Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Viitsiikö joku laittaa räjäytyskuvan missä toi pyörä on. En oikein vielä ole hoksannut. Ehkä sellainen kuvallinen DYI ohje olisi tarpeen!
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ota apukuskin puolelta rengas ja sisälokari pois niin hihnapyörä on näkyvillä.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Huomenna ehkä pitää tämä homma teettää pois, jos kerkeän.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
No tuollahan se tosiaan irtosi ihan heittämällä, oli oikeasti naurettavan heleppo homma. Hihnapyörässä torxit oli tiukalla, mutta tulipahan ne nyt asennettua uusiksi lukitteen kera. Samaan syssyyn tuli todettua hihnapyörän stefan olevan holo ja yksi moniurahihnan taittorulla oli jo ns. jatkoajalla, eli aikalailla kaputt...et kirjoitti:Mikäli oikein muistan niin sai sen irti saapista tuolla sähköiselläkin. (Itä-Herttoniemen mies tietää tarkemmin?)
http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Sahko ... 450-17185/
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tuossa katseltiin yhdessä huoltomiehen kanssa sitä osaa renkaiden vaihtojen yhteydessä. Osa ei ollut mitenkään ulkoisesti löysä ja ne 6 ruuvin päätä näkyi ja olivat samalla tasolla, olettamus oli, että on paikoillaan. Ja toisekseen, sitä 27mm:n mutteria ei tahtonut saada irti, ja huoltomies piti koko touhua turhana ehkä senkin takia, ettei täysin aluksi ymmärtänyt. Väitti vakaasti, että on paikoillaan tiukasti kiinni, niin annoimme homman siltä osin olla. Jos tuo kohtakin on kunnossa, niin eipä enään isompia vikoja autosta löydy, kun sitä on korjattu ja paranneltu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ei ole mikään tae se, että ovat vielä tiukasti kiinni kun katsoo, saattavat pyöriä auki vaikka jo kuukauden päästä. Helppo homma se olisi ollut siitä auki päästää ja locktitellä lukita ruuvit etteivät aukea..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Joo-o, voit olla oikeassa, mutta huoltamo ei välttämättä ymmärtänyt sitä. Pitää käyttää eri paikassa, jos ymmärtävät vian. Se 27mm:n mutteri oli muuten aika lujassa kiinni!jcarlson kirjoitti:Ei ole mikään tae se, että ovat vielä tiukasti kiinni kun katsoo, saattavat pyöriä auki vaikka jo kuukauden päästä. Helppo homma se olisi ollut siitä auki päästää ja locktitellä lukita ruuvit etteivät aukea..
Tuntuu vähän itsestänikin sellaiselta ilma-aikuiselta turhalta hommalta, mutta voi olla myös jotain todellisuuden perää. Niin, olen lukenut topickin lähes 100%sesti.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Lukeminen ei aina riitä, vaaditaan myös luetun ymmärtämistä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tässä ei varmaan ole minun ymmärtämättömyydestä kyse, vaan huoltoliikkeen. Tämän vertaisen asian itsekin ymmärsin aika hyvin, kun kysyin lisää vielä Maikilta. Huoltoliike koko hommaa oudoksu.jcarlson kirjoitti:Lukeminen ei aina riitä, vaaditaan myös luetun ymmärtämistä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Vaihda huoltamoa jos eivät osaa kampuran hihnapyörän pulttia avata vaikka asiakas erikseen sitä pyytää.juhokare kirjoitti: Ja toisekseen, sitä 27mm:n mutteria ei tahtonut saada irti, ja huoltomies piti koko touhua turhana ehkä senkin takia, ettei täysin aluksi ymmärtänyt...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tässäpä olet oikeassa. Huomenna kysyn toiselta kaverilta ja ehkä kolmannelta sitten puhelimella, mitä mieltä ovat. Mutta joo, tiukassa se kait oli, mutta haluja irroittaa ei ollut. Olen omasta mielestäni ymmärtänyt aika hyvin, mikä osa on kyseessä ja mitä sen parantamiseen vaaditaan, mutta mitä tuhoja se tekikään, niin se jäi vähän vähemmälle huomiolle?!V.J.S kirjoitti:Vaihda huoltamoa jos eivät osaa kampuran hihnapyörän pulttia avata vaikka asiakas erikseen sitä pyytää.juhokare kirjoitti: Ja toisekseen, sitä 27mm:n mutteria ei tahtonut saada irti, ja huoltomies piti koko touhua turhana ehkä senkin takia, ettei täysin aluksi ymmärtänyt...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Tulos: öljypumpun kansi muusina, samoin kuin sitä pitävät kynnet jakopään kotelossa ja hihnapyörä muusina.
Korjaus: vaihdetaan koko jakopään kotelo ja hihnapyörä ehjiin.
Kustannus: 1000e luokkaa teetettynä vs. 20e jos täräyttää tuon hihnapyörän irti ja ruuvit lukitteella kiinni.
Ei tässä mielipiteitä tarvita kun foorumillakin on useampi ilmoittanut ko. vahingosta, itse olen kaksi korjannut eli kyseessä on tilastollinen fakta ! Voi tapahtua ja kun tapahtuu niin pienestä tekemättä jättämisestä tuli iso lasku.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Joo, pahaltahan tuo näyttää, ei käy kieltäminen. No, pitää etsiä korjaamo, joka suostuu tuon tekemään - ilmeisesti puolen tunnin homma. Onko tuossa jokin suunnitteluvika Saabin insseiltä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
No lainaa tuosta moniurahihnan vaihtamisohjeesta tarvittavat stepit, jos et halua koko hihnaa vaihtaa samalla. Pyörä näkyy siis kuvassa 4. Varovasti sitten päästä se löysytetty hihna kiristymään lopuksi.Shadow_Fi kirjoitti:Viitsiikö joku laittaa räjäytyskuvan missä toi pyörä on. En oikein vielä ole hoksannut. Ehkä sellainen kuvallinen DYI ohje olisi tarpeen!
http://saabworld.net/f29/saab-9-5-2-3t- ... lleys-712/
Tee-se-itse -miehelle hankalin on tuo 27mm mutteri, jos ei ole pulttipyssyä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Suositus: Kiristäkää kampiakselin hihnapyörän torx-ruuvit
Ja tuli todettua, että se 27mm:n mutteri tai pultti voi olla myös hankalin huoltoliikkeellekin!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003