Eli tuo viiskakkonen, joksi juuri myyjäkin nimesi, on varsin laadukasta metallitavaraa?V.J.S kirjoitti:Veikkaan että ajat sitten materiaalistandardikelkasta tippunut myyjä puhui Fe52 teräksestä eli ns. "viiskakkosesta", joka on ns. räkäraudasta (wanhalta nimeltään Fe37) hiukan lujempi teräslaatu, eli omaa korkeamman myötö- ja murtorajan (myötörajat n. 235MPa vs n. 355MPa).juhokare kirjoitti:Soitin juuri näistä MIKKO-katoksista ja kuuleman mukaan on ruoteet/rangat noin 1 metrin välein. Runkona on jonkinlainen teräs, jonka laatuluokitus on kohdallaan - ainakin tietenkin väitettiin (joku 52). Tietääkö joku, mitä tuo 52 tarkoittaa?
Pressulliset autokatokset/-tallit
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Ei, se on räkäraudasta seuraava, mutta ei nyt sentään sitä räkärautaajuhokare kirjoitti: Eli tuo viiskakkonen, joksi juuri myyjäkin nimesi, on varsin laadukasta metallitavaraa?
Esim. kotimainen Ruukki tekee jo ihan mukiinmenevää (lujuusmielessä) olevaa terästä: http://www.ruukki.com/www/materials.nsf ... penElement
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Näytti sittenkin olleen toinen vastaava topickki täällä, ja sieltä löytyi seuraavaa:
http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/Autoteltat.html
Näyttää hyvin samanlaisilta kuin MIKKOteltat.
http://www.mikkelinjoretuote.fi/fin/Autoteltat.html
Näyttää hyvin samanlaisilta kuin MIKKOteltat.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Tuli muuten mieleen, että täällä mikan-tunnarilla kirjoittava hemmo vois myydä Jore-tuotteen pressutallin rungon pois mun pihalta tilaa viemästä. Pistäkää velttoja tarjouksia Mikalle niin mää höystän täältä sivulta.
Runko on ok, mutta itse pressu hävinnyt maailman melskeessä. Jorelta varmaan saa ostaa pelkkiä pressuja kun kauniisti pyytää?
Runko on ok, mutta itse pressu hävinnyt maailman melskeessä. Jorelta varmaan saa ostaa pelkkiä pressuja kun kauniisti pyytää?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Hyvä, että ilmeisimmin hankinta on kääntymässä laadukkaampaan malliin päin. Itselläni oli juurikin tuollainen Motonet -malli ja vaikka sen poikki ja ristiin kuormaliinoilla jäykistin, sekä kaikki lumet pudottelin, niin katkesi silti keskeltä suoraan kuupan päälle.
- Oli nyt vain yhtenä yönä "oikeasti" satanut lunta ja muuta ei tarvinnut
Tallin putkethan ovat tällaista helästi kimahtelevaa "huonekaluputkea", joten eipä siltä paljon voi vaatiakkaan
Kyseessä oli ihan eteläsuomalainen normitalvi, eli ei tämä viimevuotinen versio.
- Oli nyt vain yhtenä yönä "oikeasti" satanut lunta ja muuta ei tarvinnut
Tallin putkethan ovat tällaista helästi kimahtelevaa "huonekaluputkea", joten eipä siltä paljon voi vaatiakkaan
Kyseessä oli ihan eteläsuomalainen normitalvi, eli ei tämä viimevuotinen versio.
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Minä huomasin tuollaisen Joretuotteen teltan. Ainakin putket ovat ilmeisesti vähän tymäkämpää tavaraa meinaan, kun rupesin sitä putkinippua nostamaan ns. huonekaluputki-asenteella, niin eihän tuo ensi yrittämällä edes meinannut nousta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Ostin viime syksynä Hongkongista mersun päälle telttatallin. Hinta oli jotain 120€ tjsp. Täytyy sanoa että olen todella tyytyväinen tuohon. Viimetalvenakin kun oli poikkeuksellisen paljon lunta, oli tuon tallin katolla yhdessä vaiheessa noin puoli metriä lunta eikä se näyttänyt edes pullistelevan sisäänpäin pahasti.
Siinä se on nyt vuoden verran tönöttänyt ja nähnyt myrskyt, lumet ja tuulet ynnä muut ja hyvin on paikallaan pysynyt vaikken ole vielä edes tukipuita ehtinyt alle laittaa. Kestää ja toimii todella hyvin.
Suosittelen !
Siinä se on nyt vuoden verran tönöttänyt ja nähnyt myrskyt, lumet ja tuulet ynnä muut ja hyvin on paikallaan pysynyt vaikken ole vielä edes tukipuita ehtinyt alle laittaa. Kestää ja toimii todella hyvin.
Suosittelen !
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Honkkarin talli täällä myös, ihme on jos vakiotalli on viime vuoden jälkeen pystyssä. minulla on ostettuna 3 Honkkarin tallia kaverin kanssa puoliksi, panin siis jalat ja kattopaarteet n, 1 m jaolle, silti meinasi romahtaa vaikka tyhjentelinkin aika hyvin.
Kavereilta melkein järjestään hajosi thonkkarin tallit ja autot saivat siipeensä. Honkkarissa on mitta eli 3 leveä ja 6 pitkä ja varsinkin korkeus riittävä, mutta putket ovat liian ohutseinämäisiä , ihan paperia, alle 1 mm kamaa. Teltta sortuu kertarysäyksellä, kun jalkaputket nitkahtavat läjään yläpäästään. laittamalla räystäiden välille vetotangot kestää hieman enemmän. hyvää on jalkojen laipat , joista helppo ruuvailla alajuoksun lankkuun, jonka läpi on lyöty harjateräksiä vinosti maaperään.
tulee aika pahaa jälkeä kun tuollainen teltta romahtaa auton päälle, lommoja on vähän jokapuolella, vakuutukset syytä olla kunnossa ja siltikin epävarmaa koska ei ole liikenteessä aiheutunutta ja nuo rakkineet eivät liene mitenkään tyyppihyväksyttyjä, jne..
Eli jos halpikseen menette, niin ostakaa 2 telttaa tai ainakin 3kpl kahteen mieheen eli 1,5 telttaa molemmille, siitä saa jo jonkunlaisen rungon ja n. 1 m tolppavälin, ja ei liian heikkoja putkia.Pressut kestää n. 3 kesää, eli kyllä sen varapressun aika nopeasti tarvitsee, tarjoustalon pressut ovat saman harmaita ja n 3x6 , niistä saa viriteltyä kattoa kun vanhat orkkispressut laukeaa.
Lisävarmuutta saa kun viitsii nykertää vinositeet umpipäätyyn ja nuo vetotangot vaikka räystäiden välille. Puuvarastoksi sopivat paremmin, kun saa laitettua ylimääräisiä puutolppia keskelle telttaa harjaa kannattelemaan ja lisäksi vinositeet päätyihin yms...
Kavereilta melkein järjestään hajosi thonkkarin tallit ja autot saivat siipeensä. Honkkarissa on mitta eli 3 leveä ja 6 pitkä ja varsinkin korkeus riittävä, mutta putket ovat liian ohutseinämäisiä , ihan paperia, alle 1 mm kamaa. Teltta sortuu kertarysäyksellä, kun jalkaputket nitkahtavat läjään yläpäästään. laittamalla räystäiden välille vetotangot kestää hieman enemmän. hyvää on jalkojen laipat , joista helppo ruuvailla alajuoksun lankkuun, jonka läpi on lyöty harjateräksiä vinosti maaperään.
tulee aika pahaa jälkeä kun tuollainen teltta romahtaa auton päälle, lommoja on vähän jokapuolella, vakuutukset syytä olla kunnossa ja siltikin epävarmaa koska ei ole liikenteessä aiheutunutta ja nuo rakkineet eivät liene mitenkään tyyppihyväksyttyjä, jne..
Eli jos halpikseen menette, niin ostakaa 2 telttaa tai ainakin 3kpl kahteen mieheen eli 1,5 telttaa molemmille, siitä saa jo jonkunlaisen rungon ja n. 1 m tolppavälin, ja ei liian heikkoja putkia.Pressut kestää n. 3 kesää, eli kyllä sen varapressun aika nopeasti tarvitsee, tarjoustalon pressut ovat saman harmaita ja n 3x6 , niistä saa viriteltyä kattoa kun vanhat orkkispressut laukeaa.
Lisävarmuutta saa kun viitsii nykertää vinositeet umpipäätyyn ja nuo vetotangot vaikka räystäiden välille. Puuvarastoksi sopivat paremmin, kun saa laitettua ylimääräisiä puutolppia keskelle telttaa harjaa kannattelemaan ja lisäksi vinositeet päätyihin yms...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
'stara kirjoitti:Honkkarin talli täällä myös, ihme on jos vakiotalli on viime vuoden jälkeen pystyssä. minulla on ostettuna 3 Honkkarin tallia kaverin kanssa puoliksi, panin siis jalat ja kattopaarteet n, 1 m jaolle, silti meinasi romahtaa vaikka tyhjentelinkin aika hyvin.
Kavereilta melkein järjestään hajosi thonkkarin tallit ja autot saivat siipeensä. Honkkarissa on mitta eli 3 leveä ja 6 pitkä ja varsinkin korkeus riittävä, mutta putket ovat liian ohutseinämäisiä , ihan paperia, alle 1 mm kamaa. Teltta sortuu kertarysäyksellä, kun jalkaputket nitkahtavat läjään yläpäästään. laittamalla räystäiden välille vetotangot kestää hieman enemmän. hyvää on jalkojen laipat , joista helppo ruuvailla alajuoksun lankkuun, jonka läpi on lyöty harjateräksiä vinosti maaperään.
tulee aika pahaa jälkeä kun tuollainen teltta romahtaa auton päälle, lommoja on vähän jokapuolella, vakuutukset syytä olla kunnossa ja siltikin epävarmaa koska ei ole liikenteessä aiheutunutta ja nuo rakkineet eivät liene mitenkään tyyppihyväksyttyjä, jne..
Eli jos halpikseen menette, niin ostakaa 2 telttaa tai ainakin 3kpl kahteen mieheen eli 1,5 telttaa molemmille, siitä saa jo jonkunlaisen rungon ja n. 1 m tolppavälin, ja ei liian heikkoja putkia.Pressut kestää n. 3 kesää, eli kyllä sen varapressun aika nopeasti tarvitsee, tarjoustalon pressut ovat saman harmaita ja n 3x6 , niistä saa viriteltyä kattoa kun vanhat orkkispressut laukeaa.
Lisävarmuutta saa kun viitsii nykertää vinositeet umpipäätyyn ja nuo vetotangot vaikka räystäiden välille. Puuvarastoksi sopivat paremmin, kun saa laitettua ylimääräisiä puutolppia keskelle telttaa harjaa kannattelemaan ja lisäksi vinositeet päätyihin yms...
Ja tää on tehnyt 2x2" puusta 60cm jaolla +kevtpeite 4x8m toimivan "tallin". Toimii, kunhan siivoaa isommat lumet aina välillä pois...
Kustannukset noin20€...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
kyllähän puusta ihan kiva tehdä on metalliin verrattuna, saa kaikenlaista rimaa helposti kiinni , ja niihin sitten pressun naruja yms.espe kirjoitti: Ja tää on tehnyt 2x2" puusta 60cm jaolla +kevtpeite 4x8m toimivan "tallin". Toimii, kunhan siivoaa isommat lumet aina välillä pois...
Kustannukset noin20€...
kaava- alueilla ei vaan voi kovin viriteltyjä versioita tehdä, valittelevat herkästi.
jos metrin jaolla tekee niin puutavaraa menee lonkalta arvellen noin tolpat 14x 2m+ lappeet 14x 2m +räystäät ja harja 3x8 eli lähes 100 m ( huom 1 m jaolla, 60 cm jaolla noin puolet lisää), jos metrihinta on 1 € niin 100 ---150 € kustantaa puutavara ja pressu päälle.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
On näköjään omalle kohdalleni sitten sattunut ilmeisesti jokin hyvä yksilö tuolta honkkarin pressutalli hyllyköstä. Talli on ihan vakio, mitään ei ole lisätty eikä otettu pois kasaamisen jälkeen. kuten jo aikaisemmin tuossa sanoin, ihan oikeasti kyllä oli luotettava rakennelma läpi koko viime talven. Muutaman kerran lumet sieltä kävin alas työntämässä ja sillä hyvä.
Tuohon hökkeliin on kyllä tyytyväisyys kasvanut ihan oikeasti, varsinkin sen viime talven aikana.
Tuohon hökkeliin on kyllä tyytyväisyys kasvanut ihan oikeasti, varsinkin sen viime talven aikana.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Motonetista hommasin veneen suojaksi ostin 3x6metrisen 199e maksaneen pressukatoksen. Lokakuussa tulee tasan vuosi "kasassa" ja ehjänä
Ei ainakaan vielä näytä hajoamisen merkkejä katsotaan miten ensi talvi menee.
Jos muutaman kertopuutolpan uhraisi teltan kattoputkien väliin, niin ei jäisi ikäviä pusseja lumen painosta. Jos tänä talvena edes etelään lunta satelee.
Ei ainakaan vielä näytä hajoamisen merkkejä katsotaan miten ensi talvi menee.
Jos muutaman kertopuutolpan uhraisi teltan kattoputkien väliin, niin ei jäisi ikäviä pusseja lumen painosta. Jos tänä talvena edes etelään lunta satelee.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Talvi ja lumi tulivat.
Onko kenelläkään kokemusta Mikko-autopressukatoksista nyt viimeisen 5 vuoden ajalta? Miten tilanteet ja kokemuset ovat muuttuneet?
Onko kenelläkään kokemusta Mikko-autopressukatoksista nyt viimeisen 5 vuoden ajalta? Miten tilanteet ja kokemuset ovat muuttuneet?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
lähes kaikki teltat ovat 2 m tolppajaolla. kannattaa ostaa samoin tein 2 telttasarjaa ja modata tolppajako 1 m : een, siten ei tule pusseja / jäätelimöykkyjä ( esim n. 100 kiloa) katolle ( jotka katon revetessä voivat rojahtaa läpi) ja muutenkaan ei romahda yht'äkkisesti niin helposti,varsinkaan jos pikkasen pystyy valvomaan tilannetta/ poistelemaan isommat lumet suojan aikana.
muutama poikkiorsi räystäiden välille esim jostain ohuesta alumiinilatakasta / verhokiskokamsta tms parantaa myös varmuutta.
kate kestää 2--3 kesää, eli sitten sen toisenkin taltan katteet saa käyttöön.
juoni jannu panee heti uutena sopivan pressun ylimääräisenä hapertumaan aurinkoon ja vaihtelee vain sitä. alla säilyy originaalikate hyvänä vakuutuksena ylläreiden varalle.
muutama poikkiorsi räystäiden välille esim jostain ohuesta alumiinilatakasta / verhokiskokamsta tms parantaa myös varmuutta.
kate kestää 2--3 kesää, eli sitten sen toisenkin taltan katteet saa käyttöön.
juoni jannu panee heti uutena sopivan pressun ylimääräisenä hapertumaan aurinkoon ja vaihtelee vain sitä. alla säilyy originaalikate hyvänä vakuutuksena ylläreiden varalle.
Viimeksi muokannut stara, Pe Tammi 09, 2015 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Pressulliset autokatokset/-tallit
Ostin IKH:n n. 350€ ison pressutallin muutama vuosi sitten, toisena talvena pressu oli niin laho ettei kestänyt töniä lunta katolta. Hankin päälle liki yhtä kalliin yli 500gr/m pressun joka ei ole näyttänyt väsymisen merkkejä.
Toisessa pikkutallissa on päällä lainapeitteen yli 30-vuotta sitten vuokrakäytöstä poistama vihreä paksu pressu, eli hinta/laatu kulkee liittyy vahvasti toisiinsa näissäkin tapauksissa.
Naapurilla on jore tuotteen talli ja on mukisematta kestänyt useampia vuosia.
Neliöpaino kertoo jo paljon pressun kestosta, halpa talli voi olla hyvä aihio mutta kannattanee sijoittaa näissäkin laatuun niin ei tarvi montaa kertaa tehdä.
Toisessa pikkutallissa on päällä lainapeitteen yli 30-vuotta sitten vuokrakäytöstä poistama vihreä paksu pressu, eli hinta/laatu kulkee liittyy vahvasti toisiinsa näissäkin tapauksissa.
Naapurilla on jore tuotteen talli ja on mukisematta kestänyt useampia vuosia.
Neliöpaino kertoo jo paljon pressun kestosta, halpa talli voi olla hyvä aihio mutta kannattanee sijoittaa näissäkin laatuun niin ei tarvi montaa kertaa tehdä.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5