Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
käykös se tonnarin hihnapyörä? jos ei, ni miks ei?
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ei käy, aivan eri näköinen ja mitoitukseltaan erilainen hihnapyörä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ajattelin tarkastaa noi torxit, niin mites toi stefa ja lukkorengas. Tarviiko jotkut erikoiset pihdit? Saako motonetista tota lukkorengasta? Jos jollain on kuvia näiden vaihdosta niin voisi laittaa esille.
Ng900
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
kunnon lukkorengspihdeillä homma sujuu, itsellä noin 30cm pitkät suorat Knipexit. Jos teet kunnolla niin hanki kunnon stefa, corteco tms ja öpumpun kannen o-rengas etukäteen ja vaihdat molemmat.
Lukkorengasta ei tarvi vaihtaa.
Lukkorengasta ei tarvi vaihtaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Mä laitoin aikoinaan 10 euron tarvike stefan , ja muutama kuukausi , ja vuosi v-tustivesa67 kirjoitti:kunnon lukkorengspihdeillä homma sujuu, itsellä noin 30cm pitkät suorat Knipexit. Jos teet kunnolla niin hanki kunnon stefa, corteco tms ja öpumpun kannen o-rengas etukäteen ja vaihdat molemmat.
Lukkorengasta ei tarvi vaihtaa.
Nyt laitettiin tammikuussa alkuperäinen stefa , ja tarvike o-rengas , eikä ainakaan vielä ole vuotanut , hintaa vaan oli stefalla 54 € , mikä kannattaa maksaa
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
On kyllä kova hinta stefalla pitänee kysellä mitä osia mekonomenilta saa
Ng900
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Motonetista ostettu kaksi stefaa, ensimmäinen tammikuussa, asennettu korjaamolla helmikuussa. Öljyvuoto havaittu reilun kuukauden kuluttua.
Juuri ostettu toinen stefa vuotaa alle minuutin koekäytössä!
Molemmat stefat menevät öljypumpun kanteen painamalla ja irtoavat koukulla vetämällä. En olisi ostanut toista Motonetistä, jollen olisi epäillyt asennusvirhettä.
Suosittelen Motonetin osia (paketissa valmistajana Payen) treenaajille, itse hankin alkuperäisen arkena. Hinta osan hinta (aivan sama) + 15 € Motonetin osista + hienoinen hatutus turhista töistä. Alkuperäinen olisi heti alussa tullut halvemmaksi...
Plussaa: harjoituksella kuluu stefan vaihtoon puoli tuntia aikaa (surkeilla osilla sekin aika turhaan) !
Juuri ostettu toinen stefa vuotaa alle minuutin koekäytössä!
Molemmat stefat menevät öljypumpun kanteen painamalla ja irtoavat koukulla vetämällä. En olisi ostanut toista Motonetistä, jollen olisi epäillyt asennusvirhettä.
Suosittelen Motonetin osia (paketissa valmistajana Payen) treenaajille, itse hankin alkuperäisen arkena. Hinta osan hinta (aivan sama) + 15 € Motonetin osista + hienoinen hatutus turhista töistä. Alkuperäinen olisi heti alussa tullut halvemmaksi...
Plussaa: harjoituksella kuluu stefan vaihtoon puoli tuntia aikaa (surkeilla osilla sekin aika turhaan) !
Saabin ratissa ensimmäistä kertaa kolmen vanhana. Ei mennyt auto eikä kivi rikki.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Lauantaina olisi tarkoitus hoitaa tämä toimenpide pois alta, niin saa rauhallisin mielin ajella kolkilla.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ettepä turhaan vannottaneet: 9-5 vm -99, ajettu 360 tkm, kaksi ruuvia sormitiukkuudessa.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
miten ootte muuten irrottanu tuon hihnapyörän pultin?
itellä ei oo pulttipyssyä..haynes kertoo että 4 vaihde silmään ja jarrua niin ei pyöri hihnapyörä mukana..käykö näin,kiristyksessä myös?
siis aattelin räikällä avata...
itellä ei oo pulttipyssyä..haynes kertoo että 4 vaihde silmään ja jarrua niin ei pyöri hihnapyörä mukana..käykö näin,kiristyksessä myös?
siis aattelin räikällä avata...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Manuaalissa onnistuu vaihde silmässä. Jos ei ole toista jalkaparia jarrua polkemaan, niin tunkee vaikka mahd.paksun ruuvarin siitä jarrusatulan välistä jarrulevyn tuuletusaukkoon, vaihde päälle ja vääntöä. Toimii. Satkussa ja tonnarissa tullut kokeiltua, ei se laatikko siitä itseensä ota vaikka joku siitäkin tietysti tulee pelottelemaan...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tossa oli jotku itse tehdyt työkalut:tomipee kirjoitti:Ajattelin tarkastaa noi torxit, niin mites toi stefa ja lukkorengas. Tarviiko jotkut erikoiset pihdit? Saako motonetista tota lukkorengasta? Jos jollain on kuvia näiden vaihdosta niin voisi laittaa esille.
http://www.youtube.com/watch?v=ScuJUrlC ... -kbldhDvrg
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Motonetistä ei kyllä kannata ostaa kuin cd-levyjä. Aika kuraa suuri osa varaosista ollut.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
On siellä seassa ihan asiallistakin tavaraa, samaa kuin merkkiliikkeessä. Ei, en ole Motonetin palkkalistoilla
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Onhan siellä, esim jarrulevyt on kahdella eri hinnalla kolkkiin, ja työkaluissakin on eri hintaluokan versiot. Mutta on vaan mennyt viime aikoina vähän usko ko. konserniin. Hyvä esimerkki on yhdet Volvon etuiskarit, maksoi alle puolet toiseksi halvimmista mitkä löysin. Velimies on toistakymmentä vuotta ollut autokorjaaja eikä ollut ikinä kuullutkaan merkistä. En nyt piru vaan muista millä nimellä ne myytiin. No, leimasta meni läpi ja kuukauden sisään viimeinen (ainakin nyt tuntuu siltä) väärä ruotsalainen vaihtui talouden kolmanteen Saabiin. Vielä kun peräkärry olisi Saabin tekele niin kaikki rekisteri kirjat olisi samalla merkillä kun tuo Kawasakikin lähti autuaammille opetusmaille.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)