Tuo pitää kyl yleensä paikkansa. Mut mul on omakohtainen poikkeus: Isäukko lähti -93 vuonna kattelemaan "jotain autoa". Käteen tarttu -89 900i8v 13000 ajettuna. Auto jäi käteen ja tällä hetkellä se on yhä ykkösautona 250000 ajettuna

joo, automaatilla ei katos voi ajaa kuin yhdellä tavalla - niin kuin automaatti haluu... manuaalilla saa 2 - 3 litraa pois siitä. onko sun 8v vai 16v? monenko vaihteen tomaatti? jos haluaa pienen kulutuksen ei kannata ostaa vanhaa automaattia... uudet sensijaan näyttää olevan ihan kunnollisiaMäksä kirjoitti:maantie 60% ja kaupunkiajoa 40% niin mun autol ei ainakaan toivoakaan päästä alle 10l...2.0 Turbo automaatti...ja uskoisin että johtunee tuosta automaatista toi kulutuschristian80 kirjoitti:öööhhh, mistä toi tuli ett saabit vetää 10 litraa satasell??? en tiedä yhtään 2 litrasta saabia toka vetäis enemmän kuin 9 litraa ja silloin ainoastaa talvikeleissä. eli jos sun ajamas saabi vetää 10 litraa niin se on kyllä itestäs kiinni, kannattais mennä autokouluun oppimaan taloudellista ajoa... saabi juo n. 7 litrasta 9 litraan jos "osaa ajaa".turkkaki kirjoitti: saabi kuluttaa paljon... niin ja mikään muu 1300 kiloinen ja 2 litrainenhan ei kuluta 10:tä litraa?? esim uus v70... OHO
edit: mun autolla on myös ajellut isäni joka ei parempaan kulutukseen pääse vaikka on aikoinaan ollut 6kertainen liikennekisojen suomenmestari jossa kulutus oli yks tärkein osa arviointia
Saabin pitäs panostaa enemmän imagon rakentaiseen. "Mersu on kestävä" "Volvo on turvallinen" "BWM on hyvä ajettava""japsit on luotettavia" , Saabihan on kaikkia noita, mutta ei ihmisten mielikuvissaNyyrikki kirjoitti:Kaveri oli hankkimassa autoa ja tietenkin mainitsin, että miten olisi Saabi? Seurauksena melkoinen naurun rämäkkä. Vähän niinkuin ohimennen siinä sitten mainitsin talladegan, turbon, turvallisuuden, ajettavuuden.. "Jos tuo kaikki olis totta, ni olishan se kaikkien tiedossa. Eihän saabia ole ees missään autopelissä"
Huoh.
Almera tuli.
jahaas, kyse oli katos 1300 kilosesta eli satkuistaMäksä kirjoitti:kyllä tol saa monenlaisiakin kulutuksia jos opettelee ajamaan.
eipä oo tonttuja tehty kun 16v ja 4lovinen zffä on
siististi ajelles ~10l normaali ajolla 11-12l ronskilla ajolla 13-14 ja kaahailemalla 15-17l
noi on mun kulutuksia ollu..ja tomaatilla oon saanu huomattavasti eri tyyppisiä kulutuksia ajotyylistä riippuen kuin manuaalilla
edit: ja mulle on sama viekö se auto 5 vai 15l..kaikki kuitenkin menee mitä tankkiin pistetään ja niin paljon ajetaan ku päästään
arvasin et satkusta puhut mutta sanoit ettet tiedä yhtään 2litraista saabia joka veis yli 10l niin oli pakko sanoa vastaanchristian80 kirjoitti:
jahaas, kyse oli katos 1300 kilosesta eli satkuista... tontut painaa (jos en ihan väärässä) noin 100 kiloo enemmän. vetäähän ne tontut enemmän kuin satkut tottakai
Pakko heittää kauha soppaan mukaan. Vaparin kun vaihtoi pikku turboon niin kulutus putosi radikaalisti. Työmatka-ajoa(pääosin kehä 1) vaparilla -15 kelillä (17km) vei kokoajan 11-12l, t vie 9l pintaan samoissa olosuhteissa. En ainakaan minä sanut menemään vanhempiakaan ruiskuja alle kymppiä tolla matkalla talvioloissa, kesä oli sitten eri asia.T16 kirjoitti:mulla ei ole ollut yhtään Saabia jonka keskikulutus olisi ollut alle 10l/100km
ajosta 20% taajamaa, 30% maantietä, 50% moottoritietä (max + 30km/h yli rajoituksen, taajamassa rajoitusten mukaan)
toisaalta kaikki on painaneet 1200-1400kg paitsi 96 mutta sekin vei (vanha)
talvipakkasilla + talvirenkailla 900i 16v vie 10-11l/100km
9000 turbo 16v vei kesällä vakiona 11l/100km ja viritettynä 12l/100km
muut 99 2-kaas 108hv, 99 100hv, 90 1-kaas 100hv on vienyt 10-11l/100km
vrt vuoksi samalla kuskilla keskikulutus
vectra a 2,0i 115hv 9l/100km
omega a 2,0i 115hv 11l/100km
------------------
toki kaikilla pääsee 2-3l pienempään matka-ajokulutukseen mutta sellaisen mainitseminenhan on itsensä ja kaverin huijaamista