Tech 2 china
Re: Tech 2 china
Vaihtoehtoisesti voi rikkinäisen (tai ehjänkin) sarjaporttipiirin korvata USB-UART-moduulilla. Tällöin Techiin tulee USB-liitin ja wanhanaikaiset sarjaporttikaapelit voi kokonaan unohtaa... Lisäksi USB-UART-moduulilla yhteys näyttäisi toimivan vakaasti jopa suurimmalla nopeudella (baud rate 115200).
Esimerkki USB-UART-moduulista (FTDI-piiriin perustuvat yleensä parhaita): http://www.ebay.com/itm/FT232RL-FTDI-3- ... 1c41188725
EDIT: Käyttämäni moduuli on näköjään myös edelleen saatavilla: http://www.ebay.com/itm/new-FTDI-Basic- ... 43bb857bee
Kirjoitin pidemmän selostuksen trionictuning-foorumille:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =46&t=3353
Tässä kuitenkin kuvat:
Esimerkki USB-UART-moduulista (FTDI-piiriin perustuvat yleensä parhaita): http://www.ebay.com/itm/FT232RL-FTDI-3- ... 1c41188725
EDIT: Käyttämäni moduuli on näköjään myös edelleen saatavilla: http://www.ebay.com/itm/new-FTDI-Basic- ... 43bb857bee
Kirjoitin pidemmän selostuksen trionictuning-foorumille:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =46&t=3353
Tässä kuitenkin kuvat:
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Tech 2 china
Tännekkin tiedoksi, että toimivia usb-serial adaptereita löytyy.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 4&start=20
Belkin F5U103CP and Easy Sync ES-U-1001-R10
Itellä on tuo Easy Sync ja 115200 nopeudella toimii loistavasti GlobalTISin kanssa, windows 7 32bit.
Tämä USB modaus on kyllä aivan mahtava homma ja hyvä tietää, kiitos JohnJocke
EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Easy Sync asentui automaattisesti koneeseen ja kävin vain vaihtamassa com-portti asetuksen COM1 ja baud raten 115200 ja samat GlobalTISiin ja homma lähti heti pelittämään.
http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 4&start=20
Belkin F5U103CP and Easy Sync ES-U-1001-R10
Itellä on tuo Easy Sync ja 115200 nopeudella toimii loistavasti GlobalTISin kanssa, windows 7 32bit.
Tämä USB modaus on kyllä aivan mahtava homma ja hyvä tietää, kiitos JohnJocke
EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Easy Sync asentui automaattisesti koneeseen ja kävin vain vaihtamassa com-portti asetuksen COM1 ja baud raten 115200 ja samat GlobalTISiin ja homma lähti heti pelittämään.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Re: Tech 2 china
Lawicelissa on tosiaan FTDI-piiri siltana CAN-kommunikaatiota varten. Lawicelin COM-porttimoodi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaapelia voisi käyttää tavallisena sarjaporttina. COM-porttimoodi tarkoittaa vain, että CAN-kommunikaatio voidaan Lawicelin ohjaimen kanssa suorittaa virtuaalisen sarjaväylän yli eikä tarvitse käyttää heidän omaa kommunikaatiokirjastoaan. Tällä on siis merkitystä vain, jos on tekemässä softaa, joka käyttää Lawicelia CAN-kommunikaatioon.hasha kirjoitti: EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
Re: Tech 2 china
Tuli hankittua tällainen laite 148.000 softalla ja nyt etsin siihen kaveriksi 44.000 softaa.
Kaikki netinstä löytämäni Rapidshare yms. linkit ovat wanhoja rikkinäisiä enkä siis löydä
ko. softabiniä mistään. Olisko jollain foorumilaisella tallessa ja saatavilla tuo Techin v44.000 softa?
Kaikki netinstä löytämäni Rapidshare yms. linkit ovat wanhoja rikkinäisiä enkä siis löydä
ko. softabiniä mistään. Olisko jollain foorumilaisella tallessa ja saatavilla tuo Techin v44.000 softa?
-----------------------------
Re: Tech 2 china
Sen 44.000 softan saa päivitettyä GlobalTIS tai TIS2000 ohjelmalla, mutta tarvitset passelin muistikortin sitä varten. Normaalisti tuo 44.000 softa tarvitsisi vanhemman 10mb kortin, mutta olen saanut asennettua sen uudemmalle 32mb kortillekin. Kaikki 32mb kortit eivät siis kelpaa, pitää testaamalla löytää se, joka ottaa softan vastaan. Tech kyllä softaa päivitettäessä kertoo kelpaako vai ei. Ja samalla systeemillä saat päivitettyä 146.000 suomekielisen softan koneeseen, tämän uudempaa ei taida olla saatavilla ilman rahallista panostusta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tech 2 china
Minulla on mennyt 44-ohjelma toistaiseksi kaikille 32mb korteille. Osaako kukaan kertoa onko 148 missään suhteessa parempi kuin 146.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Tech 2 china
Niitten 146.00 ja 148.00 eroavaisuudesta en tiedä, mutta tuolla on jutustelua China tekistä, sieltä saattaa jotain löytyäkin?:suorsa kirjoitti:Minulla on mennyt 44-ohjelma toistaiseksi kaikille 32mb korteille. Osaako kukaan kertoa onko 148 missään suhteessa parempi kuin 146.
http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 8-p-9.html
EDIT: täältä löytyy ohjelmien kopiointi sivu eli Saab central:The official Tech 2 clone thread:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=260738
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Tech 2 china
Ajattelin tuollasen hankkia myös. Onkos päivitettyä tietoa mistä kannattaa tilata?kalle kirjoitti:Minä tilasin tuolta http://www.gobd2.com/gm-tech2-diagnostic-scanner.html
Laitteesta ei ole kokemusta, kun just maksoin tullit ja ei ole vielä saapunut. Otin kaks saabin korttia 94-97 (ng900 ja tonnari) ja (ng/og 9-3 ja og 9-5) 98-2012 vuosimalleihin.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Tech 2 china
Hommasin tech 2 laitteen ja muistaakseni 148.000 softan.
Kaikki toimii muuten hienosti, mutta kapistus ei saa yhteyttä väylään/DICEEN.
Otin OBD-liittimenkin irti autosta ja katsoin että kaikki 5 piuhaa oli paikallaan.
Mistä lähtisi etsimään vikaa?
-tuomas
Kaikki toimii muuten hienosti, mutta kapistus ei saa yhteyttä väylään/DICEEN.
Otin OBD-liittimenkin irti autosta ja katsoin että kaikki 5 piuhaa oli paikallaan.
Mistä lähtisi etsimään vikaa?
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Tech 2 china
Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
Re: Tech 2 china
Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Tech 2 china
Ajoin jonkun vci ja pcb testin minkä löysin valikoista. Tälläiset tulokset:
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... ocd1cs.jpg
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... 7h0l8x.jpg
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... y4efpx.jpg
Osaako joku näistä sanoa jotain?
-tuomas
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... ocd1cs.jpg
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... 7h0l8x.jpg
http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... y4efpx.jpg
Osaako joku näistä sanoa jotain?
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Tech 2 china
Osien vaihtelulla selviää aika helposti. Tuu vaikka poikkeemaan täällä Hämeenlinnassa, niin testaillaan.tuomas kirjoitti:Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
-tuomas
Re: Tech 2 china
Selvis yhteysongelmat: obd-porttiin tuleva liitin hajalla. Pitääkin lähettää urheilun vuoksi kiinaan sähköpostia että kuis tämä mulle korvataan.
Eipä näytä uusi liitinkään paljoa maksavan, mutta katsotaan tuo kiinakortti ensin.
-tuomas
Eipä näytä uusi liitinkään paljoa maksavan, mutta katsotaan tuo kiinakortti ensin.
-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Tech 2 china
Suositelkaapa mistä Tekki kannattaa hommata ja mitä pitää olla mukana ? Siinä kortilla ilmeisesti oikeat ohjelmat ? Vaihtoehtoja on nimittäin runsaasti ... Hinta ja laatu kohilleen, salkku plussaa. Tulliakin pitää varmaan maksaa ?
Lähinnä OG 9-5 olis työstettävänä.
Lähinnä OG 9-5 olis työstettävänä.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11