Pressulliset autokatokset/-tallit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itselläni oli jonkin aikaa tarkoitus rakentaa puutavarasta jonkinlainen katos, mutta omat rahkeeni ajallisesti eivät vain riitä siihen, vaikka osaisin tehdä sellaisen.

Sitten kävin tässä eilen Motonetissa ja siellä pisti silmään tällaiset autosuojat, joita oli kaksi eri versioita, hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin olin aikaisemmin luullut. Jos jollain on kokemusta, mihin uskon, niin kertokaa niistä. Mistä olette ostaneet ja miten on katos kestänyt?? Mistä näitä saa kaiken kaikkiaan ja mitä hinta luokkaa ovat? Miten vaikeaa on tällaisen kokoaminen, mahtaa tarvita apumiehen siihen?

Ja onko olemassa kaksi paikkaista katosta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Niin, ja onko eri värisiäkin olemassa? Yleensähän ne ovat harmaita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

juhokare kirjoitti:Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
http://www.verkkomikko.fi/product_details.php?p=102

Kestänee vähän paremmin kun kiinarimpulat, joita toki saa tuon hinnalla 6-7kpl :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
Totta, itselläni oli Keskisiltä ostettu halpistalli (maksoi alle satasen), joka kesti muutaman viikon talvikäytössä, sitten lumi ja puhuri romautti tallin puolittain.
Kannattaisi ainakin lisävahvistaa tallia, omassani oli niitä "kattotuoleja" aivan liian vähän, väli oli liian pitkä, ja lumi pääsi pakkautumaan pusseiksi katolle.
Jotain lautoja voisi aljatella vahvikkeiksi sisäpuolelle, sinne kattotuolien väleihin ikäänkuin ruoteiksi, ja pystykepit voisi vahvistaa esim kiinnittämällä niihin kakkoskakkoset tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

V.J.S kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
http://www.verkkomikko.fi/product_details.php?p=102

Kestänee vähän paremmin kun kiinarimpulat, joita toki saa tuon hinnalla 6-7kpl :)
Tuo näyttää jo laadukkaalta, mutta hintakin on hieman suolaisempi - sitä luokkaa, joksi sitä alkujaan epäilin. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

ng900aero kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
Totta, itselläni oli Keskisiltä ostettu halpistalli (maksoi alle satasen), joka kesti muutaman viikon talvikäytössä, sitten lumi ja puhuri romautti tallin puolittain.
Kannattaisi ainakin lisävahvistaa tallia, omassani oli niitä "kattotuoleja" aivan liian vähän, väli oli liian pitkä, ja lumi pääsi pakkautumaan pusseiksi katolle.
Jotain lautoja voisi aljatella vahvikkeiksi sisäpuolelle, sinne kattotuolien väleihin ikäänkuin ruoteiksi, ja pystykepit voisi vahvistaa esim kiinnittämällä niihin kakkoskakkoset tms.
Yleensähän puutavarasta rakentaessa kattotuolien väli on noin runsas 0.5metriä. Jos tuota tiheämpään olisi tällaisessa katoksessa, niin olisihan se selvästi kestävämpi ja luotettavampi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja essal »

Mulla on ollut/on halpa kiinalainen pressutalli, Jore-tuotteen talli ja sitten itse metallikulmilla tehty halli asuntovaunulle.

Kyllä mulla kaikki on kestäneet ihan hyvin, kun vaan käy lumet tökkimässä alas talvisin. Toinen juttu on, että alustan pitää olla tasinen ja tallin siihen hyvin ankkuroitu. Tuulikuormaa voi vähentää jättämällä päädyt avoimiksi tai ovat lepattamaan, jolloin tuuli pääsee puhaltamaan läpi.

Olen noihin kiinanihmeisiin ja itsetehtyyn vetänyt suosiolla kaksi kevyt peitettä päällekäin niin kestää lumen painoa paremmin.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuossa tuli myyjän kanssa puhetta, että perustus/alusta tulee olla jämerästi kiinni. Itselläni se kyllä onnistuisi, eri asia minkä hintaisen ottaa jos ottaa ja toisaalta nuo "laadukkaat" ovat vähän kalliita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja core2 »

juhokare kirjoitti:Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
En tiedä mitä tuo luku tässä tarkoittaa, mutta euroopassa toimii luokitus järjestelmä joka on ISO-laatuluokitus nimeltään ja siihen sisältyy hemmetin monta osa aluetta.
Esimerkiksi vaikka tämä hydrauliöljyn laatu luokitus:
Viskositeetti: ISO VG 32, ISO VG 68
Laatuluokitus: ISO 6743/4 Category HV
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

juhokare kirjoitti:Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
Veikkaan että ajat sitten materiaalistandardikelkasta tippunut myyjä puhui Fe52 teräksestä eli ns. "viiskakkosesta", joka on ns. räkäraudasta (wanhalta nimeltään Fe37) hiukan lujempi teräslaatu, eli omaa korkeamman myötö- ja murtorajan (myötörajat n. 235MPa vs n. 355MPa).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mulla on tommonen parempi talli käytössä ollut jo vuodesta -90. Kestää ihan eri tavalla ku nuo rimpulat. Toki tuokin on jo alkanut väsymisen merkkejä ilmoitteleen. Mutta on se jo pariin kertaan kerätty millon metsästä ja millon naapurin tontilta kun myrsky on sen repinyt irti kiinnikeistä. Mutta pressu on edelleen kuosissa ja tangot oikastu. On se hintansa haukkunut. Sillon maksoi 800mk.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Pressulliset autokatokset/-tallit

Viesti Kirjoittaja juhokare »

V-M kirjoitti:Mulla on tommonen parempi talli käytössä ollut jo vuodesta -90. Kestää ihan eri tavalla ku nuo rimpulat. Toki tuokin on jo alkanut väsymisen merkkejä ilmoitteleen. Mutta on se jo pariin kertaan kerätty millon metsästä ja millon naapurin tontilta kun myrsky on sen repinyt irti kiinnikeistä. Mutta pressu on edelleen kuosissa ja tangot oikastu. On se hintansa haukkunut. Sillon maksoi 800mk.

V-M
Onko se merkiltään juuri MIKKO? Hyvin on kestänyt. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin