Joko rekat ajoivat todella lähekkäin tai sitten saappi ei kulkenut mihinkään. Omalla autolla ajaessa tuollaista ei pääse tapahtumaan kun koko täysperävaunun ohitus kaikkineen kestää sen 7-8 sekuntia.Pykälä kirjoitti:Toissa viikolla kymppitiellä kävi meikäläiselle niin, että ohittamani rekka ajoi välin kiinni edellä ajavaan toiseen rekkaan. Ei mahtunut saappi väliin. Täysperävaunuja meni siis 2 peräkkäin.
tiedoitus kaikille hurjastelijoille
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Minua ihmetyttää niinkin yksinkertainen seikka, että nyt kun meillä on näitä keskikaitella varustettuja ohitusalueita teillämme, niin miksi lainsäätäjä ei rajoita ohitettavan kaistan nopeutta 80:neen, ja salli ohittavalle kaistalle nopeutta esim. 100Km/h?
Näin päästäisiin ainakin siitä ongelmasta mikä nykyään on ikävän tuttua, että ohitettava alkaa kiihdyttämään, syystä taikka toisesta, ehkä useimmiten johtuen asenteesta: "minustahan et perkeleen kaahari ohi päästele! Minähän pidän tieliikenteen turvallisena ja opastan kaikkia ajamaan sitä turvallista alinopeutta! (ettei itselle tulisi kouluajat mieleen kun sai karttakepistä näpeille)"
Tietääkseni ulkomailla on toimivia järjestelmiä missä eri kaistoille on olemassa eri rajoitukset, mutta Suomalaisella lainsäätäjällä on perusasenne ja lähtökohta missä ohittaminen tuntuu olevan kertakaikkiaan kiellettyä, ja JOS ohittaminen jonkin jo menetetyn Isänmaan vuoksi tahi muuta pakottavaa tarvetta varten, kuten nykyään esim. markkinatalouden vaatimuksien, on AIVAN PAKOLLISTA niin silloinkin OHITTAMINEN ON SUORITETTAVA OHITETTAVAN AJONOPEUTTA YLITTÄMÄTTÄ!
Tämä tuntuu olevan lain henki, ja lakeja säädettäessä tulisikin pitää aina mielessä se, että kuinka laki ja sen järjellisyys tulee vaikuttamaan ihmisten yleiseen kunnioitukseen lakeja kohtaan, koska on aina olemassa vaara että nyt säädettävä uusi laki, ja yleensä kielto, murentaa monenkin ennestään kuuliaisen kansalaisen uskoa, ja voi jopa koitua yhteiskunnan tappioksi naurettavuudellaan.
Näin päästäisiin ainakin siitä ongelmasta mikä nykyään on ikävän tuttua, että ohitettava alkaa kiihdyttämään, syystä taikka toisesta, ehkä useimmiten johtuen asenteesta: "minustahan et perkeleen kaahari ohi päästele! Minähän pidän tieliikenteen turvallisena ja opastan kaikkia ajamaan sitä turvallista alinopeutta! (ettei itselle tulisi kouluajat mieleen kun sai karttakepistä näpeille)"
Tietääkseni ulkomailla on toimivia järjestelmiä missä eri kaistoille on olemassa eri rajoitukset, mutta Suomalaisella lainsäätäjällä on perusasenne ja lähtökohta missä ohittaminen tuntuu olevan kertakaikkiaan kiellettyä, ja JOS ohittaminen jonkin jo menetetyn Isänmaan vuoksi tahi muuta pakottavaa tarvetta varten, kuten nykyään esim. markkinatalouden vaatimuksien, on AIVAN PAKOLLISTA niin silloinkin OHITTAMINEN ON SUORITETTAVA OHITETTAVAN AJONOPEUTTA YLITTÄMÄTTÄ!
Tämä tuntuu olevan lain henki, ja lakeja säädettäessä tulisikin pitää aina mielessä se, että kuinka laki ja sen järjellisyys tulee vaikuttamaan ihmisten yleiseen kunnioitukseen lakeja kohtaan, koska on aina olemassa vaara että nyt säädettävä uusi laki, ja yleensä kielto, murentaa monenkin ennestään kuuliaisen kansalaisen uskoa, ja voi jopa koitua yhteiskunnan tappioksi naurettavuudellaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tuosta tuli mieleen Turuntien kolmikaistat KehäI:stä lähestyttäessä. Oikeanpuoleisin kaista kääntyville 80km/h ja kaksi muuta 100km/h. Ensinnäkin tuo kaheksankympin kaista on niin huonossa kunnossa, ettei sitä mielellään edes tuota ajele ja tosi tarpeessa ruuhka-aikana se jonoutuu pitkältä matkalta ja jonottaessa pääsee seuraamaan ties minkä S-line listapaketti Audin kiilamista viime hetkellä ennen risteystä. Tämä taas aiheuttaa lisää jonoutumista ja jarruvalojen vilkkumista. Ei nyt suoraan tähän taas liittyny.Minuteman kirjoitti:Minua ihmetyttää niinkin yksinkertainen seikka, että nyt kun meillä on näitä keskikaitella varustettuja ohitusalueita teillämme, niin miksi lainsäätäjä ei rajoita ohitettavan kaistan nopeutta 80:neen, ja salli ohittavalle kaistalle nopeutta esim. 100Km/h?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Aikanaan tuossa kohdassa muuten ei ollut edes mitään opastintauluja kehä ykköselle Kilon liittymän jälkeen joten jokaisen Helsinkiinkin matkalla olevan piti siirtyä oikealle kaistalle ajamaan 80 km/h jos tie on tyhjä. En muista onkohan asia jo korjattu. Motarillahan kaistaa ei saa Suomen TLL mukaan valita suuremman nopeusrajoituksen perusteella.Henkka #2283 kirjoitti: Tuosta tuli mieleen Turuntien kolmikaistat KehäI:stä lähestyttäessä. Oikeanpuoleisin kaista kääntyville 80km/h ja kaksi muuta 100km/h. Ensinnäkin tuo kaheksenkympin kaista on niin huonossa kunnossa, ettei sitä mielellään edes tuota ajele ja tosi tarpeessa ruuhka-aikana se jonoutuu pitkältä matkalta ja jonottaessa pääsee seuraamaan ties minkä S-line listapaketti Audin kiilamista viime hetkellä ennen risteystä. Tämä taas aiheuttaa lisää jonoutumista ja jarruvalojen vilkkumista. Ei nyt suoraan tähän taas liittyny.
Aivan älytön järjestely sikäli että tuossahan ruuhka-aikana taas suurempi rajoitus Hesaan menevällä kaistalla kannustaa kaistanvaihtoon vasta ennen risteystä. Onko joku muuten nähnyt onko ko. paikassa järjestetty tutkamittauksia 80 kaistalla ? Olis ainakin helppo paikka automaattivalvontaan ?
Kehä 1 liittymän jonoutumisen perussyyhän on sekä älytön järjestely itään mennessä silmukkaliittymä ja liittyminen bussikaistan yli sekä leppävaaran valot joissa kehä 1 muutenkin ruuhkautuu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Juu. Nykyään siinä on ainakin kyltit KehäI:lle 1,5km ja 750m kohdalla.wesku kirjoitti: Aikanaan tuossa kohdassa muuten ei ollut edes mitään opastintauluja kehä ykköselle Kilon liittymän jälkeen joten jokaisen Helsinkiinkin matkalla olevan piti siirtyä oikealle kaistalle ajamaan 80 km/h jos tie on tyhjä. En muista onkohan asia jo korjattu. Motarillahan kaistaa ei saa Suomen TLL mukaan valita suuremman nopeusrajoituksen perusteella.
Aivan älytön järjestely sikäli että tuossahan ruuhka-aikana taas suurempi rajoitus Hesaan menevällä kaistalla kannustaa kaistanvaihtoon vasta ennen risteystä. Onko joku muuten nähnyt onko ko. paikassa järjestetty tutkamittauksia 80 kaistalla ? Olis ainakin helppo paikka automaattivalvontaan ?
Kehä 1 liittymän jonoutumisen perussyyhän on sekä älytön järjestely itään mennessä silmukkaliittymä ja liittyminen bussikaistan yli sekä leppävaaran valot joissa kehä 1 muutenkin ruuhkautuu.
Enpä oo koskaan nähny tutkamittausta tuolla paikalla, kuten en muutenkaan paikoissa, joissa olisi valvonnan paikka ruuhka-aikana niin nopeuden kuin muunkin liikennekäyttäytymisen suhteen.
Tuo järjestely on totta kyllä älytön. Ja Kehää lännestä tultaessa tarjoaa jälleen helpon valvonnan paikan, kun röyhkeimmät voi karsia bussikaistalta jo ennen kuin kerkiävät jatkaa sitä sillalle asti ja häiritsemään sääntöjen mukaan Turuntielle ryhmittyviä.
Enemmän kuin tyhjillä motareilla ja maanteillä valvontaa tarvitaan em. kaltaisiin paikkoihin, mutta ei, sehän ei kait ole tarpeeksi jotain.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tienpitäjä on itsekin myöntänyt ko. rampin järjestelyn älyttömyyden mutta ei kuulemma ollut mahdollisuutta rakentaa toisin. Toisaalta, onhan tuo suuri parannus aikaisempaan, jolloin siinä sillan päällä oli liikennevalot ja vielä pahemmat ruuhkat.wesku kirjoitti: Kehä 1 liittymän jonoutumisen perussyyhän on sekä älytön järjestely itään mennessä silmukkaliittymä ja liittyminen bussikaistan
Onneksi uutta aletaan tekemään jo tänä vuonna Parannustoimet kartalla-dokumentista saa hyvän käsityksen mitä ovat tekemässä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... 02/1056635
Poliisi valvoo tästä päivästä aina sunnuntaihin asti tehostetusti turvalaitteiden käyttöä ja ajonopeuksia koko Suomessa. Valvontaa tehdään erityisesti taajamissa ja vilkkaimmilla liikennepaikoilla.
Nopeusvalvonnassa noudatetaan viime lokakuussa voimaan tulleita, entistä alhaisempia puuttumisrajoja.
Poliisi valvoo tästä päivästä aina sunnuntaihin asti tehostetusti turvalaitteiden käyttöä ja ajonopeuksia koko Suomessa. Valvontaa tehdään erityisesti taajamissa ja vilkkaimmilla liikennepaikoilla.
Nopeusvalvonnassa noudatetaan viime lokakuussa voimaan tulleita, entistä alhaisempia puuttumisrajoja.
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Hyvä tietää. Tuossa aiemmin kävinkin jo sitten sopivasti karstoja polttelemassa talon tuoreemmasta saabista. 

11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Meinaakohan ne taas tulla Paippisten kärrypolkuja ratsaamaan, joilla liikennetiheys n. kolme autoa viikossa, kuten viimeksi tekivät jollain tehovalvontaviikollawesku kirjoitti:... Valvontaa tehdään erityisesti taajamissa ja vilkkaimmilla liikennepaikoilla.

Toivittavasti älyävät tällä kertaa laittaa tutkaa pystyyn tohon Jokelantielle sinne neljänkympin alueille, niin saa jokaikinen tasanopeusnutaajakuski sakot.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Lauantaina ( 13.2.2010 ) Kuopion moottoritie n. klo 9 maissa.
9-5 näkyi kiihtyvän melko reippaasti, rampista piti keretä vagineen edelle.
Ja myöhemmin toisen vagineen edelle.
Hyvä että oli padassa puhtia, ettei jäänyt jalkoihin...
9-5 näkyi kiihtyvän melko reippaasti, rampista piti keretä vagineen edelle.
Ja myöhemmin toisen vagineen edelle.
Hyvä että oli padassa puhtia, ettei jäänyt jalkoihin...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Mitenkäs tämä nyt tähän topikkiin liittyi?9000CD23T kirjoitti:Lauantaina ( 13.2.2010 ) Kuopion moottoritie n. klo 9 maissa.
9-5 näkyi kiihtyvän melko reippaasti, rampista piti keretä vagineen edelle.
Ja myöhemmin toisen vagineen edelle.
Hyvä että oli padassa puhtia, ettei jäänyt jalkoihin...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Eikös tässä tapahtunut ns..hurjastelun tunnusmerkistö..V.J.S kirjoitti:Mitenkäs tämä nyt tähän topikkiin liittyi?9000CD23T kirjoitti:Lauantaina ( 13.2.2010 ) Kuopion moottoritie n. klo 9 maissa.
9-5 näkyi kiihtyvän melko reippaasti, rampista piti keretä vagineen edelle.
Ja myöhemmin toisen vagineen edelle.
Hyvä että oli padassa puhtia, ettei jäänyt jalkoihin...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Ei, tuota kutsutaan BMW-kielellä dynaamiseksi ajamiseksi.9000CD23T kirjoitti:Eikös tässä tapahtunut ns..hurjastelun tunnusmerkistö..

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
Minun mielestä rivakka kiihdytys rampilla ei täytä "hurjastelun" merkistöä. Itse ainakin ilahdutan kanssa-autoilijoita syöksemällä synkän Woimasavupilven ilmaan täyskaasukiihdyttäessäni poikkeuksetta rampilta moottoritielle tolla alavääntöihmeellä (volovo). Näin talvella se tosin ei aina onnistu, kun tuppaa jäisessä rampissa sutimaan vielä "jopa" kolmos/nelosvaihteilla, tuossa Jöötteporin ihmeessä kun "vetopidon hallintajärjestelmä" TRACS ei toimi yli 40km/h nopeuksissa.oju kirjoitti:Ei, tuota kutsutaan BMW-kielellä dynaamiseksi ajamiseksi.9000CD23T kirjoitti:Eikös tässä tapahtunut ns..hurjastelun tunnusmerkistö..

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: tiedoitus kaikille hurjastelijoille
No mutta saappipa sutii liukkaalla vielä vitosellakin. On nääs niin rutosti Woimaa!
Tosin nyt ei sudi yhtään mihinkään, kun ei lähde edes liikkeelle...
Eikö Kehä III kuulu näiden vilkkaasti liikennöityijen väylien joukkoon? Tai sitten ratsasivatkin, mutteivät uskoneet rellukan kulkevan yhdeksääkymppiä. Tai sitten mittarivirhettä on tavanomaista enemmän...
Ota tässä nyt sitten mistään selvää.

Eikö Kehä III kuulu näiden vilkkaasti liikennöityijen väylien joukkoon? Tai sitten ratsasivatkin, mutteivät uskoneet rellukan kulkevan yhdeksääkymppiä. Tai sitten mittarivirhettä on tavanomaista enemmän...
Ota tässä nyt sitten mistään selvää.