Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Hei!
Mitäpä ootte otsikon mukaisesta motorista mieltä?
Itseäni ainakin kiinnostaa....
Terv. Jari
96L -77
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
9-5NG -11 Linear BP 220 man

dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Liian pieni, ei alle kaksilitraisia voi hyväksyä...
Nyt: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower
Ex-Bååssit: 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT

SS
"Hölösuu"
Viestit: 3022
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja SS »

Mopoauton moottori.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 140tkm)
Muuta: Kiina TECH2

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jossain Fiestan kokosessa olisi ihan ehdoton valinta ja varmasti hauska peli ajella. Isompiin malleihin en lähtisi harkitsemaankaan.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja HEV »

Saabissahan on kaksi tuollaista vielä vähemmillä pytyillä ja aavistuksen isommilla kierroksilla - hyvinhän sillä pärjää. Foordin pojat on päässy jäljille ideasta näin 15v myöhässä :)
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BP

Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2052
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Uudessa TM:ssä oli kyseisen moottorin esittely. Siinä on aika monta teknistä hienoutta joita ei aiemmin ole samassa moottorissa nähty. Ei kai se moottoria huonoksi tee jos on vähän pieni.
9-3 2.0tA -99

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ihan mielenkiintoinen kone teknisesti. Ahdin varmaan hurjan kokoinen :)
M97CSB234EFM57001 RE85

Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Hyvä idea, jos pienellä ja kevyellä moottorilla saadaan isomman hyödyt. Mikäs onkaan koko turboahtimen idea, häh?
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001

keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

OG 900:een hyvä pyyhkijän moottori! :lol:

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9699
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hmm. Hyvin on puristettu tehoa pienestä padasta. Allekirjoittaneen ensimmäisessä autossa oli 900cc ja 45heppaa. Huiput oli 130km/h. Hehheh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Itseasiassa toi on hieno kone. Väännöllähän periaatteessa ajetaan ja toi tarjoaa melkein 2,0 vaparin väännön 1,0 koneessa. Me Saabisitit olemme tottunneet kyllä sekä tehoihin, että vääntöön.

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ominaisvääntö lähestyy jo uusia dieseleitä, taitaa olla ahtia reilusti.
M97CSB234EFM57001 RE85

kaseva
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Muistanko väärin, että Saabia juhlittiin aikanaan kun ymmärsivät ahtaa ns. alikokoisen (2.0) moottorin saavuttaakseen riittävät suoritusarvot?

Nyt kun Ford n. 30 vuotta myöhemmin tuo markkinoille vastaavan ratkaisun niin taas juhlitaan, paitsi Saab-kuljettajien keskuudessa, joiden mielestä pienet moottorit on jotenkin naurettavia? Mihin katosi ideologia pienestä, hyvän hyötysuhteen omaavasta turbomoottorista? :P
96 V4 –80 || C5 3.0 V6 HDi 240 Exclusive Sedan Automatique –13 || V60 D6 AWD Plug-In Hybrid –14 || Monster 620ie –02

Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Fordilla on Ecoboost ja saabistilla on egoboost.

Mutta tosiaan, Saab oli aikanaan innovatiivinen suunnannäyttäjä. Nykyään saabisti ei hyväksy kun joku toinen käyttää samaa ideaa nykyajan vaatimusten mukaisesti. Ei toki pidä yleistää, mutta niin se vaan näyttää olevan.
Ahdonvoimaa

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9699
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tulevaisuudessa tullaan näkemään enenevästi 3-sylinterisiä moottoreita pikkuautoissa. Se vie vähemmän tilaa, kitkaa on vähemmän ja sitäkautta myös taloudellisuus paranee. Lisäksi 3 pyttyisessä on iskutilavuuteen nähden hiukan parempi vääntö alakierroksilla kun 4-sylinterisissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin