Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9917
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sinne ei vain Skodalla ole asiaa :wink:

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu ei kyllä uskalla oktaavialla lähtee noita sporttisia turrposaappeja haastamaan, tiedä jos vaikka siinä viereisellä kaistalla on tämmöisellä alavääntöihmeellä varustettu woimapesä: http://www.cars-data.com/en/saab-9-5-2. ... pecs/42436 :lol:
Meillähän hetken olikin tommonen 2,2TiD koneinen saappi, tosin og-kolkin korissa ja manuaalina. Ei ollut urheilullinen ei, ja kulutuskin oli n. 7l/100km luokkaa. Mutta ei sekään huono ollut, toimitti normiajoissa siirtymiset ihan asiaan kuuluvasti.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6952
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Korjaan, Skodalle arvo 10.7s taitaa olla oikea.
Kannattaa hiukan epäillä noita vag:in ilmoittamia lukuja,sattuneista syistä.
Jospa ne käyttää jotain softaa tuossakin mittaustilanteessa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

hei9n
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Vaikka Wolfsburgissa täytyy ikkunat sulkea :D
Ei mikään oo niin viisas kuin (saksalainen) insinööri.
Tekee huijausohjelmia jotka saa rannekellonkin käymään hitaammalla autoa kiihdytettäessä.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Saabeissa ei tarvi ohjelmistojen suhteen olla huolissaan, kun ei taida enää kovin montaa T7 Saabia löytyä, jossa olisi tehtaan softa. :lol:
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6456
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Enpä olisi yhtään niin varma... :?
#5168 | SAAB 900c Combi Coupé '89 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eilen oltiin jännän äärellä. Legendaarinen 100000km huolto lähestyi, ja jokainen valveutunut Saab-klubilainen tietää, mitä se fooordin kohdalla tarkoittaa. Varauduin siis pari päivää kestävään huolto-operaatioon.
Näillä mittarilukemilla mentiin Vaunulaan:
Kuva

Noh, pari tuntia auton jättämisen jälkeen tuli viestiä, että "autonne on noudettavissa". Olin ihan ihmeissäni, että näinkö nopeesti se jokaiseen Foordiin 100tkm huollossa vaihdettava moottori asennettiin! :mrgreen: Pettymykseni oli kauhia, kun huoltokirjassa eikä missään työmääräyksessä näkynyt mitään viitteitä moottorin vaihdosta, joten uskoakseni joudumme paarustamaan kohti heinäkuun 17.päivää urheasti originaalimoottorilla 8O :D Onneksi sentään turbo on likimain tuliuusi :wink: 18.heinäkuuta päästään Ford-piinasta ja saadaan alle autojen aateliin kuuluva VAG-teknologian ihmelapsi Skeida Octavianus 8)

Etujarrupalojen vaihto (niissä oli silmämääräisesti jotain 3-4mm pintaa) ja molempien kaukosäädinten patterin vaihto tuli tilattua "ylimääräisenä" 100tkm huollon lisäksi. Mekaniikko oli huoltotarkistuksia tehdessään todennut pyyhkijöiden olevan kaputt (no niin ne kyllä okikin) ja nekin oli uusittu, samoin kuin mykäksi heittäytynyt toinen etuparkkipolttimo. Ei muuta raportoitavaa huollosta.

Jos ei nyt ihan mahdottomuuksiin mene nuo ajomäärät tai tule jtn porsimuksia, niin eipä ole enään asiaa huoltoon tuon kanssa. Kesägummit pitänee käydä pyöräyttämässä alle kunhan Vianor ilmoittaa sen olevan ajankohtaista.
Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin matka jatkuuuuu....
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1848
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos päivityksestä ! Olinkin hieman huolissani, että noinko on matka jatkunut ilman ongelmia. Huoleni oli oikea... Mutta hyvä niin, Skodan tulevat seikkailut innostavat jo etukäteen :D
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 sedan A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Skodalla pääsee lappiin asti,jos vain työntää ahkerasti.No nykyinen taski suberb 15vm(vanhakoppainen siis)2.0tdi dsg haldex on ekan vuoden ja 84tkm menny normi huolloilla.Eka taksini siis joka vuoden ilman takuu korjauksia 8O .Hyvä se 1.6 tdi ocussa on,lämpenee muuten diisseliks nopeeta.Omakin on ilman webaa,mut ei 29 pakkanen saanu koppia kylmäks edes tolpal odottaes.Kone tosin sai vaan 62 asteista öljyä.No onhan näis dielsel vageis mis ei weba ni se ptc vastus,eli suht sama ku sisätilalämppäri.Bemarikin on hyvin lämpenevä,on sulkeutuvaa kaihdinta ja kans ptc vastus.Tuntunut oman kokemuksen perusteel et webastot on kuses juuri silloinkuin niitä eniten tarttes.Ford,mb,vagit on moni uuden auton weba sanonu liian alhainen jännite,en käy ku kylmää ollu.Loki+sisälämmitin on omal rahal se mitä ostan(no tähän oli kamppanja,lämmitinpaketti ja talvirenkaat aluilla kuuluhintaan)Ei siis tullu ford vaihtomoottori asiakasta Willestä :mrgreen:

Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 6952
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Huijausjärjestelmä piilee myös 1,2 miljoonassa Skodassa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01
(*=ex) #2060#

3J
"Hölösuu"
Viestit: 1400
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 3J »

Itse olin jopa hieman pettynyt, kun omassa liisinki Octaviassa (1.6tdi dsg vm-15) ei olekaan huijaussoftaa. Ainakaan Skodan VIN-numero look-upin mielestä. Sanoo vaan että ei koske tätä autoa, kovaa ajoa vaan. :) Webasto toimi tosi hyvin vaikka oli -30 lukemissa. Se kieltämättä hieman ihmetyttää että tuntuu tämä 1.6tdi pikkudieseli lämpiävän nopeammin kuin isolohko 2.0tdi. Olisiko niin että tässä pienemmässä on hieman panostettu lämpeämiseen, mutta 2.0tdi kohdalla on ajateltu että isompi lämpiää ilman kikkailuja, ja eipäs sitten käytännössä lämpiäkään?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9160
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Pienemmässä moottorissa on vähemmän massaa lämmitettävänä kuin isommassa, samaan koriin asennettuna hukkalämmön määrä on käytännössä liki sama. Hyötysuhteen ero on pieni ja sekin on enemmän pakokaasuihin hukkuvassa osuudessa, pieni moottori on hieman korkeammalla kuormituksella ja tällöin lämpöä siirtyy etupäässä juuri palotilaan ja sitä kautta jäähdytysnesteeseen.
Suuri merkitys on myös sillä miten vesikierto on suunniteltu ja mitoitettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja VKe »

VKe kirjoitti:Kyllä on ALD siitä asiakkailleen helppoa tehnyt.
Perun sanani.

PS. LeasePlan, saat soittaa...
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Äh, turhaan kuvittelin että ei tulisi asiaa enään Vaunulaan. Olisihan se pitänyt arvata että foordi menee taas tuhannen paskaksi, porsii oikeen kunnolla, leviää totaalisesti ja aiheuttaa liisplaanille harmaita hiuksia:
Kuva

Taas on mentävä seuraavana arkipäivänä siis huoltotiskille itkemään...kun kysyin tuosta, niin rouvan raportti tilanteen "kehittymisestä" oli: "joo, johonki se kolahti mut emmä jaksanu mennä kattoo ja sit mä unohin" :lol: 8)

No mut joo, kevätaurinko paistaa ja auton hinkkaus on kirkkaana mielessä. Julle tämän jo linkkasi, mutta ihan ehdottomasti foordiin pitäs tommosta hinkkaa: http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_c ... ys_wac314/
Minua itseäni niin kovin harmittaa jos käyttöauto on likanen. Se vaan kielii siitä, että ei osaa arvostaa autoilussa niitä tärkeitä juttuja, kuten maalipinnan kiiltoo, saatana!
Kuva

Ja vanteet. Se on TÄRKEETÄ että vanteetkin kiiltää. Muuten ei vaan matka pisteestä A pisteeseen B suju niin ylevästi kuin se voisi:

Kuva

Nyt on siis 104tkm mittarissa, ja foordia pidetään kuin kukkaa kämmenellä, kuten tähänkin asti, aina sinne Heinäkuun 17. päivään asti.
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7714
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Huhhuh, hirrrvee homma oli foordin pesemisessä, mutta tulipa tehtyä. Otin oikeen harjallisen superhinkkauksen, että hioo kunnolla hiekkaisen maalipinnan tasaiseksi 8) Sai ootella ainakin 15min Keravan Nesteen pesukadulla, kun siinä oli jotain audinpaskaa ja ooppelia jo jonossa kun kurvasin pihaan.
Tohon liisinkiin siis kuuluu automaattipesut, mutta kun ei vaan jaksa sinnekään katiskaa kuskata kuin ultimaattisessa "hädässä" :D Nyt alkoi jo oikeesti rapa haitata foordin käyttöä, kun edustusverkkarit oli heti kurapaskassa jos erehtyi puolta metriä lähemmäs autoa...sen verran antoisassa kunnossa nää paikalliset valtaväylät (=hiekkatiet), että se on about kolmen päivän apu kun pesulla käyttää, sitten on kulkine taas sentin paksuisen kurahiekkamaantiesuolamähnän peitossa :roll:
-Ville
-Skeida Octavia Combi 1,6TDI DSG Style -16
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84

Vastaa Viestiin