Osram H7 65 W
Re: Osram H7 65 W
Kärkkäiseltä on ainakin aiemmin löytynyt hyllystä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Osram H7 65 W
Mä onnistuin verkkokaupasta tilaamaan reilu viikko sitten.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Osram H7 65 W
.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Osram H7 65 W
Pimeällä 65-tiellä nämä sumaripellet jaksoivat jonkin aikaa alkumatkasta naurattaa, mutta kun valosaasteen määrä on lähes loputonta, miltei joka kolmannella tontulla on jouluvalot päällä... Pahimmat ajavat jatkuvassa letkassa kuono edellä menevän hanurissa lisävalotkin loistaen. Vissiin oli pitänyt ryhtyä antamaan joulun kunniaksi reipasta valohoitoa tasaisesti koko patteristolla.
Normaalisti taivaisiin suunnatut (valojen korkeuden/tasonsäätö aina 0-asennossa, suuntaus täysin normaali/kohdallaan) lähivalot ("Philips H7-polttimopari VisionPlus +60% 12V 55W") saa yllättävän monet väläyttämään pitkiä, kun luulevat että ajan pitkillä (kunnes vastaväläytyksestä huomaavat karun totuuden vanhojen umpioiden valovoimasta).
Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
Normaalisti taivaisiin suunnatut (valojen korkeuden/tasonsäätö aina 0-asennossa, suuntaus täysin normaali/kohdallaan) lähivalot ("Philips H7-polttimopari VisionPlus +60% 12V 55W") saa yllättävän monet väläyttämään pitkiä, kun luulevat että ajan pitkillä (kunnes vastaväläytyksestä huomaavat karun totuuden vanhojen umpioiden valovoimasta).
Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Osram H7 65 W
Tieto vähentää tuskaa:jameli kirjoitti:Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf kirjoitti:7.0 Valot ja varusteet
7.6 Muut valot, C10
- auton ja perävaunun takasumuvalaisin
- lukumäärä yksi tai kaksi, jos yksi, sen on sijaittava keskiviivan vasemmalla puolella.
- 25 - 100 cm korkeudella, pituussuunnassa takana.
- näkyvyys keskiviivaan ja ulospäin enemmän kuin 25 astetta, ylös- ja alaspäin 5 astetta ja etäisyys jarruvaloon vähintään 10 cm. Ei saa sammua kaukovalojen ollessa kytkettynä
Re: Osram H7 65 W
Edit:Risto kirjoitti:Tieto vähentää tuskaa:jameli kirjoitti:Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf kirjoitti:7.0 Valot ja varusteet
7.6 Muut valot, C10
- auton ja perävaunun takasumuvalaisin
- lukumäärä yksi tai kaksi, jos yksi, sen on sijaittava keskiviivan vasemmalla puolella.
- 25 - 100 cm korkeudella, pituussuunnassa takana.
- näkyvyys keskiviivaan ja ulospäin enemmän kuin 25 astetta, ylös- ja alaspäin 5 astetta ja etäisyys jarruvaloon vähintään 10 cm. Ei saa sammua kaukovalojen ollessa kytkettynä
Luin tuota pidemmälle ja havaitsin, että todella muistamani yhden takasumuvalon sääntö on voimassa vain 1.1.1989-1.1.1993 käyttöönotetuissa autoissa.
01.01.1989 tai sen jälkeen käyttöön otetussa enintään yksi takasumuvalo
01.01.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetussa pakollinen autossa, enintään kaksi valoa
Näin ollen alkaa hirveä tuunaaminen ja Saabiin aktivoidaan toinenkin takasumuvalo (paikka siellä on mutta kannasta jotain puuttuu)...
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Osram H7 65 W
Joo sitä varten siinä femmassa on se korkeudensäätö ettei tarvitse härnätä kanssa autoilijoita häikäisevillä valoilla ...jameli kirjoitti: ... (valojen korkeuden/tasonsäätö aina 0-asennossa, suuntaus täysin normaali/kohdallaan) saa yllättävän monet väläyttämään pitkiä, kun luulevat että ajan pitkillä...
Femmassa on jo alkuaan liian löysät jouset taka-akselilla että jos autossa on vähänkään kuormaa kuljettajan lisäksi niin joutuu säätämään lähivalojen korkeutta koska ne muulloin häikäisevät vastaantulijoita pimeällä tiellä.
Puhumattakaan jos vieterit on jo kuoleentuneet ja perä "roikkuu" jo valmiiksi kuormaamattomanakin. Niin kuin suurimmassa osassa femmoista tapaa olla.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Osram H7 65 W
Juu, tasapainoisestikin ne valaisevat todella kirkkaasti osalle vastaantulijoista (uudenkarhea sport-alusta ja uudet puslat, olemattomalla kuormallakin), lisäksi tie 65 on melko mäkinen ja rasittava muutenkin =)ysifemma kirjoitti: Joo sitä varten siinä femmassa on se korkeudensäätö ettei tarvitse härnätä kanssa autoilijoita häikäisevillä valoilla ...
Femmassa on jo alkuaan liian löysät jouset taka-akselilla että jos autossa on vähänkään kuormaa kuljettajan lisäksi niin joutuu säätämään lähivalojen korkeutta koska ne muulloin häikäisevät vastaantulijoita pimeällä tiellä.
Puhumattakaan jos vieterit on jo kuoleentuneet ja perä "roikkuu" jo valmiiksi kuormaamattomanakin. Niin kuin suurimmassa osassa femmoista tapaa olla.
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
Re: Osram H7 65 W
Joo, tuli femmaan laitettua "vahvennetut"jouset taakse ja tuntuisi että hieman saisi lähilyhtyjen puolesta ruuvata ylemmäskin 0 asetuksilla....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Osram H7 65 W
No nytpä hain nuo Postista. En alkanut tekemään vertailua valon määrästä ja laadusta. Mutta selkeästi paksumpaa hehkulankaa on käytetty.Nypa 19.12.2014 kirjoitti:Mistäs näitä edukkaasti? Kärkkäiseltä näytti olevan loppu..
Edit: Ehkäpä tästä. Ilmainen toimitus ja noin 4e/kpl. Toimitusaika voi sitten olla mitä on..
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Osram H7 65 W
Onkos sumuisilla saarilla väärällä puollella tuo sumari , kun ajavatkin vastaantulijoiden kaistalla ?01.01.1989 tai sen jälkeen käyttöön otetussa enintään yksi takasumuvalo
01.01.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetussa pakollinen autossa, enintään kaksi valoa
Näin ollen alkaa hirveä tuunaaminen ja Saabiin aktivoidaan toinenkin takasumuvalo (paikka siellä on mutta kannasta jotain puuttuu)...
Jos hommais jostain oikeanpuoleisen RHD takavalon
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Osram H7 65 W
Jos on NG-kolkin ohjekirjaa uskominen, niin on. Tai siis oikealla puolella heidän ajotapaansa nähden, väärällä puolella meille.Fakiiri kirjoitti:Onkos sumuisilla saarilla väärällä puollella tuo sumari
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Osram H7 65 W
65wattiset ruuvattu paikoilleen.
Ei tullu päivää pimeyteen, vaihdoin eka toisen ja ei isoo eroo ollu. Verrokkina motonetin halvin polttimo au-lite.
+xx% polttimoilla ois varmaan saanu saman tuloksen mutta jos noi kestäis pidempään, harmi ettei tullu mieleen kokeilla edellisel autol missä oli hakkuri-valovahvistin Se kyl toimi mut polttimoita kulu.
Ei tullu päivää pimeyteen, vaihdoin eka toisen ja ei isoo eroo ollu. Verrokkina motonetin halvin polttimo au-lite.
+xx% polttimoilla ois varmaan saanu saman tuloksen mutta jos noi kestäis pidempään, harmi ettei tullu mieleen kokeilla edellisel autol missä oli hakkuri-valovahvistin Se kyl toimi mut polttimoita kulu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Osram H7 65 W
Joo ideana on tosiaankin tuo polttimon kesto. Oli näitä jossain mittailtukin, ja numeroina hieman enemmän lähti valoa kuin "hyper xenon-like plusplus überbraker" tyylisistä katulaillisista polttimoista. Mutta koska sävy on noissa eri, niin aika samalta se minustakin näyttää.
Ei siis tarvitse potea moraalista kärsimystä vaikka onkin laittomat polttimot, koska ne eivät valaise juurikaan enempää kuin lyhyitkäisiksi tuunatut lailliset polttimot. Eikä herätä esim. katsastuksessakaan minkäänlaista mielenkiintoa.
Ja ennen kaikkea ei tarvitse olla vaihtamassa muutaman kuukauden välein.
Ei siis tarvitse potea moraalista kärsimystä vaikka onkin laittomat polttimot, koska ne eivät valaise juurikaan enempää kuin lyhyitkäisiksi tuunatut lailliset polttimot. Eikä herätä esim. katsastuksessakaan minkäänlaista mielenkiintoa.
Ja ennen kaikkea ei tarvitse olla vaihtamassa muutaman kuukauden välein.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.