Pressulliset autokatokset/-tallit
Pressulliset autokatokset/-tallit
Itselläni oli jonkin aikaa tarkoitus rakentaa puutavarasta jonkinlainen katos, mutta omat rahkeeni ajallisesti eivät vain riitä siihen, vaikka osaisin tehdä sellaisen.
Sitten kävin tässä eilen Motonetissa ja siellä pisti silmään tällaiset autosuojat, joita oli kaksi eri versioita, hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin olin aikaisemmin luullut. Jos jollain on kokemusta, mihin uskon, niin kertokaa niistä. Mistä olette ostaneet ja miten on katos kestänyt?? Mistä näitä saa kaiken kaikkiaan ja mitä hinta luokkaa ovat? Miten vaikeaa on tällaisen kokoaminen, mahtaa tarvita apumiehen siihen?
Ja onko olemassa kaksi paikkaista katosta?
Sitten kävin tässä eilen Motonetissa ja siellä pisti silmään tällaiset autosuojat, joita oli kaksi eri versioita, hinta oli huomattavasti alhaisempi kuin olin aikaisemmin luullut. Jos jollain on kokemusta, mihin uskon, niin kertokaa niistä. Mistä olette ostaneet ja miten on katos kestänyt?? Mistä näitä saa kaiken kaikkiaan ja mitä hinta luokkaa ovat? Miten vaikeaa on tällaisen kokoaminen, mahtaa tarvita apumiehen siihen?
Ja onko olemassa kaksi paikkaista katosta?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Niin, ja onko eri värisiäkin olemassa? Yleensähän ne ovat harmaita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
http://www.verkkomikko.fi/product_details.php?p=102juhokare kirjoitti:Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
Kestänee vähän paremmin kun kiinarimpulat, joita toki saa tuon hinnalla 6-7kpl
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Totta, itselläni oli Keskisiltä ostettu halpistalli (maksoi alle satasen), joka kesti muutaman viikon talvikäytössä, sitten lumi ja puhuri romautti tallin puolittain.V.J.S kirjoitti:Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
Kannattaisi ainakin lisävahvistaa tallia, omassani oli niitä "kattotuoleja" aivan liian vähän, väli oli liian pitkä, ja lumi pääsi pakkautumaan pusseiksi katolle.
Jotain lautoja voisi aljatella vahvikkeiksi sisäpuolelle, sinne kattotuolien väleihin ikäänkuin ruoteiksi, ja pystykepit voisi vahvistaa esim kiinnittämällä niihin kakkoskakkoset tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Tuo näyttää jo laadukkaalta, mutta hintakin on hieman suolaisempi - sitä luokkaa, joksi sitä alkujaan epäilin.V.J.S kirjoitti:http://www.verkkomikko.fi/product_details.php?p=102juhokare kirjoitti:Onko sitten sellaista pressullista, joka kestää?
Kestänee vähän paremmin kun kiinarimpulat, joita toki saa tuon hinnalla 6-7kpl
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Yleensähän puutavarasta rakentaessa kattotuolien väli on noin runsas 0.5metriä. Jos tuota tiheämpään olisi tällaisessa katoksessa, niin olisihan se selvästi kestävämpi ja luotettavampi.ng900aero kirjoitti:Totta, itselläni oli Keskisiltä ostettu halpistalli (maksoi alle satasen), joka kesti muutaman viikon talvikäytössä, sitten lumi ja puhuri romautti tallin puolittain.V.J.S kirjoitti:Ensimmäinen kunnon syysmyrksy tai lumimyräkkä ja noi halpiskatokset on entisiä. Eli eivät kestä lumikuormaa, eikä oikeen kunnon tuultakaan ainakaan ilman lisävahvistuksia.
Kannattaisi ainakin lisävahvistaa tallia, omassani oli niitä "kattotuoleja" aivan liian vähän, väli oli liian pitkä, ja lumi pääsi pakkautumaan pusseiksi katolle.
Jotain lautoja voisi aljatella vahvikkeiksi sisäpuolelle, sinne kattotuolien väleihin ikäänkuin ruoteiksi, ja pystykepit voisi vahvistaa esim kiinnittämällä niihin kakkoskakkoset tms.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Mulla on ollut/on halpa kiinalainen pressutalli, Jore-tuotteen talli ja sitten itse metallikulmilla tehty halli asuntovaunulle.
Kyllä mulla kaikki on kestäneet ihan hyvin, kun vaan käy lumet tökkimässä alas talvisin. Toinen juttu on, että alustan pitää olla tasinen ja tallin siihen hyvin ankkuroitu. Tuulikuormaa voi vähentää jättämällä päädyt avoimiksi tai ovat lepattamaan, jolloin tuuli pääsee puhaltamaan läpi.
Olen noihin kiinanihmeisiin ja itsetehtyyn vetänyt suosiolla kaksi kevyt peitettä päällekäin niin kestää lumen painoa paremmin.
Kyllä mulla kaikki on kestäneet ihan hyvin, kun vaan käy lumet tökkimässä alas talvisin. Toinen juttu on, että alustan pitää olla tasinen ja tallin siihen hyvin ankkuroitu. Tuulikuormaa voi vähentää jättämällä päädyt avoimiksi tai ovat lepattamaan, jolloin tuuli pääsee puhaltamaan läpi.
Olen noihin kiinanihmeisiin ja itsetehtyyn vetänyt suosiolla kaksi kevyt peitettä päällekäin niin kestää lumen painoa paremmin.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Tuossa tuli myyjän kanssa puhetta, että perustus/alusta tulee olla jämerästi kiinni. Itselläni se kyllä onnistuisi, eri asia minkä hintaisen ottaa jos ottaa ja toisaalta nuo "laadukkaat" ovat vähän kalliita.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
En tiedä mitä tuo luku tässä tarkoittaa, mutta euroopassa toimii luokitus järjestelmä joka on ISO-laatuluokitus nimeltään ja siihen sisältyy hemmetin monta osa aluetta.juhokare kirjoitti:Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
Esimerkiksi vaikka tämä hydrauliöljyn laatu luokitus:
Viskositeetti: ISO VG 32, ISO VG 68
Laatuluokitus: ISO 6743/4 Category HV
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Veikkaan että ajat sitten materiaalistandardikelkasta tippunut myyjä puhui Fe52 teräksestä eli ns. "viiskakkosesta", joka on ns. räkäraudasta (wanhalta nimeltään Fe37) hiukan lujempi teräslaatu, eli omaa korkeamman myötö- ja murtorajan (myötörajat n. 235MPa vs n. 355MPa).juhokare kirjoitti:Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Mulla on tommonen parempi talli käytössä ollut jo vuodesta -90. Kestää ihan eri tavalla ku nuo rimpulat. Toki tuokin on jo alkanut väsymisen merkkejä ilmoitteleen. Mutta on se jo pariin kertaan kerätty millon metsästä ja millon naapurin tontilta kun myrsky on sen repinyt irti kiinnikeistä. Mutta pressu on edelleen kuosissa ja tangot oikastu. On se hintansa haukkunut. Sillon maksoi 800mk.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Onko se merkiltään juuri MIKKO? Hyvin on kestänyt.V-M kirjoitti:Mulla on tommonen parempi talli käytössä ollut jo vuodesta -90. Kestää ihan eri tavalla ku nuo rimpulat. Toki tuokin on jo alkanut väsymisen merkkejä ilmoitteleen. Mutta on se jo pariin kertaan kerätty millon metsästä ja millon naapurin tontilta kun myrsky on sen repinyt irti kiinnikeistä. Mutta pressu on edelleen kuosissa ja tangot oikastu. On se hintansa haukkunut. Sillon maksoi 800mk.
V-M
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003