Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllä mää luulen että on jouduttu ihan ikiomaa työsuhdekännykkää soittamiseen käyttämään
Kaikesta kalleudestaan huolimatta tuommoinen huoltoleasing-työsuhdeautoilu on erittäin helppoa ja vaivatonta. Kyllä on ALD ja LeasePlan siitä asiakkailleen helppoa tehnyt.
Kaikesta kalleudestaan huolimatta tuommoinen huoltoleasing-työsuhdeautoilu on erittäin helppoa ja vaivatonta. Kyllä on ALD ja LeasePlan siitä asiakkailleen helppoa tehnyt.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
eikös leasing ole aina rahallisesta ansiosta pois. Etenkin kun km korvaukset ovat rajattomat. Ei kait työnantaja autoetua hyvää hyvyyttään anna
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Riippuu siitä mitä on sovittu työntantajan kanssa. Jossain "maksat" liisarin verran, jossain verotettavan autoedun verran jne. Jossain on sovittu että kokonaispalkka on x €, johon sisältyy halutessa auto, jonka liisari tai verotusarvo laskee, jossain palkka on x € ja siihen päälle voit valit auton, jonka liisari tai verotusarvo on välillä y-z € jne jnpp. V.J.S:n tilanne on ilmeisesti sellainen, että auton päästötaso vaikuttaa siihen paljonko rahapalkka vähenee auton ottamisesta. Jossain firmoissa on pakko ottaa auto kun työajoa tulee niin paljon, jossain sitä ei saa haluamallakaan.
Varmaa on vain se, että verottaja katsoo auton verotusarvon taulukosta, ja lisää verotusarvon maksettuun bruttorahapalkkaan. Se, miten paljon sitten oma käteen jäävä tulosi laskee auton ottamisen vuoksi on matematiikkaa.
Esim. meidän firmassa periaate on, että kokonaispalkka on x €, ja jos otat auton, sen verotusarvo vähennetään maksettavasta bruttorahapalkasta. Verottajalle päin siis tulosi pysyvät samana, joten myös maksettava ennakonpidätys pysyy samana, otit autoa tai et. Jos palkka on 4000 euroa, josta käteen jää vaikkapa 2800 euroa, ja otat auton jonka verotusarvo on verottajan mielestä 800 €/kk, saat sen jälkeen käteen 2000 euroa rahaa kuussa. Tämä siis vaikka auton liisurimaksu olisi 1200 euroa kuussa, ja siihen vielä bensat ym. päälle. Eli paljon kalliimmaksihan tuo työntantajalle voi tulla, jos ei työajoa ole kovinkaan paljon. Voi siis sanoa että hyvää hyvyyttään työnantaja on valmis hankkimaan työnytekijälle auton, josta on enemmän kuluja kuin mitä rahapalkan maksamisessa säästyy.
Varmaa on vain se, että verottaja katsoo auton verotusarvon taulukosta, ja lisää verotusarvon maksettuun bruttorahapalkkaan. Se, miten paljon sitten oma käteen jäävä tulosi laskee auton ottamisen vuoksi on matematiikkaa.
Esim. meidän firmassa periaate on, että kokonaispalkka on x €, ja jos otat auton, sen verotusarvo vähennetään maksettavasta bruttorahapalkasta. Verottajalle päin siis tulosi pysyvät samana, joten myös maksettava ennakonpidätys pysyy samana, otit autoa tai et. Jos palkka on 4000 euroa, josta käteen jää vaikkapa 2800 euroa, ja otat auton jonka verotusarvo on verottajan mielestä 800 €/kk, saat sen jälkeen käteen 2000 euroa rahaa kuussa. Tämä siis vaikka auton liisurimaksu olisi 1200 euroa kuussa, ja siihen vielä bensat ym. päälle. Eli paljon kalliimmaksihan tuo työntantajalle voi tulla, jos ei työajoa ole kovinkaan paljon. Voi siis sanoa että hyvää hyvyyttään työnantaja on valmis hankkimaan työnytekijälle auton, josta on enemmän kuluja kuin mitä rahapalkan maksamisessa säästyy.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Minulla on nyt 8kk ollut alla liisarina juurikin Octavia 1.6tdi dsg ja hyvin se laatikko ainakin uutena toimii. Hermohan tuollaisen pikkudieselin kanssa menisi manuaalivaihteella. Käyttökelpoinen kierroslukualue on pieni ja vaihdetta pitäisi olla koko ajan vatkaamassa. Vääntöäkin vähemmän kuin bensaturbosaabissa, tosin alkaa alempaa. Laatikon kestävyydestä on paha sanoa, mutta muuten tuntuu sopivan hyvin tuon lohkon kylkeen. Ainoat miinukset on että kickdownissa kierrättää pikkuisen liian pitkälle, veto hiipuu ennen vaihtoa. Ja toisekseen normaali ja sport moodin välissä on liian iso ero. Noin kaksi vaihdetta. Sellainen moodi joka olisi tuossa puolivälissä olisi passeli esim. isoille pakkasille jäykälle laatikolle ja kylmällä koneella.9000CD23T kirjoitti:Tuo DSG on ihan ( sensuroitu ) ja kun se vielä tällätään tuollaiseen pikku lohkoon.
Eipä kateeksi käy.
Ja asiasta viidenteen on muuten lämmin talvellakin, kiitos webaston ja ajonaikaisen automaattikäytön, ja penkinlämmitinkin on supernopea, ja lämmitettävän tuulilasin ansiosta ei ole tarvinnut skrapata kertaakaan. Noin minuutissa sulaa vedeksi ja pyyhkimillä kuivaksi. Josta tulikin pieni miinus mieleen, pyyhkimet eivät ala-asennossaan pääse nousemaan pystyyn puhdistettaviksi, ottaa konepeltiin kiinni. Erillinen huoltoasento sitä varten, mutta kuka muistaa ennen pysäköintiä laittaa pyyhkimet erikseen huoltoasentoon jos vaikka sataa jotain ja sulat jäätyy. En minä ainakaan.
Nitisee ja natisee välillä kuin NG900 konsanaan. Toinen vaihtoehto olisi ollut Volvo V60 D4 joka olisi ollut kustannukseltaan 150e/kk enemmän. En kokenut saavani tälle rahalle vastinetta. Ostan sillä jotain muuta. Pienikin se V60 oli sisätiloitaan, varsinkin kontti. Ja pakkohan se on ekoautoakin kokeilla välillä, pääseehän siitä jo 3v jälkeen eroon.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ No nimenomaan juuri noin sitä itsekin tähän valintaan päädyin. Tuommoisen itsemurhadiisselin kanssa pystyy elämään, kun ei tarvitse itse keppiä hämmennellä ja ymmärtää että kyseessä ei ole mikään perhesportti
Loppusuoralla oli oikeastaan kolme vaihtoehtoa: Focus ST Diesel, Octavia 2,0TDi (150hv) manuaalina ja sitten toi 1,6tdi dsg:llä mihin nyt päädyttiin. Fokkeri olis ollut päästöjen takia kallein, ja tuohon 2,0Tdi:hin kun olisi alkanut ruksimaan siihen ambient-varustelu päälle automaatti-ilmastoinnit yms., niin senkin hinta olisi kavunnut melko paljon.
Loppusuoralla oli oikeastaan kolme vaihtoehtoa: Focus ST Diesel, Octavia 2,0TDi (150hv) manuaalina ja sitten toi 1,6tdi dsg:llä mihin nyt päädyttiin. Fokkeri olis ollut päästöjen takia kallein, ja tuohon 2,0Tdi:hin kun olisi alkanut ruksimaan siihen ambient-varustelu päälle automaatti-ilmastoinnit yms., niin senkin hinta olisi kavunnut melko paljon.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
9-3 combi Tid 150hv automaatti, 120hv versiosta puhumattakaan on sellainen rocketti ettei sen hankintaa tarvitse selitellä
Aina kun 1.6TDI DSG hävettää, voi ajatella Saabin automaattilaatikkoa ja 1.9Tid:n yhdistelmää, suorituskykyä ja kulutusta.
DieselSaabi vuosimallia 2016 olisi tietysti erilainen, mutta mistäs niitä saa.
Aina kun 1.6TDI DSG hävettää, voi ajatella Saabin automaattilaatikkoa ja 1.9Tid:n yhdistelmää, suorituskykyä ja kulutusta.
DieselSaabi vuosimallia 2016 olisi tietysti erilainen, mutta mistäs niitä saa.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niin taitaa tuo 1.6tdi kepittää vielä tuon saabin 150hv tids version ainakin paikaltaan lähtiessä 0-100 (kun kummatkin automaatteja).
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Taas se nähdään, VAGismi on autouskonnoista vahvin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
...heti saabismin jälkeen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Olen vaan realisti Jos Saabin mopomallilla pärjää, niin miksei Skodan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Voiskohan tuo TiDS-kolkki automaatilla olla käytännössä kuitenkin hieman pirteämpi kulkija 150 hevosella ja 320 Nm väännöllä verrattuna tuohon Octavian 110 hevoseen ja 250 newtonmetriin? Vaikka Saabissa onkin kuminauhavaihteisto ja Skodassa kova automaatti?hei9n kirjoitti:9-3 combi Tid 150hv automaatti, 120hv versiosta puhumattakaan on sellainen rocketti ettei sen hankintaa tarvitse selitellä
Aina kun 1.6TDI DSG hävettää, voi ajatella Saabin automaattilaatikkoa ja 1.9Tid:n yhdistelmää, suorituskykyä ja kulutusta.
DieselSaabi vuosimallia 2016 olisi tietysti erilainen, mutta mistäs niitä saa.
120 hv TiD:tähän ei automaatilla ole tietääkseni saanutkaan.
Skoda 11,3 sek, Saab 11,0 sekSaabinsti kirjoitti:Niin taitaa tuo 1.6tdi kepittää vielä tuon saabin 150hv tids version ainakin paikaltaan lähtiessä 0-100 (kun kummatkin automaatteja).
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Korjaan, Skodalle arvo 10.7s taitaa olla oikea. Tappio voi olla katkera
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Onko nuo ajat tältä vuosituhannelta? Ilmeisesti ei?
9-5 Aero - 00
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^^ menee niin tiukille ja eri lähteistä saa eri lukuja, että tämähän pakko selvittää kaksintaistelulla kesäkelillä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
En näe muuta ratkaisua Ehkä klubin kesän ratapäiville kiihdytyskilpailu?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713