Saab-Tie!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Saab-Tie!

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Kukas kumma se tuolla Saab-tiellä asustaa ?? Pitää olla oikea himoaktiivi että kaupunki antaa moisen tiennimen osoitteeksi! Katsokaa itse, saab-tie löytyy kartta.hel.fi palvelusta.
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Saab-Tie!

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jake-hki kirjoitti:Kukas kumma se tuolla Saab-tiellä asustaa ?? Pitää olla oikea himoaktiivi että kaupunki antaa moisen tiennimen osoitteeksi! Katsokaa itse, saab-tie löytyy kartta.hel.fi palvelusta.
Pistä forumin hakuun saab-tie niin löytyy kaikkea kivaa :wink:
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab-Tie!

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

jake-hki kirjoitti:Kukas kumma se tuolla Saab-tiellä asustaa ?? Pitää olla oikea himoaktiivi että kaupunki antaa moisen tiennimen osoitteeksi! Katsokaa itse, saab-tie löytyy kartta.hel.fi palvelusta.
Rafael Huhta, Suomen Saab -klubin jäsen no. 1.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Repolainen
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Saab-Tie!

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Saab-tie – Saab-vägen

Autojenkeräilijä Rafael Huhta, yksi Pakankylän automuseon perustajista, on pitänyt omalla tontillaan pientä yksityistä ”Saab-museota”. Huhta antoi itse omavaltaisesti kujalleen nimen Saab-tie 1972, jolloin useimmilla Espoon haja-asutusalueen teillä ei vielä ollut virallisia osoitenimiä. Espoon nimitoimikunta antoi kuitenkin 1975 tielle nimeksi Haranrinne – Harbranten, koska tuotemerkkejä tai muita kaupallisia nimiä sisältävien kadunnimien muodostamista ei pidetä suotavana. Nimi Haranrinne oli muodostettu tavallisemmalla tavalla eli läheisen paikannimen (lahdennimen ja suurkorttelinnimen Haralahti) mukaan. Nimi Saab-tie vakiintui kuitenkin niin, että se hyväksyttiin poikkeuksellisuudestaan huolimatta Haranrinteen sijaan viralliseksi kadunnimeksi 1992.
(Viikon nimi 51/2006. Sami Suviranta, Espoon kaupunkisuunnittelukeskus.)
http://www.espoo.fi/fi-FI/Asuminen_ja_y ... toon(19448)
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab-Tie!

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Sen verran tarkennetaan tätä, että Rafael Huhta ASUI tuossa osoitteessa. Siirtynyt ajasta ikuisuuteen vuosia sitten.
Matti
Vastaa Viestiin