Jos joku kumi/muovi kestää bensaa, niin kyllä se aika hyvin kestää myös etanolia, noin niinkuin yleisesti ottaen.Rafu kirjoitti:Eikös tuo etanoli syö ajan kanssa nuo "normiauton" tiivisteet?
Suurempi onkelma taitaa olla etanolin metallia ruostuttavat ominaisuudet, koska se kerää kosteutta bensaa herkemmin.
http://www.st1.fi/index.php?id=2804
Nuo nordicin yms. tuuninkipajojen biopower konversiosetit ei sisällä kun E85-yhteensopivan softan Trionicille, uudet suuttimet ja sytytystulpat joissain tapauksissa. Mitään tiivisteitä ei vaihdella.Flexifuel-auto toimii aivan samoin kuin bensiinikäyttöinen auto. Teknisiä eroja toki on. Polttonestesäiliö, -varustus ja -putkistot valmistetaan korroosion kestävistä materiaaleista ja tiivisteet etanolin kestävistä materiaaleista. Moottorin ohjauksessa käytetään erityistä sekoitussuhteen tunnistavaa anturitekniikkaa.
http://www.nordicuhr.se/main.php?tuning ... 85&lang=se