Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
jos on niin millaisia letkuja siellä on käytetty, onko jotain hyvin pieniä tai....
Re: Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
Jos kaasunestejousitusta tarkoitat, niin vain Mercedes-Benz ja Rolls-Royce ovat ostaneet Citroenilta siihen lisenssin. Saabeja on tietääkseni ollut vain rautajousilla.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
Mielestäni og900:n on ainakin saanut ilmajouset taakse. Omaa kompressoria niissä ei ollut, vaan ne piti täyttää ulkoisesta ilmanlähteestä. Tuulilasissa olleessa kestotestiautossa oli sellaiset, jotka hankittiin koska autoa käytettiin myös kestotestiasuntovaunun vetämiseen.Svc kirjoitti: Saabeja on tietääkseni ollut vain rautajousilla.
Re: Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
Ne "ilmajouset" olivat vain kierrejousen sisälle asennetut ilmapallot, joilla voitiin lisätä takajousien kantavuutta. Samanlaisia palloja sai/saa kai edelleenkin mihin tahansa kierre- tai jopa lehtijousilla varustettuihin autoihin. Ei niiden kohdalla voi oikein ilmajousituksesta puhua.
Puhtaita ilmajousituksia henkilöautopuolella on ollut ainakin isoissa Mersuissa ja Lexus:issa (Mitenkäs tuo Lexus oikein taivutetaan?)
Tai saahan ilmajouset lähes mihin tahansa autoon: http://koti.mbnet.fi/~vwgolf/harrastuks ... usitus.htm
Puhtaita ilmajousituksia henkilöautopuolella on ollut ainakin isoissa Mersuissa ja Lexus:issa (Mitenkäs tuo Lexus oikein taivutetaan?)
Tai saahan ilmajouset lähes mihin tahansa autoon: http://koti.mbnet.fi/~vwgolf/harrastuks ... usitus.htm
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: Onko Saabeissa ollut hydropneumaattista alustaa
Ysisatasesta tehtiin ainakin 2kpl. ambulansseja joissa oli ilmajousitus takana, nämä hankittiin Mersulta, tapahtuma vuosi oli 1984 syksyllä, auton vuosimalli oli 1985.Teme100 kirjoitti: Mielestäni og900:n on ainakin saanut ilmajouset taakse. Omaa kompressoria niissä ei ollut, vaan ne piti täyttää ulkoisesta ilmanlähteestä. Tuulilasissa olleessa kestotestiautossa oli sellaiset, jotka hankittiin koska autoa käytettiin myös kestotestiasuntovaunun vetämiseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.