Ostin uuden japsin!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Onko nuo sinun analyysejä, vai mistä otettuja?

Opelin analyysin on ainakin päin persettä. Uudet Opelit tuntuvat voittavan noit AutoBildin ynnä muiden kestävyys/tyytyväisyys testejä Saksan maassaa saksalaisten autojen kesken tehdyissä vertailuissa. Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta omakohtaiset kokemukset 90tkm. ajetusta -04 Vectrasta eivät kyllä autoa, miksikään pommiksi tee (0 vikaa, eikä muillakaan työkavereilla ole vikoja ollut).
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

-01 vuosimalli taisi kusta, ja suurempi virhe oli miten tuo huoltoon kutsu hoidettiin. Sen jälkeiset pelit ovat kyllä toimineet, josta löytyy melkein yhtä selkeitä tutkimuksia.
cbm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 14, 2006 16:33

Viesti Kirjoittaja cbm »

Onneksi Saabilla ei ole ollut isompia ongelmia luotettavuuden kanssa...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=2

Kannattaa lukea myös seuraava sivu...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=3
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Auto: Bemarit ovat yksityiskohtia myöden laadukkaita. Niiden arvo säilyy hienosti. Autona paras käytetty. Äänieristykseltään vain keskinkertaisia, mutta muilta osin yli keskitason. Maksaa mutta maistuu.
Myynti: Tiloiltaan huippuluokkaa. Yhteydenpito aktiivista oston jälkeenkin. Jopa alennuksista on helppoa keskustella. Informaatiota saa helposti.
Huolto: Kilpailee huoltopalvelujen kärkisijoista. Takuuasioissa joustava, varaosahinnat keskitasoa.
Lojaalisuus: Toiseksi sitoutunein omistajakunta.


Mistäköhän tämä ? Eikö e39 ole mm. hiljaisimpia mitattuja esim. TM.ssä ?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

cbm kirjoitti:Onneksi Saabilla ei ole ollut isompia ongelmia luotettavuuden kanssa...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=2

Kannattaa lukea myös seuraava sivu...
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... 205&page=3
Missassin pointin. Sekö, että kaikissa autossa on vikoja? Tuli kyllä ainakin mulle ihan puun takaa. :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
cbm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 14, 2006 16:33

Viesti Kirjoittaja cbm »

Juurikin se, että myös luotettavaksi toitotettu Toyota sekä arvostetut saksalaiset MB ja BMW eivät tunnu panostavan laaduntarkkailuun riittävällä innolla. Tietysti kaikissa ihmisen tekeleissä noita vikoja on, ei liene kenellekään yllätys. Eri asia on miten asiat hoidetaan ja missä valossa niistä puhutaan essonbaarikeskusteluissa. :?

Takaisinkutsukampanjat ovat mielestäni valmistajan viisautta, hoidetaan havaitut ongelmat kuntoon ja säilytetään hyvät suhteet asiakkaisiin. Tietysti olisi aina parempi panostaa tuohon laaduntarkkailuun ja testaukseen riittävästi etukäteen...
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Ostin uuden japsin!

Viesti Kirjoittaja Daword »

HMK kirjoitti:No niin halukkaat voivat antaa kuraa oikein urakalla :D

Viime viikolla tuli koeajettua viisiovinen Honda Civic 1.8 sport. Koeajo vakuutti sen verran, että auto tuli tilattua ja se saapunee marras-joulukuun vaihteessa. Toisena vaihtoehtona oli käytetty 9-3 ss. Hondan valintaan vaikutti vahvasti se, että auto tulee myös vaimon käyttöön. Vaimo halusi tällä kertaa jotakin muuta kuin Saabin. Itsellä työmatkat menevät enimmäkseen bussilla, mutta vaimo tarvitsee autoa myös työssään. Lisäksi Civicin muotoilu ja kattava varustelu miellyttivät molempien silmää. Vakiona autossa on mm. ajonvakautusjärjestelmä, automaattinen ilmastointi, ajotietokone, pyyhkimet sadetunnistimella, sähköisesti sisääntaittuvat ulkopeilit, 17" vanteet ym. ja ennenkaikkea valtava ja monikäyttöinen tavaratila. Juuri tuo takapenkin ja tavaratilan muunneltavuus oli myös yksi ratkaiseva tekijä miksi Honda tuli valittua. Sportsedanin takakonttiin kun ei suoraan mahdu mahdottomasti tavaraa.

Auton digitaalimittaristo kuulosti ennen koeajoa lelulta, mutta koeajossa se osoittautui erittäin toimivaksi. Se oli hyvin informatiivinen ja sopivasti "massasta poikkeava".

Päivän koeajossa eniten kummastutti ohjauksen tarkkuus ja nopeus(verrattuna Saabiin). Ohjaus kuitenkin jäykistyi maantienopeuksissa ja ajaminen alkoi tuntumaan tutummalta. Auton käyttö tapahtuu pääosin kaupungissa, joten uskon, että ohjauksen nopeuteenkin ajan mittaan tottuu.

1.8 kone (140hv) vaikutti myös riittävältä. Turboa tosin jäi siihen tottuneena kaipaamaan :) Yhdistetty keskikulutus on tehtaan mukaan pieni eli 6.4 litraa. Hondan koneita ja laatua on julkisuudessa kiitelty eli odotukset ovat tämänkin suhteen korkealla.

Kun halvin 9-3 pienimmällä koneella maksaa noin 30t euroa ja Honda reilusti sen alle sekin helpotti valintaa. Toki jos tarkoituksena olisi ollut ostaa noin 40t euron auto Saab olisi ollut ehdoton valinta verrattuna esim. Honda Accordiin. Nyt kuitenkin haussa oli keskihintainen, mieluummin uusi auto jossa on pitkät takuut voimassa.

Ikinä en olisi uskonut ostavani japanilaista autoa (tosin 5-ovinen Civic valmistetaan Englannissa) ja vieläkään en aio hankkia esim. Toyotaa tai Nissania. Uusi Civic tuntui kuitenkin hyvältä ja sen hinta ja varustelu olivat juuri sitä mitä etsittiin.

Mielikuvat voivat toki romahtaa kun auton saa käyttöön ja sillä ajaa aikansa. Sen näkee sitten.

Ja kesällä kelpaa päästellä Viggenillä :D
Siitä en aio ikinä luopua.

Kovimmat saabistit pitävät minua varmaan hulluna, mutta itse olen ainakin avoimin mielin liikenteessä ja uskon vakaasti, että Civic lunastaa paikkansa hauskana käyttöautona.






noissa testeissähän moitittiin uutta civikkiä tuosta alakierrosten väännöstä 1000-4000 kohalla auton suhteellisen raskas massa ei oikein liikahtanut.

toki silläkin kulkeen pääsee rivakasti mutta kun ei aina viittis pitää kierroksii yli 4000 että sais tunteen jonkinlaisesta auton liikkumisesta.

itselläni on ollut lähes joka auto sellaisia että vasta 4000 kierroksen jälkeen alkaa kulkeen...tos irasittavaa.


no toivottavasti saab900 turbo T8 tekee poikkeuksen...
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Ostin uuden japsin!

Viesti Kirjoittaja HMK »

Daword kirjoitti: noissa testeissähän moitittiin uutta civikkiä tuosta alakierrosten väännöstä 1000-4000 kohalla auton suhteellisen raskas massa ei oikein liikahtanut.

toki silläkin kulkeen pääsee rivakasti mutta kun ei aina viittis pitää kierroksii yli 4000 että sais tunteen jonkinlaisesta auton liikkumisesta.

itselläni on ollut lähes joka auto sellaisia että vasta 4000 kierroksen jälkeen alkaa kulkeen...tos irasittavaa.


no toivottavasti saab900 turbo T8 tekee poikkeuksen...

Civic ei mikään tykki ole ja tosiaan vaatii kovia kierroksia kulkeakseen. Kun sen käyttö kuitenkin on pääasiassa kaupungissa niin se on toiminut hyvin. Normaalissa ajossa ei sitä potkua kaipaakaan.

Kokemuksesta (Saab 900 turbo 8 vm. 1988) voin sanoa, että em. Saabin kaltaista ajamisen riemua en ole kokenut edes Viggenissä. En muista millä kierroksilla Saab alkoi vetämään, mutta kun lähti niin todella lähti. Ao. auto oli meillä uudesta lähtien noin 3 vuotta.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vastaa Viestiin