Ikuisuuskysymys Nasta vai Kitkat.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.

Kitkat vai nastat

Kitkat
32
31%
Nastat
71
69%
 
Ääniä yhteensä: 103

peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Edellisestä kommentista haluaisn nostaa esille pari "jos"-kohtaa:

1. "en minä niitä juurikaan, jos lainkaan turvallisempina pidä, jos osaa ajaa pidon mukaan. "

2. "jos osaa ajaa sopivalla vauhdilla ei missään pölise penkat, oli renkaina mitkä tahansa."

Eli juuri ylläritilanteita varten nastat on aina paremmat, ilman jossiteluja. Kaikki turvavarusteet on ihan turhia jos ajaa hiljaa.

:D :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Olkoot huono asenne tai ei, minusta ajokorttia ei pitäisi saada jollei hallitse autoa tuon vertaa.

Tosin valitettavasti asiahan ei näin ole :(
STCF #3
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Kumpiakin kokeilleena voin sanoa, että itselläni ainakin ratkaisee monet tekijät rengasvalintaan. Asuinpaikka, missä ajetaan, kuinka paljon, millä autolla jne. Tällä hetkellä duuniautossa nastat ja "siviilissä" kitkat.

Yrityksemme autoilla ajetaan vuodessa n. 7,5-8 miljoonaa kilometriä. Ehkä jotain kertoo kuitenkin se, että ainoa vaihtoehto on nastat.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Saabikas kirjoitti: Yrityksemme autoilla ajetaan vuodessa n. 7,5-8 miljoonaa kilometriä. Ehkä jotain kertoo kuitenkin se, että ainoa vaihtoehto on nastat.
Ai siis yhellä autolla :?: :?: tai no ei ehkä sittenkään, ku sehän ois keskinopeus yhelle autolle yli 850km/h
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

juuso kirjoitti:viime talven ajoin kitkoilla...oli hyvät!!!
tämä talvi menee kuitenkin nastoilla, koska sattu sellaset tuleen auton mukana, mut ens talveks hommaan kyllä kitkat.
Sama peli :D auton mukana tuli nastat, muutan ajelisin kitkoilla
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

900aero-84 kirjoitti:Ai siis yhellä autolla :?: :?: tai no ei ehkä sittenkään, ku sehän ois keskinopeus yhelle autolle yli 850km/h
Monikkohan siinä onkin.

PS. Kyllä, minullakin on tällä hetkellä nastat alla! Ai miksi? No koska tuli auton mukana, niin tuhlataan ne eka loppuun.
STCF #3
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Vanhojen nastarenkaiden omistajille todettakoon että kannattaa maltillisesti "rankaista" renkaita,jotta tulee kunnon nasta ulkonema.Eilen muuten yöllä tullessani hesasta moottoritietä lahteen,kävi pikkasen sääliksi kitkaukkoja,sen verran oli liukas keli..Rupes hiukan hirvittää ku yhdistelmäkin rupes nakkelee poikittain lievässä ylämäessä. Onneksi tilanteesta selvittiin, koska ei tullut ajettua rajotinta vasten.Eli sai vielä annettua satsia,ettei tarvinnu päästä lehden lööpiksi.Turvallista matkaa kaikille kerholaisille,oli sitte kitkat tai nastat :D
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Frostgrey kirjoitti:
juuso kirjoitti:viime talven ajoin kitkoilla...oli hyvät!!!
tämä talvi menee kuitenkin nastoilla, koska sattu sellaset tuleen auton mukana, mut ens talveks hommaan kyllä kitkat.
Sama peli :D auton mukana tuli nastat, muutan ajelisin kitkoilla
automyyjä yritti "väenväkisin" työntää uuteen autoon mukaan nastat (lue: varastossa oli itellä vain nastoja, kitkat pitää ostaa muualta=välikäsi välissä=kate laskee :P ), mutta pysyin tiukkana:kitkat tohon samaan hintaan jnejne..no autoa noudettaessa paljastuivat alikokoisiksi 9-3:een eli leveys vain 185, mutta tuossahan pyörivät..sulalla ei sivuttaispitoa kauheasti ole, mutta silti EI KOSKAAN NASTOJA ENÄÄ
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Mielenkiintoista keskustelua.

Väännetään vielä rautalangasta noista penkoista :o

Sama kuski, sama auto, sama rata, sama vauhti, sama keli. Monta toistoa. Kitkoilla pölisee penkat, nastoilla ei. Johtopäätökset kukin miettiköön itsekseen.

Ja meikäläisen firmassa renkaat valitaan aina sen heikoimman kuskin mukaan = nastat :P
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

heh
Pakko sotkea vielä vähän tätä puuroa

En muista nyt mitkä klupin talvipäivät oli nokialla. mutta siellä perinteen mukaan ajettiin se vapaamielinen kisa viimeisenä päivänä Oli neljä ensimmäistä sijaa vakiorengas luokassa kitkakumeilla,PJ ensimmäinen itse olin toinen. Eikä muilla PJ:tä lukuunottamatta autossa ollut abs:a tai luistonestoa yms muuta apua.

Eli ei ne kitka ihan huonoja ole tämän perusteella. Ja taisi muuten olla että siinä luokassa ei sitten muita kitkoja ollutkaan. Ja tämä leikkimielinen kisahan taidettiin ajaa otsasuonet pullollaan :lol: . Ja jotkut saattavat muistaakin mitkä talvipäivät oli kyseessä. Mutta nämä olivat ensimmäiset missä olin itse mukana.

Olihan siinä monet vähän ihmeissään kun tuloksissa kerrottiin rengastus. Epäilivät jo huijaukseksikin :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Classic 900 kirjoitti:Väännetään vielä rautalangasta noista penkoista :o

Sama kuski, sama auto, sama rata, sama vauhti, sama keli. Monta toistoa. Kitkoilla pölisee penkat, nastoilla ei. Johtopäätökset kukin miettiköön itsekseen.

Ja meikäläisen firmassa renkaat valitaan aina sen heikoimman kuskin mukaan = nastat :P
Turha ainakaan minulle on rautalangasta vääntää, olen kyllä ymmärtänyt tekstisi täysin. Enkä ole tietääkseni missään kirjoitellut asioita, joissa ymmärtämykseni takia kirjoittasin jutuistasi jotakin muuta.

Ja nimenomaan "sama vauhti" eikö se silloin kerro, että jäällä, jossa kitkat pitävät huonommin (muuten yhtälö ei oikein päde) , eivät kuskit ole osanneet tuntea auton rajoja, vaan ajavat ns. fiiliksellä. Toki silloin mennään penkkoihin. Tuommoisille henkilöille nastat ovat hyvät, mutta jos he eivät tunne miten lähellä pidon rajaa ajellaan jäisivät odottelamaan kesää :)

Enkä tarkoita, että on huonokuski jos ajaa nastoilla, väärinkäsitysten estämiseksi.
STCF #3
Vastaa Viestiin