Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

Vaihtoehtoisesti voi rikkinäisen (tai ehjänkin) sarjaporttipiirin korvata USB-UART-moduulilla. Tällöin Techiin tulee USB-liitin ja wanhanaikaiset sarjaporttikaapelit voi kokonaan unohtaa... Lisäksi USB-UART-moduulilla yhteys näyttäisi toimivan vakaasti jopa suurimmalla nopeudella (baud rate 115200).

Esimerkki USB-UART-moduulista (FTDI-piiriin perustuvat yleensä parhaita): http://www.ebay.com/itm/FT232RL-FTDI-3- ... 1c41188725

EDIT: Käyttämäni moduuli on näköjään myös edelleen saatavilla: http://www.ebay.com/itm/new-FTDI-Basic- ... 43bb857bee

Kirjoitin pidemmän selostuksen trionictuning-foorumille:
http://www.trionictuning.com/forum/view ... =46&t=3353

Tässä kuitenkin kuvat:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tännekkin tiedoksi, että toimivia usb-serial adaptereita löytyy.

http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... 4&start=20

Belkin F5U103CP and Easy Sync ES-U-1001-R10

Itellä on tuo Easy Sync ja 115200 nopeudella toimii loistavasti GlobalTISin kanssa, windows 7 32bit.

Tämä USB modaus on kyllä aivan mahtava homma ja hyvä tietää, kiitos JohnJocke :!:

EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Easy Sync asentui automaattisesti koneeseen ja kävin vain vaihtamassa com-portti asetuksen COM1 ja baud raten 115200 ja samat GlobalTISiin ja homma lähti heti pelittämään.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
JohnJocke
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 18:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja JohnJocke »

hasha kirjoitti: EDIT: tuli kokeiltua myös canusb-palikan com-portti moodia joka Lawicelin mukaan toimii siis myös com-porttina, mutta sitä en saanut millään toimimaan. Lawicelin canusb-palikassa myös FTDI:n piiri mutta Lawicelin muokkaama.
Lawicelissa on tosiaan FTDI-piiri siltana CAN-kommunikaatiota varten. Lawicelin COM-porttimoodi ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaapelia voisi käyttää tavallisena sarjaporttina. COM-porttimoodi tarkoittaa vain, että CAN-kommunikaatio voidaan Lawicelin ohjaimen kanssa suorittaa virtuaalisen sarjaväylän yli eikä tarvitse käyttää heidän omaa kommunikaatiokirjastoaan. Tällä on siis merkitystä vain, jos on tekemässä softaa, joka käyttää Lawicelia CAN-kommunikaatioon.
9-3 SS 2.2 TiD -03 stage 1 + EGR OFF (143 hv / 360 nm)
9-5 1.9 TiD -08 DPF OFF & EGR OFF Stage 1 (oma softa)
9-3 Cabriolet 2.0t -04 Stage 1 BioPower
9-5 2.0t -00 Stage 1 BioPower
Tech 2
M: Korjattu Eberin ohjausyksikkö NG9-3
akema
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 08:45
Paikkakunta: Ii

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja akema »

Tuli hankittua tällainen laite 148.000 softalla ja nyt etsin siihen kaveriksi 44.000 softaa.
Kaikki netinstä löytämäni Rapidshare yms. linkit ovat wanhoja rikkinäisiä enkä siis löydä
ko. softabiniä mistään. Olisko jollain foorumilaisella tallessa ja saatavilla tuo Techin v44.000 softa?
-----------------------------
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Sen 44.000 softan saa päivitettyä GlobalTIS tai TIS2000 ohjelmalla, mutta tarvitset passelin muistikortin sitä varten. Normaalisti tuo 44.000 softa tarvitsisi vanhemman 10mb kortin, mutta olen saanut asennettua sen uudemmalle 32mb kortillekin. Kaikki 32mb kortit eivät siis kelpaa, pitää testaamalla löytää se, joka ottaa softan vastaan. Tech kyllä softaa päivitettäessä kertoo kelpaako vai ei. Ja samalla systeemillä saat päivitettyä 146.000 suomekielisen softan koneeseen, tämän uudempaa ei taida olla saatavilla ilman rahallista panostusta.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Minulla on mennyt 44-ohjelma toistaiseksi kaikille 32mb korteille. Osaako kukaan kertoa onko 148 missään suhteessa parempi kuin 146.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja core2 »

suorsa kirjoitti:Minulla on mennyt 44-ohjelma toistaiseksi kaikille 32mb korteille. Osaako kukaan kertoa onko 148 missään suhteessa parempi kuin 146.
Niitten 146.00 ja 148.00 eroavaisuudesta en tiedä, mutta tuolla on jutustelua China tekistä, sieltä saattaa jotain löytyäkin?:

http://www.saabcentral.com/forums/archi ... 8-p-9.html

EDIT: täältä löytyy ohjelmien kopiointi sivu eli Saab central:The official Tech 2 clone thread:
http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=260738
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja V-M »

kalle kirjoitti:Minä tilasin tuolta http://www.gobd2.com/gm-tech2-diagnostic-scanner.html

Laitteesta ei ole kokemusta, kun just maksoin tullit ja ei ole vielä saapunut. Otin kaks saabin korttia 94-97 (ng900 ja tonnari) ja (ng/og 9-3 ja og 9-5) 98-2012 vuosimalleihin.
Ajattelin tuollasen hankkia myös. Onkos päivitettyä tietoa mistä kannattaa tilata?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Hommasin tech 2 laitteen ja muistaakseni 148.000 softan.

Kaikki toimii muuten hienosti, mutta kapistus ei saa yhteyttä väylään/DICEEN.

Otin OBD-liittimenkin irti autosta ja katsoin että kaikki 5 piuhaa oli paikallaan.

Mistä lähtisi etsimään vikaa?

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja tuomas »

karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?


-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Ajoin jonkun vci ja pcb testin minkä löysin valikoista. Tälläiset tulokset:

http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... ocd1cs.jpg

http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... 7h0l8x.jpg

http://i1339.photobucket.com/albums/o70 ... y4efpx.jpg


Osaako joku näistä sanoa jotain?


-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja karg »

tuomas kirjoitti:
karg kirjoitti:Vikana voi olla tossa kohtaa esim. Tech2:n päädyssä oleva VCI, mihin diagnostiikkapiuha tulee kiinni tai se piuhan päässä oleva OBD-töpseli.
Pystyykö noita osia testaamaan muuten kuin vaihtamalla osa kerrallaan varmasti toimiviin?


-tuomas
Osien vaihtelulla selviää aika helposti. Tuu vaikka poikkeemaan täällä Hämeenlinnassa, niin testaillaan.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Selvis yhteysongelmat: obd-porttiin tuleva liitin hajalla. Pitääkin lähettää urheilun vuoksi kiinaan sähköpostia että kuis tämä mulle korvataan.

Eipä näytä uusi liitinkään paljoa maksavan, mutta katsotaan tuo kiinakortti ensin.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Minä itte
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2015 17:10
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Minä itte »

Suositelkaapa mistä Tekki kannattaa hommata ja mitä pitää olla mukana ? Siinä kortilla ilmeisesti oikeat ohjelmat ? Vaihtoehtoja on nimittäin runsaasti ... Hinta ja laatu kohilleen, salkku plussaa. Tulliakin pitää varmaan maksaa ?
Lähinnä OG 9-5 olis työstettävänä.
#6912
9-5 Aero Wagon -03 BioPower
Suzuki Hayabusa -11
Vastaa Viestiin