Saabi Ruotsista, kokemuksia?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Saabi Ruotsista, kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Hei
Tervehdin teitä uutena jäsenenä.
Otsikossa oleva aihe on mietityttänyt jo jonkin aikaa.
Onko kellään kokemuksia ostoprosessista (luovarit etc)
tai tullaukseen / autoveroon liittyvistä asioista?
Nettiseikkailun tuloksena olen todennut, että Saab
Ruotsissa ei välttämättä ole kalliimpi kuin Saksassa.
Mittarinruuvaus sitävastoin taiteen lajina on Saksassa
kehittyneempi kuin Ruotsissa, olenko väärässä.
terv MacSaab
900i16v A -89 6-ovinen(sis.kl) :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kuka noista mittareista koskaan tietää. Ja jos on yleisempää kuin jossain muualla niin mitä se sitten kyseisen yksilön kohdalla on?

Huoltokirja ja koslan kunto on ainoat varmat merkit. Minkälaista oot hakemassa?
Netissä törmäsin tällaseen mielenkiinotseen 900 Talladegaan. Ilmeisesti Saksasta Ruotsiin tuotu :)

http://www.dreamshop.com/index.aspx

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Tonnari olis kiikarissa. Noin 90-luvun puolivälin malli. Mitä pitää varoa / katsoa seuraavissa malleissa: (muuta kuin mittarinruuvausta)
9000 2,0i
9000 2,0i t
9000 2,3i t
Olen ymmärtänyt että 9000 on vähemmän ruosteherkkä kuin 900.
Onko 200 tkm liikaa käyttöautolle jota meinaan ajella mukavasti seuraavat 3-4 vuotta ja 100 tkm - lyhyemmin onko tonnarilla (kunnollista) elämää vielä 300 tkm jälkeen? Tommosesta vehkeestä
saanee maksaa täällä 15 k€ vekottimista riippuen. Ruotsista tuoden pussin pohjalle jäisi verojen jälkeen 3-5 k€.
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Viesti Kirjoittaja aero »

[quote="MacSaab"]Onko 200 tkm liikaa käyttöautolle jota meinaan ajella mukavasti seuraavat 3-4 vuotta ja 100 tkm - lyhyemmin onko tonnarilla (kunnollista) elämää vielä 300 tkm jälkeen?[/quote]

Vähäisellä (2 tonnaria, toisen mittarissa nyt 368tkm, toisen 274tkm) kokemuksella väitän, että on. ZAVin pahin puute on lohkolämppäri, ja silti viime talvena starttasi nätisti ja kerralla joka aamu helmikuun alkuun asti (eli pahimmillaan yli -30C pakkasilta). Helmikuun alussa ostin uuden käyttöauton, joten sen jälkeen ZAVia ei ole tarvinnut starttailla päivittäin ;). EJV:n mittarissa oli ostohetkellä 253tkm, ja tuohon meinaan sen satatonnia itse kelata lisää; takana siitä on jo 21tkm.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin