Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Pappabiili automaatti 9-5:nen. Vakkari 80 vauhdista lämä tiskiin. 4,8s ja lentävänä 4,2s.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
On taas pitkästä aikaa lainassa kiihtyvyysmittari G-Tech.
Eilen kävin testaamassa 0-400m. Tulos: 15s@147km/h.
Väliarvona mainittakoon 0-100km/h: 7,3s.
Autona siis 9-3SS automaatti biopowerina (JC). Ja tankissa RE85:ttä tietenkin.
Tulokset paranivat selvästi aiempaan, jotka oli mitattu vanhalla Maptun Stage1:n aikaan. Sataseen aika parani puolella sekunnilla ja tuo 400m aika 0,4 sekunnilla. Loppunopeus nousi 4km/h. Mittauspaikkana oli sama tienpätkä ja olosuhteet (kuiva keli ja lämpötila +20 astetta) kutakuinkin samanlaiset.
Tein useita toistoja tälläkin kertaa ja samoja tuloksia tuli aina. Automaatilla ne tulokset toistuu, kun auto itse hoitaa nuo vaihdot aina samalla tavalla eikä kuski vaikuta. Poikkeuksena oli eilen ensimmäinen veto, jossa meinasi jo tulla suru puseroon. Ajattelin jo että "mitä helve***ä" ja lähellä oli etten kironnut jo "Vaasan miestä" huonosta softasta .
Laatikko vaihtoi hirvittävällä viiveellä ja moottori löysäsi kaasua tuoksi ajaksi oikein kunnolla. Tunne oli aivan kuin manuaalikuski ei olisi saanut aina vaihdetta silmään kerralla. Seuraava yritys meni sitten jo nappiin. Tässä taisi olla oiva esimerkki siitä, mitä tuo nk. oppiva moottori/laatikko tarkoittaa.
Lopputuloksena on siis selvä parannus biopowerilla ja etanolia tankissa. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kuin mitä ecu, idm ja suuttimet (aeron) vaihdettiin.
Omasta mielestäni aivan kelpo tuloksia perheautolle, johon ei ole mittavampia virityksiä tehty.
Eilen kävin testaamassa 0-400m. Tulos: 15s@147km/h.
Väliarvona mainittakoon 0-100km/h: 7,3s.
Autona siis 9-3SS automaatti biopowerina (JC). Ja tankissa RE85:ttä tietenkin.
Tulokset paranivat selvästi aiempaan, jotka oli mitattu vanhalla Maptun Stage1:n aikaan. Sataseen aika parani puolella sekunnilla ja tuo 400m aika 0,4 sekunnilla. Loppunopeus nousi 4km/h. Mittauspaikkana oli sama tienpätkä ja olosuhteet (kuiva keli ja lämpötila +20 astetta) kutakuinkin samanlaiset.
Tein useita toistoja tälläkin kertaa ja samoja tuloksia tuli aina. Automaatilla ne tulokset toistuu, kun auto itse hoitaa nuo vaihdot aina samalla tavalla eikä kuski vaikuta. Poikkeuksena oli eilen ensimmäinen veto, jossa meinasi jo tulla suru puseroon. Ajattelin jo että "mitä helve***ä" ja lähellä oli etten kironnut jo "Vaasan miestä" huonosta softasta .
Laatikko vaihtoi hirvittävällä viiveellä ja moottori löysäsi kaasua tuoksi ajaksi oikein kunnolla. Tunne oli aivan kuin manuaalikuski ei olisi saanut aina vaihdetta silmään kerralla. Seuraava yritys meni sitten jo nappiin. Tässä taisi olla oiva esimerkki siitä, mitä tuo nk. oppiva moottori/laatikko tarkoittaa.
Lopputuloksena on siis selvä parannus biopowerilla ja etanolia tankissa. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kuin mitä ecu, idm ja suuttimet (aeron) vaihdettiin.
Omasta mielestäni aivan kelpo tuloksia perheautolle, johon ei ole mittavampia virityksiä tehty.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Allekirjotuksen jossa arviolta 250hp.
SGS5 ja softana GTR, http://www.tempes.com
80-120Km/h, kolmen vedon keskiarvo 3,6s
Mitattu siten että 60km/h kolmosella lappu lattiaan, eli lentävällä lähdöllä.
SGS5 ja softana GTR, http://www.tempes.com
80-120Km/h, kolmen vedon keskiarvo 3,6s
Mitattu siten että 60km/h kolmosella lappu lattiaan, eli lentävällä lähdöllä.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Itsellänikin on tuo GTR android puhelimessa (Asus Padfone2).
Muutamia kertoja olen sillä kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että siihen ei voi kyllä luottaa. On nuo gps paikkatiedot niin karkealla tarkuuudella, että tällä mitatut tulokset heittävät ihan suuntaan tai toiseen. Ihan kiva leikkiä sillä, ei siinä mitään. Todenmukaisia mittaustuloksia sillä ei saa, valitettavasti.
Tällä laitteella: https://www.escortradar.com/pdf/gt2manual.pdf
minä olen mitannut. Tähän lienee uskominen.
Jotain juttua ollut "tuuninki-lehdessäkin" http://www.tuning.fi/146/pikakoe-escort ... -g-timer-2
Muutamia kertoja olen sillä kokeillut ja tullut siihen tulokseen, että siihen ei voi kyllä luottaa. On nuo gps paikkatiedot niin karkealla tarkuuudella, että tällä mitatut tulokset heittävät ihan suuntaan tai toiseen. Ihan kiva leikkiä sillä, ei siinä mitään. Todenmukaisia mittaustuloksia sillä ei saa, valitettavasti.
Tällä laitteella: https://www.escortradar.com/pdf/gt2manual.pdf
minä olen mitannut. Tähän lienee uskominen.
Jotain juttua ollut "tuuninki-lehdessäkin" http://www.tuning.fi/146/pikakoe-escort ... -g-timer-2
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Jos tuota GTR-softaa vertaa vaikka Symbian S60-pohjaiseen RaceChronoon niin onko mistään kotoisin? Käytettävissä olisi kuitenkin ulkoinen gps-anturi, joka on tarkempi kuin puhelimien sisäänrakennetut anturit.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Allekirjoituksen mukaisella kärryllä 4,6s. Kuudessa kympissä suoristin nilkan, eli lentävällä lähdöllä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kyllähän se tomaatti näköjään oppii "taloudelliselle" ajotyylille. Tänään ihmettelin tuota viimeksi, kun autosta oli akku irti ja sitten kun lähti ajamaan uudestaan, niin paljon terävämmin vastaa kaasuun jne. Saakos sillä G-Techillä noita 80-120km/h ja 100-150km/h aikoja kellotettua?petrisa kirjoitti:On taas pitkästä aikaa lainassa kiihtyvyysmittari G-Tech.
Eilen kävin testaamassa 0-400m. Tulos: 15s@147km/h.
Väliarvona mainittakoon 0-100km/h: 7,3s.
Autona siis 9-3SS automaatti biopowerina (JC). Ja tankissa RE85:ttä tietenkin.
Tulokset paranivat selvästi aiempaan, jotka oli mitattu vanhalla Maptun Stage1:n aikaan. Sataseen aika parani puolella sekunnilla ja tuo 400m aika 0,4 sekunnilla. Loppunopeus nousi 4km/h. Mittauspaikkana oli sama tienpätkä ja olosuhteet (kuiva keli ja lämpötila +20 astetta) kutakuinkin samanlaiset.
Tein useita toistoja tälläkin kertaa ja samoja tuloksia tuli aina. Automaatilla ne tulokset toistuu, kun auto itse hoitaa nuo vaihdot aina samalla tavalla eikä kuski vaikuta. Poikkeuksena oli eilen ensimmäinen veto, jossa meinasi jo tulla suru puseroon. Ajattelin jo että "mitä helve***ä" ja lähellä oli etten kironnut jo "Vaasan miestä" huonosta softasta .
Laatikko vaihtoi hirvittävällä viiveellä ja moottori löysäsi kaasua tuoksi ajaksi oikein kunnolla. Tunne oli aivan kuin manuaalikuski ei olisi saanut aina vaihdetta silmään kerralla. Seuraava yritys meni sitten jo nappiin. Tässä taisi olla oiva esimerkki siitä, mitä tuo nk. oppiva moottori/laatikko tarkoittaa.
Lopputuloksena on siis selvä parannus biopowerilla ja etanolia tankissa. Mitään muita muutoksia autoon ei ole tehty, kuin mitä ecu, idm ja suuttimet (aeron) vaihdettiin.
Omasta mielestäni aivan kelpo tuloksia perheautolle, johon ei ole mittavampia virityksiä tehty.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Ainaskin tommosella G-Tech Pro SS:llä saa kaikenlaisia välejä talteen. Oletuksena valikoissa on vain 0-400m ja 0-100km/h, mutta sopivasti näppäilemällä saa mitattua muitakin välejä.
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
215hv projektikolkin uusi omistaja oli kellotellut nelosvaihteella 80-120km/h välin racechronolla 4,8s (kahden vedon keskiarvo). Eipä hullumpi arvo dieselille, toki tuo kone pääsee oikeuksiinsa juuri tuollaisessa kiihdytyksessä. Vääntömomentti tuolla kierrosalueella 420Nm +/- 20Nm. Käytännön ajotilanteissa on siis huipputehoonsa nähden erittäin pirteä ja helppo ajaa.
Vakio TTiD kulkee tuon välin 6,1s, Maptun lupaa softauksella 5,5s.
En nyt muista välityksiä tarkemmin enää (nelosella kulkee 170km/h), mutta voisi tuo aika varmaan vielä jokusen kymmenyksen lyhyempi olla kolmosvaihteella vingutettuna, mutta dieselin ilo onkin että kohtalaisen rivakkaa kiihtymistä varten ei tarvitse.
Vakio TTiD kulkee tuon välin 6,1s, Maptun lupaa softauksella 5,5s.
En nyt muista välityksiä tarkemmin enää (nelosella kulkee 170km/h), mutta voisi tuo aika varmaan vielä jokusen kymmenyksen lyhyempi olla kolmosvaihteella vingutettuna, mutta dieselin ilo onkin että kohtalaisen rivakkaa kiihtymistä varten ei tarvitse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vs: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
GTR:n mukaan 2.4s välillä 80 - 120km/h.
Lentävällä lähdöllä 3. Vaihteella, tuo oli toinen yritys.
Kuinkas tarkka tuo ohjelma on?
Ei sen ehkä noin nopea kuuluisi olla?
Lentävällä lähdöllä 3. Vaihteella, tuo oli toinen yritys.
Kuinkas tarkka tuo ohjelma on?
Ei sen ehkä noin nopea kuuluisi olla?
#5824
93 B204
93 B204
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Aika kova aika joo. Sekunnin verran varmaan aikakorjausta tarvii laittaa tohon. Tai ehkä osuu just parhaalle tehoalueelle ja ampuu kuin hauki rannasta...
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Vs: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kyllähän se parasta tehoaluetta varmasti antaa, mitä tuolla pikkutuhnusta irti saa 100-150 olisikin varmaan vähän enemmän oikeista tehoista kertova.Lilsu kirjoitti:Aika kova aika joo. Sekunnin verran varmaan aikakorjausta tarvii laittaa tohon. Tai ehkä osuu just parhaalle tehoalueelle ja ampuu kuin hauki rannasta...
#5824
93 B204
93 B204
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kauden päätteeksi tuli femmalla käytyä mittailemassa kyseinen kiihtyvyys. Lukemiksi saatiiin:
3. Vaihteella: 3,5s
4. Vaihteella: 4,6s
Ensikaudelle jää siis parannettavaa jonkun verran...
3. Vaihteella: 3,5s
4. Vaihteella: 4,6s
Ensikaudelle jää siis parannettavaa jonkun verran...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Laskekaa itte, kauan siinä kuitenkin menee ainaki ku 2-3 vaihdon ottaa tohon karvan alle ysikymppiin
Puolimiljoonaa ruuvatulla riisipussilla siis ihan normikiihdytys liikennevirran vauhtiin. Noin niinku teoriassa pitäs olla 156hv vapari, omapaino luokkaa 1400+ kg. Kyydissä yksi Paippislainen läski ja sälää.
http://youtu.be/Sh3ct0tX_yM
Puolimiljoonaa ruuvatulla riisipussilla siis ihan normikiihdytys liikennevirran vauhtiin. Noin niinku teoriassa pitäs olla 156hv vapari, omapaino luokkaa 1400+ kg. Kyydissä yksi Paippislainen läski ja sälää.
http://youtu.be/Sh3ct0tX_yM
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
3. vaihteella 80-120km/h saan tuosta videosta mitattuna 3,4s
https://www.dropbox.com/s/a09j1s1f093y9 ... s_esp2.mp4
B207L 14T ja noi 3" DP-hilut
https://www.dropbox.com/s/a09j1s1f093y9 ... s_esp2.mp4
B207L 14T ja noi 3" DP-hilut
EX: 9³SS BioPower