Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Mulla on joku ilmaisversio Torguesta.
Kyllä tiedän tuon kph (kilometers per hour) ja mph (miles per hour) merkityksen. Ongelma olikin juuri tuossa, että mittarivalikosta en löydä mitään mikä mittaisi välin 80 ... 120 km/h. Sehän taitaa sitten kuitenkin selittyä tuolla ilmaisversiolla. Täytyy varmaan ostaa tuo täysversio.
Sitten, onko kenelläkään tietoa android versiosta, joka käyttäisi ulkoista "parempaa" GPS:ää kuin puhelimen oma?
Tuollaisen RaceCrono ohjelman löysin, jossa tämä omianisuus on. Sillä vain "kylmiltään tyyppejä" otin, mutta ei vakuuttanut. Ei tainnut ehkä löytää koko BT-GPS:ää vaikka se oli paritettu. Muutenkin tuolla softalla näytti jäävän joku prosessi päälle, mitä en saanut suljettua ja akkua kuluu.
Kyllä tiedän tuon kph (kilometers per hour) ja mph (miles per hour) merkityksen. Ongelma olikin juuri tuossa, että mittarivalikosta en löydä mitään mikä mittaisi välin 80 ... 120 km/h. Sehän taitaa sitten kuitenkin selittyä tuolla ilmaisversiolla. Täytyy varmaan ostaa tuo täysversio.
Sitten, onko kenelläkään tietoa android versiosta, joka käyttäisi ulkoista "parempaa" GPS:ää kuin puhelimen oma?
Tuollaisen RaceCrono ohjelman löysin, jossa tämä omianisuus on. Sillä vain "kylmiltään tyyppejä" otin, mutta ei vakuuttanut. Ei tainnut ehkä löytää koko BT-GPS:ää vaikka se oli paritettu. Muutenkin tuolla softalla näytti jäävän joku prosessi päälle, mitä en saanut suljettua ja akkua kuluu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ihan vaan varmistuksena.
Realtime information --> lisää näyttö --> lisää anturi -->80-120km/h aika.
Löytyykö noin ilmaisversiossa?
Realtime information --> lisää näyttö --> lisää anturi -->80-120km/h aika.
Löytyykö noin ilmaisversiossa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ei näköjään Torque freessä, piti oikein ladata ja testata...apu,apupoika kirjoitti:Ihan vaan varmistuksena.
Realtime information --> lisää näyttö --> lisää anturi -->80-120km/h aika.
Löytyykö noin ilmaisversiossa?
Eipä siinä sitten mitään.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kokeilin tänään torgueta kiihdytellen, siten että kaikki data tuli eculta (tabletilla jossa ei gps:ssää).Miten tarkkaa tietoa toi eculta tuleva data on? Kolmosvaihteella 60 kohdalla lappu lattiaan 80-120 keskiarvo 3,05 sek. 100-130km/h meni 2,5 sek. Pitihän se torguella testata myös 0-100 ja kahden kokeilun KA oli 6,3. Kummassakin mokasin kakkoselle vaihdon ja ykkösellä jäi liian pitkäksi aikaa sutimaan. Jääköön se tohon kokeiluun.
Viimeksi muokannut Shammy74, Su Elo 16, 2015 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
9-5 Aero - 00
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Mulla on turbosaabeja ollu 3kpl. Og 9-5 3,0v6t ohjelmoitu ja 2,0t Biopower stage1. Ja sitten og900 T16 reilun barin ahdoilla vakiomitsulla. Ironista, että tuo pappasatku reippaasti ripein näistä ollu maantienopeuksista kiihdytettäessä. OG900 80-120 noin 3,7s kun nuo 9-5set 4,5s molemmat. 80-140 satku 5,5s ja 9-5set viinalla 7s.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Laitappa pappasatkuun 300kg lisää tavaraa kyytiin, niin alkaa ero kaventua.SMRacing kirjoitti: ↑La Kesä 01, 2019 17:58Mulla on turbosaabeja ollu 3kpl. Og 9-5 3,0v6t ohjelmoitu ja 2,0t Biopower stage1. Ja sitten og900 T16 reilun barin ahdoilla vakiomitsulla. Ironista, että tuo pappasatku reippaasti ripein näistä ollu maantienopeuksista kiihdytettäessä. OG900 80-120 noin 3,7s kun nuo 9-5set 4,5s molemmat. 80-140 satku 5,5s ja 9-5set viinalla 7s.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Totta. Mutta tehossa tulee jonkun verran takkiin 9-5:lle. Aika merkittävästikin. Toki painoero on merkittävämpi prosentuaalisesti. Se satku nyt muutenkin jostain syystä oli mielestäni ripeämpi yksilö kun mitä oletusarvo niillä modeilla. Kaverin e60 530d jäi sille 60-130 kiihdytyksessä. Paikaltaan tuota og900:sta ei kyllä oikein saanut lähtemään, kun ahdoille polkiessa suti aika tavalla. Vaihdelaatikko oli jo muutenkin ehtoopuolella niin kehtas kokeilla.Tobbana kirjoitti: ↑La Kesä 01, 2019 18:01Laitappa pappasatkuun 300kg lisää tavaraa kyytiin, niin alkaa ero kaventua.SMRacing kirjoitti: ↑La Kesä 01, 2019 17:58Mulla on turbosaabeja ollu 3kpl. Og 9-5 3,0v6t ohjelmoitu ja 2,0t Biopower stage1. Ja sitten og900 T16 reilun barin ahdoilla vakiomitsulla. Ironista, että tuo pappasatku reippaasti ripein näistä ollu maantienopeuksista kiihdytettäessä. OG900 80-120 noin 3,7s kun nuo 9-5set 4,5s molemmat. 80-140 satku 5,5s ja 9-5set viinalla 7s.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
80-120 -kiihdytyksessä ollaan jo siinä tontilla, että ilmanvastus alkaa olla kovempi kuin vierinvastus. Teho/paino -suhteen merkityshän vähenee nopeuden noustessa kun teho/ilmanvastus -suhde nousee merkitseväksi tekijäksi, eli se 300kg lisämassaa OG:ssa ei välttämättä enää ihan kauheeta eroa teekkään.
Mutta millä vaihteella ja miten nuo mittaukset on tehty? Ainakin veekuus-femmahan on väkisinkin luistosalkulla, joka syö osansa, mahdollisesti se biopowerikin? Kickdown on varmaan tuloksesta eliminoitu, mutta millaisilla kierroksilla ja välityksillä nuo vedot sitten tapahtuu? Jos satku on tiheämmän välityksen kanssa paremmilla pelikierroksilla, voikin renkaan kehällä olla yllättävästi paremmin voimaa tarjolla tuohon vetoon.
Mutta millä vaihteella ja miten nuo mittaukset on tehty? Ainakin veekuus-femmahan on väkisinkin luistosalkulla, joka syö osansa, mahdollisesti se biopowerikin? Kickdown on varmaan tuloksesta eliminoitu, mutta millaisilla kierroksilla ja välityksillä nuo vedot sitten tapahtuu? Jos satku on tiheämmän välityksen kanssa paremmilla pelikierroksilla, voikin renkaan kehällä olla yllättävästi paremmin voimaa tarjolla tuohon vetoon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Nuo on mitattu 70km/h lähtönopeudesta täyskaasulla ja puhelinsovelluksella. 10Hz palikalla lienee tarkkuus ainakin siinä muutaman kymmenyksen luokassa. Automaatteja molemmat 9-5 ollut. 3-litrainen 4-vaihteinen ja 2,0t 5-vaihteinen. Og900 vedetty kolmosvaihteella alusta loppuuun. V6lla D-asennolla ja biopowerilla manuaalimoodissa kakkosella+kolmosella. Tosin suunnilleen samaan aikaan menee pelkästään kolmosellakin. V6 en muista vaihtoiko se automaatti jo kolmoselle ennen 120km/h. Ei minun muistini mukaan vaan saavutti sen 120km/h kakkosella.aero kirjoitti: ↑Su Kesä 02, 2019 19:3480-120 -kiihdytyksessä ollaan jo siinä tontilla, että ilmanvastus alkaa olla kovempi kuin vierinvastus. Teho/paino -suhteen merkityshän vähenee nopeuden noustessa kun teho/ilmanvastus -suhde nousee merkitseväksi tekijäksi, eli se 300kg lisämassaa OG:ssa ei välttämättä enää ihan kauheeta eroa teekkään.
Mutta millä vaihteella ja miten nuo mittaukset on tehty? Ainakin veekuus-femmahan on väkisinkin luistosalkulla, joka syö osansa, mahdollisesti se biopowerikin? Kickdown on varmaan tuloksesta eliminoitu, mutta millaisilla kierroksilla ja välityksillä nuo vedot sitten tapahtuu? Jos satku on tiheämmän välityksen kanssa paremmilla pelikierroksilla, voikin renkaan kehällä olla yllättävästi paremmin voimaa tarjolla tuohon vetoon.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ihan turha yrittää mitään jos on vähänkään kostea tienpinta, sutaa kakkosella ja kolmosella, ei vaan pärjää manuaalilla automaattia vastaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Automaatilla vaan jää nuo hytissä tapahtuvat räpellykset vähiin... yhdellä sormella vain kevyt tuuppaus kepistä rteenpäin kun kierrokset täynnä. Melkein jokaisen aikanaan häpäisin femmalla, ei pari kokeilua kolkillakaan tullut yöuniin. Kaikenkaikkiaan sanoisin, että kiihtyy nopeammin kuin kuski...
9-3TA SE -00/01 käyttöautoksi tarkoitettu...
9-5 Aerowagon -03.
9-5 Aerowagon -03.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Heitetääs tähän sitten oman automaatti og93 lukemat vaikka laiska onkin tai oli ennen laatikon hajoamista...
0-100: 7,5
60-160: 9,6
80-120: 3,3
100-200: 14,9
Ja 402m matkalla n. 14,9s @167kmh
0-100: 7,5
60-160: 9,6
80-120: 3,3
100-200: 14,9
Ja 402m matkalla n. 14,9s @167kmh
#6311
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm
9-3SS 1.8t Stage 6 E85 -05 344hv/499Nm