Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Se etä samaqa ongelmaa on muilla merkeillä saattaa viitata siihen että tekijä on jokin isompi.

Esim.
Piikiekkojen lisäksi järistys haittaa piiriteollisuutta myös muiden raaka-aineiden toimitusvaikeutena. Japanissa jalostetaan runsaasti piiriteollisuudessa tarvittavia raaka-aineita. Jalostuksen pysähtyessä teollisuutta saattaa uhata lähiaikoina myös pula piirilevyistä.
http://www.tietokone.fi/uutiset/japanin ... otuotantoa
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

Voi olla että on mennyt minulta ohikin tässä keskustelussa, mutta onko kukaan selvittänyt 9-3 SS/SC:n osalta onko tuosta sisarmallista Cadillac BLS:tä mitään hyötyä?
Luulisi että esim. elektroniikan osat on GM:n tuntien samoja, vaikka varaosanumero olisikin eri.
Kun ei GM (enää) ole konkurssissa niin tuon Cadillacin varaosahuollonhan pitäisi kai pyörä normaalisti.
Mietin vaan että jos/kun joku ABS/ESP boksi kärähtää niin pitääkö lähteä vierailulle lähimmän Cadillac-jälleenmyyjän luokse... missä se sitten onkin.
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pitäisi saada käsiin se katalooki jossa on osien "soveltuvuustaulukko" eli se missä näkyy saman osan eri autojen omat osanumerot. Siis se jota ei edes huoltopisteille luovuteta joten onnea matkaan :wink:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jliimata
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Marras 29, 2006 08:34

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja jliimata »

jliimata kirjoitti:Minulla on samainen osa (ABS/ESP-boksi) ollut tilauksessa kohta 4 kuukautta! Viimeksi tänään sitä kyselin mutta mitään uutta tietoa ei ollut. Etujousien kanssakin oli nihkeetä mutta kahdessa viikossa ne lopulta tuli.
Onko joku jo saanut tuota ABS/ESP-boksia? Minun boksista ei ole vieläkään kuulunut mitään...
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Max »

Eipä ole boksia kuulunut, ei. Tässä on nyt koko kesä ajeltu "vajanaisella" autolla, varoitusvalot taulussa kiiluen.

Alkaa vaan tuo katsastus painamaan päälle, ja tuota kun ei voi tuollaisena katsastaa niin mitäköhän tässä pitäisi alkaa tekemään.

Sopisikohan tuo osa minun autooni? => http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19682556. Ainakin se on neliveto, vaikkakin Turbo X. Perkeles, kun en tajua tuosta EPC:stä, että käykö tuo vai ei. Ja vaikka osa käykin niin onkohan siellä sitten sopiva softa sitten?
#1747
Märkäkorva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Itellä puuttunu Juhannuksesta asti kolmosen etumaski ja sisälokasuoja ku menivät pienen LandCruiserilta saadun pusun seurauksena hieman hassuun kuntoon. Muut osat tuli ajallaan, mutta ilmastoinnin kenno ja Saabin merkki vasta viime viikolla.

Eiköhän noita joku Kiinan poika ala "pokkaamaan" kunhan ruotsissa tehdas menee oikeasti kiinni jos ei muuta...
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja anv »

jliimata kirjoitti:
jliimata kirjoitti:Minulla on samainen osa (ABS/ESP-boksi) ollut tilauksessa kohta 4 kuukautta! Viimeksi tänään sitä kyselin mutta mitään uutta tietoa ei ollut. Etujousien kanssakin oli nihkeetä mutta kahdessa viikossa ne lopulta tuli.
Onko joku jo saanut tuota ABS/ESP-boksia? Minun boksista ei ole vieläkään kuulunut mitään...
Ootteko Turun Metroautoon kokeillu soittaa?

Tämä mun ongelma ratkesi sillä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=114085

Eikä löytynyt Ruotsista, eikä mistään muualta tuota erikoisosaa. Tästä erikoiskiitos paikalliselle pikkukorjaamolle salapoliisityöstä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

Mulla menee molemmat ulommat vetonivelet vaihtoon (joku on vissiin räpännyt autolla?). Vasemmalle puolelle löytyi orkkisnivel, mutta oikealle puolelle joutuu tyytymään Opel / Cadillac vastaavaan. Sanoivat marmoritiskillä, että kun ei oo niin ei oo... En ainakaan mistään ole netin kautta orkkisosaa löytänyt. Näinkö se mun rakas kattila muuttuu oikeastikin Opeliksi pala kerrallaan? Kyse siis 9-3 SS:tä
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
Bob
"Hölösuu"
Viestit: 2222
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 19:56

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Bob »

Iloinenvompatti kirjoitti:Mulla menee molemmat ulommat vetonivelet vaihtoon (joku on vissiin räpännyt autolla?). Vasemmalle puolelle löytyi orkkisnivel, mutta oikealle puolelle joutuu tyytymään Opel / Cadillac vastaavaan. Sanoivat marmoritiskillä, että kun ei oo niin ei oo... En ainakaan mistään ole netin kautta orkkisosaa löytänyt. Näinkö se mun rakas kattila muuttuu oikeastikin Opeliksi pala kerrallaan? Kyse siis 9-3 SS:tä
Älä nyt järkyty, mutta kyllä ne samoja osia on alunperinkin olleet - ja kyllä, kokemusta on 200000km:n matkalta SS:n korjaamisesta - joskus sai vielä Opelin listalta halvemmalla, mutta loppupeleissä hinnat olivat harmonisoituneet kuten hyvin pitkälti varaosanumerotkin.
Iloinenvompatti
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 23:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Iloinenvompatti »

En järkyty, olihan se jo tiedossa. Mutta onhan taas yksi hyvä syy avautua, kun periaatteessa potuttaa ;)
Saab 9-3 SS Aero + Hirsch vm. 2008
Exät:
Saab 9-5 3.0t V6 + Nordic II vm. 1999
Saab 99 1.85 vm. 1972
alintala
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Loka 04, 2008 19:47
Paikkakunta: Ylistaro (Seinäjoki)

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja alintala »

Max kirjoitti:Eipä ole boksia kuulunut, ei. Tässä on nyt koko kesä ajeltu "vajanaisella" autolla, varoitusvalot taulussa kiiluen.

Alkaa vaan tuo katsastus painamaan päälle, ja tuota kun ei voi tuollaisena katsastaa niin mitäköhän tässä pitäisi alkaa tekemään.

Sopisikohan tuo osa minun autooni? => http://en.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=19682556. Ainakin se on neliveto, vaikkakin Turbo X. Perkeles, kun en tajua tuosta EPC:stä, että käykö tuo vai ei. Ja vaikka osa käykin niin onkohan siellä sitten sopiva softa sitten?
Voisiko tästä firmasta olla apua boksien kanssa? http://www.vekatronics.fi/
Tuli vain mainos mieleen jossain lehdessä. Onko joku kokeillut?
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Bob kirjoitti:
Iloinenvompatti kirjoitti:Mulla menee molemmat ulommat vetonivelet vaihtoon (joku on vissiin räpännyt autolla?). Vasemmalle puolelle löytyi orkkisnivel, mutta oikealle puolelle joutuu tyytymään Opel / Cadillac vastaavaan. Sanoivat marmoritiskillä, että kun ei oo niin ei oo... En ainakaan mistään ole netin kautta orkkisosaa löytänyt. Näinkö se mun rakas kattila muuttuu oikeastikin Opeliksi pala kerrallaan? Kyse siis 9-3 SS:tä
Älä nyt järkyty, mutta kyllä ne samoja osia on alunperinkin olleet - ja kyllä, kokemusta on 200000km:n matkalta SS:n korjaamisesta - joskus sai vielä Opelin listalta halvemmalla, mutta loppupeleissä hinnat olivat harmonisoituneet kuten hyvin pitkälti varaosanumerotkin.
Katsos, jälleen essonbaari henkilö ilmaantunut väittämään saabia opeliksi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Pakari kirjoitti:
Katsos, jälleen essonbaari henkilö ilmaantunut väittämään opelia saabiksi tai saabia opeliksi.
Kiistaton fakta on se että kaikissa kolmessa merkissä on samoja osia ja kaikkia saa nykyään jopa osittain samoilla osanumeroilla.

Mielenkiintoista on että "essonbaari henkilö"- syytöksiä esittää henkilö joka on itse kunnostautunut mm. moottoriöljyjen sormenpääanalyyseissä.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

EN olekkaan sitä kiistänyt etteikö samoja osia olisi. Essonbaarissa vaan väitetään, että osat ovat opelin, vaikka opelissa on saabin kone 2,0l turbo, joten myös saabin osat.

C vectra turboa(175hv) alkoi saamaan vuonna 2003. Korimalli esitelty Frankfurtissa 2002. 9-3SS esiteltiin kesäkuussa 2002 ja 2,0t koneella, eli juurikin samalla moottorilla jolla C vectra turboa sai vuonna 2003. Eli kyllä ne turbokoneen osat on ensin ollut Saabissa eikä vectrassa. Joten vectrassa on saabin osia, eikä päinvastoin.

"minuteman" - ihminen on erehtyväinen mitä öljykeskustelun "testiin" tuli. Myönsin erheeni. Silti sinun egonpönkitystarpeesi tuo sen esille varmasti jokaiseen keskusteluun mihinkä osallistut.

Ainakin PCS:llä keskusteltuani asiasta 9-3ss = c vectra, yhtäläisyys tyrmättiin. Vaikka samoja osiakin löytyy.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Saab alkuperäisosien huono saatavuus.

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Eikös tuo "saabin kone" ole opelin 2.2 koneeseen perustuva kyhäelmä?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Vastaa Viestiin