GALLUP: Minkälaisia saabisteja täällä on??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

GALLUP: Minkälaisia saabisteja täällä on??

Viesti Kirjoittaja Make »

Elikkäs.. Ajattelin udella, ja varmaan muidenkin mielestä olisi mukava tietää ketä täällä oikein liikkuu. Nuo nimimerkit esim. "potkuhousu" (mitä helv.. 8O ) tarkoittaa, tai mistä se tulee olisi mukava tietää.. :lol: Ja muutenkin, että mistä yleensä tämä saabismi sai alkunsa. Minkälaisia saabeja löytyy tallista? Minkälaisia virityksiä niissä on.. Onko muun merkkisiä autoja? Missäpäin vaikuttaa? Ja yleensäkin mitään paljastettavaa??
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
bluewolf
"Turbo"
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:49
Paikkakunta: Susirajalta

Viesti Kirjoittaja bluewolf »

Nimimerkki lienee vaikein tulkittava :lol: Siitä voi jokaiselle jäädä täysin erilainen mielikuva. Kaikki Saabistithan ovat rauhallisia :roll: luonteeltaan ja ennenkaikkea ajotavoiltaan :mrgreen:

Jatkan tähän perään että nicci kuvaa jotain hämyistä jota ei ole olemassakaan, ei sentään erakkoa mutta...Auto -88 i satanen joka tuntuu laiskahkolta mutta...pärjää c*mryille :lol: Kuume on kestänyt 3 vuotta ja mahtaa olla ettei laske muuten kuin puhaltimella vilvoitellen.
Viimeksi muokannut bluewolf, La Loka 04, 2003 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä :lol: *

-1797-
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: GALLUP: Minkälaisia saabisteja täällä on??

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Make kirjoitti: Nuo nimimerkit esim. "potkuhousu" (mitä helv.. 8O ) tarkoittaa, tai mistä se tulee olisi mukava tietää.. :lol:
Paha kysymys, ööh toi nikki tuki hetken mielijohteesta, ikuinen lapsi, aina sonnat housussa, :roll:

Katoksesta löytyy 9-3 aero kevyellä kutituksella eli Stege 1. Meinasin ostaa Alfa 156 V6 mutta ei siitä saanut kunnolla heppoja joten toinen vaihtoehto oli Saab 9-3 aero jonka olin nähnyt kaupungilla. Rakkautta ensi silmäyksellä. Oli sen verran erikoisen näkönen että pakko saada. Vuosi ihastuksen jälkeen noudin sen Porista Espooseen.

Rauhallinen kuski olen siitä osoituksena Espoo-Kuusamo-Espoo 14 h (kilsoja kerty 1619 samana päivänä) josta tunti tehtiin duuniakin.

Mä tunnustan olen nörtti...ja Mimminkin kone on vielä laittamatta, tunnustan senkin, tunnustan ryystäväni kolaa...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: GALLUP: Minkälaisia saabisteja täällä on??

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Make kirjoitti:Elikkäs.. Ajattelin udella, ja varmaan muidenkin mielestä olisi mukava tietää ketä täällä oikein liikkuu. Nuo nimimerkit esim. "potkuhousu" (mitä helv.. 8O ) tarkoittaa, tai mistä se tulee olisi mukava tietää.. :lol: Ja muutenkin, että mistä yleensä tämä saabismi sai alkunsa. Minkälaisia saabeja löytyy tallista? Minkälaisia virityksiä niissä on.. Onko muun merkkisiä autoja? Missäpäin vaikuttaa? Ja yleensäkin mitään paljastettavaa??
Nimimerkki "Vigge" tulee suoraan nykyisestä kulkineesta, viggenistä.
Mulla on ollut hieman "normaalia" huonompi tuuri noiden viripalikoiden kanssa. Stage I kävi perkeleen laihalla, ei hvyä. 6kk selvityksen jälkeen sain neuvoteltua itselleni stage III päivityksen sopu hintaan. Ei paljon auttanut kun putki ei sovi kunnolla alle ja auto ei starttaa uudella boksilla.
Vaikutusalue: Espoo
Sairastuin saabismiin noin vuosi takaperin, kun etsin itselleni "rivakkaa" turbolla varustettua perheautoa. Vaihtoehtoja ei ollut monia ja kun tämä yksilö löytyi "metsästyksen" jälkeen oli kaupat sovittu lähes välittömästi.
#1730
500whp.net member
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

information

Viesti Kirjoittaja 900S »

Ei ole täälläpäin omena kaus puusta pudonnut, eli isukilla on ollut koko minun pienen iän (23) pelkkiä saabeja ja vieläpä og satkuja.
Mutta se paljon puhuttu tauti tarttui oikeastaan vasta 3 vuotta sitten kun ensimmäisen autoni ostin ja se oli -88 vm. 900i 8v. Se oli pirun hyvä peli, mutta mittarissa liki 400000 että rupesin metsästämään hieman uudempaa turboa, ja tämä nykyinen 900S (nimimerkki) löytyi hevon kuusesta jostakin itärajan tuntumasta alkuvuodesta. Se oli haettava kun hyvä sattui halvalla kohdalle ja onneksi myyjä tuli puoleenväliin (Heinola) vastaan, etten täältä Porista kokomatkaa joutunut ajamaan.
Muutama viikko on ollut kiinni BSR:n lastu ja hyvin toimii.
Eli toinen Saab menossa ja seuraavaa merkkiä ei tarvi kauaa miettiä :lol:
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Jonkinlaisia "flashbackeja" tulee aina silloin tällöin nuoruudesta kun porukoilla on ollut 96:sia sekä 99 EMS:iä (siihen aikaan tykki.. :lol: ), joten eipä paljon tarvinnut miettiä minkä auton laittaisi. Pitkän etsinnän jälkeen löytyi se sopiva, eli nykyinen 900 -87 turbo. Ostattelin sitä yhdeltä oululaisen Esson työntekijältä vajaan vuoden ajan, ja lopulta luopui siitä.. Sen jälkeen on tullut hommattua 17" vannetta, putkistoa, tietenkin jonkinlaista äänentoistoa ym. Pitkä lista olisi vielä, mitä pitäisi laittaa. Mutta alkaa kieltämättä tuntumaan siltä, että tuollainen 9-3 olisi aika kova sana, mutta toisaalta taas.. vakuutusmaksut ym.. ja näillä myyjän palkoilla pistää vähän miettimään. Olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen autooni, vaikka ainahan sitä jotain on laittamista noissa vanhemmissa. Mutta pääasiahan on se ajomukavuus, turvallisuus, suorituskyky jne.. Kuviahan saabista löytyy tuolta "Suomalaisia Saabeja" osastolta. Eli sellainen musta.. :wink: Muuten ihmisenä ihan tavallinen tallaaja. Pahasti sairastunut tapaus toisinsanoen..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

T16 = T16 :)

tulee saabin mallista 9000 T16

kuulostaa ihan lentokoneen tai terminaattorin mallilta...

on mulla toinenkin alias joka liittyy saabin ja ruotsin "historiaan":

taruolento Gripen

hiljaa lennetään aina
9000 2.3 turbo
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Ke Loka 01, 2003 09:10

Viesti Kirjoittaja 9000 2.3 turbo »

Meikällä nickki tulee suoraan tuosta auton mallista eli alla on vakio korkeapaineturbo (=200hp) 9000 JT3" putkella. Auto on entinen korkeimman hallinto-oikeuden auto = varustetaso "kohtalainen" :) Saabismi alkoi ku tekuaikoina tuli ostettua siisti -77 99 (oli todella hyvä auto), sitten kahden og900:sen kautta tuohon nykyiseen 9000:seen. Päivääkään en ole ostoa katunut.
Muina kulkineina ja nimenomaan harrastepelinä on sitte tuommonen -60-luvun siisti jenkkipeli.
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Mun eka Saappi oli 2.0 vapaasti hengittävä 9-3 vm-98 ja vaikka muilta tulisikin tämän sanottuani "turpiin" niin ensimmäinen vaikutelmani oli:"Jumalauta, täähän on kun joku Ruåttalainen tankki/hyökkäysvaunu", sillä auto tuntui Corollan jälkeen isolta ja raskaalta, mutta toisaalta se hyökkäsi eteenpäin ahnaan tuntuisesti ... :wink:
No sitten kävin pari vuotta myöhemmin koeajamassa sattumalta 9-5 Aeron ja huomasin, kuinka vajavaista mun elämä olikaan ennen ollut ilman Turboa!
( vrt.´mitähän ne ihmiset söivät ennen kuin oli Flooraa?...´)
Noh, eikun auton vaihtoon...

Ruokahalun myötä tuli sitten tilattua viime keväänä SP:n stage 2 ( silloin kun SP:n toimitukset vielä pelasivat ),eli chippi, putki ja suodatin ja hyvinhän se lykkii... :D
Saabisti2 oon kun mulla on menossa toinen Saappi. Ja IP-2 on suoraan rekkarista. Länsi-Helsinki.

P.S oon sekakäyttäjä; pikkupösöllä ajelen talvet :oops:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Nicci tulee suoraan autosta.

Historiasta sen verran että vuonna ~1990 mulla oli eka saappi, 1981 mallin turbo 900: nen, se oli ruosteinen romu, mutta silti se silloin herätti intohimoja...
Siitä laukes v-laatikko ja auto seisoi vuoden, sitten sain laatikon siihen mutta myyntiin meni sillä katsastus olis vaatinnu 5 m2 peltityöt :?

Nykyisen ostin hetken mielijohteesta, mulla oli Toledo Tdi -98 mutta se osoittautui todella paskaksi ajaa, menin Laakkoselle "hovimyyjälle" ja sanoin että ny tää paska vaihdetaan ja äkkiä johonkin. Myyjä sanoi että otappa poika uus saappi niin maksan tuosta toledosta paljon enemmän rahaa kun siitä maksoit.
No kun halvemmaksi tuli ottaa uus kun 1v vanha käytetty ei paljoa tarvinnut miettiä.

Saab on siinä mielessä myös ollut mulle "taivaan lahja" sillä olen ollut melkoisen kova vaihtelemaan noita kulkupelejä, sain jopa verottajalta 1999 lapun jossa kehoitettiin perustamaan yritys jotta harjoittamaani liiketoimintaa saataisiin verottaa 8O
No, mä soitin verokarhulle ja kysyin että mitä v*ttua :?: :!: Heillä oli kampanja menossa jossa autom. bongasivat myynti/ostoilmoituksista puh. numeroita jotka esiintyivät koko ajan netissä/lehdissä ja sen perusteella laittoivat yrityksenperustamiskaavakkeita ja uhkauksia ihmisille.
Hieman sanoin verolikalle pahasti... :evil: ...mutta pakko oli tehdä vastine sillä muuten olis mennyt veroa 50tmk.

No, nyt mennyt kohta 4v aikä autonvaihto ole ees mielessä...Steg-3 kylläkin... :lol: ...unissani ainakin :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

Mun Nicci on peruja vuosien takaa ja juontaa juurensa mun lempparinimestä & vanhasta hämärän ja synkemmän musiikin kuuntelusta (siis vanha hevimusavitsi + mun puhelinnumeron kolme viimeistä numeroa samalla.. :twisted: )sekä ainaisesta mustiinpukeutumisesta..

Saabistihistoriassa vahva vaikuttaja on ollut Setäni: ensimmäisen kerran kun ajoin itse autolla vähän alle 10-vuotiaana (suljetulla tiellä tietty.. :wink: )oli kyseessä setäni 96 vm 72, Sittemmin setä vaihtoi 99 malleihin joita tuli testailtua ja niihin rakastuttua..jännä juttu eli tuo ton aikaisten saabien ominaistuoksu jäi tuolloin myös mieleen..oma faijani on aina omistellut noita japanilaisia sardiinipurkkeja, ja köyhä kun olin, ajelin ekat ajokorttivuodet faijan Nissan Not-so-Sunnyllä, ja pari vuotta myöhemmin eka auto oli faijan mulle ostama Nissan, jonka kanssa kärvistelin kolme seuraavaa autoiluvuottani, kunnes menin vakkariduuniin ja ostin vm 91 ysitonnarin, joka palveli luotettavasti mua kunnes keväällä (lepakko puraisi :evil: ?) iski ainainen autokuume ja lopulta ostin elämäni ekan uuden auton: yhden viimeisistä (suomessa) valmistetuista ng 9-3:sta huhtikuussa 03..

Ainiin ja Saabkärpäsen (vai lepakon mun tapauksessa?) aiheuttama setä omistaa nykyään Opel Vectran, ja aika usein (siis harvoin kun näemme) kun näemme haluaa koeajaa mun Saabin, "että jos mullakin olis taas joskus varaa tälläinen ostaa"
Viimeksi muokannut pertti666, La Loka 04, 2003 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

No joo, kaikilla on oma auto mut mulla ei :(
Ajelen vanhempieni NG900:lla, 1,5 ollut kortti eli ikää 19v. Omaa autoo ei oo oikeen kannattanu hommata ku tolla saa ajella ja opiskeleen lähdössä.
Vaahtosammuttimen kokoisesta meillä on ollut Saab, eka kolme 99:iä, sit tuli eka 900 vm91 ja olihan se jotain verrattuna 99:iin. Nyt pari vuotta ollut toi NG-satku. Sääli ettei tota omistajaporrasta oo vielä saanu houkuteltua turbojen pariin. Vaikka äijän naama oli jonkin verran messingillä ku käytiin koeajamassa toi SportSedan 8)

pertti666:
" THE FALL HAS COME TO HURT, BELOVED I WAS SOMETIMES DOWNHEARTED "
Toi lainaushan on suoraan Charon uusimman levyn nimikkobiisistä :!: Vai mitä :P On sulla ainaki hyvä musamaku oikeen automerkin lisäksi.
BMW 320dA Coupe LCI
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

AC kirjoitti:No joo, kaikilla on oma auto mut mulla ei :(
Ei ole kovin vaikeaa arvata minkä merkkinen on sun eka oma auto :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

93t sport kirjoitti:
AC kirjoitti:No joo, kaikilla on oma auto mut mulla ei :(
Ei ole kovin vaikeaa arvata minkä merkkinen on sun eka oma auto :wink:
Ei ole ei, mikä ei tietenkään ole huono juttu :D
Sedällä, vaarilla, serkulla ja muutamalla muulla on Saabit, eikä kellään ole eka Saabbi menos. Suvun toinen puoli tyytyykin sit noihin Fix Or Repair Daily:hin. Pienempänä aina kova kinastelu kumpi on parempi Kuva. Jos tos opiskelujen edetes olis varaa tollaseen vinokeulaseen satkuun tai tonnariin niin olis kova sana. Mut vapariin en ajatellu tyytyä jos auton hankin! Pitäähän sitä olla periaatteita.
BMW 320dA Coupe LCI
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

" THE FALL HAS COME TO HURT, BELOVED I WAS SOMETIMES DOWNHEARTED "
Toi lainaushan on suoraan Charon uusimman levyn nimikkobiisistä :!: Vai mitä :P On sulla ainaki hyvä musamaku oikeen automerkin lisäksi.

Korjaus: toisiksi uusimman levyn nimikkobiisistä..on hyvää poppis-osaston tavaraa, melkein oma rouvakin hyväksyy ton, eli saan kuunnella ilman kuulokkeita kotona :wink: toisinkuin n 90% muista levyistäni..no asiahan ei tänne palstalle kuulu
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Vastaa Viestiin