Jarin kosla ei lämpene...
Jarin kosla ei lämpene...
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Veikkaan Volkswagen Passattia (3B/BG).
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jarin kosla ei lämpene...
helv hyvä ja hieno idea... ja jutuntekijää vois valaista että taustapeili ei oo pakollinen jos autossa on 2 ulkopuolista peiliä..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Otsikkoon viitaten, kyllähän Jarin kosla lämpenee, tuolla eristämisellä se vaan lämpenee nopeammin.
Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan näinä aikoina yliarvostettu ominaisuus.
Tuollaisenaanhan tuo on pirun hyvä idea ja tosiaan taustapeilillä ole muutenkaan mitään virkaa, ovissa on peilit.
Voisi oikeastaan femmaankin viritellä foamia koirakalterin taakse.
-Sami
Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan näinä aikoina yliarvostettu ominaisuus.
Tuollaisenaanhan tuo on pirun hyvä idea ja tosiaan taustapeilillä ole muutenkaan mitään virkaa, ovissa on peilit.
Voisi oikeastaan femmaankin viritellä foamia koirakalterin taakse.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Vanhassa 3-ovisessa B-mallin Corsassamme oli spraymaalilla mustaksi maalattua finnfoamia etupenkkien takana. Oli näppärä kiinnittää ylösnostettuun takapenkkiin. Käytin jopa kerran onnistuneesti leimalla sen kanssa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Idea ei oo huono lain, mutta ite jättäsin styroxin (jota Jari muistaakseni oli käyttänyt, linkki ei nyt tykkää musta) omaan arvoonsa. Meinaan jos se vähääkään pääsee liikkumaan, kuuluu siitä hermojaraastava vikinä, joka ainakin mulla keittäis hyvin nopeesti yli.
Niin joo, sen verran kannattaa jättää reikää, että ilmanvaihto toimii. Poisto kun on yleensä auton takaosan kautta.
Niin joo, sen verran kannattaa jättää reikää, että ilmanvaihto toimii. Poisto kun on yleensä auton takaosan kautta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Vielä parempi idea olisi ollut vaihtaa natsipakastin vaikkapa Saabiin, jossa tarkenee ilman styroksivirityksiä
Eski
Eski
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Ihan samalla tavalla sinunkin femma lämpenisi nopeammin, jos etupenkin taakse asentaisi väliseinän. Siitä ei vaan nyt pääse mihinkään.Eski kirjoitti:Vielä parempi idea olisi ollut vaihtaa natsipakastin vaikkapa Saabiin, jossa tarkenee ilman styroksivirityksiä :D
Tässähän on vähän sama idea, että jos yksin asuttaisi vaikka 300m2 kämppää, niin tulisiko pidettyä koko mökkiä täydessä lämmössä, vai riittäisikö keittiö, makari ja olkkari? :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Vanha takamoottorinen volkkarin transporter caravelle 1.6L vaparidiesel se vasta pakastin oli. Kunnon talvipakkasilla Rovaniemeltä - Hämeenlinnaan matkalla hyvä kun huurut sai pois ikkunoista ennen Hämeenlinnaa. Olisiko ollut jotakin vikaa ... vai se kuuluisa ominaisuusEski kirjoitti:Vielä parempi idea olisi ollut vaihtaa natsipakastin vaikkapa Saabiin, jossa tarkenee ilman styroksivirityksiä
Mutta eipä tuota omaa 9-3:stakaan kovin nopeasti lämpeneväksi voi kehua. Näillä 20 karaatin pakkasilla ottaa tuollaiset lähemmäs 13 km ajoa, ennen kuin moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan, vaikka lähden pistokkeen nokasta joka ikinen kerta
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Kyllä silti kannattaa lämmittää koko kämppää.Tobbana kirjoitti:Ihan samalla tavalla sinunkin femma lämpenisi nopeammin, jos etupenkin taakse asentaisi väliseinän. Siitä ei vaan nyt pääse mihinkään.Eski kirjoitti:Vielä parempi idea olisi ollut vaihtaa natsipakastin vaikkapa Saabiin, jossa tarkenee ilman styroksivirityksiä
Tässähän on vähän sama idea, että jos yksin asuttaisi vaikka 300m2 kämppää, niin tulisiko pidettyä koko mökkiä täydessä lämmössä, vai riittäisikö keittiö, makari ja olkkari?
-Sami
Tai kaikkein parasta mun mielestä olis myydä lukaali pois...
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Tähän onnettomaan urputtamiseen viitaten, eihän se nyt v**tu lämpenemisen kriteereitä täytä jos kotoa lähtiessä varpaat alkaa sulaa vasta linnatuulessa.Tobbana kirjoitti:Otsikkoon viitaten, kyllähän Jarin kosla lämpenee, tuolla eristämisellä se vaan lämpenee nopeammin.
Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan näinä aikoina yliarvostettu ominaisuus.
...
Taitaa "lauseenjatkamistehtävä" olla mahdoton suorittaa nykyään.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Jarin kosla ei lämpene...
En muuten edes uskalla ajatella millanen pakastin toi mun "Silja-Linen" kokoinen laitos olis ilman webastoa . Nyt ei kyllä ole lämpenemisen kanssa minkäänlaista ropleemaa vaikka sisätilavuutta riittää .
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Ehdottomasti samaa mieltä. Talviautoilu ei näytä olevan itsestäänselvää kaikille merkeille - vieläkään. Asiaan liittyen, satuin ajamaan eräällä Italialaisvalmisteella yhden päivän ja se lähinnä v**utti kun plussan puolelle ei lämpötila noussut autossa ollenkaan.axp102 kirjoitti:Tähän onnettomaan urputtamiseen viitaten, eihän se nyt v**tu lämpenemisen kriteereitä täytä jos kotoa lähtiessä varpaat alkaa sulaa vasta linnatuulessa.Tobbana kirjoitti:Otsikkoon viitaten, kyllähän Jarin kosla lämpenee, tuolla eristämisellä se vaan lämpenee nopeammin.
Luetun ymmärtäminen tuntuu olevan näinä aikoina yliarvostettu ominaisuus.
...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Joo, ja itse kehittelisin tätä vielä siten, että vaihtaisin styroksin styrofoamiin, jossa eristävyys on tuplaten noin suurin piirtein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Jarin kosla ei lämpene...
Pierut ei toimi läheskään yhtä hyvin jos on liian väljä ja hyvin ilmastoitu tila.aero kirjoitti:Niin joo, sen verran kannattaa jättää reikää, että ilmanvaihto toimii. Poisto kun on yleensä auton takaosan kautta.