Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Lukittu
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Jussi kirjoitti:Olisiko joku niin ystävällinen että laittaisi linkin siihen keskusteluun mistä tämä vouhotus on lähtenyt liikkeelle...
Onhan näistä Opeleista ja Fiateista vouhotettu jo vuosia,
mutta olisiko arkun viimeinen naula lyöty tuolla eräässä klubin sisäisessä osiossa käydyssä keskustelussa... ?
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No jopas nyt on...

Ilmeisen rakas ja mielenkiintoinen aihe kuitenkin kun sitä on pakko väenvängällä jatkaa ja tunkea joka rakoon.

Oma vakaa mielipiteeni kuitenkin on että kaikki uudet autot on Opeleita ja toisaalta myös kaikki uudet Opelit on autoja.

Jos vaikka kaikki olisivat ensijaisesti aikuisia ja vasta sitten saabisteja (tai mitä muita -istejä hyvänsä) :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eikö tämä riitä jo... :?

pst...aikoinaan minulle sanottiin:
Jos otetaan englantilainen kone, saksalainen vaihteisto ja laitetaan
ne väärinpäin ruotsalaiseen autoon...miten tuo yhtälö voi toimia..??

Tarkoitan tällä että NG ja OG SAABit ovat kaikki SAABeja, se juju piileekin
muotoilussa, ergonomiassa jne.......väliäkö sillä kenen palikoita siellä on
käytetty... :x
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Oma vakaa mielipiteeni kuitenkin on että kaikki uudet autot on Opeleita ja toisaalta myös kaikki uudet Opelit on autoja.
Eiks se sanonta mennyt:
Kaikista vanhoista autoista, tulee aikanaan Ooppeleita. :?:

Tämä nyt ei onneksi päde og900 8)

Joo, mutta eiköhän Saabit ole Saabeja kuitenkin. Joten ennemmin hankkisin uuden Saabin kuin Ooppelin. :wink:
Mutta kyllä asiat olivat paremmin ennen, ainakin minun mielestäni. :roll:
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

fforslund kirjoitti: Mutta kyllä asiat olivat paremmin ennen, ainakin minun mielestäni. :roll:
Jaa, että asiat oli paremmin kun ei ollut nopeusrajoituksia, turvavyöpakkoa, airbageja, ABS:a, ESP:tä, TCS:ä jne?
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

rälläkkä kirjoitti:Jaa, että asiat oli paremmin kun ei ollut nopeusrajoituksia, turvavyöpakkoa, airbageja, ABS:a, ESP:tä, TCS:ä jne?
taitaa olla juurikin tuon opel/fiat-sukupolven ihmiset jotka ainakin noista ensimmäistä ja viimeistä eniten kiroaa ;)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Miksi muuten pitää ooppeleita yleensä haukkua?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Petter kirjoitti:Miksi muuten pitää ooppeleita yleensä haukkua?
Miksi yleensäkään pitää perusteettomasti haukkua yhtään mitään automerkkiä. Oman viat ei vähene, eikä ajo-ominaisuudet parane, vaikka muita merkkejä kuinka mollaisi.

Täydellistä tai viatonta autoa ei ole vielä valmistettu
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Petter kirjoitti:Miksi muuten pitää ooppeleita yleensä haukkua?
No koska 80-90 -lukujen vaihteessa niiden laatu oli täyttä sutta ja sekundaa. Pellit ruostuivat, vikoja oli paljon jne. Suuri osa noista asioista johtui varmaan siitä, että alihankkijat tekivät "laadutonta" tavaraa, jonka autotehdas sitten hyväksyi nikottelematta. Ja tällaiset jäljet elävät suomalaisessa kulttuurissa helpostikin noin 20 vuotta jos ei enemmänkin. Eli ajatellaan, että "koska laadussa oli silloin ongelmia, niin mihinkäs ne olisivat hävinneet. Samaa p*sk** se tehdas suoltaa jatkuvalla syötöllä."

Mutta mitä on tullut lehtiä luettua, niin Opelin johto ja autotehdas on myöntänyt menneisyyden laatuongelmat ja ovat sen takia satsanneet autojen laatuun. Toivotaan, että satsaus tuottaa tulosta.

Ei siinä mitään, jos autoissa käytetään yhteisiä osia, mutta niiden osien pitää sitten kestää kulutusta. Tosin en itse haluaisi, että Saabista tulisi tulevaisuudessa mikään "rebadged" Opel. GM:n johdossahan vedettiin jo herneet nenään siitäkin, että Saab käytti uusiin ysikolmosiin omaa bensatankkia, kun olivat voineet mukamas käyttää Opelin bensatankkia. Toiset herneen vedot tuli siitä, että Saab kehitti "kalliilla rahalla" autoon oman automaatti-ilmastointijärjestelmän, kun olisivat mukamas voineet käyttää Opelin vastaavaa laitetta.

Saa nähdä, kuinka Cadillacin BLS rupeaa myymään, jos/kun caddypuristit saavat tietoonsa, että kyseessä on Sport Sedanista väännetty Caddy :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jussi kirjoitti:Miksi yleensäkään pitää perusteettomasti haukkua yhtään mitään automerkkiä. Oman viat ei vähene, eikä ajo-ominaisuudet parane, vaikka muita merkkejä kuinka mollaisi.

Täydellistä tai viatonta autoa ei ole vielä valmistettu
Totta. Mutta samalla en ymmärrä henkilöitä/perheitä, joilla on vahva merkkiuskollisuus sellaisia autoja kohtaan, joissa on paljon vikoja ja joita ei tavallaan ole tarkoitettu Suomen (talvi)olosuhteisiin.

Eräällä tutulla on mennyt aika paljon rahaa Alfojen korjaamiseen, kun on intohimoinen Alfisti (olikohan termi oikein?). Onkohan siinäkään mitään järkeä? Kyllä luulisi siinä vaiheessa hälytyskellojen soivan päässä, että kannattaisi vaihtaa automerkkiä. Voihan tietysti olla, että tällä tutulla on vain käynyt huono säkä autojen suhteen, mutta ainakin tietyssä suomalaisessa autolehdessä todettiin uudehkosta Alfa -mallista, että jos saat työautona niin ota, mutta harkitse, jos ajattelit ostaa auton itse.

Ei Saabkaan tietysti ole mikään "puhdas pulmunen" vikojensa suhteen, mutta yllättävän hyvin ne kestävät, jos ei "kikkaile liikaa" niiden suhteen. Tällä "ei kikkailla liikaa" tarkoitan maltillista virittämistä jne. Kyllähän ne turvamarginaalit koneen, vaihdelaatikon jne. kestossa tulevat jossain vaiheessa vastaan :roll:

Ranskalaisista autoista en sano tässä topicissa yhtään mitään, mutta varmaan aika moni tietää, mitä mieltä niistä olen :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Minusta vois ennemin kysyä onko auto harrastamisessakaan järkeä jos nyt sitten alkaa järki syitä minkään merkin ympärille haalimaan.

Harrastaahan immeeset mitä ihmeellisempiä asoita?

Tarviiko kaikkea joillan järki syillä pilata? Ei harrastusta muiden iloksi tehdä? Vai tehdäänkö? IMHO

Juu ja mä en sano näistä rahvaan kulkineista mitään, kun kaikki tietää mitä mieltä niistä olen. (rahvaan kulkine -> alle 100teeron rakkine)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Turbo Sensonic kirjoitti:Totta. Mutta samalla en ymmärrä henkilöitä/perheitä, joilla on vahva merkkiuskollisuus sellaisia autoja kohtaan, joissa on paljon vikoja ja joita ei tavallaan ole tarkoitettu Suomen (talvi)olosuhteisiin.
En ymmärrä merkkiuskollisuutta millään tasolla kun puhutaan käyttöautoista.

Hauska esimerkki merkkiuskollisuudesta on työkaverini, vannoutunut opel-mies jo toisessa polvessa, joka pitkällisen suostuttelun jälkeen vihdoin ja viimein suostui koeajamaan 9-3SS:n. Silloinkin vain siitä syystä että "Ei se nyt voi kovin paha olla kun siinä on niin paljon samaa kuin Vectrassa". No, koeajon jälkeen hän myöntyi sen verran että turbo on kiva ja tilasi turbo Vectran. Enkä menisi väittämään että hänen valinnallaan olisi yhtään sen huonompia perusteita kuin päinvastaisella valinnalla olisi ollut :)
Turbo Sensonic kirjoitti:Ei Saabkaan tietysti ole mikään "puhdas pulmunen" vikojensa suhteen, mutta yllättävän hyvin ne kestävät, jos ei "kikkaile liikaa" niiden suhteen. Tällä "ei kikkailla liikaa" tarkoitan maltillista virittämistä jne. Kyllähän ne turvamarginaalit koneen, vaihdelaatikon jne. kestossa tulevat jossain vaiheessa vastaan :roll:
Kaikki autot kestävät yllättävän hyvin kun niitä pidetään asiallisesti ja toisaalta mikään ei kestä jos pito on mitä sattuu. Nykyään on kovin vähän oikeasti huonoja autoja markkinoilla.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

rälläkkä kirjoitti:
fforslund kirjoitti: Mutta kyllä asiat olivat paremmin ennen, ainakin minun mielestäni. :roll:
Jaa, että asiat oli paremmin kun ei ollut nopeusrajoituksia, turvavyöpakkoa, airbageja, ABS:a, ESP:tä, TCS:ä jne?
Nimenomaan noita, ei minulla ole mitään turvallisuutta vastaan. Turvavyötä käytän aina, mutta kyllä noi muut tappaa ajamisen ilon aika täydellisesti. Monissa uusissa autoissa kun ESP/TCS/ABS ei saa poiskytkettyä millään, ja kone hyytyy pitkäksi aikaa, pienessäkin mutkassa. :evil:

Nopeusrajoituskin on yksiselitteisesti määritelty laissa ilman kylttejäkin. Ja sitten puhutaan vielä yleisrajoituksen laskemisesta ja valvonnan lisäämisestä. Kun näilläkin rajoituksilla yli puolet autoilijoista rikkoo lakia :!:
Kyllä asiat oli paremmin ennen ;)
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

Petter kirjoitti:Miksi muuten pitää ooppeleita yleensä haukkua?


miksi ei? :lol:
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

miksi ei?
Kysehän on kuitenkin vain autoista, ei mistään elämää suuremmasta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Lukittu