Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja cc »

Taisin mäkin ekala kerralla pari kertaa treenata kortin polttoa:-) No ainakin VCI on kunnossa. Ei olisi ensimmäinen hajonnut candi. Noita on näkynyt netissä uusia johonkin 50€ hintaan. Tietty postit ja mad tullit lisää kustannusta
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Mirqe
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Ma Loka 05, 2020 18:39

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Mirqe »

cc kirjoitti:
Ma Joulu 13, 2021 17:53
Taisin mäkin ekala kerralla pari kertaa treenata kortin polttoa:-) No ainakin VCI on kunnossa. Ei olisi ensimmäinen hajonnut candi. Noita on näkynyt netissä uusia johonkin 50€ hintaan. Tietty postit ja mad tullit lisää kustannusta
Pari kertaa tääkin joo otti :lol:
Nyt tuntus techi olevan iskussa, ainakin laakista pääsin autoon candin kanssa..
hkylmala
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 10:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hkylmala »

Piti tämä harrastusväline myös hankkia. Sattuuko Tampereella kenelläkään olemaan 44.00 korttia joutilaana? Tai vaikka tekoväineet valmiina. ylimääräinen 148 korttikin olisi, mutta ei just sarjamuunninta yhteyden saamiseen. NG900 yhteyttä siis tarvin.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
hkylmala
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 10:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hkylmala »

pistetääs tähän pientä jatkoa, kun yllätin itseni ja sain suomenkielisen 44.00 softan kortille ja toimimaan. Jonkun usb-sarjaporttiadapterin sain lainaan, joka siis myös pelitti ilman ylimääräisiä säätöjä. Ja tuo Ebay tech2 tuntuu toimivan toistaiseksi. Pääsee nyt ng900 kattoa säätämään ja vikomaan.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tästa ketjusta löytyy jostain kohtaa ohjeet usb-modiin, jolloin sarjaporttia tai sarjaporttiadapteria ei enää tarvita. Omaan sen tein, kun hajosi alkuperäinen sarjaportti, eikä ole tarvinnut katua. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
hkylmala
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 10:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hkylmala »

Katselin jo USB-modin ohjeita, pitänee ottaa kolvi käteen, jos satun sopivat osat löytään.

Toimiiko näissä kloonilaitteissa näiden molempien korttipaikkojen käyttö? tech2wiki sanoo että toimii ja shift-nuoli vaihtaa korttia, mutta originaaliohje sanoo että ei toimi, ainakaan kunnolla. Ei tarvis renkata noita kortteja edestakaisin, kun on tuo luukku vähän tuon näytön puolen portin edessä.
Heikki K
96L -76 "Topasgul"
900 T16 -92 "Blueone"
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

hkylmala kirjoitti:
Ke Elo 17, 2022 19:11
Toimiiko näissä kloonilaitteissa näiden molempien korttipaikkojen käyttö? tech2wiki sanoo että toimii ja shift-nuoli vaihtaa korttia, mutta originaaliohje sanoo että ei toimi, ainakaan kunnolla. Ei tarvis renkata noita kortteja edestakaisin, kun on tuo luukku vähän tuon näytön puolen portin edessä.
Poistin sen kannen ja ainakin omassa toimii molemmat portit. Toisessa on Saabin 148 ja toisessa Opelin kortti.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mulla muistaakseni candia vaativa toimii vain toisesta portista, vanhat molemmista. Tai sit oli joku, et jos on kaks korttia sisäs ja vaatii candia, niin tarttee sit olla just oikees järjestykses.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Koitin lisätä kolmatta avainta autoon, mutta TECH2 antoi herjan ettei pysty lisäämään uutta avainta tähän CIM:iin ja lopputuloksena ruutu jossa lukee:
SCRNMNGR.C
4300
-7

Eka avain onnistui, toisen kohdalla tämä lopputulos. Uusintayrityksellä antaa virheen jo ekan avaimen kohdalla, joka onneksi kyllä edelleen toimii. Sen sijaan se toinen avain joka on aiemmin toiminut ei enää toimikaan :(

Onkohan ongelma TECH2-kloonissa vai voiko johtua muusta?

CIM moduuli on muutaman vuoden vanha ja noi 2 ekaa avainta joita kokeilin on alkuperäisiä auton mukana olleita aiemmin toimivia.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Ja se lisättävä avain oli varmaan mallia kiina?

Nähtävästi harvoin onnistuu kiina-avaimen lisääminen normaalia reittiä. Vaatii vvdi:n ja cimmin purkua.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

pvdriver kirjoitti:
To Loka 13, 2022 22:19
Ja se lisättävä avain oli varmaan mallia kiina?

Nähtävästi harvoin onnistuu kiina-avaimen lisääminen normaalia reittiä. Vaatii vvdi:n ja cimmin purkua.
Oli alkuperäinen avain joka oli jo aiemmin lisätty autoon, vasta epäonnistumisen jälkeen kokeilin kiina-avainta samalla lopputuloksella. Idea kun oli lisätä se kolmanneksi avaimeksi.

Täytynee hommata alkuperäinen vai meneekö tuolla joku pysyvästi solmuun?

Edittiä: En siis päässyt niin pitkälle, että kiina-avain olisi vielä ollut edes virtalukossa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Tuli nyt hommattua kiina tech2 ja "pienen" voimistelun jälkeen sain yhteyden autoon turvapääsyn kera.
Mutta mutta... Tis2000 herjaa että vin on väärä ja voi aiheuttaa ongelmia autossa ja taas pienen jumpan jälkeen selvisi että tis ei voi tunnistaa vin numerosta auton vuosimallia.Ohjelmasta manuaalisesti auton tietoja lisäämällä huomasin että vuosimalli loppuu vuoteen 2009 ja oma äxä 2010.
Pitää huomenna kokeilla tohon vanhempaan saabiin kuinka toimi sen kanssa.
Tis2000 piti olla uusin (2008-2), mutta löytyykö vieläkin uudempi versio tai onko jokin kikka kolmonen millä saisi toimimaan?
Tech2 kortti on 148.000 ja yhteys toimii mielestäni hyvin.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Käytä Globaltis
-=Jamo=-
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 18:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja -=Jamo=- »

Netistähän toi looulta selvisikin että 2010 eteenpäin pitää käyttää glopalia. Sitä ei ole vielä tullut asennettua, mutta eiköhän sekin tule jossain kohtaa testattua.
TIS2000 toimii hienosti tossa vanhemmassa 07 suabissa ja turvapääsykin meni kerralla läpi.
SAAB 9-3 SC Vector 2.0TS Aut -07
SAAB 9-3X 2.0T XWD eLSD Aut -10
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

SS kirjoitti:
Pe Loka 14, 2022 07:22
pvdriver kirjoitti:
To Loka 13, 2022 22:19
Ja se lisättävä avain oli varmaan mallia kiina?

Nähtävästi harvoin onnistuu kiina-avaimen lisääminen normaalia reittiä. Vaatii vvdi:n ja cimmin purkua.
Oli alkuperäinen avain joka oli jo aiemmin lisätty autoon, vasta epäonnistumisen jälkeen kokeilin kiina-avainta samalla lopputuloksella. Idea kun oli lisätä se kolmanneksi avaimeksi.

Täytynee hommata alkuperäinen vai meneekö tuolla joku pysyvästi solmuun?

Edittiä: En siis päässyt niin pitkälle, että kiina-avain olisi vielä ollut edes virtalukossa.
Nyt on ohjelmoitu tuo kiinatechin kanssa feilannut vanha avain ja suosiolla yksi uusi orkkisavain onnistuneesti autoon. Alkuperäisen Techin kanssa ei ongelmia, kiitos ET:lle.

Ajatuksena oli uhrata yksi avain eberin GSM-käynnistykseen, viivanapin ohjaus releellä ja eSID2 starttaa eberin :mrgreen:
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin