Taas "tsadi" sekasin ku lunta tuli pikkasen
Konginkankaan jälkeen se tielaitoksen syyttely alko. Ei ne tiet oo yhtään huonommas kunnos ku ennen. Ennen ajettiin varovaisemmin ja hiljasempaa ku tie oli huonos kunnos nykyään ajellaan ku kesällä konsanaan ja jos jotain saattuu ni sääytellään tien hoidossapitoa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Välil ihmetyttää miten ihmiset voi olla niin tyhmii.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Tuohon liittyen tietenkin se, että monet nykyautot ovat niin perhanan tunnottomia, ettei kukaan osaa varoa/tajua tilannetta ennenkuin on liian myöhäistä. Tuossa talvella puolitoista viikkoa ajelin virman Sitruunapaskapatonki C5:llä, joka on varmasti yksi maailman tunnottomimmista autoista. Siinä vaiheessa kun ko. autolla tuntee, että nyt menee vi**illeen voi välittömästi kaivaa puhelinta ja Rosqvistin numeroa esiin. Vanhemmissa autoissa saa persuksiin paljon enemmän tuntoa epätasaisesta ja huonosta tiestä eikä tule ajettua niin lujaa, kun alkaa itsesuojeluvaisto toimimaanjsuomi kirjoitti:Ennen ajettiin varovaisemmin ja hiljasempaa ku tie oli huonos kunnos nykyään ajellaan ku kesällä konsanaan ja jos jotain saattuu ni sääytellään tien hoidossapitoa.

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Nykyään ihmiset luottaa liikaa kaiken maailman kirjainyhdistelmiin, kun on ABS:ää, ESP:tä ja Airbageja. Tulee liiallinen turvallisuuden tuntu, kun autossa on jos jonkinmoista elektroniikkaa.
Toista se oli ennen, ku ei ollu mitään sähkövempeleitä..
Toista se oli ennen, ku ei ollu mitään sähkövempeleitä..
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Eilen satoi vettä vaikka oli pakkasta mikä teki tien paljon liukkaammaksi kuin miltä se näytti (näytti vain tavallisen jäiseltä).
Siihen kun lisää normaalin aamuruuhkan automäärän (sitä ei varmaan maaseudun asukki usko ennen kuin näkee) ja "turvavälit" niin varmasti tapahtuu jossain.
Useimmiten näkee vain "yksittäistapauksia" hangessa/katollaan moottoritien penkoilla ja keskiöllä.
Ajattelinkin että koskahan näkyy ensimmäiset sinivilkut onnettomuuksien merkiksi kun huomasin että tänään on "homoliukasta".
Myllykukon kohdaltahan jo ohjattiinkin vanhalle tielle kun moottoritie oli suljettu.
Siellä sitten köröteltiin jonossa 30-60km/h.
Tuttu rekkakuski taas ehti ajamaan ohi ko liittymän ennen kuin poliisi ehti ohjaamaan ihmiset muualle -> hänellä meni neljä tuntia alle 10km matkalle.
Tuollaisella kelillä tällainen paatunut kaaharikin ajaa alle rajoitusten ja pitkällä turvavälillä, koska ohjaus kevenee oudon ohueksi ja sivutuuli liikuttaa perää = ahaa tänään on sellainen päivä (näitä on Etelässä vain 3-5 kpl / talvi).
Viimeistään ikkunaan satava ja heti jäätyvä sade on kunnon varoitusmerkki.
Kun tämän huomaa on syytä pudottaa nopeus liikenteen määrästä riippuen välille 30-80km/h vaikka olisi kaksi kaistaa samaan suuntaan.
Mutta kiireiset uraihmiset ilmeisesti eivät osaa erotella kesää talvesta ja märkää peilijäästä ?
Käyn Helsingissä 3-tien moottoritietä päivittäin ja yllättävän moni ajaa aina samat 100km/h ja 20m toisen perästä, kesät talvet, oli keli mikä tahansa ja oli rajoitus mikä tahansa.
Siihen kun lisää normaalin aamuruuhkan automäärän (sitä ei varmaan maaseudun asukki usko ennen kuin näkee) ja "turvavälit" niin varmasti tapahtuu jossain.
Useimmiten näkee vain "yksittäistapauksia" hangessa/katollaan moottoritien penkoilla ja keskiöllä.
Ajattelinkin että koskahan näkyy ensimmäiset sinivilkut onnettomuuksien merkiksi kun huomasin että tänään on "homoliukasta".
Myllykukon kohdaltahan jo ohjattiinkin vanhalle tielle kun moottoritie oli suljettu.
Siellä sitten köröteltiin jonossa 30-60km/h.
Tuttu rekkakuski taas ehti ajamaan ohi ko liittymän ennen kuin poliisi ehti ohjaamaan ihmiset muualle -> hänellä meni neljä tuntia alle 10km matkalle.
Tuollaisella kelillä tällainen paatunut kaaharikin ajaa alle rajoitusten ja pitkällä turvavälillä, koska ohjaus kevenee oudon ohueksi ja sivutuuli liikuttaa perää = ahaa tänään on sellainen päivä (näitä on Etelässä vain 3-5 kpl / talvi).
Viimeistään ikkunaan satava ja heti jäätyvä sade on kunnon varoitusmerkki.
Kun tämän huomaa on syytä pudottaa nopeus liikenteen määrästä riippuen välille 30-80km/h vaikka olisi kaksi kaistaa samaan suuntaan.
Mutta kiireiset uraihmiset ilmeisesti eivät osaa erotella kesää talvesta ja märkää peilijäästä ?
Käyn Helsingissä 3-tien moottoritietä päivittäin ja yllättävän moni ajaa aina samat 100km/h ja 20m toisen perästä, kesät talvet, oli keli mikä tahansa ja oli rajoitus mikä tahansa.
Vasta olen lukenut tai kuullut jostain, että ei niitä kolareita satu juuri sen hurjemmin, niistä vain tiedotetaan enemmän. Alkaa lehdet paisutteleen noita kolarijuttuja ja jokainen niistä uutisoidaan kuin joku "Konginkangas 2".
Omasta mielestä teiden kunnossapito on parantunut siinäkin ajassa mitä mulla on ollut ajokortti (tammikuu 1998). Esim. aivan kortin saaneena arkiyönä ajaessa sai oikein urakalla fiilistellä ja vetää pakkaslumessa tappisladia, mutta nyt on tiet aurattu jo hyvissä ajoin. Ja se kans. Se kuka keksii keinon hoitaa tietä, kun sataa jäätävää tavaraa (vettä) jäiselle tielle ilman, että tarvii jäädä kotiin odottaan parempaa keliä niin sille vois antaa Nobelin.
Omasta mielestä teiden kunnossapito on parantunut siinäkin ajassa mitä mulla on ollut ajokortti (tammikuu 1998). Esim. aivan kortin saaneena arkiyönä ajaessa sai oikein urakalla fiilistellä ja vetää pakkaslumessa tappisladia, mutta nyt on tiet aurattu jo hyvissä ajoin. Ja se kans. Se kuka keksii keinon hoitaa tietä, kun sataa jäätävää tavaraa (vettä) jäiselle tielle ilman, että tarvii jäädä kotiin odottaan parempaa keliä niin sille vois antaa Nobelin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
velipoika tuumas (asuu nykyään hesassa)normaali talvikelin ylivieskan korkeudella, etelän "pöllöt"heti pasmat sekaisin pikku lumisateessa!
joka paikassa pellit pystyssä!!!
Mikä mättää pitäskö saada vakuutuksiin jonkinlainen "ETELÄN PÖLLÖ" maksu,niin oppisivat ajeleen kelien mukaan!

joka paikassa pellit pystyssä!!!
Mikä mättää pitäskö saada vakuutuksiin jonkinlainen "ETELÄN PÖLLÖ" maksu,niin oppisivat ajeleen kelien mukaan!



Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
No ompas taas vuodatusta, pakko siis itekkin jatkaa
Kuitenkin suurin osa tais olla tulossa muualta, mutta mitä helvettiä siitä, turha syytellä KAIKKIA autoilijoita siitä. Seasta kuitekin löytyy sellasia, joille auto on väline liikkumiseen ja siitä ei haluta tietää yhtään enempää.
Ajetaan ku pellolla tietämättä miten auto käyttäytyy vähänkään arvaamattomassa tilanteessa
Ja se vaan on missään ambomaalla vaikee saada kolareita, kun ei sitä liikennettä oo nimeksikään. Tämän varmasti tietää ne jotka on asunu stadin lähellä ja jossain muualla. (Itse siis asun Vaasassa=ambomaa) Ois tehny tänään mieli ottaa kuva siitä millasii ruuhkia on jo ruskeasuolla(risteys), puhumattakaan länsiväylästä. Autoja hirveissä jonoissa silmänkantamattomiin. Sitten tullaan syyttämään "stadilaisia" näistä kolareista, kun itsellä ei ole kokemusta kuin teistä joista kulkee 150 autoa tunnissa
Mun mielestä Stadissa on kivempaa ajaa kuin esim. Vaasassa. Tietä annetaan paljon helpommin ja ruuhkien ulkopuolella on isot väylät vähällä käytöllä ja johan on helppo ajella.

Kuitenkin suurin osa tais olla tulossa muualta, mutta mitä helvettiä siitä, turha syytellä KAIKKIA autoilijoita siitä. Seasta kuitekin löytyy sellasia, joille auto on väline liikkumiseen ja siitä ei haluta tietää yhtään enempää.
Ajetaan ku pellolla tietämättä miten auto käyttäytyy vähänkään arvaamattomassa tilanteessa

Ja se vaan on missään ambomaalla vaikee saada kolareita, kun ei sitä liikennettä oo nimeksikään. Tämän varmasti tietää ne jotka on asunu stadin lähellä ja jossain muualla. (Itse siis asun Vaasassa=ambomaa) Ois tehny tänään mieli ottaa kuva siitä millasii ruuhkia on jo ruskeasuolla(risteys), puhumattakaan länsiväylästä. Autoja hirveissä jonoissa silmänkantamattomiin. Sitten tullaan syyttämään "stadilaisia" näistä kolareista, kun itsellä ei ole kokemusta kuin teistä joista kulkee 150 autoa tunnissa

Mun mielestä Stadissa on kivempaa ajaa kuin esim. Vaasassa. Tietä annetaan paljon helpommin ja ruuhkien ulkopuolella on isot väylät vähällä käytöllä ja johan on helppo ajella.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T