Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Moi ... Kateeksi käy nuo teidän "lukemat" Johtopäätös...Täytynee Aloittaa tekemään "Kunnonkonetta" ( Pommikone B52 ) ja pistää perhe näkkileipä ruokintaan... Tietysti voishan sitä hiukan keventääkin ... Ovet ja luukut poiiiiiiiis ... No Joo ,joka tapauksessa pitänee saada ensin perusasiat kuntoon ... kuten esim. ( moottori mehii öljyä useammasta kohdasta ja vaihteistokin takkuaa ) Ja kaikki tämä alle 100 tkm ajetussa YsiVitkassa. Jep , täällä Kuopiossa ainakin hyvä paikka käydä kokeilemassa menohaluja on tuo Tervon varalaskupaikka ja mieluiten vielä yöaikaan , ettei vaaranneta muita liikkujia . Ja jos ketä kiinnostaa , saattaisi olla mahdollisuus harjoitella liukkaan kelin ajoa /luistelua yksityisellä jääradalla . Mikäli pakkasukko järjestää ja suo kunnon kelejä . Ps. Ajellaan ihmisiksi ja ollaan esimerkkinä muille tiellä liikkujille..
Re: jep
Tota joo...ihan mielenkiinnosta, että missäs "alueilla" te noita mittauksia siten teette?vigge kirjoitti:Noi kaikki mun kuvaamat kiihdytykset on tehty suljetulla radalla
Pulkkane kertoi juuri yllä suorittaneensa omat mittaukset kiitoradalla.
Oma rata
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Re: järjen käyttö
Pitäis vissiin joskus kokeilla?pulkkane kirjoitti:Oletteko muuten koskaan ajaneet satasen nopeudella tavallista tietä, jossa on 100 km/h nopeusrajoitus.
Mä oon sitten vissiin se joka paahtaa susta ohi. Vielä ei ole kyytiin siunaantunut pientä ja kallisarvoista lastia, joten ajotyylikin on vähän sen mukaista. SID2:n toiminnot korvaa kyllä apukuskin paikalla toimiva nopeusvaroitin. Myös muut SID2:n toiminnot löytyy, eli ennakoitu saapumisaika määränpäähän: "Ei ole mikään kiire, kerkeää sinne vähemmäläkin"
Ite ajelen melkein aina rikesakkorajoilla. Tai tarkemmin vakionopeussäädin asetetaan mittarivirhe + 10%. En mikään esimerkkikuljettaja. Satasen alueella vakionopeussäädin tohon 115km/h ja muu liikenne tulee yleensä perä edellä vastaan, eikä poliisi sakota vastaantullessaan. Ohittaessa vauhti nousee helposti tonne 130km/h "paremmalle" puolelle. Nopeussakkoja *kop kop* ei ole tullut kuin vanhalla 90:llä kun oli mittarivalot pimeenä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
- Paikkakunta: Kuopio
milläs alueilla
No, Amiraali ehti jo kertoa tuon Karttula-Tervo välillä olevan varalaskupaikan. Toinen vähän kauempana (riippuu, mistä suunnasta katsoo) on kun Iisalmesta lähdetään Ouluun päin.
Moottoriratoja (Alastaro, Virtasalmi, Räyskälä, Ahvenisto, Kemora) löytyy sieltä sun täältä.
Ja juuri noin saa olla rauhassa; myöhään - vaikka yöllä - paikalle, niin tuntikin saattaa vierähtää ilman seuraa.
"Oletteko muuten koskaan ajaneet satasen nopeudella tavallista tietä, jossa on 100 km/h nopeusrajoitus...jne" Laitetaan nyt kerrankin tähän yksi hymiö:
Moottoriratoja (Alastaro, Virtasalmi, Räyskälä, Ahvenisto, Kemora) löytyy sieltä sun täältä.
Ja juuri noin saa olla rauhassa; myöhään - vaikka yöllä - paikalle, niin tuntikin saattaa vierähtää ilman seuraa.
"Oletteko muuten koskaan ajaneet satasen nopeudella tavallista tietä, jossa on 100 km/h nopeusrajoitus...jne" Laitetaan nyt kerrankin tähän yksi hymiö:
Kaivoin hieman arvoja viri saabeille STCS:n foorumista
9-3 LPT, BSR stage III
100-150 3. vaihde 5.5 sek 4. vaihde 6.6 sek
Arvot mittarin perusteella
Tonnari aero orkkis
6-6,5 sek 3. vaihde
AP-22 mittalaite
9-5 2.3 t Combi -99
6,04 (viiden mittauksen ka.)
Stage III tonnari aero
4.3-4.7
Käsiajanotto
Tonnari 1 bar ohjelma, 18T ahdin, olaanattu kansi
4,7 3.vaihde 5,3 4.vaihde
900 turbo -95 3" puolisarja, vv-suodin
6,5 sek
käsiajanotto, kaks päällä
9000 2.3i
3" putki, vv-suodin, plaanattu kansi, SP:n lastu, ei tasapainoakseleita
8.78-9.01 4. vaihde
'02 9-3 LTT, SP steg 1
6,1 - 5,90 - 6,0 - 6,2 - 5,8
3. vaihde
9-5 2,3t 185hk orkkis
10.5sek 4.vaihde
Saab 9000 2.3T 460 Hp+
3.40 s
9000 Aero (kevyesti kutiteltu)
4,85-5,01 sek 3. vaihde
Tässä vain muutama, lisää löytyy 14 sivun verran
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... php?t=6776
9-3 LPT, BSR stage III
100-150 3. vaihde 5.5 sek 4. vaihde 6.6 sek
Arvot mittarin perusteella
Tonnari aero orkkis
6-6,5 sek 3. vaihde
AP-22 mittalaite
9-5 2.3 t Combi -99
6,04 (viiden mittauksen ka.)
Stage III tonnari aero
4.3-4.7
Käsiajanotto
Tonnari 1 bar ohjelma, 18T ahdin, olaanattu kansi
4,7 3.vaihde 5,3 4.vaihde
900 turbo -95 3" puolisarja, vv-suodin
6,5 sek
käsiajanotto, kaks päällä
9000 2.3i
3" putki, vv-suodin, plaanattu kansi, SP:n lastu, ei tasapainoakseleita
8.78-9.01 4. vaihde
'02 9-3 LTT, SP steg 1
6,1 - 5,90 - 6,0 - 6,2 - 5,8
3. vaihde
9-5 2,3t 185hk orkkis
10.5sek 4.vaihde
Saab 9000 2.3T 460 Hp+
3.40 s
9000 Aero (kevyesti kutiteltu)
4,85-5,01 sek 3. vaihde
Tässä vain muutama, lisää löytyy 14 sivun verran
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... php?t=6776
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 23:09
No niin kävin sekkarilla ja nopeusmittarilla mittaamassa omia aikojani
3. vaihde 80-120 kolme vetoa 3.7s keskiarvo
3.vaihde kolme vetoa 100-150 kolme vetoa 5.1, 5.1, 5.0
Auto ng900 turbo maptun steg 4, välitykset pitkät 3.vaihteella pääsee 170km/h
Nyt viggen ic, mitsun td04hl-15t, jt 3 tuumaa ilman kattia, ilmanottoa parannettu, maptun steg 4 softa. Tuossa softassa alkaa tapahtua rajusti vasta 3500rpm jälkeen, maptunin sivuilla olevasta vääntökäyrästä voi sen jo nähdä kuinka tehot jä väännyt siirretty suuremmille kierroksille. Näin pyritään saamaan loota ja kytkin kestämään Liikkuu todella hyvin kun antaa tennaria max. paine 1.4bar, menen ensi viikolla katsomaan meneekö 200kw puhki st-motorssin dynossa
Aikaisempi sp steg 1 boksi tuntui alhaalla ihan samalta. Mutta sitten 3500rpm jälkeen tuntuu todella rajulta toi meno
3. vaihde 80-120 kolme vetoa 3.7s keskiarvo
3.vaihde kolme vetoa 100-150 kolme vetoa 5.1, 5.1, 5.0
Auto ng900 turbo maptun steg 4, välitykset pitkät 3.vaihteella pääsee 170km/h
Nyt viggen ic, mitsun td04hl-15t, jt 3 tuumaa ilman kattia, ilmanottoa parannettu, maptun steg 4 softa. Tuossa softassa alkaa tapahtua rajusti vasta 3500rpm jälkeen, maptunin sivuilla olevasta vääntökäyrästä voi sen jo nähdä kuinka tehot jä väännyt siirretty suuremmille kierroksille. Näin pyritään saamaan loota ja kytkin kestämään Liikkuu todella hyvin kun antaa tennaria max. paine 1.4bar, menen ensi viikolla katsomaan meneekö 200kw puhki st-motorssin dynossa
Aikaisempi sp steg 1 boksi tuntui alhaalla ihan samalta. Mutta sitten 3500rpm jälkeen tuntuu todella rajulta toi meno
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
No niin..
Jepulis..nyt sain aikaseksi pienet mittaus operaatiot.
3.vaihde 80-120km/h keskiarvo olisi tuollainen 3,5 sekuntia
Olin todellakin yllättynyt, en koskaan olisi odottanut noin kovaa tulosta..ainakin se oli minulle kova tulos..äläkää pojat heti palauttako maan pinnalle nyt on niin kevyt olo ja nastat jossain moottoritien loputtomilla kilometreillä.
Ai niin 60-120km/h meni noin 5,7 sekuntiin..eipä ollut vielä ahdot kohillaan.
3.vaihde 80-120km/h keskiarvo olisi tuollainen 3,5 sekuntia
Olin todellakin yllättynyt, en koskaan olisi odottanut noin kovaa tulosta..ainakin se oli minulle kova tulos..äläkää pojat heti palauttako maan pinnalle nyt on niin kevyt olo ja nastat jossain moottoritien loputtomilla kilometreillä.
Ai niin 60-120km/h meni noin 5,7 sekuntiin..eipä ollut vielä ahdot kohillaan.
Uusimmasta tuulilasista
Audi RS6 avant 4.2 V8 biturbo quattro tiptronic
Vääntö 560Nm/ 1950-5600 rpm
Teho 331Kw(450hv) 5700-6400rpm
omamassa 1880 kg
Ihmetys:
Ohituskiihtyvyys 80-120km/h
3.3 s.
Mikä tässä yhtälössä mättää?
Autoa ei pysty lukitsemaan ylä vaihteelle, joten se ei ainakaan ole selitys.
Tietty jos ei lähdetä lentävällä lähdöllä niin spoolaus vie oman aikansa.
Oli miten oli niin kyllä mun mielestä noilla tehoilla ton etapin pitäisi sujua hiukkasen nopeammin.
Autossa kuitenkin 4.1kg/hv
Viggenissä nyt 5.1kg/hv (toki mun on manuaali)
Audi RS6 avant 4.2 V8 biturbo quattro tiptronic
Vääntö 560Nm/ 1950-5600 rpm
Teho 331Kw(450hv) 5700-6400rpm
omamassa 1880 kg
Ihmetys:
Ohituskiihtyvyys 80-120km/h
3.3 s.
Mikä tässä yhtälössä mättää?
Autoa ei pysty lukitsemaan ylä vaihteelle, joten se ei ainakaan ole selitys.
Tietty jos ei lähdetä lentävällä lähdöllä niin spoolaus vie oman aikansa.
Oli miten oli niin kyllä mun mielestä noilla tehoilla ton etapin pitäisi sujua hiukkasen nopeammin.
Autossa kuitenkin 4.1kg/hv
Viggenissä nyt 5.1kg/hv (toki mun on manuaali)
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Hienoooo....
Heh he..pientä hehkutusta...oli se automaatti tai ei niin siinä on 450hv..eli kyllä me Saabeilla pysytään hyvin imussa jotku jopa päästelee ohi!!!
Näin siis normaali maantieosuuksilla..eikös tuon M5:sen ajat ollut about 3,6-3,8 sek!!
Näin siis normaali maantieosuuksilla..eikös tuon M5:sen ajat ollut about 3,6-3,8 sek!!
Vastaus:Vigge kirjoitti:
Ohituskiihtyvyys 80-120km/h
3.3 s.
Mikä tässä yhtälössä mättää?
"Huulilasin" pappa-jengi jälleen asialla
8 pappaa ja 7 mummoo ängettynä mittalaiden kera audiin ni eihän sitä parempaa tulosta voi saadakaan.
Ja tämä oli siis faktaa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Hienoooo....
Totta kait sitä pitää hehkuttaa jos siihen on aihetta-valomerkki- kirjoitti:Heh he..pientä hehkutusta...oli se automaatti tai ei niin siinä on 450hv..eli kyllä me Saabeilla pysytään hyvin imussa jotku jopa päästelee ohi!!!
Näin siis normaali maantieosuuksilla..eikös tuon M5:sen ajat ollut about 3,6-3,8 sek!!
Voisin kyllä veikata että huonosti voi käydä 100-200 välillä, no mene ja tiedä.
Audille saa laskettu 13.1
0-100 4.7
0-200 17.8
Ja nordic lupaa viggen stage III
13.9
Omasta en ole mitannut. Olisihan se hienoa joskus kokeilla esim lentokentällä miten audin kyydissä pysyy, mutta uskon että tämä taitaa jäädä haaveeksi ainakin tässä maassa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Jep.
Juu en minäkään menisi veikkaamaan tuollaisille nopeuksille mitään,mutta kyllähän tuo viggen hyvin perässä vielä pysyy tuollakin nopeus välillä.
Mutta ainakin 60-100 80-120 60-120 jne...mitä suomen teillä yleisesti käytetään pärjää viri Saba aikas hyvin muita vastaan..toisaalta aikas usein 80-120km/h kiihdytyksestä tulee ohitustilanteessa 80-140 tai enemmän
Mutta ainakin 60-100 80-120 60-120 jne...mitä suomen teillä yleisesti käytetään pärjää viri Saba aikas hyvin muita vastaan..toisaalta aikas usein 80-120km/h kiihdytyksestä tulee ohitustilanteessa 80-140 tai enemmän
Ja tuossa ohittaessa pitäisi ohitettavan polkasta omaansa, jotta kisasta tulisi jotain. Ja näillä jarru / opettajapapoilla harvoin on RS6 persseen alla ?
Itse olen kerran kaivannut nykyistä aeroani, kun TD Volvolla yritin 80 alueella vanhan äijän bensamersusta ohi. Aina kun pääsin rinnalle, niin se pisti urun auki. Eikä tie antanut varaa kelata vauhtia ennen ohitusta, jotta Volvo olisi ehtinyt lämmetä. Ohitus alkoi 75 km/h:sta ja parhaimmillaan mittarissa oli 140 km/h ja pappa rinnalla. Sitten painoin jarrua ja menin huoltoasemalle juomaan vitutukseen kaffetta. Joillekin se ohitettavana olo vaan käy hermon päälle.
Itse olen kerran kaivannut nykyistä aeroani, kun TD Volvolla yritin 80 alueella vanhan äijän bensamersusta ohi. Aina kun pääsin rinnalle, niin se pisti urun auki. Eikä tie antanut varaa kelata vauhtia ennen ohitusta, jotta Volvo olisi ehtinyt lämmetä. Ohitus alkoi 75 km/h:sta ja parhaimmillaan mittarissa oli 140 km/h ja pappa rinnalla. Sitten painoin jarrua ja menin huoltoasemalle juomaan vitutukseen kaffetta. Joillekin se ohitettavana olo vaan käy hermon päälle.
JK