Kiihtyvyys 80-120km/h ?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

80-120km/h Coswortheilla ja Subaruilla:

http://www.cosworthrsclub.com/yabbse/in ... 95;start=0
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

hee testasimpa uudelleen nyt kun on viileet ilmat (oli jotain +5ast C)

kaasu pohjaan 3.vaihteella 60km/h:
80-120km/h 3,8s
80-120km/h 3,6s

sitten kokeilin laittaa kaasun pohjaan jo 50km/h niin ahdot kerkis varmaan nouseen:
80-120km/h 3,2s
oho nyt tuli jo niin hyvä että lisätään 0,2s varmuuden vuoksi virhettä :)
eli 3,4s

ilmeisesti APC antaa ahtoa vähän eri lailla per veto
turbokin on vanha saattaa portti vuotaa tai olla halki koko vehe

lopputulos on että aikaisemmat ja nää on kaikki 3,8sek tai alle

kokeilin sitten myös pari kertaa 0-180km/h (mittariin)
ei ketään missään ja maaseudulla
19sek
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

Autona 88 9000T DI/APC:
0-100km/h onnistunessa kiihdytyksessä 6.7s ja toisella yrittämällä joka meni piloille kolmosvaihteen vaihtovirheen vuoksi 7.5s. Siis todellisuudessa menee varmaan ainakin tuohon 7.5sekuntiin jos jopa hieman allekkin kun tehdaskin ilmoittaa vakiona 0-100km/h 8.3s

Ohituskiihtyvyyttä mitattiin 3-vaihteella. Kiihdytyksissä ei otettu vauhtia mittausta pienemmista nopeuksista vaikka siten olisikin saatu kiihdytettyä täydellä ahdolla koko mittauksen ajan ja siten parempia aikoja. Siis kiihdytys/ajan mittaus aloitettiin aina 80km/h vauhdista eli siitä nopeudesta mistä kiihtyvyyttä oli tarkoitus mitata...

80-120 alle 4s
80-140 5.5s
80-160 alle 9s (3.vaihde alkoi loppua kesken joten aika olisi ehkä parempi jos olisi vaihtanut isompaa silmään)

Mielenkiintoisena yksityiskohtana jaksaa myös aina muistaa kuinka E28 mallinen 528bemu ei päässyt moottori tiellä minusta ohi ja tuolloin minulla ei vielä ollut saappaassa muuta viritystä kuin 3" putki ja lisäksi auto ei tuolloin ahtanut kuin 0.5baria eli peruspaineilla mentiin :lol: Saabi muuten kulki silloinkin mittarin tappiin, ihme juttu! 8)

Tällä hetkellä autossa kuitenkin paikallaan:
- 3"down pipe +koko rööri 3" koko matkalta muutenkin
- kartio suodatin
- bensanpaineet 0bar ahtoa/+3.5kiloa bensan painetta
- bleed valve (ahdot käy n. 1.1- 1.2barissa ja laskee sitten n.0.9bariin)

Tehoa voisi varovaisesti arvaillen perstuntumalla kuvitella olevan n. 200 hummaa...Kunhan SP toivottavasti toimittaa ensi kesään mennessä DI/APC lastun ja ruisku boxille uuden lastun ja saan isomman turbon ja isomman IC:n asennettua toiveena päästä jonnekkin 250hevosen tienoille mutta se onkin jo aivan toinen tarina...
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

onkohan vanhoissa 9000:ssa eri välitykset 3. vaihteella ku näyttää olevan nuin kovia tuloksia "pikkuvireisissä" 80 luvun tonnareissa????
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Tuo poliisien roikkuminen aivan luukussa kiinni tuntuu olevan päivän ilmiö. Hyvä käytännön vinkki ja "kentällä" kokeiltu:
Ajelimme kaverini kanssa viime heinäkuussa Lahden motaria hänen autollaan joka herättää huomiota ainakin autoihmisissä: Audi RS6 Avant. Auto on Hampurin kilvissä ( HH ) ja täysin Saksan rekisterissä. Järvenpään kohdalla pohjoiseen mentäessä kantaan iskeytyi musta Octavia. Aivan luukkuun kiinni ja prässi päälle. Yrittivät tosissaan saada meitä polkaisemaan mutta tuo "poliisius" paistoi niin reilusti päälle, että malttia , malttia. Känny käteen ja soittamaan poliisille, että täällä joku urpo ajaa kontissa kiinni ja vauhtia 120. Tuo hulluhan vaarantaa meidän hengen!!! Päivystäjä pyytää innokkaana tuon "kaaharin" rekisterinumeroa ja siitähän se änkytys alkaa ! Ei millään suostu sanomaan asiaan mitään. Ei osaa sanoa lähettääkö partiota paikalle: en tiedä mitään, mä oon vaan töissä täällä...
Mutta antaas olla... Kysyn vielä viimeisenä kysymyksenä poliisisedältä, että mihinköhän voisin toimittaa tämän meidän kuvaaman videonpätkän tästä "kaaharista". Jos sitä vaikka tarvitaan jossain tutkimuksissa tai jotain ???? :?: Olisiko Karpo tai kenties Iltalehti tms. oikea osoite :twisted: :twisted: :?:
Ei sitten osannut vastata tuohon kysymykseen... Hetken kuluttua Skoda jättäytyi kannasta ja poistui Mäntsälän E-rampista muualle "saalistamaan"
Juttua ei muuten jätetty siihen :twisted: Ehkäpä saamme vielä kuulla kyseisten poliisisetien version tapahtuneesta 8)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Aika paha oli toi Saabikkaan juttu :?
Toi on kyllä ikävää toi hiillostus ja vielä laitonta. Toivottavasti saatte poliisisediltäkin palautetta jutusta. Taitaa olla nuo RS-Octaviat kovin suosittuja sivareilla kun ovat halpoja ja kohtuukulkusia.
Mites jos testais jarruvalojen tehokkuutta ko. tilanteessa :?: "Hirvi siinä eteen pomppas" :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Saabikas kirjoitti: Juttua ei muuten jätetty siihen :twisted: Ehkäpä saamme vielä kuulla kyseisten poliisisetien version tapahtuneesta 8)
Hienoa! Aivan oikeenlaista toimintaa, vaikka loppujenlopuksi tuskin mokomasta mitään kostuttekaan. Poliiseilla ei ole oikeus provosoida muita ja täten vaarantaa liikennettä.
STCF #3
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

öljysormi kirjoitti:onkohan vanhoissa 9000:ssa eri välitykset 3. vaihteella ku näyttää olevan nuin kovia tuloksia "pikkuvireisissä" 80 luvun tonnareissa????
aika tiuhat on vällärit
3. menee pärrälle (6000rpm) 132km/h mittarissa

autot on muuten aika kevyitä, 9000 2,0 T16 manuaali omamassa 1340kg
sehän auttaa aina

mulla siis menee 3,6-3,8s 80-120km/h
G-tech mittarin mukaan 0-100km/h menee suht helposti 7,0sek ja vartti 15,0sek
viileällä kelillä on päästy parhaimmillaan tosi onnistuneella startilla 6,5sek ja 14,5sek mutta ei lämpimällä

--------

kaverilla on 86 9000 2,0 T16 + superchips/power + lastu + T03/04 hybridi + manuaalinen ahtopaineen säätö + kantta portattu (isokanavainen 85) + 87 isompinostoiset nokat + 3" down pipe + putkisto ja hänellä menee matalat 3sek 80-120km/h
menee pärrälle 5. vaihteella myös ylämäkeen...
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Saabikas kirjoitti:Tuo poliisien roikkuminen aivan luukussa kiinni tuntuu olevan päivän ilmiö. Hyvä käytännön vinkki ja "kentällä" kokeiltu:
Ajelimme kaverini kanssa viime heinäkuussa Lahden motaria hänen autollaan joka herättää huomiota ainakin autoihmisissä: Audi RS6 Avant. Auto on Hampurin kilvissä ( HH ) ja täysin Saksan rekisterissä. Järvenpään kohdalla pohjoiseen mentäessä kantaan iskeytyi musta Octavia. Aivan luukkuun kiinni ja prässi päälle. Yrittivät tosissaan saada meitä polkaisemaan mutta tuo "poliisius" paistoi niin reilusti päälle, että malttia , malttia. Känny käteen ja soittamaan poliisille, että täällä joku urpo ajaa kontissa kiinni ja vauhtia 120. Tuo hulluhan vaarantaa meidän hengen!!! Päivystäjä pyytää innokkaana tuon "kaaharin" rekisterinumeroa ja siitähän se änkytys alkaa ! Ei millään suostu sanomaan asiaan mitään. Ei osaa sanoa lähettääkö partiota paikalle: en tiedä mitään, mä oon vaan töissä täällä...
Mutta antaas olla... Kysyn vielä viimeisenä kysymyksenä poliisisedältä, että mihinköhän voisin toimittaa tämän meidän kuvaaman videonpätkän tästä "kaaharista". Jos sitä vaikka tarvitaan jossain tutkimuksissa tai jotain ???? :?: Olisiko Karpo tai kenties Iltalehti tms. oikea osoite :twisted: :twisted: :?:
Ei sitten osannut vastata tuohon kysymykseen... Hetken kuluttua Skoda jättäytyi kannasta ja poistui Mäntsälän E-rampista muualle "saalistamaan"
Juttua ei muuten jätetty siihen :twisted: Ehkäpä saamme vielä kuulla kyseisten poliisisetien version tapahtuneesta 8)
LOISTAVAA...juttua vaan eteenpäin, v**uttaa muutenki noi konstaapeli-sedät yli kaiken...aina syynäämässä! 8O
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Saabikas kirjoitti:. Järvenpään kohdalla pohjoiseen mentäessä kantaan iskeytyi musta Octavia.
Oliko RS? noita RS skeidoja on pk-seudulla on mustia vissiin ainaki kaks ja yks keltanen. ja nuo kolme suhteutettuna RS octaavioiden määrään täällä päin on siis kovin todennäköistä että joku provosoiva RS sattuu olemaan siviilimiliisi, parempi jättää varmuuden vuoksi rauhaan :)

myös vanhempi cd tonnari on tunnistettu pari vuotta sitten siviilipollarilla malmilla, jossa pysäytysvalot sumareiden paikalla.

edit: niin tarkoitin siis että miliisillä on käytössä pkseudulla ainakin nuo kolme RS:ää, yleisesti ottaen tietysti enemmän
Viimeksi muokannut NG900T, Ti Marras 11, 2003 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Listaa

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/vi ... php?t=9771

Kirjautukaa ja linkki sisältää varsin kattavan listan sivariautoista. Oliskohan satakunta jo kirjattuna tonne ja vielä tarkistettuna AKE:n tiedoista kuka on omista/haltija. Paljon hyvää tietoo propellipäitten saitilla :!:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

9-5 Aero Wagon A ja 80-120 km/h

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Lueskelin juttujanne ja pitihän käydä kokeilemassa omaa:

MY2004 9-5 Aero Wagon Sentronicilla, 280 hv ja 400 Nm (Hirsch).
Talvirenkaat on pitänyt jo vaihtaa; alla siis 16" vanteilla Goodyear UG500 kitkanastat, 2 talvea ajetut. Kaikki elektroniikka automaatti-ilmastointia myöten päällä. Lämpötila 0 C, hienoinen räntäsade ja kostea asfaltti.
Kiihdytys alkoi 70 km/h nopeudesta.

D-vaihde 4,5 s.
D-vaihde ja Sport-valinta: 3,9 s.

Täytyy sanoa, että olin sekunteihin vähän pettynyt. Etukäteen olisin ajatellut, että lähemmäs 3 s menee kun "lentävän lähdönkin" voi ottaa. Täytyy käydä kesäkumeilla kokeilemassa, kun se aika taas koittaa.

On teillä monilla melkoiset rassit, kun kellotettuja aikoja katselee. Viggenkin 3,2 s.

Mutta - 4000 km jälkeen olen pirssiin tyytyväinen. Ja takaisin käsivalintaiseen vaihteistoon en enää palaisi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 9-5 Aero Wagon A ja 80-120 km/h

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

pulkkane kirjoitti:On teillä monilla melkoiset rassit, kun kellotettuja aikoja katselee. Viggenkin 3,2 s.
juu onhan äijillä koneet, saman verran hepoja ja pikkasen enemmän vääntö yhdistettynä kevyempään koriin. Pelottavia etuvetosia 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 9-5 Aero Wagon A ja 80-120 km/h

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pulkkane kirjoitti: On teillä monilla melkoiset rassit, kun kellotettuja aikoja katselee. Viggenkin 3,2 s.
Köh köh,

Se mun aika on nykyää tasan 3 s. Tämä siis maptunin softalla.
Toistoja olen nyt tehnyt kolme. 3.2 s. saavutettiin SP:n romuilla.Ajassa voi kuitenkin olla jotain heittoa todelliseen nopeuteen, tämä kun on mittarinopeutta.

Parempi vertailuväli olisi 100-150 nelosella. Kertoo huomattavasti enemmän potkusta.

Milles kierrosaluelle toi 80-120 osuu tomaattiin?
#1730
500whp.net member
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

3.0s on jo kova aika :twisted:

Steg miesten innoittamana pitääkin tästä lähteä ostamaan sekuntikello ja mitata mihin tuo diiselinrähmäke pystyy. Kolmosella ei riitä välitykset, nelosella veikkaan tehokuopasta huolimatta n. 7 sek.
Vastaa Viestiin