SAAB 9-7X
Re: SAAB 9-7X
Ei varmaankaan monella, olen toisessa topicissa vähän sivunnut myös tätä aihetta. Mielenkiinnolla odotan myös vastauksia..
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: SAAB 9-7X
Ruotsissa liikenteessä aika monta, tuontiautoja sekä ruotsissa myytyjä Svenska Bil yrityksen kautta. Uusien 9-7 hinta oli vain puolet mitä Volvo XC90 maksoi.
Auto on tehty Chevrolet Trail Blazerin pohjalle ja sen huomaa eli tosi jenkki, vaikka onkin muunneltu sieltä ja täältä. Aero malli V8 moottorilla minusta mahtavin, nahkapenkeissä teksti Aero. Minun ajokokemus liian vähäinen ym. autolla vain muutama satametriä, että vois mennä arvostelee ajo ominaisuuksia. Jos bensankulutus ei ole este auton käyttöön niin siitä vain ajelee Jenkki Saabilla.
Auto on tehty Chevrolet Trail Blazerin pohjalle ja sen huomaa eli tosi jenkki, vaikka onkin muunneltu sieltä ja täältä. Aero malli V8 moottorilla minusta mahtavin, nahkapenkeissä teksti Aero. Minun ajokokemus liian vähäinen ym. autolla vain muutama satametriä, että vois mennä arvostelee ajo ominaisuuksia. Jos bensankulutus ei ole este auton käyttöön niin siitä vain ajelee Jenkki Saabilla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: SAAB 9-7X
Olihan se yksi Nettiautossa myynnissä vähän aikaa, mutta taisivat saada myytyä sen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: SAAB 9-7X
Ei sen kummempia kokemuksia ku et kerran istunut sellaisessa joitakin vuosia sitten. Hmmmh ei se ole Saabi vaan letukka.
Katso tästä. Siinä on Corvetten 300hv. koneella varustettu joka myytävänä vielä tänään.
Katso tästä. Siinä on Corvetten 300hv. koneella varustettu joka myytävänä vielä tänään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: SAAB 9-7X
Mitä toi active fuel management käytännössä tarkoittaa? En ole aiemmin törmännyt tuollaiseen varusteeseen.core2 kirjoitti:Ei sen kummempia kokemuksia ku et kerran istunut sellaisessa joitakin vuosia sitten. Hmmmh ei se ole Saabi vaan letukka.
Katso tästä. Siinä on Corvetten 300hv. koneella varustettu joka myytävänä vielä tänään.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: SAAB 9-7X
Että neljä sylinteriä pois käytöstä, silloin kun ei tartte ottaa tehoja koneesta. Säästää bensaa, huhujen mukaan vie vähemmän mitä tavallinen kuutoskone?Pekko_Å kirjoitti:Mitä toi active fuel management käytännössä tarkoittaa? En ole aiemmin törmännyt tuollaiseen varusteeseen.core2 kirjoitti:Ei sen kummempia kokemuksia ku et kerran istunut sellaisessa joitakin vuosia sitten. Hmmmh ei se ole Saabi vaan letukka.
Katso tästä. Siinä on Corvetten 300hv. koneella varustettu joka myytävänä vielä tänään.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: SAAB 9-7X
En tiedä sen enempää kuin, että se on polttoaineen säästö systeemi joka pienentää V8:in ruokailun alemmaksi kuin V6:sen. (toimii jotenkin kierrosten mukauttajana sopivaksi kontra nopeus ja vääntö)?Pekko_Å kirjoitti: Mitä toi active fuel management käytännössä tarkoittaa? En ole aiemmin törmännyt tuollaiseen varusteeseen.
Voin ottaa selvää siitä kun käyn Saabilla ens viikolla.
Moottori on Corvettesta ja siinä ei ole samaa systeemiä, sanoo Corvetten omistaja naapurissa.
Edit: Sieltähän jo kerkis tulla vastaus "viggen" iltä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: SAAB 9-7X
Ok, onko toi järjestelmä vakiona jokaisessa 9-7x:ssä? Koska ilmoitettu n.15L/100km kulutus ei mun mielestä ole alle V6:den. Toki riippuu mihin vertaa, mutta kieltämättä kiinnostava asia tuo tuollainen. Ei vähennä kiinnostusta lainkaan...
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: SAAB 9-7X
Minun tietääkseni se ei ole vakio varuste!Pekko_Å kirjoitti:Ok, onko toi järjestelmä vakiona jokaisessa 9-7x:ssä? Koska ilmoitettu n.15L/100km kulutus ei mun mielestä ole alle V6:den. Toki riippuu mihin vertaa, mutta kieltämättä kiinnostava asia tuo tuollainen. Ei vähennä kiinnostusta lainkaan...
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: SAAB 9-7X
Selevä. Eli käytettyä etsittäessä katse kannattaa suunnata niihin kulkineisiin missä se toiminto on.
Onko kulutustietoja jossain päin maailmaa internettiin laitettu?
Tai onko jossain kenties jopa enklanninkielistä esitettä?
Kiitokset muuten corelle ja viggenille vastauksista!
Onko kulutustietoja jossain päin maailmaa internettiin laitettu?
Tai onko jossain kenties jopa enklanninkielistä esitettä?
Kiitokset muuten corelle ja viggenille vastauksista!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: SAAB 9-7X
Teknikens Värld on testannu ainakin kaksi eri mallia.Pekko_Å kirjoitti:Selevä. Eli käytettyä etsittäessä katse kannattaa suunnata niihin kulkineisiin missä se toiminto on.
Onko kulutustietoja jossain päin maailmaa internettiin laitettu?
Tai onko jossain kenties jopa enklanninkielistä esitettä?
Kiitokset muuten corelle ja viggenille vastauksista!
Tässä on Svenska Bil liikkeen infoa netissä.
Svenska Bil
Saab 9-7X Aero med Corvette-motor – bara hos Svenska Bil
2008-11-06 07:00
SUV, 5-sits Saab med AWD
Finns i två utföranden, R6 och Aero
Aeroversion på 6,0L V8 400 hk motor (290kW) med Corvette-motor samt automatisk växellåda
Svenska Bil i Akalla är den enda återförsäljare i landet som importerar Saab 9-7X. Modellen finns i två utförande varav en är Saab 9-7X Aero med enastående prestanda. Det är första gången någonsin som Saab har installerat en Corvette-motor i en av sina bilar.
Saab 9-7X Aero har en 6,0L V8 (LS2) motor, 542Nm vid 4000 r/min från Corvette, med en 4-stegs automatlåda med överväxel. Saab 9-7X Aero är rikligt utrustad med 20" aluminium-fälgar, läderklädsel, Bi-xenonljus och soltak.
Saab 9-7X R6 har en rak 6-cylindrig motor på 4,2L med 285hk (213kW) som utvecklar 374Nm vid 4600 r/min. Även denna har en hög utrustningsnivå där 18" aluminiumfälgar, läderklädsel och soltak är standard.
Båda versionerna är fyrhjulsdrivna.
Bilarna finns i ett begränsat antal. Prissättningen är fast vilket innebär att även förmånsvärdet baseras på dessa priser. Saab 9-7X R6 kostar 339 900 kr och Saab 9-7X Aero kostar 399 900 kr.
Krocksäkerhet
Krocksäkerheten är hög med tvåstegs förar- och passagerar-airbags samt sidokrockgardiner. Även Saabs aktiva nackskydd (SAHR, Saab Active Head Restraint) är standard fram. Saab 9-7X har även antispinn och antisladd (StabiliTrack) som standard.
Bränsleförbrukning
Vortec 4.2L R6
L / 100 km (stad / landsväg / blandad):
15,2 / 10,1 / 12,9
Vortec 6.0L V8 LS2
L / 100 km (stad / landsväg / blandad):
18,1 / 12,9 / 15,8
Vikt & Dimensioner
Totalvikt: 2 722 kg
Tjänstevikt: 2 240 kg (R6) 2310 kg (Aero)
Lastförmåga: 410 kg
Total längd: 4 908 mm
Bredd: 1 917 mm
Höjd: 1 739 mm
Volym bränsletank: 83 liter
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: SAAB 9-7X
Tossa ei ainakaan mun mielestä mainittu siitä fuel managementista. Ja mua kiinnostaa erityisesti se 5.2L kone, ei siitä sattuisi juttua olemaan?
Tässä tulee kanssa sellainen ongelma vastaan, että jos joku klubilainen tuon ostaa, niin sille ei vielä ole omaa topiccia pystyssä... Eli moden(modejen?) täytyisi sellainen luoda! Sitten voi siellä yksinään kirjoitella vikaraportteja ja näppäillä fiilistelykuvia. Se voisi mieluiten olla vielä suljettu alue minne pääsisi lähettämällä valokuva rekisteriotteesta!
Jeah. Hyvää alkanutta työviikkoa
Tässä tulee kanssa sellainen ongelma vastaan, että jos joku klubilainen tuon ostaa, niin sille ei vielä ole omaa topiccia pystyssä... Eli moden(modejen?) täytyisi sellainen luoda! Sitten voi siellä yksinään kirjoitella vikaraportteja ja näppäillä fiilistelykuvia. Se voisi mieluiten olla vielä suljettu alue minne pääsisi lähettämällä valokuva rekisteriotteesta!
Jeah. Hyvää alkanutta työviikkoa
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: SAAB 9-7X
[quote="Pekko_Å"]Tossa ei ainakaan mun mielestä mainittu siitä fuel managementista. Ja mua kiinnostaa erityisesti se 5.2L kone, ei siitä sattuisi juttua olemaan?
Löysin tällaisen vertailu koeajon. TV 12.2007
http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
ja sitten yksi vanhempi koeajo. TV 18-2005
http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
Löysin tällaisen vertailu koeajon. TV 12.2007
http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
ja sitten yksi vanhempi koeajo. TV 18-2005
http://www.teknikensvarld.se/provkornin ... /index.xml
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: SAAB 9-7X
Nyt kun tutkin asioita hieman tarkemmin, niin ilmeisesti tuo active fuel management on vakiona LH6 vortec koneessa (5,3l). Toi LH6 on alumiinilohkoinen uudistettu versio vanhasta LM4-koneesta. LH6 tuotiin markkinoille 2005 ja kaikki LH6 koneet sisältävät tuon active fuel managementin(tunnetaan myös nimellä Displacement on Demand).
Tälläistä!
Todellakin melko janoisan oloinen auto... Tulisipa polttoaineiden hinnat alas vaikka tuollaisen 50 rosenttia...
Tälläistä!
Todellakin melko janoisan oloinen auto... Tulisipa polttoaineiden hinnat alas vaikka tuollaisen 50 rosenttia...
Viimeksi muokannut Pekko_Å, Ma Syys 13, 2010 16:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion