sachs vaimentimet paskana...
sachs vaimentimet paskana...
Mitenkäs kuuluisi asioiden mennä?
Auto Volvo xc90. Vuosi sitten katsastuksessa hylky kun takana iskari paskana. Uudet iskarit korjaamolla. Nyt taas katsastuksessa hylky kun takana iskari paskana.
Korjaamolle auto ja uudet iskarit pitäisi saada takuuseen. No iskarit tulisivat takuuna mutta seuraavan kerran SACHS-iskareita on vasta maaliskuussa. Mutta korjaus aikaa on vain helmikuun puoliväliin. Tilalle tarjotaa Bilstein-iskareita mutta pitäisi maksaa väliä kalliimpiin iskareihin...
Iskari on siis mennyt hajalle alle vuoden ajossa ja takuuta on jäljellä. Minun pitäisi kuitenkin kustantaa kalliimmat. Onko muilla kokemuksia tälläisestä tilanteesta? Kuka maksaa?
Auto Volvo xc90. Vuosi sitten katsastuksessa hylky kun takana iskari paskana. Uudet iskarit korjaamolla. Nyt taas katsastuksessa hylky kun takana iskari paskana.
Korjaamolle auto ja uudet iskarit pitäisi saada takuuseen. No iskarit tulisivat takuuna mutta seuraavan kerran SACHS-iskareita on vasta maaliskuussa. Mutta korjaus aikaa on vain helmikuun puoliväliin. Tilalle tarjotaa Bilstein-iskareita mutta pitäisi maksaa väliä kalliimpiin iskareihin...
Iskari on siis mennyt hajalle alle vuoden ajossa ja takuuta on jäljellä. Minun pitäisi kuitenkin kustantaa kalliimmat. Onko muilla kokemuksia tälläisestä tilanteesta? Kuka maksaa?
Re: sachs vaimentimet paskana...
Kysele tarvikepuljuja läpi, jos jostain sattuu löytymään, niin maahantuoja sitten hoitaa sulle ne for free. Jos taas ei löydy, niin sitten ei juuri auta kuin maksaa väliraha niihin bilsteineihin.lk kirjoitti:Iskari on siis mennyt hajalle alle vuoden ajossa ja takuuta on jäljellä. Minun pitäisi kuitenkin kustantaa kalliimmat. Onko muilla kokemuksia tälläisestä tilanteesta? Kuka maksaa?
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: sachs vaimentimet paskana...
Kuluttajasuoja sanoo näin:
----------
Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
-----------
Eli tuon mukaan sinun pitäisi saada sijaiskäyttöön vuokra-auto, jos eivät itse maksa kalliimpia iskareita.
----------
Kuluttajansuojalaki ei suoraan määrittele, missä ajassa virhe tulee korjata, vaan laissa puhutaan kohtuullisesta korjausajasta. Kohtuullisena korjausaikana pidetään takuukorjauksissa noin kahta viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä.
-----------
Eli tuon mukaan sinun pitäisi saada sijaiskäyttöön vuokra-auto, jos eivät itse maksa kalliimpia iskareita.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: sachs vaimentimet paskana...
Itse maksaisin välirahan toisenmerkkiseen kuin antaisin laittaa samat huonolaatuiset tilalle.
Re: sachs vaimentimet paskana...
Bilstein on varmasti aikasen hyvä, mutta eikös Sachs ole ollut yleensä hyvä? Nimimerkillä tilasin-Sachsit-kun-saabisti-suositteli.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: sachs vaimentimet paskana...
Jos sachsien pultit yläpäästä on ammuttu pyssyllä kiinni niin takuu ei kata. Kaha tarjoaa korjaamoiden asentamana kolmen vuoden takuun sachsin iskareille.juhokare kirjoitti:Bilstein on varmasti aikasen hyvä, mutta eikös Sachs ole ollut yleensä hyvä? Nimimerkillä tilasin-Sachsit-kun-saabisti-suositteli.
Sachs iskareiden rakenne on semmonen, että se iskarin akseli EI saa pyöriä. Eli yläpään pulttia ei saa ampua kiinni. Vaan se pitää asentaa oikein. Mikäli ammut ja akseli pääsee pyörähtämään, hajoaa iskarista stefa, jonka seurauksena iskarien käyttöikä putoaa potenssiin kolme. Sachs on muuten sellainen valmistaja jonka KAIKKI takuu iskarit tarkistetaan ja tutkitaan mistä vika johtuu ja onko kyseessä asenunusvirhe....
Itse miellän bilstainit paremmaksi kuin sachs. Myyn työn puolesta useita merkkejä, esim kyb, monroe, gabriel, sachs, koni, bilstain...
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: sachs vaimentimet paskana...
Mielenkiintoista siksi että esim. Saab NG900/OG9-3 - etutolppien rakenne on sellainen että männänvarsi kääntyy akselitiivisteeseen - ja koko muuhun jousijalkaan nähden joka ikinen kerta kun rattia käännetään, ts. iskarin männänvarsi on kiinteästi pultilla kiristettynä paikoillaan ylätuessaan, ja kääntyviä osia siihennähden ovat jousijalka ja jousi, sekä jousen yläpään laakerointi.JaniV kirjoitti:
Sachs iskareiden rakenne on semmonen, että se iskarin akseli EI saa pyöriä.
Re: sachs vaimentimet paskana...
Kyse onkin pyörimisestä eikä niinkään kääntymisestä. Ja tämäkin tieto on tullut minulle tukkurilta, joka myy sachia, joten tieto kulkee ihmiseltä toiselle, joten mikään ei ole absoluuttista faktaa... Ei kuitenkaa ihan mutua..Minuteman kirjoitti:Mielenkiintoista siksi että esim. Saab NG900/OG9-3 - etutolppien rakenne on sellainen että männänvarsi kääntyy akselitiivisteeseen - ja koko muuhun jousijalkaan nähden joka ikinen kerta kun rattia käännetään, ts. iskarin männänvarsi on kiinteästi pultilla kiristettynä paikoillaan ylätuessaan, ja kääntyviä osia siihennähden ovat jousijalka ja jousi, sekä jousen yläpään laakerointi.JaniV kirjoitti:
Sachs iskareiden rakenne on semmonen, että se iskarin akseli EI saa pyöriä.
Iskevällä koneella ei kuitenkaan saa asentaa..
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: sachs vaimentimet paskana...
Siinä se juju. Varsinainen mäntä on yleisemminkin kuin juuri Sachs:eissa keskellään olevan porauksen osalta kierteytetty ja männänvarsi siinä kierteillä kiinni, ja etenkin uudessa iskarissa mäntä on varsin tiukkavälyksinen ja siinä vielä uudet tiukat tiivisteet joten rajulla kiertävällä iskusarjalla varren kautta voi jopa hajottaa paikkoja jos vauriot eivät rajoitu "vain" siihen että sillä kierteellä voidaan saada se mäntä leviämään sylinterissään ja näin paikat normaalia nopeammin kuluviksi. Ja onhan noissa männissä toki myös valmistajasta ja mallista riippuen suhteellisen (ainakin kiertävälle iskulle) herkkiä venttiileitä.JaniV kirjoitti: Iskevällä koneella ei kuitenkaan saa asentaa..
Re: sachs vaimentimet paskana...
Jos laitetaan näitä ks. iskareita järjestykseen kestoltaan, niin mitkä kestävät parhaiten?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: sachs vaimentimet paskana...
Arpapeliä.juhokare kirjoitti:Jos laitetaan näitä ks. iskareita järjestykseen kestoltaan, niin mitkä kestävät parhaiten?
Fakta on kuitenkin se, että yksiäkään Sacheseja en enään ainakaan Saabiin osta. Jopa Motonetin halpis-LIPit toimii pidempään ja paremmin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: sachs vaimentimet paskana...
Vai onko niin huonosti asiat?! Miten käytännössä - siis huonosti - ovat pelanneet nämä Sassit sinulla?V.J.S kirjoitti:Arpapeliä.juhokare kirjoitti:Jos laitetaan näitä ks. iskareita järjestykseen kestoltaan, niin mitkä kestävät parhaiten?
Fakta on kuitenkin se, että yksiäkään Sacheseja en enään ainakaan Saabiin osta. Jopa Motonetin halpis-LIPit toimii pidempään ja paremmin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: sachs vaimentimet paskana...
Kokemus #1: Sachs 9-5 MY99 3.0t OE: hajosi ensimmäisellä perän ylöstunkkauksella pakkasessa.juhokare kirjoitti:Vai onko niin huonosti asiat?! Miten käytännössä - siis huonosti - ovat pelanneet nämä Sassit sinulla?V.J.S kirjoitti:Arpapeliä.juhokare kirjoitti:Jos laitetaan näitä ks. iskareita järjestykseen kestoltaan, niin mitkä kestävät parhaiten?
Fakta on kuitenkin se, että yksiäkään Sacheseja en enään ainakaan Saabiin osta. Jopa Motonetin halpis-LIPit toimii pidempään ja paremmin.
Ajettu n. 150tkm. Sitä aiempi käyttö Etelässä (Italia). LIPit tilalle ja sai huoletta tunkkailla perää ylös myös pakkasella. Sinänsä ehkä sattuma, mutta iskarin pitäisi mielestäni kestää myös ylöstunkkaaminen. Hajoamin routamonttuun on hyväksyttävää (kuten kävi Volvo V70 OE SACHS iskarille Paippisten mutkapätkillä).
9000 Saab: Sachs Super Touring: aiWan karsee löysyys ylösjoustossa jo uutena. En suosittele kenellekään.
900 og (8v kaasari/iivari, eli ei mikään tehoraaseri): Sassit kesti karvan yli vuoden, kuulemma "normaalia kulumaa", ei takuuseen / goodwilliin. Aiemmat "halpis" Gabrielit sentään kesti viitisen vuotta kunnes käytännössä ruostuivat puhki. Taakse (orkkisöljyiskareiden tieltä vaihdetut) LIPit kesti pidempään kuin auto.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: sachs vaimentimet paskana...
Vai että sellaista. Minkä maalainen LIP on? Onko se kallis iskari? Paljonko maksaa sarja autooni? Kertomasi perusteella se lienee kestävämpi kuin Sassi.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: sachs vaimentimet paskana...
LIP on yleensä se Motonetin halvin iskari. Google kertoo loput.juhokare kirjoitti:Vai että sellaista. Minkä maalainen LIP on? Onko se kallis iskari? Paljonko maksaa sarja autooni? Kertomasi perusteella se lienee kestävämpi kuin Sassi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84