Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SMa kirjoitti:
Ma Joulu 02, 2019 12:00
Ongelma on kuitenkin saada security access TIS2000 tai GlobalTIS:ä käyttämällä. Molemmilla softilla yhteys toimii ja molemmat keskustelee Techin kanssa, mutta kun pitäisi vahvistaa VIN, se ei olekaan auton oikea vaan joku randomi (YS3FF49F539000000). Jatkettaessa tälle väärälle se kuitenkin antaa ilmoituksen enabled security access level1.
Mikähän mättää 8O ? Kaikki vinkit tervetulleita!
Oman kiina-tekin osalla tuli tuo ongelma ensin ajoittain ja sittemmin jatkuvasti. Epäilyissä päädyin sarjaporttipiirin rikkoutumiseen ja tehtyäni tuon aiemmin mainitsemani usb-serial-modin ei ongelmaa ole enää esiintynyt.
Toinen vaihtoehto voisi olla rikkonainen muistikortti tai kirjoitussuoja päällä, jolloin auton vinniä ei voida kirjoittaa muistikortille turvapääsyn hakua varten.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SMa »

Kiitos Sami vinkeistä,

Aloin ihmettelemään kertomaasi mahdollista sarjaportti ongelmaa ja tein useampaan kertaan RS-232 loop testin, aina OK. TIS2000 ja Global TIS näyttävät myös keskustelevan Tech:n kanssa sarjaportin kautta ainakin Tech:n näytölle tulevien ilmoitusten mukaan.
Kortin kunnosta en osaa sanoa, ainakin TECH käynnistyy sillä, selftestit, diagnostiikat toimii ja osasihan Tech hakea sen auton oikean VIN-numeronkin.

Pitänee jatkaa tutkimuksia.. :( .. ja odotella vielä mahdollisia uusia vinkkejä.

Kortilta ei muuten löytynyt kuin tyhjä kolo write protectionin osalta, ei siellä ollut mitään "kytkintä" millä sen saisi päälle/pois vai tarkoititko
jotain ohjelmallista estoa kortille kirjoittamiseen? Jos kortilla joku bitti muuten poikittain, kortin voi ilmeisesti flashata uudelleen?

Terv: Seppo
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SMa kirjoitti:
Ma Joulu 02, 2019 18:01
Kortilta ei muuten löytynyt kuin tyhjä kolo write protectionin osalta, ei siellä ollut mitään "kytkintä" millä sen saisi päälle/pois vai tarkoititko
jotain ohjelmallista estoa kortille kirjoittamiseen? Jos kortilla joku bitti muuten poikittain, kortin voi ilmeisesti flashata uudelleen?
Joo kaikilla korteilla ei ole tuota kirjoitussuojakytkintä. Eli tuskin on siitä kyse. Kortin voi kyllä flashata uudestaan.
En enää muista mitä kaikkea tein ennen tuon modin tekemistä. Välikaapelin ainakin mittasin ja luultavasti flashasin myös kortin uudestaan, vaihdoin korttipaikkaa yms. Pääasia, että on toiminut moitteetta tuon modauksen jälkeen. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SMa
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2015 16:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SMa »

Ongelma korjattu, päivitin Kiinasta tulleen PCMCIA-kortin softan 148.000---->suomenkieliseksi 146.000:ksi Alexre:n Card_Writerillä.
eli kortti itse oli kunnossa, bitit ilmeisesti poikittain :D

T: Seppo

Uusi softa löytyi Tech2wiki.com sivuilta:
http://tech2wiki.com/doku.php?id=wiki:w ... _for_tech2
SMa #6616
OG 9-5 1.9TiD Vector Griffin Sedan A5 -09
matula
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja matula »

Itse hankin nyt myös tällaisen kinuski-Techin. Tilasin sen Ebayn kautta ja myyjätrokari oli "muka"britti EOBD2.shop. Valinta oli best quality B3-versio trokarin vaihtoehdoista. Laite ei ole toiminut päivääkään varmuudella. Olen siis mokoman teknilliseen laatuun todella pettynyt. Ja takuu on paperilla hieno, mutta sitä ei käytännössä ole.

Ensin tuli uhrattua viikko sen mukana tulleen vaaleanruskean RJ45/db9-sovittimen, softan ja usb-donglen kanssa tappelemiseen. Sovitin oli niin huono, että se rikkoi PC:n sarjaporttiliittimen. Yhden navan sisällä sovittimessa oli vinoonvääntynyt liitin joka painoi PC:n sarjaporttiliittimen neulan rikki.

Lopulta sen kanssa on päässyt edes yhteyteen Techin ja PC:n välillä, mutta siihen se jääkin. Kaikki self testit menee ehkä nyt ok ja passed, mutta seuraavalla kerralla ei. Yhteys kun sen saa niin katkeilee koko ajan. Candi-testit samoin tänään voi olla ok mutta seuraavalla yrityksellä taas failed.

Autossa se näytön mukaan saa luettua tiedot kuten VIN-koodin, mutta sitten laite sammuu eivätkä ne tallennu Techiin. I/O-konfiguroinnissa Tech portit, nopeudet ja driver-testin saa kyllä succesful-tilaan, mutta kun aloittaa sen jälkeen jonkin toiminnon, niin yleensä yhteys katkeaa.

Netistä löytyy korjausvinkkejä. Vaikuttaa netin keskustelupalstojen mukaan siltä, että itselläni on sammuilun takia ainakin se 12V to 5V jänniteregulaattori viallinen ja RS232 tiedonsiirtopiirin vaihto on kuulemma monilla korjannut yhteysongelmat. Jumankekka, että sattui maanantaikpl.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja

Snabb, Snabbare, Saab
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Tämä halvin versio on ainakin toiminut moiteetta:
http://www.eobdtool.co.uk/wholesale/gm- ... s2000.html
Tosin ostettu 1,5v sitten joten kukaan ei takaa että tänään ostettu olisi täsmälleen sama.

Mistä näihin kannattaa hommata muistikortteja, sellaisia jotka toimii? Tyhjä siis hakusessa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
kaasari2
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 12:32

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kaasari2 »

Jokohan joltain löytys 148.000 versio suomenkielisenä? Siitä voisin olla valmis vaikka maksamaan jotain.

Ebayssä näytetään myyvän sitä ja ajattelin sen ostaa mutta mitähän eroa noilla noilla mahtaa olla kun myydään versioo 148.000 ja 148.000 Security Access Type 3?

Type 1 on vissiin se normaali joka pitää GlobalTIS:in kautta tehdä joka kerta autolle.
Netistä löydettyä:
Type 2 ei tarvis joka autolle omaa tehdä???
Type 3 key???
Osaiskohan joku sanoa näihin jotain?

Ja sitten mitähän tällä SAAB 9-3 DTC C0131 08 & C0252 (ESP) versiolla tehdään?
kaasari2
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 09, 2019 12:32

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja kaasari2 »

Ei tunnu kukaan tietävän...

Mutta autetaas itse sen verran että kiinnosti nuo eobdtool sivuston eri versiot tech2:sta niin asiaa sitten kysyin ja vastauksena sain tämmöisen:

SP23-Z is only gm tech2 main unit, no cables, adapters and software card
SP23-1, SP23-B, SP23-B3, SP23-D is gm tech2 full set, come with gm tech2 main unit, cables and adapters
But they come from different factory, there is different carry box
SP23-D is out of stock
SP23-B, SP23-B3 come from same factory, sp23-b with plastic carry box, sp23-b3 come with Carton Package
SP23-1 is hot sales, come with paper box.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

En tiedä minäkään vastausta, mutta jatkona edelliseen kannattaa tsekata tämäkin:
http://blog.obdii365.com/2017/11/10/how ... h-2-clone/
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jmo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jmo »

Vähän on tässä kiinnostus herännyt Techin hankintaan ja jotain olen aiheesta lueskellut, mutta kertokaas nyt vielä että onnistuuko tällä (+PC TISsin kera?) kaikki mahdollinen? https://www.eobdtool.co.uk/wholesale/gm ... s2000.html

Ng9-3 2005 tässä nyt ensimmäiseksi tekityksen kohteeksi joutuisi.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^ Varmaan ihan kelvollinen peruspaketti tuo(kin). Globaltis pitää vaan sitten etsiä 2007 ja tuoreempia varten.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Lienee samanlainen kuin mullakin, maksoi joskus pari vuotta sitten 230e toimitettuna samasta puljusta. Laite tuli UK:sta, kortti kiinasta. Boottaa jos pitää piuhan kiinni autoa startatessa, ei ole omassa käytössä häirinnyt. Myöskään mitään softien päivityksiä en ehkä uskaltaisi tuolla tehdä, mutta muuten on kyllä toiminut ongelmitta. Korttikin on koneen mukana tullut englanninkielinen, en ole jaksanut muuta hommata kun tuollakin pärjää. Kaikenlaista asetusta on tullut ruuvattua ja vikoja diagnosoitua muutamasta eri autosta.

Liittimien mekaaninen laatu ei ole alkuperäisen tasoa, mutta ei tuokaan ole käyttöä häirinnyt.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja cc »

Täällä myös sama (sp23-1) ollut muutaman kuukauden. Jotain asetuksia ja diagnoosia tullut tehtyä. Noissä hommissa ainakin toiminut.
Korvasin alkuperäisen DC-DC konverterin Aimtec:in 3A palikalla (AM15E-1205SH30IZ), sen jälkeen ei ole boottaillut autoa startatessa. Noin 40€ tuli tuosta lisäkustannusta posteineen. Kortitkin tuntuu toimivan, hommasin useamman että saa pidettyä turvapääsyt omiin autoihin valmiiksi korteilla ja yhteen kortiin tuuppasin 44-softan tonnaria varten. Kaapelit piti työstää tehtaan jäljiltä: Päätytulppien alla oleville kierrejousille piti tehdä tilaa jotta painuvat syvemmälle ja liittimet saa painettu lukituksiin asti.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
jmo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja jmo »

Tuli nyt sitten tuo paketti tilattua, joten ihan hyvä kuulla vähän kokemuksia ja vinkkejä. Olen kyllä jo henkisesti varautunut, että voi joutua pieniä viilailuja liittimiin yms tekemään :) Tiedä sitten, olisiko tuo SP23-B3 ollut tuon ~70e:n lisäinvestoinnin arvoinen...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aihetta sivuten (varmaan kysynyt tämän jo aiemminkin), mutta tietääkö joku, mitä kaikkia Tech2 -toimintoja pystyy tekemään MDi:llä? Siihen saa virtuaalisen Tech2-softan, mutta eipä ole koskaan tullut kokeiltua sitä :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin