Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Kysynpä nyt täällä tietävämmiltä, mitä Saabin lopullinen kaatuminen tarkoittaisi. Onko tästä vastaavia ennakkotapauksia, ja miten näissä mahdollisissa tapauksissa merkin varaosamarkkinoille on käynyt?
Toisin sanoen jos Saab kaatuu, saako varaosia enää mistään ja jos saa, niin miten kauan?
Toisin sanoen jos Saab kaatuu, saako varaosia enää mistään ja jos saa, niin miten kauan?
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Joo, ja huomasin heti tuossa alempanakin toisen ketjun tästä aiheesta. Pitäisi kai ruveta nyt huhuilemaan uutta etuhelmaa tuon oman femman murtuneen kappaleen tilalle, jos vaikka sit joskus vaihdattais sen paikalleen. Hitto kun maallikko ei äkkiseltään osaa sanoa, mitkä ne "harvinaisemmat" osat on, joiden saatavuus kärsii nopeiten.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
reilu 130kpl ruotsissa 9000cse lisävalorautoja
äkkiä hamstraamaan
äkkiä hamstraamaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Taisi olla vuonna 2005 kun appiukko vei Talbotin paaliin. Sitä edeltävänä vuonna vaihdettiin ainakin virtalukko, raidetangonpäät ja pallonivel. Kaikki periaatteessa PSA -konsernin yhteisiä osia, joita oli käytössä Peugeot 309:ssa ja Sitikoissa 90-luvun alkuun. Talbotin valmistus päättyi muistaakseni 1985, eli sen 20 vuotta minkä auto kesti riitti osiakin.Riksa80 kirjoitti:Kysynpä nyt täällä tietävämmiltä, mitä Saabin lopullinen kaatuminen tarkoittaisi. Onko tästä vastaavia ennakkotapauksia, ja miten näissä mahdollisissa tapauksissa merkin varaosamarkkinoille on käynyt?
Kuten joku ehkä on maininnutkin GM:n konserniosia saanee maailman tappiin, samoin suurten alihankkijoiden Bosch/Denso/ATE/Valeo jne. osia. Saabin "omat" osat voivat loppua piankin.
Kun kymmenisen vuotta sitten työskentelin varaosamyyjänä, sai esim. BLMC:n merkkeihin osia hyvin (jopa Leyland Princessiin!) Ehkä nykyaikaisen tuotannonohjauksen aikana osia ei kuitenkaan tuoteta yli tarpeen samoja määriä kuin ennen vanhaan.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Okei. Kertokaapa sit vielä apinalle, et mitkä ne Saabin "omat" osat sitten on? Korin osat ja muu ulospäin näkyvä tauhka? Muuta?
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Linkkiä????nalleolut kirjoitti:reilu 130kpl ruotsissa 9000cse lisävalorautoja
äkkiä hamstraamaan
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Älkää panikoiko, ei Saabin osat Ruotsista mihinkään ole loppumassa. Uuden 9-5 mallin kohdalla tilanne on kieltämättä vähän kinkkinen, etenkin kun niillä pitäisi pystyä ajamaan vielä parikymmentä vuotta. Näiden vanhojen mallien kohdalla taitaa autot "loppua" ennen osia.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Tuha kirjoitti:Linkkiä????nalleolut kirjoitti:reilu 130kpl ruotsissa 9000cse lisävalorautoja
äkkiä hamstraamaan
kysytty marmoritiskin takaa tehtaan varastotilanne....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Ahaa...Mitä marmorin tiskintakana sanottiin hinnaksi??nalleolut kirjoitti:Tuha kirjoitti:Linkkiä????nalleolut kirjoitti:reilu 130kpl ruotsissa 9000cse lisävalorautoja
äkkiä hamstraamaan
kysytty marmoritiskin takaa tehtaan varastotilanne....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
samoihin lukemiin mitä suomiharrastajat pyytää kopioista rahtikuluineen....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Sori ot, mutta mihin tonnarissa tarvitsee lisävaloja? Itse olen tonnarilla ajanut 50-60tkm, josta ehkäpä puolet pimeitä maanteitä, eikä ole käynyt edes mielessä keulanrumentajien hommaaminen.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Herra on hyvä ja kokeilee NG9-3:sta bi-xenoneilla, niin ymmärtää .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Mulla on siis väärä vertailupohja. Halogeeneista on kokemusta Nissan Sunnyssä, Toyota Carinassa, IV Golfissa, Mazda 6:ssa ja ng-satkussa, ja kyllä tonnarin valot noi hakkaa kevyesti.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitä valmistajan konkurssi tarkoittaisi varaosille?
Joo, ei pommarin valot etenkään ikäisekseen huonot ole. Mun MY89 hakkasi helposti MY06 A4:n halogeenit, vaikka tonnarilla olikin ajettu vaatimattomat 250Mm enemmän. Vaan kun ekaa kertaa pimeällä nykäisi nuo NG-kolkin pitkät päälle, niin fiilis oli aika katossa . Ja on se vieläkin, kun pimeällä ajaa - mä tykkään muutenkin ajaa pimeällä, niin tuo laitos on kuin tehty siihen .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla