Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

katoin

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Katsoin omani videolta 80-120 kiihdytys 3. vaihteella. Kiihdytys alko 80km/h ja päätty siihen 120 ajassa 4:04 sek. Nooh huomenna uus testi.
4. vaihteella samalla tavalla 5:08 sek
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

T16 kirjoitti: katso tarkkaan ennen kuin polkaiset

Primera P 11GT
Ford Mondeo v6
Skoda Octavia RS
Peugeot 406 v6
jne

saattavat puukottaa selkään :)
Tossa Skodassa on tutka myös taaksepäin joten ei kannata lähestyä kovin rivakasti.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Noita kumpaankin suuntaan mittaavia Stalker-dualeita alkaa olemaan jo turhan monessa siviilimallissakin 8O.

Ihmeen hyvin kestin naapurimaan puolella Boxterin perässä, oikeestaan menin kyllä ohikin :D . Oli venäläismiehellä hauska ilme kasvoilla, kun 180 jälkeen vanha rupinen Saappi hiipi pikkuhiljaa ohi..
Corvette C5
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kaivelin tuossa esille pari vuotta vanhan videon yhdestä kiihdyttelytestistä.
Auto on 900 Aero ´91 Saabin 185hp viritys-sarjalla

Erittäin karkeita mittauksia,
80-120 lentävällä (alkoi 60.sta) lähdollä jotain 4-5 sek.
Toisella kertaa kiihdytys alkoi aiemmin ja väli 60 - 120 viiden sekunnin
pinnassa.

Täältä löytyy pari videota (avi) aiheesta:
http://www.kotinet.com/marko.alatalo/Saab/vid

Videolla muuten hyvin näkee miten Saabin 185hp APC toimii silloin
kun homma pelaa. Eli maksimi piikki käy jossain 0,92 bar paikkella
ja laskee siitä 5500 rpm saavutettua 0,75bar jossa pysyy vaikka
kierrosrajoittimelle asti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

no vähän suuntaa antavia,
80-120 km/h

Autona suht vakio 9000 2.3T

3-> 4.5s
4->5.4s
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

8-venttiili ruiskulla:
3.vaihteella 7.495 :twisted:
4.vaihteella 13.869
ja tänään testattu vitosvaihde antoi 16.707 :D
Viimeksi muokannut t8, Ti Loka 14, 2003 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jani O kirjoitti:"The 5-speed Saab 9000 Aero will streak from 50 to 75 mph faster than a Ferrari Testarossa or a Porsche Carrera 4." (http://webpages.charter.net/ralimi/aero ... intro.html)
Tuosta puuttuu pari sanaa...sama mainos pyöri suomessa ja mainittiin, että 5 vaihteella. Lienevät porkken ja fefen välitykset hieman eri luokkaa :)

Mutta hyvinhän sabat noilla nopeusalueilla kuitenkin kiihtyvät.
STCF #3
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Speedou kirjoitti:
Jani O kirjoitti:"The 5-speed Saab 9000 Aero will streak from 50 to 75 mph faster than a Ferrari Testarossa or a Porsche Carrera 4." (http://webpages.charter.net/ralimi/aero ... intro.html)
Tuosta puuttuu pari sanaa...sama mainos pyöri suomessa ja mainittiin, että 5 vaihteella. Lienevät porkken ja fefen välitykset hieman eri luokkaa :)

Mutta hyvinhän sabat noilla nopeusalueilla kuitenkin kiihtyvät.
Muistin kanssa Saabin ko. väittämän ja olen selvittänytkin että ainakin mun tonnarilla on 6000rmp 5.vaihteella reilusti enemmän nopeutta kuin Ferrari 355:llä on 6.vaihteella kierrosten ollessa myös 6000rmp. :D Ferrarihan tietty kiertää 8,5k joten kyllä sieltä huippuja löytyy mutta silti. Saabin salaisuus ko. mainostekstissähän on ahtimen tuottama alakierrosvääntö.

Mä oon kyllä silloin kiusaamassa kun tosi menijöitä motarilla tulee näkyviin. Tyhmäähän se on verrata vakiota ja viritettyä, mutta ei jää kahteen Porcsheen ne joiden putkista tulevaa savua olen rampeissa katsellut ja väylän auettua ohi pyyhkäissyt. :D Ainakaan 911 carrera4 ei pysy tonnarin tahdissa välillä 100-200, mutta uudemmat 911Turbot kyllä voi vilkutella mulle ihan missä vauhdissa heitä huvittaa, vakiokuntoisinakin :?

Joo, jättää se carrera4:kin lähdössä ja huipuissa, mutta kyllä Porsche-miehen naama helotti punaisena kun rampin päässä (n.150)vaihtui järjestys. Kaveri lopetti vähän kahden markan jälkeen, vissiin alkoi epäilyttää ettei osat vaihtuisikaan tai sit kaverin tulotaso olisi riittänyt iltapäivälehtien lööppeihin :D
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Tänään kokeilin muutamaan otteeseen tuota 80-120kmh riuhtaisua..

3.vaihteella 3.6sec
4.vaihteella 4.4sec

Aloitin kiihdytyksen kuudenkympin vauhdista. Nelosella oli joka kerta liki 0.3 bar enemmän paineita pelissä, minkä huomaa ajassakin 8O .
Autona tonnari 2.0 -koneella, 1.4bar max.
Corvette C5
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

2,3T sport kirjoitti:
Muistin kanssa Saabin ko. väittämän ja olen selvittänytkin että ainakin mun tonnarilla on 6000rmp 5.vaihteella reilusti enemmän nopeutta kuin Ferrari 355:llä on 6.vaihteella kierrosten ollessa myös 6000rmp. :D Ferrarihan tietty kiertää 8,5k joten kyllä sieltä huippuja löytyy mutta silti. Saabin salaisuus ko. mainostekstissähän on ahtimen tuottama alakierrosvääntö.
Tietenkin ja ferrarin ideana ei olekaan vetää alhaalta hyvin, mutta tosiaan Saban idea oli toi alakierrosvääntö, unohdettiin vain mainita mainoksessa ;)
Mä oon kyllä silloin kiusaamassa kun tosi menijöitä motarilla tulee näkyviin. Tyhmäähän se on verrata vakiota ja viritettyä, mutta ei jää kahteen Porcsheen ne joiden putkista tulevaa savua olen rampeissa katsellut ja väylän auettua ohi pyyhkäissyt. :D Ainakaan 911 carrera4 ei pysy tonnarin tahdissa välillä 100-200, mutta uudemmat 911Turbot kyllä voi vilkutella mulle ihan missä vauhdissa heitä huvittaa, vakiokuntoisinakin :?
Paljos sun auto antoikaan tota tehoa/vääntöä? Koska kyllä noi uudet Porkke 4:set on kanssa kovia menijöitä ja esim. olettanut kuski, että "helppo voitto" ja lähtenyt vaikka 3 sijasta 4 kiihdyttämään. Tosin kyllähän se viggen todisti vanhempaa M3:sta vastaan väännön tärkeyden :D
Joo, jättää se carrera4:kin lähdössä ja huipuissa, mutta kyllä Porsche-miehen naama helotti punaisena kun rampin päässä (n.150)vaihtui järjestys. Kaveri lopetti vähän kahden markan jälkeen, vissiin alkoi epäilyttää ettei osat vaihtuisikaan tai sit kaverin tulotaso olisi riittänyt iltapäivälehtien lööppeihin :D
Tuo on kyllä totta...hauskaa jättää joku "uuber nopea" auto :) Tosin itse vaan aina tahtonut olla noilla käytössä olevilla autoilla häviäjän rooleissa "noloissa" kisoissa.
STCF #3
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mä oon kyllä silloin kiusaamassa...:?
Huh, tulipa kirjoitettua parin saunakaljan voimalla vähän rehvakkaaseen sävyyn :oops:
Ei jää kahteen Porcsheen... jne... No,yhden käden sormilla laskettaviin kyllä jää, ja mainittua Carrera4:ää lukuunottamatta kaikki 80-luvun kalustoa. Jos ei mun tiedot ole ihan hakoteillä joissain 80-luvun malleissa "normaali"944 163hv, 944S 195hv, 944Turbo 247hv, "vapari" 911 235hv.
ja 50-luvun Pohcsheissa oli vielä vähemmän tehoja...
Saattoi se Carrera4 kuski lähteä isolla vaihteella ja jo syntyneen nopeuseron kiinni kurominen ois vaatinu ison tehoylivoiman.

Mun kulkine tonnari B234R-koneella steg3...

Potkuhousu kirjoitti: tossa Skodassa on myös tutka taaksepäin...

On todella provosoivasti ajelevia konstaapelejakin tuon mustan RS Skodan ratin takana :!: Kerran on mun takaluukussa roikkunut Turun motarilla ja samaisen motarin rampissa kiihdytti niin lähellä kaverin autoa että taustapeilistä katsottuna Skodan ajovalot jäi takaluukun katveeseen.
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »


Huh, tulipa kirjoitettua parin saunakaljan voimalla vähän rehvakkaaseen sävyyn :oops:
*hillitöntä naurua* se on mies kun tunnustaa ohran voiman !

"normaali"944 163hv, 944S 195hv, 944Turbo 247hv, "vapari" 911 235hv.
Tuota 911:sta tehtiin monella eri koneella 80-luvulla, mutta tarkoittanet 2.7L pokserikutosta, joka lykki vaatimattomat 231Hv. Mielenkiintoinen nyanssi siinä on se, että se kulki aivan pirusti tuolla tehomäärällä. Valmistaja lupasi 0-100 tasan 6sek (joissain tiedoissa 5.7 sek).
Saattoi se Carrera4 kuski lähteä isolla vaihteella ja jo syntyneen nopeuseron kiinni kurominen ois vaatinu ison tehoylivoiman.
Itseasiassa luulen että tuo oli feikki carrera4. Niitä on paljon liikkeellä, kuten turbokopioitakin. Auto saattaa näyttää uudelta, mutta on 70 -luvun 2.4L 170hp lussu. Niin paljon kuin Saabistani pidänkin, luulen että aito carrera 4 olisi saattanut aiheuttaa meille molemmille pahan mielen, steg 3 tai ei.... :wink:
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

...aikani kuluksi kaivoin vanhana porsseharrastajana 80 -luvun puolivälin C2:n suorituskykytietoja, kun kerran porsseista puhutaan.

C2:ssa oli tuolloin tuo 231 hp, ja sehän on vapaastihengittävä.

0-100km/h about 6sek., huiput 247km/h.
0-200km/h about 25 sek.
Seisova kilsa 26.0 sek.
40-100km/h 4. vaihde 13.6 sek.
60-120km/h 5. vaihde 18.1 sek.

Eli auto on melkoinen kierrrrroskone.

Tuo C4 onkin ihan oma lukunsa, sen suunnittelufilosofiana oli alunperin kaiken perinteisen unohtaminen, osaksi siinä onnistuivatkin. Autossa on 85%:sti kaikki erilaista kuin näissä vanhemmissa 911 versioissa, poislukien ehkä myöhemmät turbot. Se oli jo ihan täysiverinen urheiluauto, ja julkaistiin vuonna 1989. Kone oli 3.6L 250 Hp moderni twin ignition kaikilla hässäköillä (paitsi turbolla). 0-100 km/h menee 5.7 (5.4) sekkaan jne..

Kaikin puolin tuo AITO C4 olisi mukava laite. Vaikkei siinä turboa olekaan.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tommonen porkkehan olisi erittäin hauska radalla ja siellä ainakin minusta turbosta on vain haittaa. Sladissahan porkkea pitäisi viedä ja siinä ei kaipaa turbolageja.
STCF #3
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

2,3T sport kirjoitti:
Mä oon kyllä silloin kiusaamassa...:?

Potkuhousu kirjoitti: tossa Skodassa on myös tutka taaksepäin...

On todella provosoivasti ajelevia konstaapelejakin tuon mustan RS Skodan ratin takana :!: Kerran on mun takaluukussa roikkunut Turun motarilla ja samaisen motarin rampissa kiihdytti niin lähellä kaverin autoa että taustapeilistä katsottuna Skodan ajovalot jäi takaluukun katveeseen.

eikö kannattaisi antaa asiakaspalautetta Poliisille ja Liikenneministeriölle tuollaisesta käytöksestä / liikenneturvallisuuden vaarantamista

yllyttäminenhän voi johtaa asiakkaalle epäedulliseen tekoon tai jopa liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja pahimmillaan liikennepakoon

eli ko toiminnalla siviilipoliisit vaarantavatkin muiden ihmisten terveyden ja omaisuuden, varsinkin kun on kahden auton "nippu"
heidän työ liikenneturvallisuuden parantaminen kääntyykin sen vaarantamiseksi

onko mitään järkeä ajaa puskurissa kiinni, kun suositeltu turvaväli on nopeus km/h -> turvaväli metreinä ?

virkamiesten virheistähän tulee voida valittaa

rek no, pvm , aika ja paikka ylös niin voivat tarkistaa oliko "sivarit" asialla
Vastaa Viestiin