Petter kirjoitti:Miksi muuten pitää ooppeleita yleensä haukkua?
No koska 80-90 -lukujen vaihteessa niiden laatu oli täyttä sutta ja sekundaa. Pellit ruostuivat, vikoja oli paljon jne. Suuri osa noista asioista johtui varmaan siitä, että alihankkijat tekivät "laadutonta" tavaraa, jonka autotehdas sitten hyväksyi nikottelematta. Ja tällaiset jäljet elävät suomalaisessa kulttuurissa helpostikin noin 20 vuotta jos ei enemmänkin. Eli ajatellaan, että "koska laadussa oli silloin ongelmia, niin mihinkäs ne olisivat hävinneet. Samaa p*sk** se tehdas suoltaa jatkuvalla syötöllä."
Mutta mitä on tullut lehtiä luettua, niin Opelin johto ja autotehdas on myöntänyt menneisyyden laatuongelmat ja ovat sen takia satsanneet autojen laatuun. Toivotaan, että satsaus tuottaa tulosta.
Ei siinä mitään, jos autoissa käytetään yhteisiä osia, mutta niiden osien pitää sitten kestää kulutusta. Tosin en itse haluaisi, että Saabista tulisi tulevaisuudessa mikään "rebadged" Opel. GM:n johdossahan vedettiin jo herneet nenään siitäkin, että Saab käytti uusiin ysikolmosiin omaa bensatankkia, kun olivat voineet mukamas käyttää Opelin bensatankkia. Toiset herneen vedot tuli siitä, että Saab kehitti "kalliilla rahalla" autoon oman automaatti-ilmastointijärjestelmän, kun olisivat mukamas voineet käyttää Opelin vastaavaa laitetta.
Saa nähdä, kuinka Cadillacin BLS rupeaa myymään, jos/kun caddypuristit saavat tietoonsa, että kyseessä on Sport Sedanista väännetty Caddy
