Nonii tämä ketju on hieman kuollut. Tässä "harrastamisen" ohessa tietenki. Jotta kukaan ei epäile mua fitness-tyypiksi, niin talvella alkanut lenkkeily loppu kuin seinään heti ulkolämpötilan noustua kesälukemiin. Onneksi kotona on ilppi jäähdyttämässä ja autoissakin toimii ilmastoinnit, niin mikäs tässä laiskotellessa on ollut... No samalla kun lenkkeily loppui, niin loppui myös pyöräily satunnaisia muksun kuskaamisia lukuunottamatta. Hiki tulee joka tapaukses, keväällä oli avarat polut ja nyt on vain nokkosia punkkeineen ja sitte viä hyttyset päälle.
No niin tai näin, tänään otin itseäni niskasta kiinni ja kävin paikallisessa Lidlissä hakemassa repullisen tavaraa jääkaapin täytteeksi. Taidan olla foliohattu, kun otin akunki reppuun. Muut sähköpyörä oli silläänsä siinä vain lukittuna mikä missäkin tolpan juuressa.
Sillainhan tää on vähän ankea laji, että jos ei ole pariin kuukauteen liikkunut juuri mitään, niin se pieniki "peruskunto" on sitte tippunu pois. Toisaalta sehän tarkoittaa vain sitä, että pienestäki lenkistä saa sykkeet ylös
Käytännös kun toista käyrää katoin, niin alle 120 oli kaupassa oloa ja muuten sitte ihan vain polkemista. Sähköavustus täysillä, mutta matkavauhti sellainen, ettei se avustus auttanut kuin risteyksistä lähdöissä ja sitte paris ylämäes. Ja koska laiska, niin menin "maastopaineilla" eli kyllä tuo oli aika raskasta settiä tämmöselle rapakuntoselle läskille
No nyt kun on iskenyt vähän omantunnon tuskia tästä laiskuudesta, niin katoin huomista työkalenteriaki sillä silmällä, että voisin mennä töihin auton sijaan pyörällä. Sais vähä kilometrejä tällekki investoinnille. Tähän saakka kuitenki tullut Garminin kellon mukaan 22 tallennettua suoritusta ja kilometrejä sitten tämän verran:
Huippunopeus taisi tulla Mänttä-Vilppulan golf-kentän läpi menevällä tiellä, ellen ihan väärin muista.
Silläki kiihdyttelyllä loppu jaloista liike kesken, kun on inan maastovälitetty tää pyörä.
Muutenhan tää on ihan huippupeli tauonki jälkeen. Huomenna heitän asfalttikeikan töihin ja perjantaina varmaan käyn testaamassa Yyterin dyynillä kuinka hyvin hiekka tarttuu ketjuöljyyn. Sen jälkeen onki taas lasten kuskailua ja ehkä satunnaisia maastokierroksia, jos vaan hyttysiä siedän. Totaalisesti ei voi lopettaa, koska syksyn ja talven aikana tarttis sitte tarpoa satoja kilometrejä ihan työajoa tällä. Eli ei. Tää ketju ei ole unohdettu, tämä on vain ollut motivaatiotauolla
