BMW E39 520 vika?
BMW E39 520 vika?
Moro,
Onko tällä foorumilla ketään BMW tietäjää joka osaisi antaa vähän neuvoa pariin vikakoodiin. Eli kyseessä siis 520 bensa VM.01 170hv, antanut parikertaa vikakoodit P0171 ja P0174 eli siis seos liian laiha. Löysin yhden mahdollisen vian imusarjassa olevasta kumitulpasta joka oli murtunut, teippasin sen tulpan mutta ole vielä kokeillut että uusiiko vika. Mutta kun olen testaillut autoa OBD2 lukijalla (myös kaverin bosch testerillä) niin OBD2 testerit näyttävät että kaasuläppä on 0% auki vaikka autolla ajaa n.80-100km sekä kun paikallaan kierrättää tai antaa auton käydä tyhjäkäyntiä Mutta sitten kun kaasua painaa reilusti n.puoleen väliin niin testerit alkavat näyttämään myös jotain, yleensä heittelee n.11-30% välillä, täyskaasulla näyttää oikein n.97%. Voisiko olla mahdollista että kaasuasennon tunnistin olisi rikki ja se aiheuttaisi myös noita vikakoodeja, vai pitäisikö viallisesta asentoanturista tulla erikseen vikakoodi?
Onko tällä foorumilla ketään BMW tietäjää joka osaisi antaa vähän neuvoa pariin vikakoodiin. Eli kyseessä siis 520 bensa VM.01 170hv, antanut parikertaa vikakoodit P0171 ja P0174 eli siis seos liian laiha. Löysin yhden mahdollisen vian imusarjassa olevasta kumitulpasta joka oli murtunut, teippasin sen tulpan mutta ole vielä kokeillut että uusiiko vika. Mutta kun olen testaillut autoa OBD2 lukijalla (myös kaverin bosch testerillä) niin OBD2 testerit näyttävät että kaasuläppä on 0% auki vaikka autolla ajaa n.80-100km sekä kun paikallaan kierrättää tai antaa auton käydä tyhjäkäyntiä Mutta sitten kun kaasua painaa reilusti n.puoleen väliin niin testerit alkavat näyttämään myös jotain, yleensä heittelee n.11-30% välillä, täyskaasulla näyttää oikein n.97%. Voisiko olla mahdollista että kaasuasennon tunnistin olisi rikki ja se aiheuttaisi myös noita vikakoodeja, vai pitäisikö viallisesta asentoanturista tulla erikseen vikakoodi?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: BMW E39 520 vika?
Moi, epäilen, että rekisterikilpien välisessä osassa on ollut pahasti vikaa heti tehtaalta lähtiessä. Se kannattaa vaihtaa!
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: BMW E39 520 vika?
btcf.fi
Siellä saa vähemmän viisastelua.
Siellä saa vähemmän viisastelua.
Re: BMW E39 520 vika?
Tätä olen kyllä vähän jo epäillyt mutta juuri se osa siinä kilpien välissä maksaa kuitenkin n. 10-12k€ joten ei sitä viitti ihan huvikseen vaihtaa, tai voi tulla pian isältä sanomistaSonett73 kirjoitti:Moi, epäilen, että rekisterikilpien välisessä osassa on ollut pahasti vikaa heti tehtaalta lähtiessä. Se kannattaa vaihtaa!
Ari
Ajattelin että josko täällä joku kehtaisi myöntää julkisesti että tietää myös BMW:stä jotain (Mutta jos tietää eikä kehtaa sitä julkisesti sanoa voi lähettää myös YV:n). Täytyy varmaan rekisteröityä tuonne Bemari foorumille.Puisto kirjoitti:btcf.fi
Siellä saa vähemmän viisastelua.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: BMW E39 520 vika?
Eikös moonlight-tuning nimimerkillä ollut kytköksiä tuonne biimerimaailmaan(on varmaan muillakin)? Laitas yv:tä siihen suuntaan, jos ei muuten apua löydy.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: BMW E39 520 vika?
( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan...
Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984
Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan...
Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984
Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.
#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: BMW E39 520 vika?
Ei ole sama tapaus, ja tuon keskustelun perusteelle juuri korjasin tuon kumitulpan missä tuolla aiemmin mainitsin. Tuon tulpan korjauksen jälkeen isä on ajanut autolla jonkin verran eikä vikakoodit ole uusineet Mutta se on vielä vähän kysymys merkki että miksi OBD testerillä nähtävä kaasuläpän "kulma" ei näytä mitään pienellä polkimen painalluksella. Omassa 9-5:ssa se näyttää jo 18% tyhjäkäynnillä ja nousee lineaarisesti kun poljinta painaa, mutta tuossa Bemarissa se hyppää suoraan johonkin 11-30% ja tasakaasulla ajettaessa hyppii näiden välillä miten sattuu. Jaa mutta tuli vaan mieleen että olisikohan se saakelin tulppa voinut vaikuttaa tuohonkin kun se imi nyt ilmaa suoraan sieltä imusarjasta läpän ohi Täytyy testata tuo vielä tänään nyt kun se vuoto on sieltä korjattu. On muuten yllättävän pieniruokainen tuollainen Bemari vaikka onkin 2l vapari ja vielä automaatti9000CD23T kirjoitti:( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan...
Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984
Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: BMW E39 520 vika?
Taitaa kuitenkin olla "Kaks pilkku kaks"jyyrä kirjoitti:Ei ole sama tapaus, ja tuon keskustelun perusteelle juuri korjasin tuon kumitulpan missä tuolla aiemmin mainitsin. Tuon tulpan korjauksen jälkeen isä on ajanut autolla jonkin verran eikä vikakoodit ole uusineet Mutta se on vielä vähän kysymys merkki että miksi OBD testerillä nähtävä kaasuläpän "kulma" ei näytä mitään pienellä polkimen painalluksella. Omassa 9-5:ssa se näyttää jo 18% tyhjäkäynnillä ja nousee lineaarisesti kun poljinta painaa, mutta tuossa Bemarissa se hyppää suoraan johonkin 11-30% ja tasakaasulla ajettaessa hyppii näiden välillä miten sattuu. Jaa mutta tuli vaan mieleen että olisikohan se saakelin tulppa voinut vaikuttaa tuohonkin kun se imi nyt ilmaa suoraan sieltä imusarjasta läpän ohi Täytyy testata tuo vielä tänään nyt kun se vuoto on sieltä korjattu. On muuten yllättävän pieniruokainen tuollainen Bemari vaikka onkin 2l vapari ja vielä automaatti9000CD23T kirjoitti:( ei oteta sitten herneitä nenään..)
Ja ihan kaikkea ei kannata uskoa mitä tuolla puimurista sanotaan...
Ja näitä voi netistä etsiä ihan ite... ei ole vaikeaa.
( vai onko kyseessä sama tapaus..? )
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=198984
Tämä laski tätä kynnystä vastata melkolailla.#3951
Saab 9-5 2.0T Vector Wagon -02, Saab 9-3 2.0t SE Turbojubilee -02
Ville K
Re: BMW E39 520 vika?
Jeps näinhän se onVille K kirjoitti:Taitaa kuitenkin olla "Kaks pilkku kaks"
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: BMW E39 520 vika?
Imuvuoto 99% varmuudella, imusarjan alla oleva separaattori ja huohotusletkut vaihtoon,ja muutenkin kaikkien letkujen tsekkaus. Kato myös massamittarin ja kaasuläppäkotelon välinen imuputki.
Veikkaisin ettei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan tolla kaasu asennolla..
Veikkaisin ettei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan tolla kaasu asennolla..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: BMW E39 520 vika?
Jep, vikavalo syttyi taas eilen joten täytyy alkaa tänään tutkimaan paremmin noita imuvuoto juttuja.Suppari kirjoitti:Imuvuoto 99% varmuudella, imusarjan alla oleva separaattori ja huohotusletkut vaihtoon,ja muutenkin kaikkien letkujen tsekkaus. Kato myös massamittarin ja kaasuläppäkotelon välinen imuputki.
Veikkaisin ettei ole minkäänlaista vaikutusta asiaan tolla kaasu asennolla..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: BMW E39 520 vika?
Koitappa moottorin käydessä avata öljyntäyttö korkki. Jos sitä ei tahdo millään saada pois,on separaattori rikki. Jos korkki lähtee irti "liian helposti" eli ei ole vähääkään alipainetta kampikammiossa,on joku huohotusletku rikki/tukossa. Jos taas se lähtee kohtalaisen kevyesti irti,eli pieni alipaine niin sen jälkeen vika on luultavasti siinä massamittarin ja läpän välisessä haitarissa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Re: BMW E39 520 vika?
Kaasuläpästä pitäisi tulla vikakoodi jos se on viallinen, ilmanmääränmittari kannattaa testauttaa koska antaa juuri nuo koodit jos riittävän etäällä oikeasta mutta kuitenkin sallituissa rajoissa ja on todennäköisin vikakohde jos auto kuitenkin käy normaalisti, lambdat saattavat myös kiukutella.
Jos ilmavuotoa haetaan
1. Tarkasta ilmanmääränmittarin ja imusarjan välinen letku
2. Tarkasta imusarja ettei ole halki saumasta
3. Vaihda kaikki huohotinletkut ja öljynerotin. Erotin on helpoin jättää paikalle ja pistää se uusi erotin sinne nippusiteellä vanhaan kiinni, säästää aikaa ja vaivaa.
Jos ilmavuotoa haetaan
1. Tarkasta ilmanmääränmittarin ja imusarjan välinen letku
2. Tarkasta imusarja ettei ole halki saumasta
3. Vaihda kaikki huohotinletkut ja öljynerotin. Erotin on helpoin jättää paikalle ja pistää se uusi erotin sinne nippusiteellä vanhaan kiinni, säästää aikaa ja vaivaa.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa