Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Saab valumassa venäläisten käsiin
"Saab on surkein automerkki"
Sylettää tällainen Seiska lööppi-otsikointi. Olkoonkin, että jutuissa on taustalla jotain todellisuuden kanssa yhtenevää, on uutisointi silti ala-arvoista. Nämä tekstit seisoi tuntikausia iltapäivälehtien Kuppalehti - sitaatti ikkunassa. Haistakoon jo ***** tällaisesta.
"Kauppalehti on Surkein nettimedia" - Marko A
Saa lainata vapaasti. Ei muuta kuin otsiikkoon vain ja linkkiä tähän mun tekstiin. Suora lainaus mun mielipiteestä. Tein itselleni gallup tutkimuksen, ja tuossa yllä on tulosten yhteenveto. Siitähän voi joku vetää näkyvän lööpin pariksi päiväksi?! Tykätköön joku huonoa jos haluaa. Minä tykkään huonoa tästä Saab otsikoinnista.
Viime vuosi sitä haudattiin urakalla jo helmikuusta alkaen. Pienenä sivuhuomautuksena kaikki positiivinen mitä aiheesta on löytynyt. Nyt on taas päästy itse asiaan, eli mollaamiseen. Kuka Kauppalehdessä tästä hyötyy? Jollakin on selkeät intressit olla negatiivinen Saabia kohtaan.
Ei muistettu nostaa otsikoihin tutkimuksia joiden mukaan Saab tarjoaa suomessa parasta vastinetta rahoille käytettynä. Tai, että Tuulilasin tutkimuksen mukaan Saab autona kuuluu ehdottomasti kärkikastiin omistajien tyytyväisyyttä kysyttäessä.
Ei muuta kuin Kauppalehti boikottiin.
"Saab on surkein automerkki"
Sylettää tällainen Seiska lööppi-otsikointi. Olkoonkin, että jutuissa on taustalla jotain todellisuuden kanssa yhtenevää, on uutisointi silti ala-arvoista. Nämä tekstit seisoi tuntikausia iltapäivälehtien Kuppalehti - sitaatti ikkunassa. Haistakoon jo ***** tällaisesta.
"Kauppalehti on Surkein nettimedia" - Marko A
Saa lainata vapaasti. Ei muuta kuin otsiikkoon vain ja linkkiä tähän mun tekstiin. Suora lainaus mun mielipiteestä. Tein itselleni gallup tutkimuksen, ja tuossa yllä on tulosten yhteenveto. Siitähän voi joku vetää näkyvän lööpin pariksi päiväksi?! Tykätköön joku huonoa jos haluaa. Minä tykkään huonoa tästä Saab otsikoinnista.
Viime vuosi sitä haudattiin urakalla jo helmikuusta alkaen. Pienenä sivuhuomautuksena kaikki positiivinen mitä aiheesta on löytynyt. Nyt on taas päästy itse asiaan, eli mollaamiseen. Kuka Kauppalehdessä tästä hyötyy? Jollakin on selkeät intressit olla negatiivinen Saabia kohtaan.
Ei muistettu nostaa otsikoihin tutkimuksia joiden mukaan Saab tarjoaa suomessa parasta vastinetta rahoille käytettynä. Tai, että Tuulilasin tutkimuksen mukaan Saab autona kuuluu ehdottomasti kärkikastiin omistajien tyytyväisyyttä kysyttäessä.
Ei muuta kuin Kauppalehti boikottiin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Huvittavin oli tuo alempana oleva linkki ks. kuppaan!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Kauppalaehteä on vaikea boikotoida ja lieneekö tarpeenkaan? Saabin asiathan olisivat kunnossa ja tulisivat kuntoon, kun väki ostaisi uusia Saabeja. Jos Saab on hyvä auto, niin niitä pitää ostaa. Viime aikoina siitä on etsitty ja löydetty vika ja toinen toisensa perään.
Ei muuta nenät ylös ja tuulta päin, sillä kelillähän Saabit on parhaimmillaan.
Ei muuta nenät ylös ja tuulta päin, sillä kelillähän Saabit on parhaimmillaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Kuppalehden mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa. Samaten tuon tutkimukseen osallistuneet brittiläiset. Takapajulaiset ihmiset kun eivät ymmärrä autoista mitään! Kun eivät osaa edes ajaa oikealla puolella tietä, eivätkä ymmärrä käyttää esimerkiksi SI-Järjestelmän virallisia yksikköjä vaan pitää jotaki vatun aatamin aikasia mittayksiköitä käyttää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
... mutta nyt hänet Antonov on todettu syyttömäksi.
Pitäisköös käyttää uustisoinnissa muutakin kuin googlen kääntäjää? Muhah.
Pitäisköös käyttää uustisoinnissa muutakin kuin googlen kääntäjää? Muhah.
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
No vastahan sama lehti noteerasi Saabin yhdeksi parhaaksi automerkeistä.
Nuo paskalehtien kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa. Ensi viikolla on taas uusi autotesti jossa on uudet voittajat ja häviäjät. Ja kyllä suomessa saab on hyvän automerkin maineessa, ei noita oikeasti kukaan suomalainen lue nauramatta.
Nuo paskalehtien kirjoitukset voi jättää omaan arvoonsa. Ensi viikolla on taas uusi autotesti jossa on uudet voittajat ja häviäjät. Ja kyllä suomessa saab on hyvän automerkin maineessa, ei noita oikeasti kukaan suomalainen lue nauramatta.
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
No en nyt ihan hirveästi lähtisi pröystäilemään näillä SI-järjestelmän mittayksiköillä. Esimerkiksi metri määritellään seuraavasti: Matka jonka valo kulkee tyhjiössä 1⁄299 792 458 sekunnissa. Aiempi määritys oli vieläkin koomisempi: Metri on 1 650 763,73 kertaa sen säteilyn aallonpituus tyhjiössä, joka syntyy krypton-86-atomin siirtyessä kvanttitilasta 2p10 tilaan 5d5.Pakari kirjoitti: eivätkä ymmärrä käyttää esimerkiksi SI-Järjestelmän virallisia yksikköjä vaan pitää jotaki vatun aatamin aikasia mittayksiköitä käyttää.
Onhan se toki hauskaa keksiä joku mitta ja jälkeenpäin yrittää keksiä sille joku peruste, miksi se on juuri sen pituinen. Jalka nyt kuitenkin on vain jalka.
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Nääh.. aika oudolta tuntuisi jos lääkärissäkin puhuttaisiin, että painaa jotan vaikkapa 15 kiveä...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Muuttuukos tuuman pituus kun Englantiin saadaan uusi Kuningas?Azanovix kirjoitti:No en nyt ihan hirveästi lähtisi pröystäilemään näillä SI-järjestelmän mittayksiköillä. Esimerkiksi metri määritellään seuraavasti: Matka jonka valo kulkee tyhjiössä 1⁄299 792 458 sekunnissa. Aiempi määritys oli vieläkin koomisempi: Metri on 1 650 763,73 kertaa sen säteilyn aallonpituus tyhjiössä, joka syntyy krypton-86-atomin siirtyessä kvanttitilasta 2p10 tilaan 5d5.Pakari kirjoitti: eivätkä ymmärrä käyttää esimerkiksi SI-Järjestelmän virallisia yksikköjä vaan pitää jotaki vatun aatamin aikasia mittayksiköitä käyttää.
Onhan se toki hauskaa keksiä joku mitta ja jälkeenpäin yrittää keksiä sille joku peruste, miksi se on juuri sen pituinen. Jalka nyt kuitenkin on vain jalka.
Metrin pituus ei ainakaan muutu, kun valon nopeus ei ole riippuvainen hallitsijan ruumiinosien mitoista.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Niin, ja kun mekään emme identtisiä ole niin jalka on epätarkka mittanormaali.. Sensijaan kyllä metrin määritelmä on varsin pätevä. Kysehhän on siitä että saadaan pysyviä mittanormaaleita mittayksiköille, joten valonnopeuden avulla määritteleminen on varsin viisasta.Jalka nyt kuitenkin on vain jalka.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Alunperinhän metri määriteltiin puhtaasti laskennallisesti, eli se on yksi kymmenenesmiljoonasosa maapallon meridiaaniympyrän neljänneksestä, joka kulki päiväntasaajalta Pariisin läpi pohjoisnavalle. Tämä perustui oletukseen, että matka olisi tasan 10 000 kilometriä. Näinhän ei ole, sillä maapallo on litistynyt navoiltaan. Myöhemmin virhe korjattiin uusintamittausta jälkeen.Pakari kirjoitti:
Niin, ja kun mekään emme identtisiä ole niin jalka on epätarkka mittanormaali.. Sensijaan kyllä metrin määritelmä on varsin pätevä. Kysehhän on siitä että saadaan pysyviä mittanormaaleita mittayksiköille, joten valonnopeuden avulla määritteleminen on varsin viisasta.
Valonnopeusmääriltä on peräisin vasta vuodelta 1960, kun alkuperäinen metrimitta on 1700-luvun lopusta.
Fysiikanluennoilla oli aikanaan pirullisia laskuja, kun piti laskea aiemman mittausnormin ja nykyisen normin välisiä erotuksia
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Ja niistä vanhojen ja uusien normien eroista on tehty tietystikin suhdeluvut joskus silloin 1900-luvun puolessa välissä.Teme100 kirjoitti:Alunperinhän metri määriteltiin puhtaasti laskennallisesti, eli se on yksi kymmenenesmiljoonasosa maapallon meridiaaniympyrän neljänneksestä, joka kulki päiväntasaajalta Pariisin läpi pohjoisnavalle. Tämä perustui oletukseen, että matka olisi tasan 10 000 kilometriä. Näinhän ei ole, sillä maapallo on litistynyt navoiltaan. Myöhemmin virhe korjattiin uusintamittausta jälkeen.Pakari kirjoitti:
Niin, ja kun mekään emme identtisiä ole niin jalka on epätarkka mittanormaali.. Sensijaan kyllä metrin määritelmä on varsin pätevä. Kysehhän on siitä että saadaan pysyviä mittanormaaleita mittayksiköille, joten valonnopeuden avulla määritteleminen on varsin viisasta.
Valonnopeusmääriltä on peräisin vasta vuodelta 1960, kun alkuperäinen metrimitta on 1700-luvun lopusta.
Fysiikanluennoilla oli aikanaan pirullisia laskuja, kun piti laskea aiemman mittausnormin ja nykyisen normin välisiä erotuksia
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Metrisen järjestelmän suuri etu on kertoimet. Ihan hailee sinänsä, mistä ne perusmitat on joskus revitty, mutta on pirun helppoa vaihdella noita kertoimia eri mittayksiköiden kesken, kun ne menee tasaisilla väleillä. 180cm on 1,8m - heittääkö joku ilman laskinta, paljonko on 6'3" jaloissa? Ainakin mulle mittasuhteiden hahmottaminen on helpompaa, kun kertoimet on vakiokymppejä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kauppalehti jälleen ansiokkaana...
Toki, mutta ei se auta kun tehtävänannossa määrätään laskemaan tai todistamaan asia. Pelkällä lopputuloksella ei tee mitään, jos ei pysty osoittamaan miksi siihen päädyttiin.juhokare kirjoitti:Ja niistä vanhojen ja uusien normien eroista on tehty tietystikin suhdeluvut joskus silloin 1900-luvun puolessa välissä.Teme100 kirjoitti:Alunperinhän metri määriteltiin puhtaasti laskennallisesti, eli se on yksi kymmenenesmiljoonasosa maapallon meridiaaniympyrän neljänneksestä, joka kulki päiväntasaajalta Pariisin läpi pohjoisnavalle. Tämä perustui oletukseen, että matka olisi tasan 10 000 kilometriä. Näinhän ei ole, sillä maapallo on litistynyt navoiltaan. Myöhemmin virhe korjattiin uusintamittausta jälkeen.Pakari kirjoitti:
Niin, ja kun mekään emme identtisiä ole niin jalka on epätarkka mittanormaali.. Sensijaan kyllä metrin määritelmä on varsin pätevä. Kysehhän on siitä että saadaan pysyviä mittanormaaleita mittayksiköille, joten valonnopeuden avulla määritteleminen on varsin viisasta.
Valonnopeusmääriltä on peräisin vasta vuodelta 1960, kun alkuperäinen metrimitta on 1700-luvun lopusta.
Fysiikanluennoilla oli aikanaan pirullisia laskuja, kun piti laskea aiemman mittausnormin ja nykyisen normin välisiä erotuksia