Nopeusrajoitusten laskeminen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Nopeusrajoitusten laskeminen
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
sairasta hommaa myrkyttäsivät samantien kaikki suomen juomaveet että päästäs kärsimyksistä.
OG 900 Convertible
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
OG 900 Seon Maskotti
NG9-5
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Takaisin puuhun pojat. Ja maailma pelastuu.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Suomen ylivoimainen kilpailukyky paranee entisestään, joten saadaan kerättyä lisää rahaa huono-osaisten lajikumppanien hoitamiseen.
Wait, what?
Wait, what?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Ja kun rajoitukset laskevat ja ihmiset kyllästyvät köröttelemään niiden 80-alueella 65km/h nutaavien urpojen perässä keskinopeutta mittaavien telkänpönttöjen pelossa ja siirtyvät pikku hiljaa kulkemaan junilla, niin arvatkaa nouseeko VR:n lippujen hinnat ja paraneeko käytettävyys sitä myötä tippaakaan? Juu ei. Aina vaan talvi (tai kesä tai kevät tai syksy) tulee yllättäen ja junat hyytyvät jonnekin peräperiferian preerioille.
Kohta muutoksia perustellaan sillä, että onhan Norjassakin motarirajoitus 90km/h ja kukaan ei sielläkään valita. Niin.
Kohta muutoksia perustellaan sillä, että onhan Norjassakin motarirajoitus 90km/h ja kukaan ei sielläkään valita. Niin.
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Uskookohan tää erikoistutkija itsekään tohon lausumaansa?

Kyllä saa meinaan stogea oottaa jos aikoo esimerkiksi Vantaankoskelta-VantaanTikkurilaan körötellä stogella, ku ei oo kiskojakaan vedetty, vai onko?Juhani Laurikko kirjoitti:VTT: n erikoistutkija Juhani Laurikko arvelee, että alemmat nopeudet vaikuttaisivat myös niin, että osa autoilijoista kyllästyisi ajamaan alennettuja nopeuksia, ja he siirtyisivät junamatkustajiksi.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2257158
Taitaa onneksi olla uutisankka (ainakin toistaiseksi).
Taitaa onneksi olla uutisankka (ainakin toistaiseksi).
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/102511- ... -uusi-idea
Onkohan mietitty, kuinka paljon esimerkiksi neljänkympin nopeutta pitäisi pudottaa kaupunkialueella.Luonto-Liiton pääsihteerin Leo Straniuksen hetken ilo vaihtui pettymykseen tiistaina, kun liikenneministeri Anu Vehviläinen (kesk.) riensi kiistämään Helsingin Sanomien uutisen ministeriön aikeista laskea nopeusrajoituksia. Stranius ehdottaa kompromissina rajoitusten laskua vain kaupunkialueilla.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Olen huomannut yhä useammin pohtivani termin asiantuntija merkitystä. Tuotakin heppua on pyöritetty milloin missäkin tilanteessa asiantuntijana.-pete kirjoitti:"Leo Straniuksen hetken ilo"
Kun asioista uutisoidaan ja siinä yhteydessä esitetään aineistoa päätöksen muodostamiseksi, ovatko asiantuntijuutensa piirissä olevista asioista iloisiksi, surullisiksi, vihaisiksi tai muuten vain tunteiden valtaan joutuviksi asiantuntijoita siinä merkityksessä kuin tasapuoliselta uutisoinnilta voisi odottaa.
Niin, ideologiaa, jälleen kerran ja tässä yhtedessä. Ei yllätä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Eihän näiden heppujen tavoitteena olekaan autojen keskikulutuksen pienentäminen, vaan autoilun vähentäminen.
Yksityisautoilua on hidastettava jotta julkisesta liikenteestä saadaan kilpailukykyisempi vaihtoehto ja sitä kautta ihmisiä pikkuautoista julkisiin.
Eli tarkoituksena on tehdä yksityisautoilusta kalliimpaa, hitaampaa, hankalampaa, ikävämpää jne...
Yksityisautoilua on hidastettava jotta julkisesta liikenteestä saadaan kilpailukykyisempi vaihtoehto ja sitä kautta ihmisiä pikkuautoista julkisiin.
Eli tarkoituksena on tehdä yksityisautoilusta kalliimpaa, hitaampaa, hankalampaa, ikävämpää jne...
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
En kyllä ymmärrä millä ihmeen perusteella oikeistolaisen markkinatalouteen uskovan hallituksen hallitsemassa maassa voidaan joukkoliikenteen houkuttelevuutta lisätä vähentämällä autoilun houkuttelevuutta? Eikö se että joukkoliikennettä jo nyt tuetaan ja se ei siltikään meinaa kiinnostaa eikä kannattaa, kerro siitä kuinka järkevä systeemi on kyseessä?
Ei ymmärrä, mutta se ei ole mitään uutta tässä maassa eläessä...
Ei ymmärrä, mutta se ei ole mitään uutta tässä maassa eläessä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Eihän hallitus tuon takana olekaan, vaan kaiken maailman viherpiipertäjät.Rattivaihde kirjoitti:En kyllä ymmärrä millä ihmeen perusteella oikeistolaisen markkinatalouteen uskovan hallituksen hallitsemassa maassa voidaan joukkoliikenteen houkuttelevuutta lisätä vähentämällä autoilun houkuttelevuutta? Eikö se että joukkoliikennettä jo nyt tuetaan ja se ei siltikään meinaa kiinnostaa eikä kannattaa, kerro siitä kuinka järkevä systeemi on kyseessä?
Ei ymmärrä, mutta se ei ole mitään uutta tässä maassa eläessä...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1141
- Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Samaan keskusteluun liittyen Uusi Suomi on avannut nettisivuillaan äänestyksen nopeusrajoituksista. Sinne vaan kertomaan mielipide, itse kävin jo äänestämässä.
http://www.uusisuomi.fi/kysely/mita-teh ... oituksille
http://www.uusisuomi.fi/kysely/mita-teh ... oituksille
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Olen huomannut saman ja voisin veikata ettei kyseisellä "asiantuntijalla" ole itsellään edes ajokorttia.Henkka #2283 kirjoitti:Olen huomannut yhä useammin pohtivani termin asiantuntija merkitystä. Tuotakin heppua on pyöritetty milloin missäkin tilanteessa asiantuntijana.-pete kirjoitti:"Leo Straniuksen hetken ilo"
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Nopeusrajoitusten laskeminen
Kohta joku suomalainen asiantun..korjaan, vatipää, keksii summailla että kun kuulemma tilastojen mukaan keskinopeuden vähentäminen 3km/h vähentää onnettomuuksia 10% niin lasketaan kaikkia rajoituksia 30km/h niin suomessa ei satu onnettomuuksia enää ollenkaan. 

Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen