mike kirjoitti: Eli ei kai se oikein tuokaan käy saabistin määritelmäksi. Se nyt on kuitenkin selvää että saabisti ei ole automaattisesti se joka ajaa saabilla vaan harrastukseen liittynee melko voimakkaita positiivisia tunnelatauksia kyseistä merkkiä kohtaan.
Joo kyllä se noin on. Oli karvan jyrkkä toi mun eka versio.
9-5T kirjoitti:
Liikeenteessä ketään ei tarvitse PÄÄSTÄÄ ohi mutta ohitusta ei saa ESTÄÄ mutta jos estää on itse rikollinen.
Tästähän vaan valitettavasti monet näyttävät olevan sitä mieltä että päästämättä jättäminen on estämistä.
Päästäminen esim. pientarelle väistäminen, hidastaminen, liikeenteen rytmin mukaisen kiihdytyksen hidastaminen yms. on niitä joita ei tarvitse tehdä mutta sinun kirjoittamasi temppusi tiellä on yleensä estämistä, tähän nyt otit esimerkiksi ne joista olet ruikuttanut sen takia jotta voit ne myöhemmin ottaa esiin. Pientareelle siirtyminen bussin estämiseksi on tyhmyyttä sillä poliisi hoitaa valvonnan eikä kenenkään tehtävä ole estää.
Pientareella ei kyseisessä tilanteessa ollut osittainkaan muita kuin bussi. Olin kaistan oikeassa reunassa. Olin siis ajolinjalla jossa yleensäkin ajan, vasen pyörä suunnilleen urien keskikohdalla. Tyhmästikö ? En silti muuten edes huomannut bussia ettenkuin suhahti ohi peiliä hipoen niin että varsin passiivista oli estäminen tässä tapauksessa.
Mielenkiintoinen tuo "liikenteen rytmin mukaisen kiihdytyksen hidastaminen", en oikein ymmärrä mitä tässä tarkoitetaan ? Luullakseni olen yleensä herättänyt pahennusta liian ripeillä kiihdytyksillä.
Rohkeasti vaan nakkikioskeille etuilemaan ja toitottamaan että "poliisi hoitaa valvonnan"
Minuteman kirjoitti:
Olisiko jo aika perustaa ihan tarkoitukseensa(?) pyhitetty weskuketju?
Mikä se tarkoitus sitten olisi ? Entä miten se auttaisi siihen viime aikoina tutuksi tulleeseen ilmiöön että oli ketjun aihe mitä tahansa, ennen pitkää esim. Mimmi ja toisinaan muutamat muutkin alkavat vetää juttuun mukaan toisissa ketjuissa keskusteltuja liikenneasioita ?
Niimmutku mimmi ja ne muut... Älä nyt leiki marttyyriä. Olisikohan sillä jotakin tekemistä asian kanssa että täällä retostelet liikennetörttöilyilläsi.
Olet mm. täällä kertoillut estäneesi jo tapahtumassa olleen ohituksen tilanteessa jossa on ollut vastaantulijoita, "vetäisin välin kiinni", "pitää paikkani liikenteessä" jota käsitettä TLL ei muuten edes tunne, ja muuta "mukavaa".
Yritä nyt helvetin wannabekarpo ymmärtää että liikenne ei ole kauppa- ei nakkikioski- eikä vessajono, etkä sinä sitä valvo etkä hallinnoi.
Sitten sinä päivänä liikenteessä spedeillessäsi KUN kolahtaa niin toivottavasti kukaan sivullinen ei siitä joudu kärsimään.
Sokeina toistaa lausetta samaa
Kuinka ne on tässä oikeessa
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
mike kirjoitti:Kun tämä nyt kerran rönsyilee niin antaapa sitten mennä.
9-5T kirjoitti:
Oletko nähnyt liikennevalo jonossa ohittelua? Ohitus ei ole mitenkään sama asia kuin kaistan vaihto jonka hitaammat voi kokea ohitukseksi.
Tähän kohtaan täytyy nostaa käsi ylös - olen nähnyt kaksi erillistä kertaa liikennevaloissa ohittamista. En kyllä autoilijoiden suorittamana mutta moottoripyörällä se näyttää onnistuvan ihan hyvin.
Siitä vaan jalkakäytävän kautta jonon keulilla olevan auton viereen ja toisella kertaa autojonon vasemmalta puolelta vastaantulijoita hätistellen jonon keulille.
Vähän aikaa kun seurailee kevään villitsemiä motoristeja niin ei oikeastaan ole ihme miksi motoristien maine ei ole aina niin hyvä.
Itselläni ei ole moottoripyörää, enkä ole vuosiin sellaista ajanutkaan. Mutta totta tosiaan. Miksei moottoripyörät saisi mennä liikennevaloissa ohi? Kreikassa, kaiken kulttuurin kehdossa, (ml. liikenteen) saa paheksua avoimesti autoilijaa joka liikennevaloihin pysähtyessään ajaa liian lähelle kanttaria estäen moottoripyörän ajamisen risteykseen. Sinnehän ne mopot ja moottripyörät kasaantuvat autojen eteen ja kun valot vaihtuvat vihreäksi katoavat ne kuin kuuluisa pieru Saharaan... Tai skoottereiden tapauksessa tulevat kohta ohitetuiksi, jos on isompi tie. Ehkä jos Suomessakin olisi ympäri vuoden ajokelejä, ymmärrettäisiin, että mopo/moottoripyörä on erittäin näppärä ja ketterä liikkumisväline kun on paljon ruuhkia ja parkkipaikat harvassa. Jonon keulille vaan! Ei se voi haitata ketään.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Minuteman kirjoitti:
Olet mm. täällä kertoillut estäneesi jo tapahtumassa olleen ohituksen tilanteessa jossa on ollut vastaantulijoita...
Tällaista en kyllä harrasta, joku raja sentään. Enpä sitten tiedä onko tullut kirjoitettua epäselvästi vai onko luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa.
wesku kirjoitti:...perään liimaantui valkoinen mersu. Muutaman ohitusyrityksen estin ennakoivalla ajotavalla vetämällä välin kiinni paikassa jossa vastaantulijoita ei ollut. Jossain vaiheessa meni kuitenkin vastaantulevien kaistalle ja tunki väkisin väliin. Jos en olisi päästänyt olisi törmäys ollut jokseenkin varma, seuraavan ohi ei olisi ehtinyt.
wesku kirjoitti:Onko monella muulla palstalaisella taipumus vanhalla turbosaabilla suunnilleen rajoituksen mukaiseen ajamiseen, cruisen käyttöön perääntunkijoista välittämättä olkoon kaista mikä tahansa, nopeaan reagointiin rajoitusten muuttuessa suuntaan tai toiseen, hyvän turvavälin pitämiseen paitsi silloin jos joku yrittää ohittaa siihen ?
wesku kirjoitti:Ja siitä sitten riemastuu esitellen erilaisia tempauksia tai ilmiantamalla epäillyn rattijuopon tmv. jos joku vaikka sattuu vetämään välin kiinni jonossa.
Ei nyt jaksa kaivella enempää, koska samaa schaissea on niin uskomattoman paljon. Kyllähän sitä löytyisi...
Kun w***u mielestään toimii oikein, niin hänhän voisi kutsua Puskurin kuvausryhmän kyytiinsä jollekin reissulle ja näin myös tätä foorumia laajemmat piirit pääsisivät näkemään opetusta käytännön tilanteissa.
wesku kirjoitti:...perään liimaantui valkoinen mersu. Muutaman ohitusyrityksen estin ennakoivalla ajotavalla vetämällä välin kiinni paikassa jossa vastaantulijoita ei ollut. Jossain vaiheessa meni kuitenkin vastaantulevien kaistalle ja tunki väkisin väliin. Jos en olisi päästänyt olisi törmäys ollut jokseenkin varma, seuraavan ohi ei olisi ehtinyt.
Tästä tosiaan saattaisi saada sen käsityksen että ohitus olisi jo ollut käynnissä. Ei siis ollut vaan kyseessä välin vetäminen suunnilleen samaan kuin edellä ajavilla 30 autolla jo ennen kuin kukaan oli vastaantulijoiden kaistalla.
Risto kirjoitti:Kun w***u mielestään toimii oikein, niin hänhän voisi kutsua Puskurin kuvausryhmän kyytiinsä jollekin reissulle ja näin myös tätä foorumia laajemmat piirit pääsisivät näkemään opetusta käytännön tilanteissa.
Joo tuossa voisikin olla vastapainoa uusien Saabien esittelylle, esitellä hiukan miten paali-ikäisillä autoilla pysytään muun liikenteen tahdissa ja toisinaan hiukan nopeampienkin.