Terve
Tuli sitten viikonloppuna hyvä sauma käydä koeajamassa otsikon mukainen kiesi. Autohan on väärän merkkinen, mutta kuten tiedätte on suurta hupia käydä raiskaamassa liikkeen autoja - merkistä riippumatta.
Audin 3.2 litranen V6 250hp kone on luonteeltaan hyvä. Vääntöä piisaa heti tyhjäkäynnin jälkeen ja veto katkeaa vasta 6500-7000rpm paikkeilla. Jonkinasteisen piikin se hakee 4500rpm jälkeen. Koeajo autossa oli neljä vetävää tassua, joten pitoa riitti vaikka märällä asvaltilla ajeltiinkin.
VAG konsernin DSG -kaksoiskytkin automaatti on parasta mitä on tullut kokeiltua. Ratin takaa viiksistä vetäisemällä vaihteet tosiaankin on ns. heti sisällä -> eli turhia ei automatiikka odottele. Normaalisti D-asennossa vaihteet, 'yllättäen' vaihtui huomaamattomasti.
Ajettavuus ja suuntavakavuus on hyvä. Tosin ohjaus voisi olla Saabimaisesti jäykempi. Auton alusta on sopivan jämäkkä ja ainakaan ei loppunut kesken vielä 200km/h vauhdissa. Kovaa paskarundia en päässyt ajamaan. Syynä kuulemma, että "4kk tytön niska ei kestä tälläistä ajoa".
9-5:sen omistajana auton tiloista ei ole paljon kaunista sanottavaa. Turvakaukalokin tuli siis takapenkille viritettyä ja apukuskin penkki jouduttiin ottamaan ihan eteen. Kuskin paikalla oli ihan hyvä olla 180 senttisen, mutta Saabin tuoleihin tottuneena jäin kaipaamaan kunnollista tukea reisille. Säätöjähän noista VAG penkeistä löytyy riittämiin. Ainakin pienemmille kuskeille.
Muuten auto oli sisältä ja ulkoa erittäin laadukkaan oloinen, kuten 50k€ autolta sopiikin jo odottaa. Itse tykkäsin auton ulkonäöstä, varsinkin takaapäin on sopivan uhmakkaan näköinen.
Harmi, että oli muksu ja emäntä mukana niin ei ihan äärirajoilla voinut autoa viedä.
Niin hyvä maku pirssistä kuitenkin jäi, että aivan varmasti tulee vielä varattua pidempi sessio ko. laitteen ohjaimissa. (jos vaikka saisi tingittyä yön yli).
Huomiseksi onkin sitten varattu BMW 1-sarjan tyypit. Tosin 116i versio joten vauhdin hurmasta ei päästä nauttimaan.
.J