Forté ihme aineko?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Forté ihme aineko?
Kiinnostaisi tietää onko tuo aine oikotie onneen ja autuuteen?
Kokemuksia kyseisestä aineesta, pitääkö sen minkä lupaa?
Kokemuksia kyseisestä aineesta, pitääkö sen minkä lupaa?
Viimeksi muokannut SledgeHammer, Ma Syys 06, 2004 19:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Pitää kyllä... just huilautin tuohon tonnariin sisään ja ulos. Laitoin vielä uudet öljyt (halppis) ja tuon forten. Kyllä oli melkoisen mustaa ulos tullessa. Aiheesta on keskusteltu aiemminkin "haku" toimii.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
Sain tänään tonnarin kansirempan päätökseen ja samalla laitoin 10w-40 litkut sisään Liqui Molyn moottorihuuhtelun kera. Ennen aineen lisäystä nostimet piti melkosta mekkalaa, 2min jälkeen litkujen sekoituksesta kalina hävisi kokonaan. Öljyt oli todella mustat, kun luikautin ne astiaan. 0,5L purnukka maksoi varaosaliikkeessä 7,5€.
Foxbody turbo
Lisäihmettelyä
Kuinka oleellista on tehdä uusi öljynvaihto Forte-kuurin jälkeen? Kiinnostaisi kokeilla ainakin kerran (900T16, aj. 157tkm), mutta ei millään viitsisi tuhlata 4 litraa hyvää (Saabiin ei huonoa laiteta) öljyä suodattimineen, jos Forte vaatii huuhtelun. Moottori ei nakuta tms, vain hihnat pitävät kosteana aamuna ääntä ja pitkään..
Eihän siinä mitään tuhlata. Odotat, että auton öljynvaihtoväli tulee täyteen, luikautat Fortet sisään, käytät konetta ohjeen mukaisen ajan korotetulla tyhjäkäynnillä. Lasket vanhat öljyt puhdistusaineineen ulos, korvaat ne uusilla Mobilin täyssynteettisillä öljyillä, ja ajat auringonlaskuun. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ainakin aikanaan hommaa teki Wash King-pesukadun yhteydessä toiminut A+-Autohuolto Satakunnankadulla. Huollon nimi on nyttemmin vaihtunut, mutta en tiedä vaikuttiko se Forté-käsittelyihin.Tietääkö joku missä täällä Porin seudulla voisi tuon tehdä?
Ko. paikasta sai (vuosi sitten) ostettua pullon itselleen ilman mitään selittelyjä, ja käsittelyn tehtyä sopivaksi katsomassaan paikassa/ajankohdassa. Ts. pullon mukana ei tarvitse ostaa käsittelypalvelua. Hinta oli aika tarkkaan 20€.
Vaikutus B202L-koneessa oli todella huomattava. Venttiilit, jotka naputtivat todella selvästi hiljenivät saman tien, eikä rapinaa ole käsittelyn jälkeen (30tkm) ilmennyt enää kuin startissa pitkän seisonnan jälkeen (=normaalia). Kylmäkäynnistyksetkin kuulostavat talvella huomattavasti mukavammilta kuin aiemmin. Myös pelko jakopään totaalisesta räjähtämisestä väheni huomattavasti, kun hälyäänet katosivat. Kaipa sieltä ainakin ketju, kiristimet ja laahurit pitäisi silti joskus uusia, odotellaan nyt kun 300tkm tulee täyteen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Mitä raati suosittelee: mun 99 emsiin vaihdettiin moottori joka on 2 vuotta seissyt ilmeisesti ulkoilmassa. öljyt tosin sisällä jne apulaitteineen päivineen. pärähti heti käymään.
Mutta olisko forte nyt kova sana tuohon, vai onko se vähän liiankin kova sana - lähteekö liikaa mömmöä liikenteeseen ja räjäyttää öljyrenkaat tms?
Mutta olisko forte nyt kova sana tuohon, vai onko se vähän liiankin kova sana - lähteekö liikaa mömmöä liikenteeseen ja räjäyttää öljyrenkaat tms?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Soitin tuolle Turun/Porin-alueen päällikölle, mutta ei vastannutFrostgrey kirjoitti:Tietääkö joku missä täällä Porin seudulla voisi tuon tehdä?
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Soitan myöhemmin uudelleen ja ilmoittelen kun olen viisaampi.
9-5 2,3t Wagon `06
No nyt tietääFrostgrey kirjoitti: Tietääkö joku missä täällä Porin seudulla voisi tuon tehdä?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Auto-Vikkula Ojantiellä Impolassa myy (ja varmaan myös tekee käsittelyn tarvittaessa) tätä maailman ihmeellisintä mössöä, sekä
Sähködiesel Karjarannassa myy Fortea. Luetteli se kaveri pari muutakin pajaa, toinen oli Toejoella joku paikka X ja toisesta en muista noinkaan paljoa.. Ja hinta pyörii kuulemma 25 majavannahan tietämillä! ..siis purkki tuota litkua!
9-5 2,3t Wagon `06
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Eipä kestä!Frostgrey kirjoitti:Kiitos 900S. täytyypi varmaan hakea pottu tota litkua.
Mahtaako se soveltua näihin "uudempiin" Saabin koneisiin, kyseessä 9-5 2.3t -00 ajettu 190tkm!
Joo, kokeile sä ensin ja mä kokeilen sitten perässä, mikäli ei tule yli tuhannen euron koneremonttia..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Kerro sitten tosiaan miten kävi, jos sitä joskus kokeilet.
9-5 2,3t Wagon `06