Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

käykös se tonnarin hihnapyörä? jos ei, ni miks ei?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4574
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei käy, aivan eri näköinen ja mitoitukseltaan erilainen hihnapyörä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Ajattelin tarkastaa noi torxit, niin mites toi stefa ja lukkorengas. Tarviiko jotkut erikoiset pihdit? Saako motonetista tota lukkorengasta? Jos jollain on kuvia näiden vaihdosta niin voisi laittaa esille.
Ng900
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4574
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

kunnon lukkorengspihdeillä homma sujuu, itsellä noin 30cm pitkät suorat Knipexit. Jos teet kunnolla niin hanki kunnon stefa, corteco tms ja öpumpun kannen o-rengas etukäteen ja vaihdat molemmat.
Lukkorengasta ei tarvi vaihtaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

vesa67 kirjoitti:kunnon lukkorengspihdeillä homma sujuu, itsellä noin 30cm pitkät suorat Knipexit. Jos teet kunnolla niin hanki kunnon stefa, corteco tms ja öpumpun kannen o-rengas etukäteen ja vaihdat molemmat.
Lukkorengasta ei tarvi vaihtaa.
Mä laitoin aikoinaan 10 euron tarvike stefan , ja muutama kuukausi , ja vuosi v-tusti :oops:
Nyt laitettiin tammikuussa alkuperäinen stefa , ja tarvike o-rengas , eikä ainakaan vielä ole vuotanut , hintaa vaan oli stefalla 54 € , mikä kannattaa maksaa :D
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja tomipee »

On kyllä kova hinta stefalla 8O pitänee kysellä mitä osia mekonomenilta saa
Ng900
Miquellox
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Syys 04, 2010 13:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Miquellox »

Motonetista ostettu kaksi stefaa, ensimmäinen tammikuussa, asennettu korjaamolla helmikuussa. Öljyvuoto havaittu reilun kuukauden kuluttua.
Juuri ostettu toinen stefa vuotaa alle minuutin koekäytössä! :evil:
Molemmat stefat menevät öljypumpun kanteen painamalla ja irtoavat koukulla vetämällä. En olisi ostanut toista Motonetistä, jollen olisi epäillyt asennusvirhettä. :oops:

Suosittelen Motonetin osia (paketissa valmistajana Payen) treenaajille, itse hankin alkuperäisen arkena. Hinta osan hinta (aivan sama) + 15 € Motonetin osista + hienoinen hatutus turhista töistä. Alkuperäinen olisi heti alussa tullut halvemmaksi... :twisted:

Plussaa: harjoituksella kuluu stefan vaihtoon puoli tuntia aikaa (surkeilla osilla sekin aika turhaan) :lol: !
Saabin ratissa ensimmäistä kertaa kolmen vanhana. Ei mennyt auto eikä kivi rikki.
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Lauantaina olisi tarkoitus hoitaa tämä toimenpide pois alta, niin saa rauhallisin mielin ajella kolkilla.
wiima62
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Syys 16, 2009 18:28

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja wiima62 »

Ettepä turhaan vannottaneet: 9-5 vm -99, ajettu 360 tkm, kaksi ruuvia sormitiukkuudessa.
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

miten ootte muuten irrottanu tuon hihnapyörän pultin?
itellä ei oo pulttipyssyä..haynes kertoo että 4 vaihde silmään ja jarrua niin ei pyöri hihnapyörä mukana..käykö näin,kiristyksessä myös?

siis aattelin räikällä avata...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Manuaalissa onnistuu vaihde silmässä. Jos ei ole toista jalkaparia jarrua polkemaan, niin tunkee vaikka mahd.paksun ruuvarin siitä jarrusatulan välistä jarrulevyn tuuletusaukkoon, vaihde päälle ja vääntöä. Toimii. Satkussa ja tonnarissa tullut kokeiltua, ei se laatikko siitä itseensä ota vaikka joku siitäkin tietysti tulee pelottelemaan... :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Poy »

tomipee kirjoitti:Ajattelin tarkastaa noi torxit, niin mites toi stefa ja lukkorengas. Tarviiko jotkut erikoiset pihdit? Saako motonetista tota lukkorengasta? Jos jollain on kuvia näiden vaihdosta niin voisi laittaa esille.
Tossa oli jotku itse tehdyt työkalut:
http://www.youtube.com/watch?v=ScuJUrlC ... -kbldhDvrg
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Motonetistä ei kyllä kannata ostaa kuin cd-levyjä. Aika kuraa suuri osa varaosista ollut.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja SS »

On siellä seassa ihan asiallistakin tavaraa, samaa kuin merkkiliikkeessä. Ei, en ole Motonetin palkkalistoilla ;)
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Onhan siellä, esim jarrulevyt on kahdella eri hinnalla kolkkiin, ja työkaluissakin on eri hintaluokan versiot. Mutta on vaan mennyt viime aikoina vähän usko ko. konserniin. Hyvä esimerkki on yhdet Volvon etuiskarit, maksoi alle puolet toiseksi halvimmista mitkä löysin. Velimies on toistakymmentä vuotta ollut autokorjaaja eikä ollut ikinä kuullutkaan merkistä. En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin. No, leimasta meni läpi ja kuukauden sisään viimeinen (ainakin nyt tuntuu siltä) väärä ruotsalainen vaihtui talouden kolmanteen Saabiin. Vielä kun peräkärry olisi Saabin tekele niin kaikki rekisteri kirjat olisi samalla merkillä kun tuo Kawasakikin lähti autuaammille opetusmaille.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Vastaa Viestiin