Itse olemme käyttäneet mittauksissamme (olemme muitakin arvoja mitanneet toki, mutta tuota arvoa pidetään tärkeimpänä) väliä 50-150, koska siinä tulee suurimmalla osasta autoista vain yksi vaihto. Joillakin sopivasti kaksi. Ykkösellä on turha venyttää, joten saadaan lentävä lähtö kakkosella, sitten useimiten kolmonen riittää saavuttamaan 150. Jos on 6-pykäläinen loota saa neloselle vaihtaa, mutta usein jo hyvissä ajoin, joten uusi tehoalue ehtii taasen parantamaan aikaa.turbotalladega kirjoitti:Tuo 80-120km/h mittaus ei anna aina oikeata kuvaa suorituskyvystä paitsi silloin kun tehdään maksimisuoritus kaikilla vaihteilla, silloinkin se olisi liian lyhyt. Hyvä mittaus väli olis 60-160 tällöin ratkaisee huipputeho ja välitykset ei ratkaise niin paljoa kuin 80-120 tietyllä vaihteella, jokuhan lähtee tossa 2500rpm liikkeelle ja toisella on 4000rpm.
Varttimailin loppuvauhti ei anna armoa vaan kertoo totuuden!
Jos kiinnostusta on voin pistää ajoista listaa.