9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Helou.
Meinattiin emännän kanssa pistää elämä risaseks ja vaihtaa vanha Fiat oikeeseen autoon. Muutamalla tonnilla pitäs selvitä ja ilmastointi, tilat ja oikeen auton tuntu pitäs löytyä. Hullu idea saatiin, että jos ruotsista ihan lähtis hakemaan. Siellä tuntuu hinta olevan järkevällä tasolla.
Mitä sanotte arvon foorumi-gurut? Onko sellasessa 97-98 ysitonnisessa tarpeeks luxusta ekakertalaiselle? Tai onko ne ekat 9-5:set mistään kotosin? (hyviä/huonoja puolia/ eroja ?)
Olisko oikein heittää joku knoppi tai vinkki tälläselle keltanokalle? Tiiä vaikka tulis laakista saabistiks!
Iso kiitos ja kumarrus kaikille vastanneille!
T: future saabist?
Meinattiin emännän kanssa pistää elämä risaseks ja vaihtaa vanha Fiat oikeeseen autoon. Muutamalla tonnilla pitäs selvitä ja ilmastointi, tilat ja oikeen auton tuntu pitäs löytyä. Hullu idea saatiin, että jos ruotsista ihan lähtis hakemaan. Siellä tuntuu hinta olevan järkevällä tasolla.
Mitä sanotte arvon foorumi-gurut? Onko sellasessa 97-98 ysitonnisessa tarpeeks luxusta ekakertalaiselle? Tai onko ne ekat 9-5:set mistään kotosin? (hyviä/huonoja puolia/ eroja ?)
Olisko oikein heittää joku knoppi tai vinkki tälläselle keltanokalle? Tiiä vaikka tulis laakista saabistiks!
Iso kiitos ja kumarrus kaikille vastanneille!
T: future saabist?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
9-5 malleihin tulee verot olemaan vähintään luokkaa 1000-1200€ alkupään isohkolla mittarilukemalla oleviin yksilöihin, tonnareihin 500-1000€ luokkaa. Siihen nähden en muutaman satasen hyödyn takia esim. ysitonnista jaksaisi ruotsista lähteä tunkkaamaan. Tuossa olisi ihan passeli vaihtoehto parin tonnin pintaan: http://www.nettiauto.com/saab/9000/3383735
Ehkä jopa aito Suomi-auto, kun on kangasjakkaroilla, ei jalopuita jne?
9-5:sten hinnat Suomessa alken n. 4k€, ja vaikka tonnari onkin iso, hyvin varusteltu ja mukavan letkeä matka-auto, on ysivitonen selvästi modernimpi. Eli selvästi alle 3k€ pitäisi saada ysivitonen saada, jos meinaa "säästää" ulkomailta hakemalla, kiitos autoverotuksen.
Ehkä jopa aito Suomi-auto, kun on kangasjakkaroilla, ei jalopuita jne?
9-5:sten hinnat Suomessa alken n. 4k€, ja vaikka tonnari onkin iso, hyvin varusteltu ja mukavan letkeä matka-auto, on ysivitonen selvästi modernimpi. Eli selvästi alle 3k€ pitäisi saada ysivitonen saada, jos meinaa "säästää" ulkomailta hakemalla, kiitos autoverotuksen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Aivan, mutta näissä tuntuu olevan mittarissa järjestäen > 200 tkm. Ruotsissa saman hintaisiin ilmoitetaan 110-150 tkm. Vai onko tässä jotain muuta, mitä en tiedä...?9-5:sten hinnat Suomessa alken n. 4k€
Verotus todellakin ilahduttaa.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Tuon ikäisen auton kanssa noilla kilometreillä ei ole yhtä suurta merkitystä kuin iällä. Ikävää mutta totta. Ajan hammas on armoton, myös (vai etenkin?) Saabeille.rockfire kirjoitti:Aivan, mutta näissä tuntuu olevan mittarissa järjestäen > 200 tkm. Ruotsissa saman hintaisiin ilmoitetaan 110-150 tkm. Vai onko tässä jotain muuta, mitä en tiedä...?9-5:sten hinnat Suomessa alken n. 4k€
Verotus todellakin ilahduttaa.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Osiosta "auton maahantuonti" löytyy kokemuksia. Yleisesti ruotsissa on paremmin varustellut mallit kuin suomessa. 110 tai 200 tkm, minun mielestä saabista ei kilometrit lopu kesken. Muut syyt johtaa auton romutukseen.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Mistähän kohdasta tyypillinen ruotsalainen Tonnari tai 9-5 paremmin varusteltu kuin suomalainen?Naxu kirjoitti:Yleisesti ruotsissa on paremmin varustellut mallit kuin suomessa.
Jos haluaa jotakin tiettyjä kikottimia tai omaa nahkafetissin niin Ruotsista on helpompi löytää auto koska valikoima on suurempi. Kun puhutaan näistä sosiaalidemokraattisista edustusautoista (Saab ja Volvo) niin ei Ruotsissa keskiverto lippalakkimies sen kummemmin varusteltua autoa osta lähiöhelvettiä koristamaan kuin Suomessakaan.
Ikälopuissa germaaneissa ja japseissa, joissa alkujaan lienee puolet sisäverhoiluistakin ollut erikseen tilattavia lisävarusteita, tilanne onkin toinen koska Ruotsissa ei ole ollut samanlaista autoveroa kuin meillä rankaisemassa lisäverusteiden hankintaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Ei noissa varmaan mitään suurempaa eroa ole Suomi kontra Ruotsi, varusteluhan on kiinni siitä ensimmäisestä ostajasta mitä hän pirssiinsä halusi asennettavan, mutta ruotsista löytyy myös Saksa'sta tuotuja ja näissä on varustelu erilainen.
Jotkut osaavat kertovat, että saksasta tuoduissa usein on mittarilukemat muutettu, vaikka väitetään ettei se käy!
Ps. Ruotsi'ssa on usein tarjouksia näihin lisä vempeleisiin esim. pilotpaketti pilkka hintaan. Olen nähnyt jopa hinta 0Kr mainoksia.
Jotkut osaavat kertovat, että saksasta tuoduissa usein on mittarilukemat muutettu, vaikka väitetään ettei se käy!
Ps. Ruotsi'ssa on usein tarjouksia näihin lisä vempeleisiin esim. pilotpaketti pilkka hintaan. Olen nähnyt jopa hinta 0Kr mainoksia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Tuossa olisi ehkä harkinnan arvoinen femma? http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3383471
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Ainakin itseäni miellyttävä myynti-ilmoitus. Jos olisin autoa vailla ehdottomasti kyselisin tuosta lisää ja kävisin ratsaamassa.t.t.j kirjoitti:Tuossa olisi ehkä harkinnan arvoinen femma? http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3383471
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
V.J.S kirjoitti:Ainakin itseäni miellyttävä myynti-ilmoitus. Jos olisin autoa vailla ehdottomasti kyselisin tuosta lisää ja kävisin ratsaamassa.t.t.j kirjoitti:Tuossa olisi ehkä harkinnan arvoinen femma? http://www.nettiauto.com/saab/9-5/3383471
Ja just kun tultiin viikko sitten Oulusta! Damn! Ehkä vielä löytyy toisaaltakin sopiva peli.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Minkäslaisissa ysivitosissa on sellainen ilmastoitu penkki? Norrbottenin läänistä katselen.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Sellaisissa joihin se on lisävarusteena valittu. Myös 3,0 V6t Griffineissä on yleensä ilmastoidut jakkarat.Maca kirjoitti:Minkäslaisissa ysivitosissa on sellainen ilmastoitu penkki? Norrbottenin läänistä katselen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Miten se on yleensä ruotsinkielellä ilmaistu ja kuinka harvinainen varuste se, muissa kuin Griffeneissä, noin ylimalkaisesti arvioituna on?
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Stol med kallt föhn?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: 9000 vs 9-5 ruotsista Tempran tilalle?
Nussitaan kielioppipilkkua, mutta eikös se ole Ventilerade framstolar
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021