![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html
Se voi toki olla, mutta näistä harvoista valonpilkahduksista pitää silti ottaa ilo irtikarg kirjoitti:Toi nopeusrajoitusjuttu on varmaan vaan lumetta ja äänten kalastelua paskana olevilta autoilijoilta.. juttuhan jatkuu siten että toi Vehviläinenkin haluis oikeesti vaan kerätä lisää rahaa yksityisautoilijoilta.
Autovero ainakin on se, joka maksetaan kun auton ostaa (tai oikeastaan rekisteröi), mutta poliitikon kielessä todennäköisesti molempia.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..?
Niin siis tuo kilometripohjainen verotushan voidaan hoitaa käytännössä vain yhdellä tavalla, eli GPS-loggeri joka autoon pakolliseksi...Isoveli valvoo ja sillaikarg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..?
Eipä tullu sateen mukaan vaihtuvaa rajoitusta vastaan, sumun mukaan kylläcab95 kirjoitti:Paippisten akilles tietänee vastauksen,mut eikös italias ole eri nopeusrajoitus voimassa,kun sataa??Eli kun sataa,ei ajeta kahtasataa vai mitä se enska aikanaan höpötti
6 miljardia euroa on lukema, josta muistaakseni puhuttiin neljä vuotta sitten kun eduskuntavaalien alla spekuloitiin autoverotuksen muutoksella. Ja lukema sisältää myös raskaan liikenteen maksut ja polttoaineverot. Pelkkä henkilöautojen rekisteröintivero (se maahantuotaessa maksettava kertakorvaus valtiolle) oli yksi miljardi. Nythän sitä veroa on kevennetty. Luvut ovat ulkomuistista ja tarkemmathan saisi valtion budjetista.siiseli kirjoitti:Voin vaan epäillä, että joku päivä vielä pykäliä säädettäisiin autoilijoiden eduksi. Eiköhän yksityisautoilijoilta viedä jatkossakin niin paljon rahaa kuin vain mahdollista. Esimerkiksi miksi meidän pitää maksaa uudesta autosta autovero, vuosittainen (väliaikainen) ajoneuvovero ja vielä tankatessa noin 60% polttoaineen hinnasta veroa? Paljonkohan yksityis autoilija tuo keskimäärin rahaa valtion kassaan?
Eiköhän homma olisi ollut jo vuosikymmenet helppo toteuttaa korottamalla bensaveroa.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella
wesku kirjoitti:Eiköhän homma olisi ollut jo vuosikymmenet helppo toteuttaa korottamalla bensaveroa.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella