Osram H7 65 W

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4620
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kärkkäiseltä on ainakin aiemmin löytynyt hyllystä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Lahden Kärkkäisellä hyllypaikka löytyy mutta tuotteita ei ... :roll:
Saab 9-5 2.0t 1998
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4070
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mä onnistuin verkkokaupasta tilaamaan reilu viikko sitten.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja anv »

.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja jameli »

Pimeällä 65-tiellä nämä sumaripellet jaksoivat jonkin aikaa alkumatkasta naurattaa, mutta kun valosaasteen määrä on lähes loputonta, miltei joka kolmannella tontulla on jouluvalot päällä... Pahimmat ajavat jatkuvassa letkassa kuono edellä menevän hanurissa lisävalotkin loistaen. Vissiin oli pitänyt ryhtyä antamaan joulun kunniaksi reipasta valohoitoa tasaisesti koko patteristolla.

Normaalisti taivaisiin suunnatut (valojen korkeuden/tasonsäätö aina 0-asennossa, suuntaus täysin normaali/kohdallaan) lähivalot ("Philips H7-polttimopari VisionPlus +60% 12V 55W") saa yllättävän monet väläyttämään pitkiä, kun luulevat että ajan pitkillä (kunnes vastaväläytyksestä huomaavat karun totuuden vanhojen umpioiden valovoimasta).

Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
__________________
Harrastus tauolla.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja Risto »

jameli kirjoitti:Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
Tieto vähentää tuskaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf kirjoitti:7.0 Valot ja varusteet
7.6 Muut valot, C10

- auton ja perävaunun takasumuvalaisin

- lukumäärä yksi tai kaksi, jos yksi, sen on sijaittava keskiviivan vasemmalla puolella.
- 25 - 100 cm korkeudella, pituussuunnassa takana.
- näkyvyys keskiviivaan ja ulospäin enemmän kuin 25 astetta, ylös- ja alaspäin 5 astetta ja etäisyys jarruvaloon vähintään 10 cm. Ei saa sammua kaukovalojen ollessa kytkettynä
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja jameli »

Risto kirjoitti:
jameli kirjoitti:Kaikkein eniten pientä oravaa kuitenkin harmittaa takasumuvalot (jep, vieläpä se toinen laitonkin kytkettynä) päällä ajavat... Toki ne usein saavat ansaitsemaansa valohoitoakin.
Tieto vähentää tuskaa:
http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/5b3f290101b3430d21e273b03487d636/4733-KatsastajankasikirjaVersio20.pdf kirjoitti:7.0 Valot ja varusteet
7.6 Muut valot, C10

- auton ja perävaunun takasumuvalaisin

- lukumäärä yksi tai kaksi, jos yksi, sen on sijaittava keskiviivan vasemmalla puolella.
- 25 - 100 cm korkeudella, pituussuunnassa takana.
- näkyvyys keskiviivaan ja ulospäin enemmän kuin 25 astetta, ylös- ja alaspäin 5 astetta ja etäisyys jarruvaloon vähintään 10 cm. Ei saa sammua kaukovalojen ollessa kytkettynä
Edit:
Luin tuota pidemmälle ja havaitsin, että todella muistamani yhden takasumuvalon sääntö on voimassa vain 1.1.1989-1.1.1993 käyttöönotetuissa autoissa.

01.01.1989 tai sen jälkeen käyttöön otetussa enintään yksi takasumuvalo
01.01.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetussa pakollinen autossa, enintään kaksi valoa

Näin ollen alkaa hirveä tuunaaminen ja Saabiin aktivoidaan toinenkin takasumuvalo (paikka siellä on mutta kannasta jotain puuttuu)...
__________________
Harrastus tauolla.
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

jameli kirjoitti: ... (valojen korkeuden/tasonsäätö aina 0-asennossa, suuntaus täysin normaali/kohdallaan) saa yllättävän monet väläyttämään pitkiä, kun luulevat että ajan pitkillä...
Joo sitä varten siinä femmassa on se korkeudensäätö ettei tarvitse härnätä kanssa autoilijoita häikäisevillä valoilla ...

Femmassa on jo alkuaan liian löysät jouset taka-akselilla että jos autossa on vähänkään kuormaa kuljettajan lisäksi niin joutuu säätämään lähivalojen korkeutta koska ne muulloin häikäisevät vastaantulijoita pimeällä tiellä.

Puhumattakaan jos vieterit on jo kuoleentuneet ja perä "roikkuu" jo valmiiksi kuormaamattomanakin. Niin kuin suurimmassa osassa femmoista tapaa olla.

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja jameli »

ysifemma kirjoitti: Joo sitä varten siinä femmassa on se korkeudensäätö ettei tarvitse härnätä kanssa autoilijoita häikäisevillä valoilla ...

Femmassa on jo alkuaan liian löysät jouset taka-akselilla että jos autossa on vähänkään kuormaa kuljettajan lisäksi niin joutuu säätämään lähivalojen korkeutta koska ne muulloin häikäisevät vastaantulijoita pimeällä tiellä.

Puhumattakaan jos vieterit on jo kuoleentuneet ja perä "roikkuu" jo valmiiksi kuormaamattomanakin. Niin kuin suurimmassa osassa femmoista tapaa olla.

:mrgreen:
Juu, tasapainoisestikin ne valaisevat todella kirkkaasti osalle vastaantulijoista (uudenkarhea sport-alusta ja uudet puslat, olemattomalla kuormallakin), lisäksi tie 65 on melko mäkinen ja rasittava muutenkin =)
__________________
Harrastus tauolla.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Joo, tuli femmaan laitettua "vahvennetut"jouset taakse ja tuntuisi että hieman saisi lähilyhtyjen puolesta ruuvata ylemmäskin 0 asetuksilla....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Nypa 19.12.2014 kirjoitti:Mistäs näitä edukkaasti? Kärkkäiseltä näytti olevan loppu..

Edit: Ehkäpä tästä. Ilmainen toimitus ja noin 4e/kpl. Toimitusaika voi sitten olla mitä on..
No nytpä hain nuo Postista. En alkanut tekemään vertailua valon määrästä ja laadusta. Mutta selkeästi paksumpaa hehkulankaa on käytetty.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

01.01.1989 tai sen jälkeen käyttöön otetussa enintään yksi takasumuvalo
01.01.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetussa pakollinen autossa, enintään kaksi valoa

Näin ollen alkaa hirveä tuunaaminen ja Saabiin aktivoidaan toinenkin takasumuvalo (paikka siellä on mutta kannasta jotain puuttuu)...
Onkos sumuisilla saarilla väärällä puollella tuo sumari , kun ajavatkin vastaantulijoiden kaistalla ?

Jos hommais jostain oikeanpuoleisen RHD takavalon :lol:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja AZP »

Fakiiri kirjoitti:Onkos sumuisilla saarilla väärällä puollella tuo sumari
Jos on NG-kolkin ohjekirjaa uskominen, niin on. Tai siis oikealla puolella heidän ajotapaansa nähden, väärällä puolella meille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja tetammi »

65wattiset ruuvattu paikoilleen.
Ei tullu päivää pimeyteen, vaihdoin eka toisen ja ei isoo eroo ollu. Verrokkina motonetin halvin polttimo au-lite.
+xx% polttimoilla ois varmaan saanu saman tuloksen mutta jos noi kestäis pidempään, harmi ettei tullu mieleen kokeilla edellisel autol missä oli hakkuri-valovahvistin Se kyl toimi mut polttimoita kulu.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Osram H7 65 W

Viesti Kirjoittaja 3J »

Joo ideana on tosiaankin tuo polttimon kesto. Oli näitä jossain mittailtukin, ja numeroina hieman enemmän lähti valoa kuin "hyper xenon-like plusplus überbraker" tyylisistä katulaillisista polttimoista. Mutta koska sävy on noissa eri, niin aika samalta se minustakin näyttää.

Ei siis tarvitse potea moraalista kärsimystä vaikka onkin laittomat polttimot, koska ne eivät valaise juurikaan enempää kuin lyhyitkäisiksi tuunatut lailliset polttimot. Eikä herätä esim. katsastuksessakaan minkäänlaista mielenkiintoa.

Ja ennen kaikkea ei tarvitse olla vaihtamassa muutaman kuukauden välein.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Vastaa Viestiin