Talvirenkaiden hankinta edessä ja kitkoista ei juuri ole omakohtaista kokemusta.
Rahakysymykset iskivät päähän hullun ajatuksen: Mitä jos ostaisi kitkat talveksi, ajelisi niillä seuraavan kesän ja vielä seuraavan talven ja kesän. Tekeekö niillä enää toisena talvena mitään?
Nastojen veroiset ei varmasti ole, sitä en usko, ja kesärenkainakaan eivät ole hyvät... mutta ajatuksena onkin kohtuullisen siedettävä ja kokonaisedullinen ratkaisu.
Useammankin taksikuskin olen kuullut ostavan aina kitkat syksyllä ja ajavan niillä seuraavan kesän, mutta niillä kilometreillä mitä he ajavat ei koskaan tarvitse lähteä toista talvea yrittämään.
Kitkarenkaat ja kesä
Kitkarenkaat ja kesä
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
Omasta kokemuksesta, niin en missään nimessä suosittele käyttämään kitkarenkaita kesällä. Ja minun mielestä talvella ovat yllättävän hyvät, ainakin suomen olosuhteissa kun lunta riittää. Ovat nimittäin kesällä yllättävän liukkaat ajaa, ja pari kertaa kaverin autoa ajellut taannoin kun hänellä oli vielä kitkat alla kesällä ja kurvissa säikytteli välillä mukavilla perän alta karkaamisilla, ja kesärenkaiksi ovat vielä melko melua aiheuttavat.
Edit: ja mielestäni kesän jos niillä ajaa, niin se pilaa kyllä renkaat. tosin Kitkat ajan myötä kyllä pilaantuvat mutta uskoisin että pari kolme talvea pelaavat ihan ok. Kun aika tahtoo kovettaa tuon kitkarenkaan kumin, näin ainakin minulle on sanottu.
Edit: ja mielestäni kesän jos niillä ajaa, niin se pilaa kyllä renkaat. tosin Kitkat ajan myötä kyllä pilaantuvat mutta uskoisin että pari kolme talvea pelaavat ihan ok. Kun aika tahtoo kovettaa tuon kitkarenkaan kumin, näin ainakin minulle on sanottu.