http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html
Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Täähän on hyvien uutisten aikakautta - ensin osuu silmiin tietoa tuloillaan olevasta uudesta moottoriradasta ja perään joku Arkadianmäellä väläyttää järjenkäyttöä
.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/v ... 94617.html
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Toi nopeusrajoitusjuttu on varmaan vaan lumetta ja äänten kalastelua paskana olevilta autoilijoilta.. juttuhan jatkuu siten että toi Vehviläinenkin haluis oikeesti vaan kerätä lisää rahaa yksityisautoilijoilta.
Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...
Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..? 
Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Se voi toki olla, mutta näistä harvoista valonpilkahduksista pitää silti ottaa ilo irtikarg kirjoitti:Toi nopeusrajoitusjuttu on varmaan vaan lumetta ja äänten kalastelua paskana olevilta autoilijoilta.. juttuhan jatkuu siten että toi Vehviläinenkin haluis oikeesti vaan kerätä lisää rahaa yksityisautoilijoilta.
Autovero ainakin on se, joka maksetaan kun auton ostaa (tai oikeastaan rekisteröi), mutta poliitikon kielessä todennäköisesti molempia.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Niin siis tuo kilometripohjainen verotushan voidaan hoitaa käytännössä vain yhdellä tavalla, eli GPS-loggeri joka autoon pakolliseksi...Isoveli valvoo ja sillaikarg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella...Tarkoittaako se sitten sitä, mikä pitää maksaa kun auton ostaa, vai sitä mikä pitää maksaa joka vuosi vai säkällä molempia..?
Ihan samaa mieltä tuosta Vehviläisen kommentista, että puhuu vaan itselleen lisää kannatusta, oikeasti mitään vastaavaa harjoitetta ei varmasti ole missään työryhmässä edes oikeasti pohdinnan alla. Ovelasti myös sysää tuon teknisen rajoitteen, eli muuttuvien nopeusrajoitusten kalliuden teiden ylläpitäjien vastuulle...Oikeasti, jos sitä rahaa / tukea moiseen harjoitukseen antaa, niin varmasti ilmestyy taulut pääteiden varsille rapi-rapi aikataululla. Nyt vaan hymistellään että hitto ku ne on niin kalliita, kyllä me muuten...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Kylläpä on foorumilaisilla ikävän kuuloista inhorealismia. Elämä näköjään opettaa. Kylllä oli vaikea uskoa korvia, kun liikenneministeri puhui. Tarkoitti varmaan 60-80 vaihtuvia rajoituksia moottoritielle. Miksi vain moottoritielle?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Paippisten akilles tietänee vastauksen,mut eikös italias ole eri nopeusrajoitus voimassa,kun sataa??Eli kun sataa,ei ajeta kahtasataa vai mitä se enska aikanaan höpötti 
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Voin vaan epäillä, että joku päivä vielä pykäliä säädettäisiin autoilijoiden eduksi. Eiköhän yksityisautoilijoilta viedä jatkossakin niin paljon rahaa kuin vain mahdollista. Esimerkiksi miksi meidän pitää maksaa uudesta autosta autovero, vuosittainen (väliaikainen) ajoneuvovero ja vielä tankatessa noin 60% polttoaineen hinnasta veroa? Paljonkohan yksityis autoilija tuo keskimäärin rahaa valtion kassaan?
#3834
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Eipä tullu sateen mukaan vaihtuvaa rajoitusta vastaan, sumun mukaan kylläcab95 kirjoitti:Paippisten akilles tietänee vastauksen,mut eikös italias ole eri nopeusrajoitus voimassa,kun sataa??Eli kun sataa,ei ajeta kahtasataa vai mitä se enska aikanaan höpötti
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Asian todellisuuteen kommeitoimatta, mielesti ihan hyvä idea ajoin juuri tuota turun tietä kun alkoivat radiossa puhumaan siitä että juuri tällä pätkällä on käytössä sellaiset 
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2655
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Radiouutisista kuulin tuon esityksen tänään Saabilla ajaessani ja se jo torpattiin samantien virkamiestaholta
No oletetaan että siihen poliittista tahtoa löytyisikin niin sitten seuraavaksi aletaan puhua kustannuksista ja mistä rahoitus. Ei ihan halpaa lystiä. Mutta jos minä sattuisin asettumaan vaaleihin eduskuntaehdokkaaksi, niin minä lupaisin järjestää Saabit täysin verovapaiksi autoiksi ja seuraavaksi rakennuttaisin kunnollisen useampikaistaisen moottoritien Helsingistä Nuorgamiin asti jossa saisi ajaa ihan vapaasti kuin autobaanalla konsanaan

Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Pekka Valtanen
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
6 miljardia euroa on lukema, josta muistaakseni puhuttiin neljä vuotta sitten kun eduskuntavaalien alla spekuloitiin autoverotuksen muutoksella. Ja lukema sisältää myös raskaan liikenteen maksut ja polttoaineverot. Pelkkä henkilöautojen rekisteröintivero (se maahantuotaessa maksettava kertakorvaus valtiolle) oli yksi miljardi. Nythän sitä veroa on kevennetty. Luvut ovat ulkomuistista ja tarkemmathan saisi valtion budjetista.siiseli kirjoitti:Voin vaan epäillä, että joku päivä vielä pykäliä säädettäisiin autoilijoiden eduksi. Eiköhän yksityisautoilijoilta viedä jatkossakin niin paljon rahaa kuin vain mahdollista. Esimerkiksi miksi meidän pitää maksaa uudesta autosta autovero, vuosittainen (väliaikainen) ajoneuvovero ja vielä tankatessa noin 60% polttoaineen hinnasta veroa? Paljonkohan yksityis autoilija tuo keskimäärin rahaa valtion kassaan?
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Laittaisivat nyt edes ne ykköstien muuttuvat 120:ksi talven hyvillä keleillä. Tänäänkin oli 120 melkoisessa sateessa ja uraisella tiellä niin aika epäloogiselta tuntuu että kuivalla pakkaskelillä lumesta/jäästä paljaalla tiellä saa ajaa satasta.
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
Eiköhän homma olisi ollut jo vuosikymmenet helppo toteuttaa korottamalla bensaveroa.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella
Re: Vehviläinen ehdottaa keliperustaisia nopeusrajoituksia
wesku kirjoitti:Eiköhän homma olisi ollut jo vuosikymmenet helppo toteuttaa korottamalla bensaveroa.karg kirjoitti: Ja sen kun näkis, että "nykyinen autovero" korvattais kilometripohjaisella verotuksella
totta mutta tämä on taas väärin niitä kohtaan joilla on pitkät työmatkat jne jne esim. taksi kuskit... ja kaikki ketä ajavat työkseen.
mutta tuota suomen "hienoa" autoverotusta voisi kieltämättä muuttaa/laskea !
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007