Nexen N3000 -kesärenkaat (kellään kokemuksia?)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hz81 kirjoitti:
saabracing kirjoitti:montako korokerikkaa oli apurungon välissä ?
Siis mitäh ?? Ei ainuttakaan.
sinne kuuluis laittaa ainakin ng900:ssa korokerikat kun vaihtaa kyykkyjousrt, luulis etä sama 9-3 mallissa...

niillä saa passattua renkaan suoraan, niin ei kuku epätasaisesti...
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

saabracing kirjoitti:
hz81 kirjoitti:
saabracing kirjoitti:montako korokerikkaa oli apurungon välissä ?
Siis mitäh ?? Ei ainuttakaan.
sinne kuuluis laittaa ainakin ng900:ssa korokerikat kun vaihtaa kyykkyjousrt, luulis etä sama 9-3 mallissa...

niillä saa passattua renkaan suoraan, niin ei kuku epätasaisesti...
Ai kuuluisi?? En ole koskaan kuullutkaan enkä muista täältäkään lukeneeni. :lol: 8O

Toimittaako tuo Reifen.com suomeen noita kumeja? Hinnat on ainakin halvemmat kun rengas-onlinessa ja nexeneitä ei rengas-onlinesta tuossa koossa edes löydy.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

hz81 kirjoitti:
saabracing kirjoitti:
hz81 kirjoitti: Siis mitäh ?? Ei ainuttakaan.
sinne kuuluis laittaa ainakin ng900:ssa korokerikat kun vaihtaa kyykkyjousrt, luulis etä sama 9-3 mallissa...

niillä saa passattua renkaan suoraan, niin ei kuku epätasaisesti...
Ai kuuluisi?? En ole koskaan kuullutkaan enkä muista täältäkään lukeneeni. :lol: 8O
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9&start=15

kyllä h&r jousien kanssa ainakin kuuluu...
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Nexen N3000 -kesärenkaat (nyt on kokemuksia, kiitti)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Päivitetääs tännekin nyt tilanne kun kumit on vaihtunu.. elikkäs puolisen vuotta nexeneillä tuli ajettua ja eilen saivat sitten lähteä.
Kumit olivat kuivalla ihan ok ja hiljaiset, mutta sateella niillä ei uskaltanut luottavaisin mielin enää ajella. Liian liukkaat, kiitos varmaan korkean treadwearin (340). Varmaan samasta syystä olivat myös liian kovat. Tuon kovuuden kannalta renkaat kestävät taatusti pitkään, mutta mitä järkeä ajaa jollei voi renkaisiinsa luottaa. Etenkin sateella sai ihan liikaa jännittää ääritilanteita, kun huomasi mutkissa, kiihdytyksissä kuin kovemmissa jarrutuksissakin ettei renkaassa ole oikeesti kunnolla pitoa. Ja sekin pointti, että mitä järkeä on kanssa sitten yrittää ajaa ennakoivasti siksi kun tietää että pitoa tai ominaisuuksia ei tarvittaessa löydy. Tästä voi joku olla toistamieltä, mutta minä en ainakaan halua sillä lailla ajaa. En tee EBC:n jarruilla ja paloillakaan mitään, jollei tassut ota kunnolla tiehen.

No joo, nyt on sitten kunnon vesikelirengas GY Eagle F1 (tw 280). En ole aikaisemmin omistanut ja täytyy sanoa että pikkusen eroa niinkun on.. Nyt voi renkaaseensa luottaa eikä tartte märällä enää jännätä mahdollista "tilannetta". Ei tullut sarjalle hintaeroakaan kuin vajaa 150e.

Nexenit oli mun ekat halpisrenkaat ja kuten tuolla aikaisemmin sanoin, ne piti saada kokeilla. Kokeiltu on ja enää ei vastaavia alle tule. Semmosta :)
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nexen N3000 -kesärenkaat (nyt on kokemuksia, kiitti)

Viesti Kirjoittaja J.N »

saapasi kirjoitti:nyt on sitten kunnon vesikelirengas GY Eagle F1 (tw 280).
Itsellä oli tuollaiset kahtena kesänä alla edellisessä kulkineessa. Aivan hirveät renkaat, etenkin sateella. Ensimmäisenä kesänä kierros oli uudenkarhea, mutta silti ominaisuudet hävisivät sateella melko totaallisesti. Monesti joutui läheltä piti -tilanteisiin, kun risteyksestä ei kerennytkään muiden alta pois olemattomien pito-ominaisuuksien takia. Myös monet rampit pystyi ajamaan komeassa kahvassa takapään pidon karattua. Tätä tosin auttoi jäykkä säädettävä alusta.

Kuivalla kelillä muuten ihan OK, paitsi eivät ole todellakaan hiljaisimmasta päästä. Kyllä noiden parin kesän kokemuksien perusteella itse miellän nuo ominaisuuksiltaan kehnohkoiksi "halpisrenkaiksi". Eikä noissa kummoista eroa moniin ping pong renkaisiin olekkaan.

Viime kesänä alla olleet Pirelli P Zero Nerot olivat positiivinen yllätys kaikin puolin. Nexeneistä ei itsellä mitään kokemuksia.
#3418
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Nexen N3000 -kesärenkaat (nyt on kokemuksia, kiitti)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

J.N kirjoitti:
saapasi kirjoitti:nyt on sitten kunnon vesikelirengas GY Eagle F1 (tw 280).
Aivan hirveät renkaat, etenkin sateella.
Heh.. :D No minulla ainakin tällä hetkellä toimivat paremmin kuin pingis pallot. On kanssa säädettävä kova alusta. Äsken kiihdytin juuri isoon "tuttuun lätäkköön" ja vielä parempi vesipito oli kuin edellis kesänä Uniroyal RainSport 1:issä. Ei tietoakaan vesiliirrosta.
Motarilla täytyy käydä vielä kokeilemassa kunnon sateessa 120-140 kmh niin sitten tietää. Tuskin ainakaan huonompaa tulosta kuin RS1:illä, ja ne meni ku juna.
J.N kirjoitti:Viime kesänä alla olleet Pirelli P Zero Nerot olivat positiivinen yllätys kaikin puolin.
Eikös noi ole sellaiset ylipehmeät, jotka kuluu kunnon ajossa vuodessa. Paljonko niissä oli treadwear?
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Nexen N3000 -kesärenkaat (nyt on kokemuksia, kiitti)

Viesti Kirjoittaja J.N »

Ehkä parissa vuodessa on tapahtunut kehitystä. Eri autoissa sama rengas voi käyttäytä eri tavoin, myös koolla voi olla vaikutusta. Itse en GY Eagle F1:siä enää käyttöön huoli.
saapasi kirjoitti:
J.N kirjoitti:Viime kesänä alla olleet Pirelli P Zero Nerot olivat positiivinen yllätys kaikin puolin.
Eikös noi ole sellaiset ylipehmeät, jotka kuluu kunnon ajossa vuodessa. Paljonko niissä oli treadwear?
Kuka, ja miten määritellään "kunnon ajo"? Yksi vajaa kesä noilla tuli ajettua, jotain vähän vajaa 10tkm. Sinä aikana kuluivat minun käytössäni n. 1-1.5mm.
#3418
Vastaa Viestiin