Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

... eli muistetaan ajella varovaisesti, vaikka Saabilla pääseekin kovaa

http://www.youtube.com/watch?v=qBEl9-UIhEM
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Olipa vaikuttava raina.
Parempi miettiä etukäteen kuin katua jälkikäteen.
# 419 Vesa Pohjalainen
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Olenkin aina ollut sitä mieltä että kaikille ei pitäisi korttia antaa ja liikenteessä ei sitten rehota.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Kerran olen livenä nähnyt vastaavanlaisen mällin kuin noissa videoissa oli 8O

Ja muutaman kerran nähnyt kun tilanne on siinä vaiheessa että ihmisen palasia keräillään.

Kyllä se pistää miettimään :?
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Asiallinen video.
Pistää miettimään.
Kovaa on minustakin kiva ajaa, ja persaukisena/laiskana ei jaksa radallekaan mennä koko ajan.
Ennenkin itse asiassa miettinyt, että mitä niillä päässä liikkuu, jotka lähtee täysin "pimeään" ohitukseen? Tai kaahaa silmittömästi jossain stadin (tai maakuntakeskuksen) ytimessä? Tai jättää turvavyön laittamatta (itse laitan "refleksinä" vyön vaikka ajaisin vain 10 metriä siirtoajoa).

Noista videossa esiintyneistä oikeista mälleistä lienee aika moni jonkun pankkirosvo/narkkarin getaway-footagesta napsittu, mutta silti...Järjen käyttö sallittu. Myös liikenteessä. Eipä minulla muuta.
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Ei oikein jaksa tuo ylinäytelty väkivallalla mässäily napata, mielestäni kohtuullisen turhaa moisia mainoskampanjoita televisiossa ylipäätään näyttää. En usko että kukaan ottaa kunnolla opikseen, vaan unohtaa kuitenkin melko piakkoin videon opetukset. Enemmän hillitsee vauhtia kun joku tuttu oikeasti kuolee tahi joutuu sairaalaan törttöilynsä vuoksi.

Kuskit voisivat kyllä pikkuhiljaa alkaa ottaa opikseen taajamassa ajeltavista ylinopeuksista :?
SAAB 9-5 Aero -05
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja wesku »

Eihän täällä palstalla tällaisia saa levittää vaan pitää kehuskella kilpaa miten Saab on turvallinen ja pelastaa jos lähtee lapasesta tai tulee hirvi eteen tmv... :) No ei tainnut ollakaan Saabeja näissä videoissa niin että taitaa vaan pönkittää turvallisuuskuvitelmia.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Onhan se tietysti outoa, että saab-foorumilla vain kehuskellaan kilpaa saabeja. :D
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Jyrchi kirjoitti:Ei oikein jaksa tuo ylinäytelty väkivallalla mässäily napata, mielestäni kohtuullisen turhaa moisia mainoskampanjoita televisiossa ylipäätään näyttää. En usko että kukaan ottaa kunnolla opikseen, vaan unohtaa kuitenkin melko piakkoin videon opetukset. Enemmän hillitsee vauhtia kun joku tuttu oikeasti kuolee tahi joutuu sairaalaan törttöilynsä vuoksi.

Kuskit voisivat kyllä pikkuhiljaa alkaa ottaa opikseen taajamassa ajeltavista ylinopeuksista :?
Noh, väkivaltaahan tuossa ei ole yhtään. Se kun on tarkoituksellista vahingon tuottamista. Nämä ovat filmatisoituja onnettomuuskuvauksia.
Ylinäytelty tai mässäily? Voin hyvin kuvitella tapahtumien kulun olevan juuri näytetyn kaltaista. Lähes minkä tahansa filmin tekeminen vaatii aina pientä dramatisointia. Tässä tapauksessa tietysti riippuu mistä näkökulmasta asiaa esitetään.
Kyllähän ne esimerkit jossain vaiheessa tuppaa unohtumaan, mutta hyvä jos edes muutamaksi hetkeksi pysähtyy ajattelemaan. Asennekasvatusta joka parhaassa tapauksessa kantaa hedelmää pitkällä aikavälillä.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

kalle37 kirjoitti:Kerran olen livenä nähnyt vastaavanlaisen mällin kuin noissa videoissa oli 8O

Ja muutaman kerran nähnyt kun tilanne on siinä vaiheessa että ihmisen palasia keräillään.

Kyllä se pistää miettimään :?
Itse myös ollut mukana kyydissä.
Nokan kautta voltti kolme kertaa kerien pellolle katolleen.
Onneksi oli turvavyöt kiinni, ainekset tähän.
Töppölätkä ( kortti ollut kuljettajalla viikon )
Kevytperäinen takapotku auto
Erittäin huono keli/jäinen tie
Ylinopeus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja muppelo »

V.J.S kirjoitti: Ennenkin itse asiassa miettinyt, että mitä niillä päässä liikkuu, jotka lähtee täysin "pimeään" ohitukseen?
Joskus olen itse törmänny tilanteeseen jossa takana olevat on ilmeisesti tulkinnu ettei minua huvita lähteä ohi vaan tyydyn jäämään siihen hitaan taakse kun todellinen syy on ollu todellakin se että olen pelkuri enkä uskalla lähteä ohi jos en näe tietä tarpeeksi paljon mutkan tms. takia.

Varomattomuutta kai se oli tuo uutisoitu Enossa tapahtunut mällikin: kolmion takaa rekan eteen :(
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

V.J.S kirjoitti:Asiallinen video.
Pistää miettimään.
Kovaa on minustakin kiva ajaa, ja persaukisena/laiskana ei jaksa radallekaan mennä koko ajan.
Ennenkin itse asiassa miettinyt, että mitä niillä päässä liikkuu, jotka lähtee täysin "pimeään" ohitukseen? Tai kaahaa silmittömästi jossain stadin (tai maakuntakeskuksen) ytimessä? Tai jättää turvavyön laittamatta (itse laitan "refleksinä" vyön vaikka ajaisin vain 10 metriä siirtoajoa).

Noista videossa esiintyneistä oikeista mälleistä lienee aika moni jonkun pankkirosvo/narkkarin getaway-footagesta napsittu, mutta silti...Järjen käyttö sallittu. Myös liikenteessä. Eipä minulla muuta.
Täälläkin mietitään :roll:
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
RackleKill
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Elo 28, 2010 10:51

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja RackleKill »

Pistäähän tuo raina miettimään vaikka itse ihmisiksi ajelenkin. Täälläpäin taajamaylinopeudet ja kahden, jopa kolmen, auton kerralla ohittaminen on yleistä kansanhuvia. Kas kummaa, tekijöinä ovat joko juuri kortin saaneet Bemarikuskit tai "vanhasta tottumuksesta" ajavat keski-ikäiset miehet.

Suurin nautintoni onkin päästää kaikki tien yli pyrkivät menemään rauhassa. Tämä siksi koska jalankulkijat ovat altavastaajia eikä minulla ole kiire. Herrasmiesautoilijat onneksi saavat myös iloisen hymyn ja kädenheilautuksen palkaksi. Myös takana hiillostavan Bemari/Mersukuskin ilme on jo palkkio sinänsä.

Olen myös huomannut että Bimmereissä ja Mersuissa ei toimi ajovalot eikä vilkut. Aamu-usvan tai muuten vain utuisen kelin aikana taajamaylinopeutta posottava valoton (saksalais)auto onkin aikamoinen ylläri jalankulkijoille.

Muuten, yhtäkään huonotapaista SAAB-kuskia en ole vielä havainnut, siitä iso kiitos teille!
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tämä kommentti varmaan nostaa hirveen metelin, mutta ihan pakko silti sanoa.

Muuten asiallisessa ja ajatuksia herättävässä videossa itseäni häiritsi törmäys 0:56 kohdalla. Onko tuo muka jollain tapaa autoilijan vika? Toki jos yritetään sanoa, että vois ne jalankulkijatkin olla varovaisia, niin ei sitten mitään.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
RackleKill
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Elo 28, 2010 10:51

Re: Pieni pätkä liikennekäyttäytymisestä

Viesti Kirjoittaja RackleKill »

qaw kirjoitti:Tämä kommentti varmaan nostaa hirveen metelin, mutta ihan pakko silti sanoa.

Muuten asiallisessa ja ajatuksia herättävässä videossa itseäni häiritsi törmäys 0:56 kohdalla. Onko tuo muka jollain tapaa autoilijan vika? Toki jos yritetään sanoa, että vois ne jalankulkijatkin olla varovaisia, niin ei sitten mitään.
Tokihan paappa ei paljoa toiseen suuntaan kattele, mutta autoilija ajaa 1) kaupunkialueella, missä on 2) paljon autoja parkissa ja 3) vielä (selvää) ylinopeutta

2. vaiheen teoriaopetuksessa se tiivistettiin: vain vastuuttomat ja/tai tyhmät ajelee yli 30 km/h parkkialueella. Esimerkiksi pakettiauton takaa tormaava kaveri ottaa iskua jos yrittää neljästäkympistä saada pirssinsä pysähtymään autonmitan etäisyydeltä, siis reaktioaika mukaanluettuna.

Mutta olet oikeassa, jalankulkijoillakin on vastuu tekemisistään
Vastaa Viestiin