy hyvin ääritilanteissakin, ja ovat mahdollisimman hiljaiset ajaa.Kuluvuudella ei ole itselle mitään merkitystä sillä voin ne uudet renkaat ostaa vaikka joka vuosi, joka ehkä jonkun mielestä taas on typerää.. Mutta jos se ero on 300->500e että niillä 500e renkailla ajaa yhden kesän enemmän ja jos suinkin on se 200e varaa laittaa enemmän niin tietysti.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Kesärenkaat 2015
Ajelin edellisen kesän uusilla Falken Ziex ZE914 215/55 R16 91H renkailla jotka ovat muuten ihan ok mutta renkaan ajotuntuma on liian löysä omaan makuuni (johtuen osaksi myös korkeahkosta profiilista) ja renkaat näyttävät hieman liian isoilta nykyisen madalletun alustan kanssa.
Tulevaksi kesäksi tilailen luultavasti Vredestein Sportrac 5 -renkaat ja profiiliksi hieman pienempi 205/55 R16 91V. Ko. rengas on saanut hyviä arvioita käyttäjiltä (mm. kulutuskestävyyden osalta) ja autolehtien testeissäkin pärjännyt ihan ok. Tyre reviews
Noissa pitäisi kaiketi myös olla normaalia jämäkämpi runko (Handling Tuned Sidewall -rakenne).
Camskillista kustantaisi kotiin toimitettuna 287€ mutta koitan tiedustella josko kotiseudun liikkeistä saisi suoraan edes jotenkin järkevään hintaan.
Tulevaksi kesäksi tilailen luultavasti Vredestein Sportrac 5 -renkaat ja profiiliksi hieman pienempi 205/55 R16 91V. Ko. rengas on saanut hyviä arvioita käyttäjiltä (mm. kulutuskestävyyden osalta) ja autolehtien testeissäkin pärjännyt ihan ok. Tyre reviews
Noissa pitäisi kaiketi myös olla normaalia jämäkämpi runko (Handling Tuned Sidewall -rakenne).
Camskillista kustantaisi kotiin toimitettuna 287€ mutta koitan tiedustella josko kotiseudun liikkeistä saisi suoraan edes jotenkin järkevään hintaan.
9-3 SS TiDS -08 tuned by jcarlson (180Hv/400Nm + EGR off)
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Ex: Volvo S40 T4 A -02
Re: Kesärenkaat 2015
En kehtaa edes katsoa, mitkä nuo V.J.S:n KUNNON renkaat ovat. Sen kun jo tietää. Itse olen mennyt niin kuten olen jo aikaisemmin tainnut mainita: talvirenkaiksi sopivat Nokian HKPL:t ja kesäksi jotkut sopivat Michelinit. Tämä ratkaisu on pelannut loistavasti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kesärenkaat 2015
Nokian Renkaiden kehityspäällikkö rengastestien tuloksista: "Tämä on satunnaista"
http://yle.fi/uutiset/sama_autonrengas_ ... un/7831875
http://yle.fi/uutiset/sama_autonrengas_ ... un/7831875
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K